Aafke_ schreef:Ik vraag me af of de mensen die deze methodes ''niet zo erg'' vinden misschien zelf ook zo rijden?
Nee Aafke, ik rijd niet zo, en probeer ook iedereen duidelijk te maken die ik leer paardrijden, dat je nooit zo met een paard moet omgaan.
Maar ik schrik er niet van, dan zou ik de hele dag in een shock moeten rondlopen.
Vroeger riep ik eens vanaf de tribune tegen iemand die zijn paard wilde slaan, heeeel hard; sla hem dood, dan ben je er gelijk vanaf.
Maar ach, ik werd aangekeken altijd als een softie.
En laten we eerlijk wezen, ik ken echt niemand die nog nooit iets heft gedaan wat niet echt door de beugel kon.
Of schrijven hier echt alleen maar heilige boontjes.
En nee, ik trek niet iemand van zijn paard af als hij zijn paard lekprikt.
Ik heb te vaak mijn kop gestoten, en uiteindelijk werkt het ook niet, want degene die het doet, wordt alleen maar agressiever.
Ik probeer maar op een andere manier te laten voelen en merken dat het ook anders kan.
Ik kan wel 80 pagina's schrijven over dit onderwerp, maar het heeft geen zin om te doen alsof dit heeeeel erg ernstig is, want kijk eens om je heen, dagelijks wordt misschien wel iemand bij jou in de buurt mishandeld. Stap je daar dan ook op af?
Is het werkelijk zo dat al de posters hier, die zeggen zo geshokkeerd te zijn, dat ze bij elke mishandeling in welke vorm dan ook, aan de alarm bel trekken.
Vast niet, want dan zou er niet meer zoveel ellende zijn denk ik.
Ik vind het echt ernstig wat te zien is, en hoop ook dat geen enkel paard dit meer hoeft mee te maken.
Maar het is een illusie te denken dat zij een van de weinigen is die dit soort trainingsmethodes toepast.
Wat denk je van een paard zijn achterhand eronder te krijgen door middel van een lange zweep?
Doen er ook erg veel.
Ik stop ermee, ik ga gezellig spelen met de kindjes op mijn schattige pony's.