Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
runningkawa schreef:Arrtlover
dus als jou paard stuikeld in een lekkere galop over een bospad denk jij meteen dat zijn been gebroken is?
Gaat na een struikel meteen over in stap?

_Bonte_ schreef:ik vind het bericht héél overdreven , alle jocky's slagen hun paard gigantisch hard , en net omdat hij zijn paard ook sloeg en hij niet eens wist dat het paard zijn been brak ... ok zonde van het paard en het is erg ook nog , ,, maar ja , hoeveel paarden staan wel niet mank na zo'n rit
ik kan best geloven dat hij niet eens wist dat zijn paard iets had , mijn pony zakte vroeger ook wel eens weg door zijn voorbeen
maar het gaat ook vooral om het kei harde slaan als het paard NET is gestruikeld... als jij net door je enkel gaat en die is gebroken en je moet eigenlijk rennen, gaat iemand je toch ook niet met een zweep 2 keer kei hard slaan?
Joscaa schreef:Even een reactie op het slaan:
Veel slaan, maar ook veel doen alsof ze slaan. Moet je maar eens opletten, ze zwaaien egwoon echt met hun zweep langs de ogen van het paard, als 'wegjaag' iets.![]()
Dus ze krijgen niet altijd rake klappen, al lijkt het wel zo.
aartlover schreef:Joscaa schreef:Even een reactie op het slaan:
Veel slaan, maar ook veel doen alsof ze slaan. Moet je maar eens opletten, ze zwaaien egwoon echt met hun zweep langs de ogen van het paard, als 'wegjaag' iets.![]()
Dus ze krijgen niet altijd rake klappen, al lijkt het wel zo.
Ja das waar.. maar toch. Ook al gebeurt het soms, de stok kan net het paard raken of het paard word helemaal schuw wat er vaak gebeurt!!

aartlover schreef:runningkawa schreef:aart was jij erbij?
heb jij gezien hoe het paard door zijn benen zakt?
Hover was hij van de finish af? Weet jij dat allemaal?
Hoe kun jij deze conclusies trekken zonder dat e het gezine hebt?
idd stef...er word niet gelezen
alleen maar geroepen arm paard
hoe kunnen wij arm paard roepen als wij niet lezen?![]()
btw ik was er NIET bij maar weet hoe het aan toe kan gaan en ze hebben overal het zelfde staan op het nieuwsEn het zegt toch al genoeg. Paard breekt been, jockey let niet op en slaat het paard over de finish. Alleen een niet al te slim persoon heeft dit niet door.

.tita schreef:Ik vraag me af hoe je dat nou niet kan merken...je voelt het toch...
_Bonte_ schreef:ik vind het bericht héél overdreven , alle jocky's slagen hun paard gigantisch hard ,
stef schreef:_Bonte_ schreef:ik vind het bericht héél overdreven , alle jocky's slagen hun paard gigantisch hard ,
verdiep je eerst eens in de sport en bijbehorende regelgeving voor je je spreekwoordelijke bek een douw geeft

aartlover schreef:he doe eens normaal
aartlover schreef:esperance ik ben het al helemaal nie eens met deze sport. Als je er meer over leest over het balans snap je waarom En al helemaal omdat die dieren bijna niks mogen eten en vaak wel schuw zijn door die meppen die ze krijgen. Misschien doe jij het niet maar genoeg doen het ook wel! En dit klinkt absoluut niet als een top jockey maar als ieman ddie alleen aan winnen denkt. Als je dat niet deed was je wel gestopt inplaats van je paard over de finish slaan.
sh*t
(Maar ja, dan zijn de races een stuk minder spannend
)aartlover schreef:esperance ik ben het al helemaal nie eens met deze sport. Als je er meer over leest over het balans snap je waarom En al helemaal omdat die dieren bijna niks mogen eten en vaak wel schuw zijn door die meppen die ze krijgen. Misschien doe jij het niet maar genoeg doen het ook wel! En dit klinkt absoluut niet als een top jockey maar als ieman ddie alleen aan winnen denkt. Als je dat niet deed was je wel gestopt inplaats van je paard over de finish slaan.
. Een wedstrijd is anders dan rustig trainen in de bak.