Drie paarden niet meer te redden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NoireIdylle

Re: Drie paarden niet meer te redden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 13:20

Het is erg sneu dat het zo gelopen is, vooral voor de paarden. Maar zoals ik Diek ken van bv. 40+ wedstrijden, is het een aardige, maar simpele ziel. In zijn hart had hij het beste voor met de dieren, maar verder niet de middelen en het verstand om dat om hen op een humane manier te huisvesten en te verzorgen. Vind het triest dat de man met naam, toenaam en foto zo in de media geplaatst wordt. Het is geen goed praten, maar in zijn ogen dacht hij goed genoeg te doen voor zijn beesten. Nu wordt hij als misdadiger afgeschilderd, maar eigenlijk is het diep en diep triest... Laten ze foto's en namen plaatsen van mensen die met hun volle verstand dieren leed aan doen. De echte dierenhaters en mishandelaars. Die mogen wat mij betreft getatoueerd op het voorhoofd rondlopen en uitgekotst worden door de maatschappij.

Lian

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 13:34

Ik ben naar de paardenkamp geweest gisteren en heb dat ponytje gezien. Nou, echt zielig wat een mager beestje!
Ben blij dat hij/zij nu op de paardenkamp staat!

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 13:44

NoireIdylle schreef:
Het is erg sneu dat het zo gelopen is, vooral voor de paarden. Maar zoals ik Diek ken van bv. 40+ wedstrijden, is het een aardige, maar simpele ziel. In zijn hart had hij het beste voor met de dieren, maar verder niet de middelen en het verstand om dat om hen op een humane manier te huisvesten en te verzorgen. Vind het triest dat de man met naam, toenaam en foto zo in de media geplaatst wordt. Het is geen goed praten, maar in zijn ogen dacht hij goed genoeg te doen voor zijn beesten. Nu wordt hij als misdadiger afgeschilderd, maar eigenlijk is het diep en diep triest... Laten ze foto's en namen plaatsen van mensen die met hun volle verstand dieren leed aan doen. De echte dierenhaters en mishandelaars. Die mogen wat mij betreft getatoueerd op het voorhoofd rondlopen en uitgekotst worden door de maatschappij.

Ben ik het mee eens... natuurlijk moet er wel gekeken worden hoe deze man dit verder voor zichzelf heeft verantwoord en het kan ook absoluut niet zo. Maar als iemand echt niet om zijn dieren geeft doen ze het dier wel weg denk ik dan.

Danisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 15:12

Chronos schreef:
Die man die heeft al jaren de db over de vloer gehad! En steeds maar niets doen. Maar gelukkig kunnen er twee nog een goede oude dag krijgen...

Als het klopt wat je zegt,dis die DB mooi verkeerd bezig.
anders hadden die drie paarden nog gered kunnen worden,toch?

Curly85

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 18:33

NoireIdylle schreef:

Wat ik zo lees dacht hij inderdaad er het beste van te maken anders geeft hij de dieren niet zo snel uit handen als ze het ergens anders beter kunnen hebben.
Het praat het allemaal niet goed en het was niet veilig maar direct iemand zo kapot maken vind ik eigelijk niet kunnen aangezien er vele malen ergere dingen gebeuren.

reiziger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 19:53

Nou ongelooflijk zeg. Ik was gister op de paardenkamp bij de open dag en heb de pony gezien. Nu lees ik hier dat het om een pony van Diek Roskam gaat. Ik ben daar 28 jaar geleden als 10-jarige begonnen met paardrijden. Ik heb regelmatig op Gerard gereden, was een hele grappige pony. Hij deed met zijn neus de balk omhoog waarmee de buitenbak was afgezet en rende dan hard de wei in. Of hij ging liggen in de bak als hij geen zin meer had.
Ik kan bijna niet geloven dat de pony die ik gister zag echt Gerard is. Ik heb nog foto's van hem van vroeger.
Iemand schreef het al, hij had ook een witte Shetlander, Sonja. Weet iemand of die achter Gerard op de foto staat? En welke paarden er verder nog stonden? Destijds had je er Wodan, Comal (oid) Nora, nog een schimmeltje, Misterpo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 21:07

Misterpo heb ik nog opgereden,wodan ken ik ook en het was camel.Een vriendin van mij heeft er nog een pony gekocht Bernard.

iedereen roept wel hoe slecht gerard er uit ziet,maar hallo !ik heb die pony nog gekend.het is meer dan 30 jaar terug dat ik daar reed dus tel eens uit hoe oud die pony is.
Niks ten nadele van het paardekamp,maar daar staan toch veel van die oude scharminkels.

Ik wil de mens absoluut niet goed praten,maar ik denk wel dat hij het met de beste bedoelingen deed.

reiziger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 21:38

Wat grappig dat jij daar ook gereden hebt. Ken je Elly? Dat was ook een manegepony. Diek was destijds misschien wat vreemd, maar niet slecht voor zijn pony's. Ik ga Gerard van de week een bezoekje brengen op de paardenkamp, vind het heel bijzonder dat een pony waar voor mij alles mee begonnen is 28 jaar geleden gewoon nog leeft.

Chronos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 21:48

Het jammer is alleen dat hij zo vaak "waarschuwingen" heeft gehad van mensen en van instanties... en dat hij daar steeds niets mee gedaan heeft.

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 22:29

ik denk dat deze man echt geen slechte bedoelingen had .... maar dat het verkeerd is uitgepakt

afram

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 22:35

hoop bekende geloof ik, misschien hebben jullie ooit van mij wel eens les gehad.Lachen Elly ken ik ook nog wel,de pony is later verkocht aan een meisje die er vaak op reed.
Wodan heb ik zelf vaak op gereden als we met de les een rondje naar buiten gingen en ja gerard die had wel een karakter ben er tijdens het lesgeven nog wel eens afgevallen, de kinderen lagen in een deuk ! Hij (diek) was toen echt niet slecht voor de pony's het zag er toen heel anders uit. We hadden zelfs een klein binnenbakje.
Camal, misterpo, mistralnora, sonja, gerard,wodan misschien schieten er later nog wel meer namen binnen.Ga Gerard zeker gauw opzoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 22:38

reiziger schreef:
Wat grappig dat jij daar ook gereden hebt. Ken je Elly? Dat was ook een manegepony. Diek was destijds misschien wat vreemd, maar niet slecht voor zijn pony's. Ik ga Gerard van de week een bezoekje brengen op de paardenkamp, vind het heel bijzonder dat een pony waar voor mij alles mee begonnen is 28 jaar geleden gewoon nog leeft.

Elly zegt mij niks behalve dat volgens mij zijn vrouw zo heet.Ik reed toen veel op sneeuwwitje een fjord en er was er nog enen waarvan ik zijn naam niet meer weet

Ergens is het denk ik ook een kwestie van omstandigheden.in detijd dat ik reed waren al de nieuwbouwijken als kattenbroek enzo er nog niet en had de mens veel weien,de flats waren er al wel maar daar achter was het één en al wei,daar gingen we ook buitenrijden.Nu is er gewoon praktisch niks niet meer alles is volgebouwd,ik denk dat het een wanhopige pogingwas om toch zijn dieren te houden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 22:47

afram schreef:
hoop bekende geloof ik, misschien hebben jullie ooit van mij wel eens les gehad.Lachen Elly ken ik ook nog wel,de pony is later verkocht aan een meisje die er vaak op reed.
Wodan heb ik zelf vaak op gereden als we met de les een rondje naar buiten gingen en ja gerard die had wel een karakter ben er tijdens het lesgeven nog wel eens afgevallen, de kinderen lagen in een deuk ! Hij (diek) was toen echt niet slecht voor de pony's het zag er toen heel anders uit. We hadden zelfs een klein binnenbakje.
Camal, misterpo, mistralnora, sonja, gerard,wodan misschien schieten er later nog wel meer namen binnen.Ga Gerard zeker gauw opzoeken.

Ik moet wel diep graven in mijn geheugen,maar mistral nora ken ik ook nog en was elly niet een kleine pony donkerbruin?
Goh het is bij mij 33 jaar terug dat ik er reed,kan je nagaan hoe oud dat gerardje is.Eigenlijk ongelooflijk.Zodra ik in Amersfoort ben ga ik hem toch ook eens bezoeken.
Ik word zelf al stok oud,dat die pony nog leeft joh

reiziger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 07:21

Er waren drie witte pony's toen. Camal, Mistralnora, en Polly (herinner ik mij net weer, ben ik nog eens heel hard afgevallen) Misterpo is verkocht aan een meisje, die ben ik later tegengekomen bij een andere manege. Ik ben nog met Diek op ponykamp geweest, toen sliepen we in een soort woonwagens. Was onwijs leuk. Jeetje, die Gerard. Niemand die weet welke andere pony nog leeft en naar een particulier is gegaan?

indus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 11:23

silvana schreef:
iedereen roept wel hoe slecht gerard er uit ziet,maar hallo !ik heb die pony nog gekend.het is meer dan 30 jaar terug dat ik daar reed dus tel eens uit hoe oud die pony is.

Precies wat ik al eerder schreef, die stok oude pony's zien er vaak zo uit.

waterloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 12:31

Wij leende altijd ponies van Diek voor ons ponykamp.Nora Camal Sonja en Gerard en Kim(shetlander vos) Lady(zwart) en skug (ijslander). Dat is ook minstens 25 jaar geleden. Gerard was idd altijd erg ondeugend. Camal en Nora konden niet zonder elkaar. Ik ben ook benieuwd welke ponies er nog leven.
Het was altijd al een zooitje bij Diek, maar hij hield wel veel van zijn dieren. Er is mijn inziens ook te laat ingegrepen.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 12:47

overal wordt tegenwoordig van alles en nog wat volgebouwd deze man heeft zoveel om zijn dieren gegeven dat hij ze gewoon kostte wat kost houden wou , en helaas is dat op een verkeerde manier gegaan , maar ja

luna1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 12:54

sonja heeft tot vorig jaar nog in het land gestaan evenals een bruine ijslander,naam vergeten, en gerard.
het jaar ervoor is er een witte pony weggegaan dat is wat ik nog weet.
die zwarte/donkerbruine en de schimmel op de foto ken ik niet.

gr gemma

sultannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 12:58

Bij ons in de buurt heb je ook zo'n mannetje die zijn paarden slecht verzorgd. Heeft al boetes en dierenbescherming op zijn dak gehad. Maar ik hoor dat hij op internet gewoon nog actief is met aan en verkoop van paarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 13:23

Wat zonde zeg van die paarden..
Raar dat de DB niet eerder heeft ingegrepen. Maargoed, daar hoor je wel vaker verhalen van dat je denkt: Juist Rolleyes

reiziger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 18:35

Luna 1 Waar is Sonja nu dan? Zat zij bij die 5 pony's die in beslag zijn genomen?
Kim ken ik ook. Die is gekomen in de periode dat ik daar reed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 18:53

Ze kunnen zeggen wat ze willen ,maar hoeveel eigenaren die geld verdienen met paarden zouden die oudjes nog gehouden hebben.Vooral als je nagaat dat het al een tijdje geen manege meer is.
Ze hadden die mens beter geholpen in plaats van die dieren af te pakken .

luna1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 20:30

reiziger schreef:
Luna 1 Waar is Sonja nu dan? Zat zij bij die 5 pony's die in beslag zijn genomen?
Kim ken ik ook. Die is gekomen in de periode dat ik daar reed.

dat weet ik niet.
ik denk echter aan de 2 paarden die op de fotos staan,zij staat er niet tussen,dat ze waarschijnlijk is afgemaakt misschien heeft roskamp haar zelf al eerder af laten maken dat weet ik niet helaas.

gr gemma

luna1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 20:34

silvana schreef:
Ze kunnen zeggen wat ze willen ,maar hoeveel eigenaren die geld verdienen met paarden zouden die oudjes nog gehouden hebben.Vooral als je nagaat dat het al een tijdje geen manege meer is.
Ze hadden die mens beter geholpen in plaats van die dieren af te pakken .

nee,dat hadden ze helemaal niet moeten doen ik ken deze vent persoonlijk,van vroeger en ik heb eens bij hem voor de deur gestaan ivm die dieren.
deze man is koppig,nors en niet arm hij heeft geld zat om zijn beesten te onderhouden maar hij is gewoon te koppig of te lui om het goed te doen.
hij handelt/handelde in ieder geval zijn zoon wel.
wij hadden eens ponys te koop staan en toen kwam hij naar me toe wat ze moesten kosten,ik verkoop mijn paarden niet aan zulk soort mensen Bloos .
ik weet niet hoelang hij daar nog zit.
er word hier gebouwd maar ik weet niet of hij ook opgekocht is,wij allemaal wel al vandaar.
ik hoop echter dat de DB en/of de rechter hem een beesten verbod geeft.....

gr gemma

afram

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 21:07

Wil toch even reageren op het laatste berichtje, misschien dat je iemand anders voor je hebt.....want hij heeft geen kinderen......