Ruzie over kosten reddingsactie paarden Marrum

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Pipsel

Re: Ruzie over kosten reddingsactie paarden Marrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 15:22

nelis schreef:
geen zin heeft deze discussie...

alleen sommige mensen in dit topic hebben irl niks te melden kennelijk dus gaan ze op internet maar de grote jongen uithangen en iedereen afbranden, terwijl ze er zelf ook geen hol van weten

Goed gezegd. Knipoog

Volgens mij mag je ook helemaal geen onwaarheden op bokt plaatsen. Why jij zegt dat er 40 paarden zijn omgekomen? Zou ik toch eerst maar eens leren tellen meid.. Koe Maja jij neemt het nooit zo trouw met de waarheid is het wel?? Knipoog
En wat de rest betreft vind ik het wel best, lootsma moet maar doen wat ie niet laten kan en dat zouden mss meer mensen moeten doen ipv ermee te bemoeien en geen feiten kennen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 16:02

Moderatoropmerking:
Het lijkt me niet handig dat jullie weer gaan persoonlijk prikkelen en zeggen over hoe slecht mensen discussiëren, reageren etc. Zo komt de discussie ook niet op gang Clown

Daarom : Bepaal je tot de feiten en onderbouw die, 'val' iemands argumenten aan in plaats van de persoon.

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 16:32

Ik vind het heel dubbel wie nu de kosten moet betalen. Wie heeft er voor gekozen om de paarden ergens te stallen en allemaal(?) door de da te laten nakijken./ Wat ik op de tv heb gezien waren echt niet alle paarden aan dacontrole toe.
laat die mensen het lekker zelf uitzoeken en laten wij ons druk maken over onze eigen paarden

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 19:03

liannes schreef:
Sigrid, sorry hoor, ik snap jou helemaal niet, je bent zelf ook beter van hem geworden in het verleden.

.

deze mag je recht zetten.

of je mag uitleggen wat je er mee bedoeld?.

Ik heb wel met de leden van de fam lootsma gesproken in de afgelopen 15 jaar, maar nog nooit op enigerwijze handel met hun gedaan of ergens beter van zijn geworden.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 19:23

In principe heeft die boer wel gelijk, hij heb geen opdracht gegeven.Had de gemeente niet eerst kunnen overleggen met die boer voor ze in actie kwamen? Samen overleggen wat ze gaan doen om de paarden daar weg te halen?Kijk als ze in doodsnood zaten,oke, dan was er geen tijd voor overleg.Dus ik begrijp die boer best wel dat hij niet wil betalen,ook al is het een schappelijk bedrag.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 19:25

Het geld is niet voor het weghalen, maar de verzorging achteraf Lachen

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 19:36

Ja dat begrijp ik, dat het voor de verzorging na de redding was.Ik vind het verder wel goed gedaan hoor die hele reddingsactie enzo,maar ik begrijp die boer ook wel.Maar ik weet nu al, dat als het tot een rechtzaak komt,die boer uiteindelijk toch zal moeten betalen.Het is n.l. zo, dat de eigenaar ten alle tijden onkosten die voor zijn dieren zijn gemaakt,moet betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 00:37

Moderatoropmerking:
Laatste waarschuwing om niet meer persoonlijk te worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 08:26

Vangt die boer ook nog geld als die film gemaakt is? Hoe zit dat filmrechten en een verhaal over iemand als hoofdpersoon? Idd beroemdheid krijgt hij wel. Onwetenden willen wellicht wat graag een paard van de beroemde boer uit de film. Zeker als die film geromantiseerd wordt.

Dat is het enige wat er mij te binnen schiet als ik dit topic lees.

Verwacht ook wel dat zijn paarden een stukje duurder zijn geworden, boeren kennende hoe zij met hun handelswaar omgaan. Muntjes tellen noemen ze dat hier.

Ik ben niet plaatselijk bekend, maar lees toch ook wel negatieve berichten over die boer van mensen die daar wel in de buurt wonen, lijkt mij wel duidelijker dan de meningen van mensen elders in het land die niet plaatselijk bekend zijn.

Ik vind het wel vreemd dat die man denkt dat hij niets hoeft te betalen. Als mijn paard ergens gered moet worden en er komen hulptroepen moet ik ook betalen, die dierenarts komt niet uit dierenliefde mijn paard verzorgen als mijn paard bv uit een gracht gered moet worden. Het werkelijke plaatje van alle officiele hulp instanties ligt wellicht ver hoger dan de geraamde kosten. Als dan ook nog wordt beweerd dat het betwistbaar is dat die dieren zo lang daar hebben gelopen. Zou je bijna denken eigen risico. Dan niet te vergeten dat de boeren daar plaatselijk bekend zijn met de waterstanden, hoe snel het gaat als het water om hoog komt, de weersverwachtingen. Je er wel bij stil staat als het water ineens gaat komen je zo een grote groep paarden niet binnen een paar uur weg krijgt, zeker niet als het al donker is.

Ga eens met een zaklamp bij een verlaten donkere wei schijnen. Wat doen vluchtdieren?

Ik vind het nog steeds eigen schuld wat die boer is overkomen, er onnodige slachtoffers onder de paarden zijn gevallen en als het op betalen aan komt, dan heeft hij het geld niet??? Schuld bekennen??? Waar hebben we het over. 7500 euro mag een mooi friesje wel kosten en hij heeft vast nog niets verkocht sinds die tijd, duh..... Je kunt ook te naif zijn.

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 10:57

jaantsje schreef:
Wat ik wel weet is dat het deze week weer raak was.
Er stond weer een groep van ongeveer 60 paarden en 40 stuks jong vee vast in het water,
De wind was noord west en dan weet je dat er een grote kans is op hoog water in deze streek.

In mijn ogen is het een schijntje wat hij moet betalen gezien het totaal bedrag.
hallo dit is weer een andere boer hoor en heel toevalig ken ik die!!!!!!!!!!! ik kom er elke week !!!!!
en die paarden zijn niet eens van hem die komen van een manege uit schoorl(ofzoiets)
en ze hebben msschn een uur in het water gestaan en daarna graasden ze weer vrolijk verder!!!!!!!! sorry moest ff
xxx

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 10:59

topstars schreef:
jaantsje schreef:
Wat ik wel weet is dat het deze week weer raak was.
Er stond weer een groep van ongeveer 60 paarden en 40 stuks jong vee vast in het water,
De wind was noord west en dan weet je dat er een grote kans is op hoog water in deze streek.

In mijn ogen is het een schijntje wat hij moet betalen gezien het totaal bedrag.
hallo dit is weer een andere boer hoor en heel toevalig ken ik die!!!!!!!!!!! ik kom er elke week !!!!!
en die paarden zijn niet eens van hem die komen van een manege uit schoorl(ofzoiets)
en ze hebben msschn een uur in het water gestaan en daarne gingen ze weer lekker eten !!!!!!!! sorry moest ff
xxx

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 11:08

Allereerst; heel goed van de gemeente dat zij toch tot actie zijn overgegaan. Zoniet waren ze wellicht zo goed als allemaal verdronken/onderkoeld enz...

Lootsma had wel net gevraagd achter deze reddingsactie en check-up van de DA (maar anders waren ze wellicht allemaal verdronken)
Dus ergens snap ik wel dat ie dat niet wil betalen.
Iets waar ik niet achter vraag zou ik ook niet betalen.

Ik vind het top van de gemeente maar denk dat zonder dwang je die vent geen enkele cent gaat afnemen