Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
arno8 schreef:Nee, dat klopt, meerdere keren voeren kan ook, maar dan zou je ook midden in de nacht langs moeten gaan.
Ik geloof niet dat paarden niet dik worden van hooi, heb er een paar zelf dik zien worden bij mij op de wei. Verschilt per paard en per type hooi. Buiten geef ik een paard makkelijk een onbeperkte hoeveelheid graszaadhooi, maar binnen zou ik bang worden van de stof die blijft hangen.
arno8 schreef:Meerdere keren voeren kan ook, maar dan zou je ook midden in de nacht langs moeten gaan.
Ik geloof niet dat paarden niet dik worden van hooi, heb er een paar zelf dik zien worden bij mij op de wei. Verschilt per paard en per type hooi. Buiten geef ik een paard makkelijk een onbeperkte hoeveelheid graszaadhooi, maar binnen zou ik bang worden van de stof die blijft hangen.
arno8 schreef:Jolliegirl schreef:Dan is het aan de eigenaar de taak om ze voldoende hooi/kuil te geven om de tijd op stal door te komen.
Je kan dus best vlas gebruiken, als je paard maar genoeg te kauwen heeft.
Maar als je zoveel hooi open en bloot neerlegt dat ze er de hele dag over doen om het op te krijgen, worden de paarden moddervet en je hebt dan ook nog stof in de stallen.
Daarom het truukje van de bolvormige steen in de emmer met daaronder hooi. Geen stof, geen dikke paarden en toch de hele dag eten.
nickyu schreef:wij voeren wel knabbelstro bij (gerste stro )
Sparky10 schreef:maar stel je hebt ze te lang op de wei en je hebt een modderwei dan verzuipen je paarden en komt de dierenebscherming je even melden dat je paarden verdrinken best knap maar goed ,
mijne staat gewoon buiten overdag in de bak lees zand! en snachts op stal ,
en het is een fjord ! dus die kan makkelijk altijd buiten maar door de db endergelijke instanties word dit tegengehouden
Jolliegirl schreef:Sparky10 schreef:maar stel je hebt ze te lang op de wei en je hebt een modderwei dan verzuipen je paarden en komt de dierenebscherming je even melden dat je paarden verdrinken best knap maar goed ,
en het is een fjord ! dus die kan makkelijk altijd buiten maar door de db endergelijke instanties word dit tegengehouden
Laat je me nu lachen of meen je dit serieus over de DB?
Moet je ons weiland eens zienstuur de DB er maar opaf, ze zullen niets doen als blijkt dat het paard gezond is hoor
Jolliegirl schreef:Sparky10 schreef:maar stel je hebt ze te lang op de wei en je hebt een modderwei dan verzuipen je paarden en komt de dierenebscherming je even melden dat je paarden verdrinken best knap maar goed ,
Laat je me nu lachen of meen je dit serieus over de DB?
Moet je ons weiland eens zienstuur de DB er maar opaf, ze zullen niets doen als blijkt dat het paard gezond is hoor
runningkawa schreef:En terecht dat ze er wat van zeggen als er geen droog plekje meer is...
Maar dat is nogal offtopic
Jolliegirl schreef:Moniek : een paard wat maar 4 uur uit de stal komt vind ik dus best sneu...
ongeacht of het een sportpaard is of niet, ik ben blij dat mijn vz-paarden lekker altijd buiten staan en zo nu en dan een nacht op stal.