Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Diablo schreef:Mijn dochter van 4 is eergisteren (in een onbewaakt ogenblik, oei, wat ben ik een slechte moeder!) van de leuning van de stoel gevallen, met haar hoofd tegen een kast. Gat in haar hoofd! Moeten we alle stoelen maar gaan verbieden....
Schimmelig schreef:Misschien een beetje cru, maar je kunt beter sommige ouders verbieden kinderen te nemen. Zo voorkom je ook dit soort problemen...
Es79 schreef:Schimmelig schreef:Misschien een beetje cru, maar je kunt beter sommige ouders verbieden kinderen te nemen. Zo voorkom je ook dit soort problemen...
Is inderdaad erg cru ja!
Petra_O schreef:en idd, als het jongetje een trap gehad had van een paard wat dan? was het dan de schuld van het paard? paarden verbieden dan?
kolanda schreef:Ik vind het vreselijk voor de ouders dat hun kindje er niet meer is.
En er werd ook gezegd dat er geen noodstop op de stapmolen zat dat vind ik grove nalatigheid van de manege.
Volgens mij hoort die stop er echt wel op te zitten.
Es79 schreef:En een test...dat was een grapje neem ik aan.
Schimmelig schreef:Es79 schreef:En een test...dat was een grapje neem ik aan.
Nee hoor, ben bloed serieus. Sommige mensen moeten i.m.o. niet zonder voorbereiding/training aan kinderen beginnen. Ook eigenlijk wel gek als je hier over nadenkt... Je moet een rijbewijs hebben om auto te rijden, zelfs op een paard kun je beter iets van een bewijsje hebben. De chauffeur van de bus heeft er ook een, maar de meeste ouders hebben geen idee waar ze aan beginnen.
Ik vind best dat er iets van een cursus mag komen om toekomstige ouders goed voor te bereiden. Het is niet grappig, maar noodzakelijk.
kolanda schreef:Ik vind het vreselijk voor de ouders dat hun kindje er niet meer is.
En er werd ook gezegd dat er geen noodstop op de stapmolen zat dat vind ik grove nalatigheid van de manege.
Volgens mij hoort die stop er echt wel op te zitten.
JENNx schreef:Ja, ik heb het net gezien op SBS, hartvanNederland .. Ik schrok me echt dood, van ;; een tredmolen? Shit .. Maar toen zag ik er een foto van, en ik dacht;; Ja, geen wonder! Hij was niet normaal beveiligd.. Wat zeg ik? Hij was NIET beveiligd. Er zat geen noodstop knop op, en hij was ook nog niet eens normaal omheind .. Als er zo'n tredmolen op MIJN manege zou staan, zou ik per direct van die manege vertrekken ..
Ik hoop dat die eigenaar echt regelrecht de bak in gaat, of dat die manege hem ontzegd wordt. Ik vind gewoon dat een manege niet aan dat soort mensen is toebestemd.
Es79 schreef:Sorry, ik vind dat echt nonsens!
Kan het er ook echt niet mee vergelijken!
Ben het ermee eens dat sommige ouders beter geen kinderen kunnen krijgen maar zo'n test, nee, dat gaat mij te ver.
Kun je met alles in je leven wel een test voorschrijven.
En bovendien, (de meeste) ouders proberen het allemaal goed te doen op hun manier...
Schimmelig schreef:Es79 schreef:Sorry, ik vind dat echt nonsens!
Kan het er ook echt niet mee vergelijken!
Ben het ermee eens dat sommige ouders beter geen kinderen kunnen krijgen maar zo'n test, nee, dat gaat mij te ver.
Kun je met alles in je leven wel een test voorschrijven.
En bovendien, (de meeste) ouders proberen het allemaal goed te doen op hun manier...
Ik zou zelf niet in een vliegtuig willen zitten waarvan de piloot niet weet wat hij doet
Ik vind het ouderschap daar mee te vergelijken, omdat de gevolgen van bepaalde beslissingen desastreus kunnen zijn. Een cursus kan geen kwaad wat mij betreft (baadt het niet, schaadt het niet). Je kunt zoveel voorbeelden uit de maatschappij ontlenen, neem dit incident, of de schiet-incidenten op de Amerikaanse en Duitse scholen. Kleuters die drugs mee naar school nemen en het uitdelen als M&M's enz. Hadden de ouders van deze kinderen dit soort problemen niet kunnen voorkomen dan?
Goed doen op ''hun'' manier is helaas (voor oa de slachtoffers) niet genoeg ben ik bang
Es79 schreef:Nee, dit vind ik grote nonsens.
Op een gegeven moment moet je je kind loslaten en zoals jij wil beweren zijn de kinderen die zoals bovenstaande doen of zijn, dat dat te wijten is aan de ouders.
Nee, absoluut niet, gaat er bij niet in.
Heb bepaalde dingen om me heen meegemaakt maar in mijn ogen sla je de plank finaal mis.
Es79 schreef:Jij geeft de ouders hierin pertinent de schuld en dat vind ik jammer, ik zie het als een ongeluk.
Tuurlijk, ik denk dat de ouders zich nu ook wel voor de kop kunnen slaan.
Maar was het een ouder iemand geweest die bijvoorbeeld bij zo'n molen om 1 of andere reden loopt te violen dan is het allemaal anders.
Er is hier een tijdje geleden een topic geweest op Bokt dat een meisje getrapt was door een pony.
Meisje lag in het ziekenhuis, was er best even heftig aan toe.
Dan hoor je niemand, heel veel berichten, van, veel sterkte, wat sneu.
Ik vond het ook heel erg voor dat meisje.
Niemand die tegen die moeder zegt, goh, dat was stom!
Heb je niet goed op je dochter gelet?
Nee, waarom, een ongeluk zit in een klein hoekje!