Mijn nieuwe paard is met zo'n halster uit Canada overgevlogen en je wilt niet weten hoe die neus er uit zag

En wat maakt het uit of een paard zijn halster los gaat en hij loopt los of dat van dit halster de lijnklip kapot schiet en het paard loopt los ??Citaat:Het is erg vervelend als er een halster knapt en zo`n jong dier loopt los rond.
Lijkt me lood om oud ijzer, in beide gevallen loopt het paard los. Als je er zo dichtbij kunt komen om het halster vast te pakken, kun je ook een touw om de nek slaan en een ander halster omdoen.
Ik geloof direct dat het gebruikte materiaal (autogordelspul) met de beste bedoelingen gebruikt is en dat er veel aangedaan is om met neopreen eea voor het oog te 'verzachten', maar mij heb je nog niet overtuigd.
Ursje78: het materiaal waar tegenwoordig de halsters van gemaakt zijn breekt niet (of het moet oud en versleten zijn). Meestal zal een klip oid breken. Hiervoor heb je echter een behoorlijke kracht nodig en die kracht moet wel eerst door het hoofd en de nek opgebracht worden. Juist deze kracht zorgt voor interne verwondingen en niet zelfden krijgt een paard daar jaren later weer last van als het onder het zadel aan het werk moet.
Dan kan de chiropractor erbij komen om de boel weer recht te zetten als dat met een oud trauma nog mogelijk is.
Veel paarden hebben als veulen als een dergelijke ervaring gehad en hebben op oudere leeftijd het probleem niet meer (of zeer moeilijk) te kunnen inbuigen.