Neon schreef:Shenavallie schreef:Toch wel erg vreemd... Muggen kunnen geen Aids overdragen, maar wel deze ziekteIk ben er van overtuigd dat hier iets heel anders achter zit... net als bij BSE, Vogelpest, Varkenspest, etc.. En als ik mij goed herinner, leven muggen maar een bepaald aantal dagen (ik dacht 40). Het lijkt me dus bijna onmogelijk om van Afrika naar Frankrijk in 40 dagen te vliegen, zonder onderweg afgeleid te zijn door andere zaken. Wellicht komt dit wat vergezocht over, maar op dit moment denk ik er in ieder geval zo over.
Allereerst... wie zegt dat de mug op eigen houtje vliegt, er bestaat een geweldige uitvinding van de mens genaamd vliegmachinemug stapt in (en heeft daar aanzienlijk minder problemen mee dan de mens die weet ik veel hoeveel eeuwen van te voren in moet checken enzo
) en de mug stapt op het einde toevallig weer uit :p Voilà... besmette mug fladdert in Frankrijk rond :p
En waarom zou een mug dit niet met zich mee kunnen dragen? Muggen zijn ook de overbrengers van Malaria...
Dat is de specifieke Malariamug, niet een gewone mug