Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
gouda schreef:Ik zou mijn paard nooit met zo'n optoming laten bekappen en als hij zo moeilijk zou zijn dan het echt niet anders zou kunnen dan zou ik er bij willen zijn maar goed.... Arm dier.
Kymalin schreef:Toch vind ik het een vreemd verhaal; iemand laat z'n paard voor het eerst bekappen, is daar niet bij aanwezig en komt dan met een verhaal bij de dierenarts dat het dier is uitgegleden.... En daarna weet men tot in de details te vertellen dat het dier gekluisterd was en klappen met de hamer heeft gehadHeeft die hoefsmid dit dan zelf verteld of waren er getuigen die het gezien hebben en dit later hebben verteld?? En als iemand het dan heeft gezien, waarom dan niet ingegrepen??? Het roept veel vraagtekens bij mij op.
Desalniettemin; Vreselijk! Die "hoefsmid" met naam en toenaam in de krant vermelden en op de zwarte lijst plaatsen![]()
Alhoewel ik zowel m'n hoefsmid als de gebitsverzorger en de da vertrouw, ik wil er altijd bij zijn, anders moeten ze gewoon van m'n beesten afblijven!
studiemiep schreef:mbt tot het kluisteren.. soms moet je gewoon wat...........
als de hoeven helemaal krom etc groeien en een paard kan al amper meer lopen van de pijn en een praam etc werkt niet.. dan moet je gewoon wat.. nou dan mogen ze hem van mij best op 3 beentjes zetten.
Hebben jullie weleens the horsewisperer gezien.. wat ze daar met dat paard deden.. ook op 3 benen zetten.. zag er ook niet al te fijn uit.... maar soms moet je gewoon wat
First_Unique schreef:nou ja, ik weet niet, ik heb het ook eens gezien bij het dekken van een merrie, de merrie wou echt niet maar wel helemaal vastzetten want hij moest en zou gedenkt worden, niet egt fantastisch om te zien, ik was toen nog heel klein dusja, nie heel erg veel van meegekregen opzich maarre.. ik vind dat vast binden nie egt fantastisch maar hopelijk ben je het er wel met ons eens dat het slaam met de hamer niet relax is he?
_Mevrouwtje_ schreef:Dat noemen ze dan een smit..
Dat ze hem op 3 benen zetten kan nog wel maar slaan,, gaat er bij echt niet in!
Jonge_Monte schreef:Ik wist niet dat een slager ook de functie hoefsmid kan uitoefenen.