***-UPDATE-*** Paard verstrikt en sterft door prikkeldraad

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sepperd

Re: Paard verstrikt en sterft door prikkeldraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 13:39

Vreselijk zeg dat sommige mensen gewoon niet om kijken naar hun paard/pony! duizenden andere mensen zouden blij zijn met zo'n pony als dit en er wel goed naar omkijken!

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 13:40

Vreselijk om te zien hoe het paardje uitgeput in de modder ligt...Tranen liepen over mijn wangen..zo'n dierenleed, echt vreselijk..

Ik wil toch ook wat zeggen over de opmerkingen van degene die dit gefilmd heeft...Als hij dit niet gefilmd had was dit niet naar buiten gekomen hoe erg het paardje eraan toe was...en het is geen filmpje van 3 uur...Tuurlijk vind ik het ook vreemd dat de mensen die er bij waren niet even het hoofdje uit de modder hadden getild..maar ik geloof niet dat de mensen die het gefilmd hebben de boosdoeners hier zijn...laat dat wel duidelijk zijn....
Dat nu heel bokt meteen het paard uit de modder had getrokken is ook erg duidelijk...of er bij hadden gaan zitten om het hoofdje omhoog te houden...ik probeer niet goed te praten wat er is gebeurd..maar we moeten wel realistisch blijven... Het paard heeft nu geen pijn meer en rent rond samen met andere paardjes op de groene velden...

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 13:45

Wat een vreselijk gezicht zeg, wat heeft dat paard een helse dood gehad.
Arm beest en maar stug blijven filmen!!
Laatst bijgewerkt door SannevdM op 07-09-07 13:51, in het totaal 1 keer bewerkt

CM_

Re: Paard geraakt verstrikt en sterft in Aspelare

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 13:48

runningkawa schreef:
arm arm ding.....
Ik zit hier echt te janken
En het enige wat ik denk, flikker die camera weg en knuffel dat dier..even een gevoel van liefde zijn laatse minuten....

helemaal mee eens, bah snap niet dat ze dat filmpje erbij kunnen zetten !!!

lolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 13:50

ik denk dat dit filmpje puur is gemaakt als bewijs tegen de eigenaar, en als je het filmpje uitkijkt zie je dat de draad wel degelijk is losgeknipt
wat ik niet begrijp is waarom dit filmpje dan op internet wordt gezet
plus je weet niet wat er na het filpmje is gebeurt het lijkt mij niet dat mensen erbij kunnen gaan staan en niks doen om het het paard iets makkelijker te maken, misschien ben ik dan naief.
maar ook ik vind het verschrikkelijk dat dit dier al drie dagen zo lag en de eigenaar er niet naar om heeft gekeken

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 13:51

arm beest. Zit hier echt met een brok om mee keel. Zoveel mensen die er nu al zo over denken en het doet de eigenaar helemaal niks. Wat een harteloos mens moet dat zijn!

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 13:51

verschrikkelijk!
ik vindt het ook raar dat mensen dit filmen, zo als runningkawa als zei: flikker die camera weg, en knuffel het dier!
diep en diep triest dat mensen niet naar hun paard of pony om kijken! Boos!

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 14:02

Verwaarloosd paard kon niet worden gered
Veel lezers hebben verontwaardigd gereageerd op de beelden van de dierenverwaarlozing in Aspelare. Sommigen vragen zich af waarom het arme paard niet werd geholpen. Op het filmpje zie je inderdaad niemand die het dier tracht te redden. 'Niets is minder waar. Van zodra we de tip kregen zijn we met man en macht uitgerukt naar de Cyriel Prieelstraat in Aspelare. Ook de brandweer van Ninove kwam terplekke om het paard Fantastic uit zijn hachelijke positie te redden. Maar de grond was er zompig en ook de brandweerwagen reed zich vast en moest met een takelwagen worden bevrijd', zegt Dirk Blanchart, voorzitter van BLID vzw, de Belgische Landelijke Inspectiedienst voor Dierenwelzijn.

Dirk stuurde ons nog een aantal foto's van de hulpactie. Helaas was het dier te zwak en liet de bijgeroepen dierenarts Fantastic inslapen

Ik heb de link maar niet neer gezet aangezien er foto,s bij staan en ik weet niet of mensen dat wel willen zien!
Laatst bijgewerkt door Maseike op 07-09-07 14:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Roverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 14:06

't arme paard..

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 14:08

de tranen stonden me in mn ogen bij het zien van dit filmpje...
zo sneu dat er zo nalatig word omgegaan met zo'n paard..
ik hoop dat ze m echt gelijk hebben laten inslapen want hij had al zo geleden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 14:10

Escardo schreef:
Vreselijk om te zien hoe het paardje uitgeput in de modder ligt...Tranen liepen over mijn wangen..zo'n dierenleed, echt vreselijk..

Ik wil toch ook wat zeggen over de opmerkingen van degene die dit gefilmd heeft...Als hij dit niet gefilmd had was dit niet naar buiten gekomen hoe erg het paardje eraan toe was...en het is geen filmpje van 3 uur...Tuurlijk vind ik het ook vreemd dat de mensen die er bij waren niet even het hoofdje uit de modder hadden getild..maar ik geloof niet dat de mensen die het gefilmd hebben de boosdoeners hier zijn...laat dat wel duidelijk zijn....
Dat nu heel bokt meteen het paard uit de modder had getrokken is ook erg duidelijk...of er bij hadden gaan zitten om het hoofdje omhoog te houden...ik probeer niet goed te praten wat er is gebeurd..maar we moeten wel realistisch blijven... Het paard heeft nu geen pijn meer en rent rond samen met andere paardjes op de groene velden...

Moet het dan op you tube staan?
Gewoon voor eigen archief had de instantie meer gesierd.
Zie dit wel degelijk als sensatie belust

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 14:10

het is niet meer dan logsich dat dit gefilmd is ...
dergelijk film materiaal dient als bewijsmateriaal en maakt dat eventuele aanklachten naar de eigenaar toe hard gemaakt kunnen worden
dus ja, gruwelijk om te zien
maar ik denk dat de inspectuer en de mensen erom heen dit beeld ook echt niet voor hun plezier hebben vast gelegd

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 14:11

Nou ik heb de foto,s net gezien en geloof mij dat die mensen er vanacht niet van slapen hoor!

isaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 14:14

Vreselijk Huilen Huilen
Heb hier gewoon geen woorden voor Boos!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 14:15

runningkawa schreef:
Escardo schreef:

Citaat:
Beelden van vermeende dierenverwaarlozing en mishandeling, kunnen niet genoeg worden getoond, omdat dit een uitspatting is van onze mislopende maatschappij. Paarden hebben ook geen handelswaarde meer, iedereen kan zo een groot dier aanschaffen, ook al ken je der niks van.

Met deze werkwijze zullen we aantonen dat het niet steeds beelden uit het buitenland zijn die we moeten benutten om mensen te sensibiliseren, de miserie gebeurd ook als het ware in onze achtertuin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 14:17

Ja dat had ik gelezen cayenne
Maar you tube vind ik wel de onsmakelijkste site om het maar op te knallen die er is.
Op hun eigen site bij de foto's die er staan (dat heet archief bij hun op de site) vind ik meer dan voldoende.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 14:20

runningkawa schreef:

ik heb gezocht op youtube en op het acount van de gene die het er op hebben gezet bevat nog meer filmpjes van mishandelde en verwaarloosde paarden

is us niet de eigenaar die het er op hebben gezet

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 14:23

Jeetje, zit hier echt met een brok in mijn keel.
Hoe dat beestje daar ook uitgeput in de modder ligt, arm beestje.......Te erg voor woorden. Ik snap niet dat mensen hun paardje gewoon laten staan en er vervolgens niet meer naar omkijken Verdrietig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 14:24

En hoe komt die persoon aan zo'n filmpje(s)?
Op de site van de Blid staat het niet, toch van iemand van hen gekregen?
Verder reageerd die man van de LID alsof het heel normaal is dat het op i-net staat op you tube

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 14:25

Die foto's wil je idd niet zien... Pfff, echt héél erg! Boos!

Lieke_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 14:26

Eerst en vooral, ik heb de beelden nog niet gezien want de server op het werk laat niet toe filmpjes te bekijken.

De teksten die ik hier lees geven me wel een goed beeld van wat ik zal te zien krijgen.

Ik kan goed begrijpen dat iedereen hiervan gruwelt, net als ik trouwens. Ik hoor hier veel reacties dat mensen het niet begrijpen dat er niemand dat paard ging knuffelen enzo. Misschien is het niet volledig juist om zo zwart-wit te gaan denken. Ikzelf zie heel graag paarden (en andere dieren), ik heb ook m'n eigen pony lopen. Maar ik kan me voorstellen dat mensen die totaal geen ervaring hebben met paarden, niet weten of zo'n dier op dat moment gevaar oplevert om zomaar te gaan bijzitten enzo.. Eerlijkheidshalve moet ik toegeven, dat ik bij een vreemd paard en vooral een paard in nood, ook niet echt weet hoe te reageren hoor. Je weet nooit hoe zo'n dier reageert en niet iedereen kan zulke zaken goed inschatten bij gebrek aan kennis en dergelijke.
Tuurlijk zou ik meteen naar mijn paard toegaan omdat ik haar ken, maar ik zou het m'n moeder bv absoluut niet zien doen want die heeft schrik voor paarden..

Ik zou zeggen, chapeau voor diegenen die meteen in de modder zouden duiken zonder erbij na te denken (moet ik misschien ook iets minder doen). Maar je kan niet van iedereen verwachten dat ze meteen weten hoe zulke dingen aan te pakken. Het is gemakkelijk te zeggen wat je allemaal zou gedaan hebben, vanop je stoel achter de PC.. En ik weet zeker dat sommigen het effectief ook zouden doen, maar veel anderen DENKEN alleen dat ze het zouden gedaan hebben.

Verder is het verschrikkelijk dat zulke zaken gebeuren. En ik geloof dat er echt wel aan gewerkt werd om het dier te redden..

EDIT: ps. ik vind wél dat je als eigenaar minstens 1x per dag je paard moet gaan checken.. Anders moet je misschien een vis kopen..

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 14:29

heb de filmpjes gekeken (tot grote afgrijzen Verdrietig )
maar ik maak het er op uit dat het van de belgiche db is en dat die dit soort filmpjes op internet zetten om mensen duidelijk te maken dat dieren mishandeling nog steeds in dit soort mate voor komt zodat mesen er op gaan letten

er zit ook een wervings filmpje tussen dat ze opzoek zijn naar vrijwilligers

ik gok er op dat ze het filmpje in belsag hebben genomen of op een een of andere manier tepakken hebben gekregen

verder zou ik het ook niet weten

typfoutje Bloos
Laatst bijgewerkt door rommulus op 07-09-07 14:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 14:32

Als je dat filmpje zou zien, zou je wel zien dat het dier geen gevaar oplevert. Ligt er meer dood dan levend. Verdrietig
En je kan altijd veilig bij een liggend paard gaan staan als je aan de bovenkant van de hals gaat staan en daar dus bij het hoofd dus niet bij de voorbenen in de buurt. Die kunnen ze naar voren slaan om te gaan staan. Sta je daar niet, ben je veilig.

Carolien007

Re: Paard geraakt verstrikt en sterft in Aspelare

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 14:37

runningkawa schreef:
arm arm ding.....
Ik zit hier echt te janken
En het enige wat ik denk, flikker die camera weg en knuffel dat dier..even een gevoel van liefde zijn laatse minuten....

hier sluit ik me helemaal bij aan.

Hoe kun je dit filmen en het paard zo laten liggen en alleen laten 'vechten'. En ook de rest die er maar een beetje bij staat.

Lees net wel een bovenstaand bericht dat ze er alles aan hebben gedaan. Maar toch als je zoiets zou tegenkomen was ik wel ook bij het paard gebleven om hem 'gerust' te stellen.
Laatst bijgewerkt door Carolien007 op 07-09-07 14:40, in het totaal 1 keer bewerkt

nodenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 14:39

Jeetje dat er mensen zijn die hun dier dit aan doen!!! Boos!