’Geen tredmolen maar gehaktmolen’

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: ’Geen tredmolen maar gehaktmolen’

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 22:50

Wat een domoor
Hij schuift alles op een ander, ipv op zichzelf dat hij gewoon op zijn kind had moeten letten en hij dan nog geleefd had...

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 22:52

Heb het zojuist gezien, misschien geen hele luxe molen maar dat veranderd mijn mening niet. De vader zei oa dat hij vond dat er iemand op de manege aanwezig zou moeten zijn met gereedschap voor als er iets gebeurd, hij wil nog net geen kinderoppas 24/7 aanwezig hebben denk...

Voor paarden is dat ding veilig, en dat is wat imo telt bij een paardenmolen. Wat als dat kind ergens anders op het erf was gaan spelen en een trap had gehad van een paard? Een schok van het draad? Een manege is gewoon geen speelplaats.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 22:55

ik snap wel dat ze boos zijn van verdriet,
maar een kind van 6 hoort niet zonder toezicht ergens te spelen, laat staan op een manege bij paarden en andere gevaarlijke zaken..
triest, maar hij had het idd kunnen voorkomen, al is dat natuurlijk wel heel erg hard om te zeggen

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 23:09

Misschien een beetje cru, maar je kunt beter sommige ouders verbieden kinderen te nemen. Zo voorkom je ook dit soort problemen...

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 23:11

Mijn dochter van 4 is eergisteren (in een onbewaakt ogenblik, oei, wat ben ik een slechte moeder!) van de leuning van de stoel gevallen, met haar hoofd tegen een kast. Gat in haar hoofd! Moeten we alle stoelen maar gaan verbieden....

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 23:12

Diablo schreef:
Mijn dochter van 4 is eergisteren (in een onbewaakt ogenblik, oei, wat ben ik een slechte moeder!) van de leuning van de stoel gevallen, met haar hoofd tegen een kast. Gat in haar hoofd! Moeten we alle stoelen maar gaan verbieden....

En vergeet die Al-Quaida kasten niet!!!! Knipoog

Alles goed met je dochter?? Knipoog

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 23:16

Schimmelig schreef:
Misschien een beetje cru, maar je kunt beter sommige ouders verbieden kinderen te nemen. Zo voorkom je ook dit soort problemen...

Is inderdaad erg cru ja! Ja

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 23:16

Ja hoor. Bloedde behoorlijk, maar dat schijnt normaal te zijn op het hoofd. Het heeft in ieder geval weinig indruk op haar gemaakt.....

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 23:22

in die uitzending werd ook gezegd dat die kinderen daar regelmatig speelden. bedenkt niemand zich dan dat het een manege is en geen speeltuin?
ik heb zelf op het moment een aantal oppaskindjes van die leeftijd, en die zijn ook wel eens meegeweest naar mijn paardje. Maar dan was hun moeder er de hele tijd bij, en als ze dicht bij mijn paardje kwamen, hield ik haar vast.
en idd, als het jongetje een trap gehad had van een paard wat dan? was het dan de schuld van het paard? paarden verbieden dan?

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 23:27

Es79 schreef:
Schimmelig schreef:

Is inderdaad erg cru ja! Ja

Dat kinderen ongeleide projectielen zijn is al langer bekend toch Clown
Je kunt je kind van 6 niet buiten zonder toezicht laten ronddolen en verwachten dat hij/zij geen kattenkwaad uithaalt. Maneges zijn wat dat betreft gewoon erg gevaarlijk; grote paarden, stapmolens, vaak loslopende honden, enz. Als je als ouder geen toezicht wil houden, huur een oppas en laat je kind thuis.

Van mij mogen ouders eerst een soort van verplichte test afnemen met allemaal voorbeelden van - vragen over - toekomstige problemen voordat zij aan het ouderschap beginnen.

inma

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 23:36

Petra_O schreef:
en idd, als het jongetje een trap gehad had van een paard wat dan? was het dan de schuld van het paard? paarden verbieden dan?

Volgens mij ben jij sowieso verantwoordelijk voor je paard. Mijn paard was vroeger van mijn tante en mijn paard heeft vroeger ooit een keer de vinger van iemand afgebeten Vork. Voor zover ik weet heeft mijn tante daar toen een hoop gezeik over gehad, want ze was verantwoordelijk voor het paard of zo... Vind het nog steeds een raar verhaal.

Maar goed, ik vind het ook de verantwoordelijk van de ouders om op het kind te letten. Goed, misschien was de molen niet veilig. Maar er zijn zoveel dingen niet veilig voor een kind (sloten etc.). Het is gewoon de verantwoordelijkheid van de ouders om hierop te letten!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 23:42

Je hoort mij ook niet zeggen dat een manege een speeltuin is maar je kunt niet alles voorzien.
En iedereen kan nu gaan zeggen, eigen schuld, dikke bult maar dat vind ik hard, maar dat is mijn mening.

En een test...dat was een grapje neem ik aan.

kolanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 23:45

Ik vind het vreselijk voor de ouders dat hun kindje er niet meer is.
En er werd ook gezegd dat er geen noodstop op de stapmolen zat dat vind ik grove nalatigheid van de manege.
Volgens mij hoort die stop er echt wel op te zitten.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 23:49

kolanda schreef:
En er werd ook gezegd dat er geen noodstop op de stapmolen zat dat vind ik grove nalatigheid van de manege.

Ik vind het ook uberhaupt grove nalatigheid van de manege...

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 23:51

Ja, ik heb het net gezien op SBS, hartvanNederland .. Ik schrok me echt dood, van ;; een tredmolen? Shit .. Maar toen zag ik er een foto van, en ik dacht;; Ja, geen wonder! Hij was niet normaal beveiligd.. Wat zeg ik? Hij was NIET beveiligd. Er zat geen noodstop knop op, en hij was ook nog niet eens normaal omheind .. Als er zo'n tredmolen op MIJN manege zou staan, zou ik per direct van die manege vertrekken ..

Ik hoop dat die eigenaar echt regelrecht de bak in gaat, of dat die manege hem ontzegd wordt. Ik vind gewoon dat een manege niet aan dat soort mensen is toebestemd.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 23:56

Es79 schreef:

Nee hoor, ben bloed serieus. Sommige mensen moeten i.m.o. niet zonder voorbereiding/training aan kinderen beginnen. Ook eigenlijk wel gek als je hier over nadenkt... Je moet een rijbewijs hebben om auto te rijden, zelfs op een paard kun je beter iets van een bewijsje hebben. De chauffeur van de bus heeft er ook een, maar de meeste ouders hebben geen idee waar ze aan beginnen.
Ik vind best dat er iets van een cursus mag komen om toekomstige ouders goed voor te bereiden. Het is niet grappig, maar noodzakelijk.

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 23:57

ik vind het heel erg wat er gebeurd is.

maar aan de andere kant vind ik niet dat kinderen daar horen te spelen,en al helemaal niet zonder toezicht van een volwassene.
heb het net ook op hart van nederland gezien.
vind het ook erg slecht dat ze zo een stapmolen nog in gebruik hebben.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 23:59

Schimmelig schreef:
Es79 schreef:

Nee hoor, ben bloed serieus. Sommige mensen moeten i.m.o. niet zonder voorbereiding/training aan kinderen beginnen. Ook eigenlijk wel gek als je hier over nadenkt... Je moet een rijbewijs hebben om auto te rijden, zelfs op een paard kun je beter iets van een bewijsje hebben. De chauffeur van de bus heeft er ook een, maar de meeste ouders hebben geen idee waar ze aan beginnen.
Ik vind best dat er iets van een cursus mag komen om toekomstige ouders goed voor te bereiden. Het is niet grappig, maar noodzakelijk.

Sorry, ik vind dat echt nonsens!
Kan het er ook echt niet mee vergelijken!
Ben het ermee eens dat sommige ouders beter geen kinderen kunnen krijgen maar zo'n test, nee, dat gaat mij te ver.
Kun je met alles in je leven wel een test voorschrijven.
En bovendien, (de meeste) ouders proberen het allemaal goed te doen op hun manier...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 00:00

kolanda schreef:

Volgens mij hoeft dat niet op een molen die niet harder gaat dan stapvoets en waar ook een gewone stopknop op zit. Die staan namelijk zo goed als meteen stil als je de gewone stopknop gebruikt. De molen in deze kwestie staat zelfs al stil als er een paard aan staat dat geen zin heeft om mee te lopen. Voor normaal gebruik zou dit volgens mij voldoende moeten zijn.

De trainingsmolen bij ons op stal heeft er wel eentje, dat ding haalt makkelijk 18 km/uur. Met 1 druk op de knop stopt ie vrijwel direct. Zou je de normale 'stopprocedure' volgen dan duurt het allemaal een stukje langer.

Als de stopknop onverhoopt niet werkt (zou kunnen gebeuren), dan kun je meestal wel gewoon de stekker eruit trekken en anders de hoofdschakelaar van de meterkast omzetten (dat duurt wel iets langer, maar op de meeste terreinen hoeft dit niet langer dan enkele seconden tot een minuut rennen te zijn).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 00:05

JENNx schreef:
Ja, ik heb het net gezien op SBS, hartvanNederland .. Ik schrok me echt dood, van ;; een tredmolen? Shit .. Maar toen zag ik er een foto van, en ik dacht;; Ja, geen wonder! Hij was niet normaal beveiligd.. Wat zeg ik? Hij was NIET beveiligd. Er zat geen noodstop knop op, en hij was ook nog niet eens normaal omheind .. Als er zo'n tredmolen op MIJN manege zou staan, zou ik per direct van die manege vertrekken ..

Ik hoop dat die eigenaar echt regelrecht de bak in gaat, of dat die manege hem ontzegd wordt. Ik vind gewoon dat een manege niet aan dat soort mensen is toebestemd.

Waarschijnlijk is de manege eigenaar er helemaal kapot van. Hij heeft die molen ooit neergezet om paarden aan te laten stappen en zal nooit voorzien hebben dat er een kind tussen zou komen. Vroeger werden deze molens zoveel gebruikt en ik heb nog nooit eerder gehoord van ernstige ongelukken met kinderen met deze molens. Deze molens hoeven overigens niet omheind te zijn, gezien de paarden hieraan vast staan.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 00:06

Es79 schreef:
Ben het ermee eens dat sommige ouders beter geen kinderen kunnen krijgen maar zo'n test, nee, dat gaat mij te ver.
En bovendien, (de meeste) ouders proberen het allemaal goed te doen op hun manier...

Ik zou zelf niet in een vliegtuig willen zitten waarvan de piloot niet weet wat hij doet Clown
Ik vind het ouderschap daar mee te vergelijken, omdat de gevolgen van bepaalde beslissingen desastreus kunnen zijn. Een cursus kan geen kwaad wat mij betreft (baadt het niet, schaadt het niet). Je kunt zoveel voorbeelden uit de maatschappij ontlenen, neem dit incident, of de schiet-incidenten op de Amerikaanse en Duitse scholen. Kleuters die drugs mee naar school nemen en het uitdelen als M&M's enz. Hadden de ouders van deze kinderen dit soort problemen niet kunnen voorkomen dan?
Goed doen op ''hun'' manier is helaas (voor oa de slachtoffers) niet genoeg ben ik bang Lachen

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 00:09

Schimmelig schreef:
Es79 schreef:

Ik zou zelf niet in een vliegtuig willen zitten waarvan de piloot niet weet wat hij doet Clown

Ik vind het ouderschap daar mee te vergelijken, omdat de gevolgen van bepaalde beslissingen desastreus kunnen zijn. Een cursus kan geen kwaad wat mij betreft (baadt het niet, schaadt het niet). Je kunt zoveel voorbeelden uit de maatschappij ontlenen, neem dit incident, of de schiet-incidenten op de Amerikaanse en Duitse scholen. Kleuters die drugs mee naar school nemen en het uitdelen als M&M's enz. Hadden de ouders van deze kinderen dit soort problemen niet kunnen voorkomen dan?
Goed doen op ''hun'' manier is helaas (voor oa de slachtoffers) niet genoeg ben ik bang Lachen

Nee, ik vind echt niet dat je het daarmee kunt vergelijken...

Nee, dit vind ik grote nonsens.
Op een gegeven moment moet je je kind loslaten en zoals jij wil beweren zijn de kinderen die zoals bovenstaande doen of zijn, dat dat te wijten is aan de ouders.
Nee, absoluut niet, gaat er bij niet in.
Heb bepaalde dingen om me heen meegemaakt maar in mijn ogen sla je de plank finaal mis.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 00:16

Es79 schreef:
Nee, dit vind ik grote nonsens.
Op een gegeven moment moet je je kind loslaten en zoals jij wil beweren zijn de kinderen die zoals bovenstaande doen of zijn, dat dat te wijten is aan de ouders.
Nee, absoluut niet, gaat er bij niet in.
Heb bepaalde dingen om me heen meegemaakt maar in mijn ogen sla je de plank finaal mis.

Ik ben het er mee eens dat als bij kinderen beiden hersenhelften zijn volgroeid ze prima hun eigen keuzes kunnen maken, maar bij een jong kind (in dit geval 6 jaar geloof ik) is dat gewoon nog niet het geval. Als 30-jarige kun je idd niet zeggen ''oh, mijn jeugd was zo slecht en nu dit en dat''. De toekomst is namelijk je eigen verantwoording 'no matter what' er in het verleden is gebeurd (enige uitzondering daar gelaten).

Al heb je nog zoveel persoonlijke ervaringen - die heeft iedereen, de wereld is er vol van.
Als ouder ben jij het rolmodel voor je kind en heb jij dus invloed op alles wat er gebeurt in het leven van je kind.
Deze ouders hebben besloten hun 6-jarige op de manege te laten rondlopen met alle nare gevolgen van dien. Het is een heel vervelend geval van: wie niet horen wil moet... Verdrietig Helaas.

Hadden deze ouders geen goed advies kunnen gebruiken volgens jou? Als in: ''maneges zijn gevaarlijk'' ''paarden zijn gevaarlijk'' enz.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 00:27

Jij geeft de ouders hierin pertinent de schuld en dat vind ik jammer, ik zie het als een ongeluk.
Tuurlijk, ik denk dat de ouders zich nu ook wel voor de kop kunnen slaan.
Maar was het een ouder iemand geweest die bijvoorbeeld bij zo'n molen om 1 of andere reden loopt te violen dan is het allemaal anders.
Er is hier een tijdje geleden een topic geweest op Bokt dat een meisje getrapt was door een pony.
Meisje lag in het ziekenhuis, was er best even heftig aan toe.
Dan hoor je niemand, heel veel berichten, van, veel sterkte, wat sneu.
Ik vond het ook heel erg voor dat meisje.
Niemand die tegen die moeder zegt, goh, dat was stom!
Heb je niet goed op je dochter gelet?

Nee, waarom, een ongeluk zit in een klein hoekje!

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 00:37

Es79 schreef:
Jij geeft de ouders hierin pertinent de schuld en dat vind ik jammer, ik zie het als een ongeluk.
Tuurlijk, ik denk dat de ouders zich nu ook wel voor de kop kunnen slaan.
Maar was het een ouder iemand geweest die bijvoorbeeld bij zo'n molen om 1 of andere reden loopt te violen dan is het allemaal anders.
Er is hier een tijdje geleden een topic geweest op Bokt dat een meisje getrapt was door een pony.
Meisje lag in het ziekenhuis, was er best even heftig aan toe.
Dan hoor je niemand, heel veel berichten, van, veel sterkte, wat sneu.
Ik vond het ook heel erg voor dat meisje.
Niemand die tegen die moeder zegt, goh, dat was stom!
Heb je niet goed op je dochter gelet?

Nee, waarom, een ongeluk zit in een klein hoekje!

Hmm, je hebt een punt. Niet dat ik ouders pertinent de schuld geef o.i.d. maar ik vind wel dat zeker 70% daar ligt en 30% misschien aan andere omstandigheden. Het is natuurlijk verschrikkelijk om zoiets te horen en het is ook 'de put dempen nadat het kalf verdronken is'. Uiteraard dat ze zichzelf voor de kop slaan, want je zoekt de schuld in dit soort gevallen toch meestal wel bij jezelf... maar zoiets erkennen is op zo'n 'vers' moment moeilijk. Misschien dat ze er achteraf een andere visie hebben.

Ikzelf ben echt meer van 'voorkomen', dan van 'genezen' en dat 'voorkomen' mag soms met harde hand gebeuren. Ik heb bijvoorbeeld zelf vaak genoeg kinderen op gevaarlijke situaties gewezen (oversteek-gedrag, in hoge bomen klimmen, in steigers klimmen, paarden en honden pesten - noem maar op). Ouders waren helaas nooit in de buurt Verward

Natuurlijk zit een ongeluk in een klein hoekje, maar dit soort dingen kun je natuurlijk makkelijk voorkomen - laten we eerlijk zijn (ook al is het niet leuk om te horen). Ik heb het dan niet over ongelukken zoals vallen als een kind leert lopen en verder dingen in deze strekking, maar over ongelukkig zoals met een stapmolen.