Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
garny95 schreef:Paarden komen al eeuwenlang in mythologieen voor, en staan voor doorgang. Paarden spiegelen als geen ander. Als ik het op deze manier bekijk zie ik ze zeker als een hogere intelligentie.
En dat ze niet achter een stok aanrennen, dat is toch ook dom.
Yessy schreef:Met genoeg snoepjes (of welke methode je er ook op nahoudt) kan je ze veel leren, maar of ze ooit net zo enthousiast worden als honden (uitzonderingen daargelaten)?
Yessy schreef:Met genoeg snoepjes (of welke methode je er ook op nahoudt) kan je ze veel leren, maar of ze ooit net zo enthousiast worden als honden (uitzonderingen daargelaten)?
garny95 schreef:ik praat ook heel veel met mijn paard, hij kan goed luisteren.
pfluisteraar schreef:mijn paard apporteert als ik het hem op een vriendelijke manier vraag, ook zonder snoepjes.
pfluisteraar schreef:maar praat hij ook terug? die van mij wel.
Dus die van mij is intelligent..ik denk dat er ook veel domme paarden zijn. Haflingers enzo.
Wicky schreef:pfluisteraar schreef:mijn paard apporteert als ik het hem op een vriendelijke manier vraag, ook zonder snoepjes.
Mijn paard apporteert beter dan mijn hond, maar da's een Jack Russel![]()
Een paard is niet intelligent, zoals andere diersoorten dat wel zijn. Een paard leert traag en door veelvuldige herhaling begrijpen ze bepaalde commando's.
Nadya schreef:pfluisteraar schreef:maar praat hij ook terug? die van mij wel.
Dus die van mij is intelligent..ik denk dat er ook veel domme paarden zijn. Haflingers enzo.
Sorry? Is een Haflinger 'dommer' dan een ander paardenras? Wat een bullshit.
arie53 schreef:Hoe moet een hengst bijvoorbeeld de strijd met een leeuw aangaan om zijn kudde te verdedigen? Welke technieken moet hij aanwenden en hoe intelligent moet hij zijn zodat niet hij maar de leeuw het onderspit delft?
Wanneer en waar naartoe moest de kudde zich verplaatsen. Over hoeveel afstand kon de kudde zich verplaatsen zonder dat de veulentjes extreem vermoeid raakten. Welk water en welke planten konden ze wel of niet drinken en eten? Welke kruiden gaven hun de natuurlijke bescherming en welke waren gevaarlijk? Als het water of voedsel door welke omstandigheden schaars was, waren er dan andere mogelijkheden om te overleven of liepen ze juist dan weer meer kans om zich op het terrein van de roofdieren te begeven.
Dat alles heeft met de intelligentie van een paard te maken om de soort optimaal en gezond te laten voortbestaan.
Citaat:Dat heet natuur, en daar overleven de sterksten, degenen die het snelst leren als jong paard( en dat is iets anders dan intelligentie
garny95 schreef:Goed zelfbeeld heb jij trouwens, dat je de mens stom en onnozel vind ?
Klopt, ik sluit me dan ook helemaal bij de openingszin van arie53 aan.