Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gerner

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 15:23

Aafke_ schreef:
Ik vraag me af of de mensen die deze methodes ''niet zo erg'' vinden misschien zelf ook zo rijden?

Nee Aafke, ik rijd niet zo, en probeer ook iedereen duidelijk te maken die ik leer paardrijden, dat je nooit zo met een paard moet omgaan.
Maar ik schrik er niet van, dan zou ik de hele dag in een shock moeten rondlopen.
Vroeger riep ik eens vanaf de tribune tegen iemand die zijn paard wilde slaan, heeeel hard; sla hem dood, dan ben je er gelijk vanaf.
Maar ach, ik werd aangekeken altijd als een softie.
En laten we eerlijk wezen, ik ken echt niemand die nog nooit iets heft gedaan wat niet echt door de beugel kon.
Of schrijven hier echt alleen maar heilige boontjes.
En nee, ik trek niet iemand van zijn paard af als hij zijn paard lekprikt.
Ik heb te vaak mijn kop gestoten, en uiteindelijk werkt het ook niet, want degene die het doet, wordt alleen maar agressiever.
Ik probeer maar op een andere manier te laten voelen en merken dat het ook anders kan.
Ik kan wel 80 pagina's schrijven over dit onderwerp, maar het heeft geen zin om te doen alsof dit heeeeel erg ernstig is, want kijk eens om je heen, dagelijks wordt misschien wel iemand bij jou in de buurt mishandeld. Stap je daar dan ook op af?
Is het werkelijk zo dat al de posters hier, die zeggen zo geshokkeerd te zijn, dat ze bij elke mishandeling in welke vorm dan ook, aan de alarm bel trekken.
Vast niet, want dan zou er niet meer zoveel ellende zijn denk ik.

Ik vind het echt ernstig wat te zien is, en hoop ook dat geen enkel paard dit meer hoeft mee te maken.
Maar het is een illusie te denken dat zij een van de weinigen is die dit soort trainingsmethodes toepast.
Wat denk je van een paard zijn achterhand eronder te krijgen door middel van een lange zweep?
Doen er ook erg veel.
Ik stop ermee, ik ga gezellig spelen met de kindjes op mijn schattige pony's.

Egni

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 15:25

Lovely1 schreef:
Ik zie toch wel enig verschil in het filmpje en wat hierboven beschreven wordt. Eens een plekje door het schuren van de slof kan inderdaad voorkomen ook door bijvoorbeeld een hoofdstel maar wat je hier in het filmpje ziet is toch wel van een hele andere catagorie en hetzelfde geldt voor het "prikken" met de sporen.. zelf zie ik hier op bokt ook vaak prikkende mensen tegenkomen maar weer in een hele andere catagorie dan deze amazone toont.. zij boort een compleet gat in haar paard, en houdt daarbij extreem vast aan de voorkant enz. Zelf zie ik hier op bokt ook vaak dingen voorbij schuiven die ik absoluut niet goedkeur en ik vind ook dat deze mensen goed achter hun oren moeten krabben.

Aan het zweet op het paard te zien was ze aardig lang bezig. Ik vermoed dat de slof constant strak heeft gestaan en zodoende een hele grote plek heeft opengeschuurd. (dun huidje misschien)
Sporen worden idd met veel kracht gebruikt.

Tarqsgirl

Maar missJ je kan aan een paard heel goed zien dat het op de voorhand gereden wordt, nog alrijd niet de officieel goedgekeurde manier van rijden, Je kan zien dat het paard een verkeerde knik (tussen de 4e en 5e wervel) heeft, je kan zien dat een paard achter de loodlijn loopt. Je ziet. óók bij de grand Prix paarden, dat ze onregelmatiglopen. soms loopt de achterhand in een ander ritme als de voorhand!!! De paarden lopen met een holle rug! De paarden hebben een veel te zwaar ontwikkelde halsspier. De ruiters prikken constant met de sporen in het paard.
Enz.
Deze ''moderne'' manier van rijden is wel degelijk heel slecht voor de gezondheid van het paard, en ook heel slecht rijden! waarom wordt dat opeens beloont? Die emnsen hóren helemaal geen punten te krijgen!
Waarom heeft mevr. W zo'n aanhang? Omdat op deze manier mishandelde paarden winnen!

En zo gereden paarden horen niet te winnen! die horen nooit ook maar één winstpunt te halen!!!! Als er nu op goed gereden gejureerd wordt, maken dit soort trainers geen kans!

RZDLover

Lovely1 schreef:
Ik zie toch wel enig verschil in het filmpje en wat hierboven beschreven wordt. Eens een plekje door het schuren van de slof kan inderdaad voorkomen ook door bijvoorbeeld een hoofdstel maar wat je hier in het filmpje ziet is toch wel van een hele andere catagorie en hetzelfde geldt voor het "prikken" met de sporen.. zelf zie ik hier op bokt ook vaak prikkende mensen tegenkomen maar weer in een hele andere catagorie dan deze amazone toont.. zij boort een compleet gat in haar paard, en houdt daarbij extreem vast aan de voorkant enz. Zelf zie ik hier op bokt ook vaak dingen voorbij schuiven die ik absoluut niet goedkeur en ik vind ook dat deze mensen goed achter hun oren moeten krabben.

Hier ga ik helemaal in mee...
@ SuzanneF:
Ik kan me ergens wel vinden in wat jij zei (geef je ook geen ongelijk) maar wat deze amazone doet is idd wel stukken erger dan wat je vaker bij amateurs ziet (of iig wat je vaker tegen komt in de omgeving). Hiermee wil ik overigens niet zeggen dat dit de enige amazone is die dit doet, want er zijn er heus wel meer die op hoog niveau hun paarden zo 'toetakelen'.
Ik weet wel dat ik het schandalig vind en dat er veel meer op toegezien moet worden (ook tijdens gewone wedstrijden).
Ook in NL zouden ze hier (hogere) straffen voor moeten geven. Lachen

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 15:29

Citaat:
En jij hebt je mond dichtgehouden? Als je dat hebt gedaan ben je in mijn ogen geen haar beter.. Als ik dit in rl had gezien had ik die persoon van zijn paard afgemept. Zo ga je niet met een levend wezen om

Ik ben al ruim 8 jaar van die betreffende stal af.
Ik heb niks meer te maken met die Gp-mensen

Vroeger had je nog geen mobiels dus ik kon er niks van doen.
Bovendien ik was 16-20 jaar wat moet je dan.
Daarna zorgde ik dat ik die mensen nooit meer tegen kwam

Bovendien reed die GP-ruiter voor een bekende stal en die stal traint met Anky..

Ja nu..zou ik het wel doen maar het is te laat
Schade die hij aangericht heeft is niet te vergelijk met wat ik op die film zag.
Laatst bijgewerkt door tita op 11-09-07 15:35, in het totaal 1 keer bewerkt

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 15:31

Aafke_ schreef:
Waarom heeft mevr. W zo'n aanhang? Omdat op deze manier mishandelde paarden winnen!

En zo gereden paarden horen niet te winnen! die horen nooit ook maar één winstpunt te halen!!!! Als er nu op goed gereden gejureerd wordt, maken dit soort trainers geen kans!

Ben het deels met je eens. Er zou idd gejureerd moeten worden op het correct rijden van het paard. Maar het is niet zo simpel als je nu stelt. Er zijn genoeg paarden die ondanks hele grove trainingen wel op de correcte manier presteren op wedstrijden. Ja, bijna sommige paarden is te zien dat ze verkeerd gereden worden, maar dit gaat helaas lang niet bij alles en iedereen zo op.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 15:32

tita schreef:
Ik ben al ruim 8 jaar van die betreffende stal af.
Ik heb niks meer te maken met die Gp-mensen

Vroeger had je nog geen mobiels dus ik kon er niks van doen.
Bovendien ik was 16-20 jaar wat moet je dan.
Daarna zorgde ik dat ik die mensen nooit meer tegen kwam

Bovendien reed die GP-ruiter voor een bekende stal en die stal traint met Anky..

Ja nu..zou ik het wel doen maar het is te laat
Schade die hij aangericht heeft is niet te vergelijk met wat ik op die film zag.

Tita, het zou fijn zijn als je nu ontopic verder kan gaan.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 15:33

Ik reageerde nog even op iemand die vertelde dat ik waardeloos was mag ik

Westenwind

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 15:34

Ik vind het terrecht dat ze gestraft wordt. vind 2 jaar nog kort!

Tarqsgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 15:35

Gerner, het was ook niet persoonlijk bedoelt, en ik begrijp nu ook waar jij vandaan komt. Ik vind het diep treurig zoals tegenwoordig gereden wordt. Die ""sal hem dood, ben je er direkt vanaf'' erg grappig. Kreeg je daar wel eens antwoord op?

Ik loop dus idd regelmatig met een shock rond. Ik walg er van wat ik af en toe moet aanzien.
en ja, het ìs heel oeilijk om er wat van te zeggen, Laatst vertelde een meisje op stal mij trots dat ze de blaren in haar handen had staan. Wat moet je? Ik antwoord dan maar dat je misschien niet zo hard aan de teugles zou moeten trekken. Maar ik ben gek, want mijn (jonge) paard loopt nog niet eens aan het bit!
En zoals al eerder: de instructeurs leren de mensen dat dit dè manier is, en het wordt beloont op wedstrijden door jury's die niet weten hoe een paard hoort te lopen.
En ja, Mevr. W. is hier maar een klein excess, maar in mijn wereld een heel groot excess.

En ja, ik ben ben al twee keer opgetreden als er iemand op straat mishandelt wordt.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 15:36

Tuurlijk deze vrouw wordt gestraft maar het is maar een topje van de ijsberg

Wat gaat de paarden-liefhebber nu doen
elke vervelende ruiter filmen en vervolgens aanklagen

Dat lukt volgens mij alleen met grote namen en bedrijven

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 15:37

godse, dit is toch niet normaal wat zielig ... Verdrietig

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 15:38

Gerner schreef:
Aafke_ schreef:
Ik vraag me af of de mensen die deze methodes ''niet zo erg'' vinden misschien zelf ook zo rijden?

Nee Aafke, ik rijd niet zo, en probeer ook iedereen duidelijk te maken die ik leer paardrijden, dat je nooit zo met een paard moet omgaan.
Maar ik schrik er niet van, dan zou ik de hele dag in een shock moeten rondlopen.
Vroeger riep ik eens vanaf de tribune tegen iemand die zijn paard wilde slaan, heeeel hard; sla hem dood, dan ben je er gelijk vanaf.
Maar ach, ik werd aangekeken altijd als een softie.
En laten we eerlijk wezen, ik ken echt niemand die nog nooit iets heft gedaan wat niet echt door de beugel kon.
Of schrijven hier echt alleen maar heilige boontjes.
En nee, ik trek niet iemand van zijn paard af als hij zijn paard lekprikt.
Ik heb te vaak mijn kop gestoten, en uiteindelijk werkt het ook niet, want degene die het doet, wordt alleen maar agressiever.
Ik probeer maar op een andere manier te laten voelen en merken dat het ook anders kan.
Ik kan wel 80 pagina's schrijven over dit onderwerp, maar het heeft geen zin om te doen alsof dit heeeeel erg ernstig is, want kijk eens om je heen, dagelijks wordt misschien wel iemand bij jou in de buurt mishandeld. Stap je daar dan ook op af?
Is het werkelijk zo dat al de posters hier, die zeggen zo geshokkeerd te zijn, dat ze bij elke mishandeling in welke vorm dan ook, aan de alarm bel trekken.
Vast niet, want dan zou er niet meer zoveel ellende zijn denk ik.

Ik vind het echt ernstig wat te zien is, en hoop ook dat geen enkel paard dit meer hoeft mee te maken.
Maar het is een illusie te denken dat zij een van de weinigen is die dit soort trainingsmethodes toepast.
Wat denk je van een paard zijn achterhand eronder te krijgen door middel van een lange zweep?
Doen er ook erg veel.
Ik stop ermee, ik ga gezellig spelen met de kindjes op mijn schattige pony's.

tuurlijk kunnen we niet heel de dag in shock rondlopen...elke dag kijken we naar het nieuws en zonder een traan te laten, zien we elke dag weer mensen afgeknald worden...en noem al het slechts maar op...maar daarom vind ik dit niet minder erg en vind ik dat kind wat weer eens wordt mishandeld ook verschrikkelijk!...en ik zal er zeker wat van zeggen!...en ik zal zeker mn mond opentrekken!..en natuurlijk heb ik wel eens mn handen eens flink vast gezet en eens een ruk gegeven, een paard een knal voor zn smoel of eens een flinke jetser met een zweep gegeven...maar niet omdat het paard het niet begreep ik het er wel eens in zou rammen...nee puur omdat ie me in de zeik nam...ik vind dit erg en natuurlijk we kunnen het allemaal op een grote hoop gooien zo van 'in mn achtertuin gebeurd het ook'....het blijft erg!

Salama

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 15:41

kan het filmpje niet zien Boos!

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 15:43

ik vindt dit zo zielig Boos!
2 jaar vindt ik echt te kort gewoon.
maar wel goed dat ze straf heb gekregen!

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 15:44

Sjesus zeg! Heb alleen dat stukje met dat bloed gezien maar vind het genoeg. Hoef de rest niet eens te zien, vind het erg zat!

Zeker goed dat ze 2 jaar gekregen heeft en hopelijk dat alle paardenmensen na die 2 jaar haar ook nergens aannemen. Hopelijk dat dit voorbeeld over ter wereld goed te zien is en ze zo nergens meer aan de bak kan.

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 15:45

Hier schrik ik zelf ook niet van ... Heb nog veel ergere dingen gezien en meegemaakt ... Daar is deze mevrouw nog een kleintje bij.
Eindelijk word er WEL wat aan gedaan.

lovely82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 15:50

Chantalll schreef:
Hier schrik ik zelf ook niet van ... Heb nog veel ergere dingen gezien en meegemaakt ... Daar is deze mevrouw nog een kleintje bij.
Eindelijk word er WEL wat aan gedaan.

En heb je toen stappen ondernomen?

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 15:52

Aafke_ schreef:
Ik vind dat we een alternatieve Paardensport Federatie moeten oprichten. en iedereen die zijn paard achter de loodlijn, op de voorhand, en met constante spoorinwerking rijd, wordt gedisqualificeert!
En dat kan je zien hoor!

Ik wordt lid!
En, heel eerlijk gezegd, denk ik dat je wel 75% van de "ruiters" dan een rijverbod op mag leggen. Een grote groep weet niet waar ze mee bezig zijn, de andere groep rijdt alleen voor "de prijzen ( een lachertje op zich), ten koste van alles en dan is er ook nog een groep die het ws gewoon prettig vind om een dier te mishandelen.
Maar geen van allen hebben ze het minste geringste idee hoe een goed gereden, werkwillig, verzameld, etc. paard aanvoelt en dat is misschien nog wel het meest trieste van de zaak en de grootste tekortkoming. Maar ook het grootste gemis omdat ze ws geen greintje gevoel in hun donder hebben, dus het verschil niet eens zouden kunnen voelen.

En degene die bloed uit de mond normaal vindt, kan beter een andere hobby gaan zoeken en heel ver bij paarden uit de buurt blijven.
Dit is misschien het topje van de ijsberg, maar er zal toch ergens begonnen moeten worden.
Laatst bijgewerkt door ElCid op 11-09-07 15:55, in het totaal 2 keer bewerkt

Rowna

Ben hier ook niet van geschrokken heb het zelf nog nooit zo gezien maar er lopen zoveel mensen rond met een kronkel in hun hoofd en deze amazone is gewoon de eerste die er niet mee weg komt.

Castello

Aafke_ schreef:
Maar missJ je kan aan een paard heel goed zien dat het op de voorhand gereden wordt, nog alrijd niet de officieel goedgekeurde manier van rijden, Je kan zien dat het paard een verkeerde knik (tussen de 4e en 5e wervel) heeft, je kan zien dat een paard achter de loodlijn loopt. Je ziet. óók bij de grand Prix paarden, dat ze onregelmatiglopen. soms loopt de achterhand in een ander ritme als de voorhand!!! De paarden lopen met een holle rug! De paarden hebben een veel te zwaar ontwikkelde halsspier. De ruiters prikken constant met de sporen in het paard.
Enz.
Deze ''moderne'' manier van rijden is wel degelijk heel slecht voor de gezondheid van het paard, en ook heel slecht rijden! waarom wordt dat opeens beloont? Die emnsen hóren helemaal geen punten te krijgen!

Als ik jou zo hoor moet je wel gruwelijk goed kunnen rijden! misschien moet iedereen bij jou gaan lessen Clown

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 15:54

Castello schreef:
Als ik jou zo hoor moet je wel gruwelijk goed kunnen rijden! misschien moet iedereen bij jou gaan lessen Clown

Beetje kinderachtig, vind je ook niet? Als je nou gewoon je mening even onderbouwt........

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 15:55

Het filmpje werkt bij mij niet....

Castello

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 15:56

MissJ schreef:
Castello schreef:

Beetje kinderachtig, vind je ook niet? Als je nou gewoon je mening even onderbouwt........

Dat heeft niks met een mening te maken, maar om nou te gaan roepen dat de hedendaagse dressuur dieren mishandeling is vind ik een klein beetje overdreven

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 15:57

Castello schreef:
Dat heeft niks met een mening te maken, maar om nou te gaan roepen dat de hedendaagse dressuur dieren mishandeling is vind ik een klein beetje overdreven

Dat ben ik met je eens, maar volgens mij zegt Aafke dat niet.