Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
amondi schreef:als de paarden hier ongeschonden zijn uit gekomen wil ik graag het merk van de trailer weten!
Dat moet wel een hele goeie zijn!
edit: aan de onderdelen te zien is het een ifor zie ik nu!
Die heb ik ook en daar ben ik nu nog blijer mee!
weslyjune schreef:Ik was de chauffeur van de combinatie. De paarden kwamen terug van een wedstrijd.
Zodra het technisch rapport binnen is zal ik het volledige verhaal geven van hoe de trailer losgekoppeld/gebroken is. Momenteel zijn er nog teveel dingen onduidelijk om hier harde uitspraken over te doen.
Nogmaals, en tot onze verbazing, lopen beide paarden gewoon de trailer weer op. Volgens één van de agenten was dat wel anders (blijkbaar heeft hij eerder zoiets meegemaakt).
Ik heb aan de fotograaf gevraagd of ik wat meer foto's mag laten zien die hij genomen heeft. Een paar laten heel goed zien dat de kooiconstructie de klappen heeft opgevangen (wat dus de redding is geweest van de paarden). Als dit een polyester trailer was geweest zonder kooi dan hadden we de paarden uit de berm kunnen oprapen.
polly2 schreef:daarom moet je je oplooprem vastzetten aan het chassis van de auto en nooit om de trekhaak slaan (en dat zie ik heel veel mensen doen helaas) !Schoot de trailer er met trekhaak en al van af....dan heb je ook niks meer aan de oplooprem. ...
polly2 schreef:Ifor Williams.... Zijn foeilelijk om te zien (vind ik), maar zijn wel oerdegelijk. Hoe hij losgeraakt is vraag ik me wel af, aangezien deze een dubbele beveiliging in de koppeling heeft.....
weslyjune schreef:Ik was de chauffeur van de combinatie. De paarden kwamen terug van een wedstrijd.
Zodra het technisch rapport binnen is zal ik het volledige verhaal geven van hoe de trailer losgekoppeld/gebroken is. Momenteel zijn er nog teveel dingen onduidelijk om hier harde uitspraken over te doen.
Nogmaals, en tot onze verbazing, lopen beide paarden gewoon de trailer weer op. Volgens één van de agenten was dat wel anders (blijkbaar heeft hij eerder zoiets meegemaakt).
Ik heb aan de fotograaf gevraagd of ik wat meer foto's mag laten zien die hij genomen heeft. Een paar laten heel goed zien dat de kooiconstructie de klappen heeft opgevangen (wat dus de redding is geweest van de paarden). Als dit een polyester trailer was geweest zonder kooi dan hadden we de paarden uit de berm kunnen oprapen.
ikke schreef:dat ifor deugt, dat weet ik wel zeker, anders had ik 'm niet gekochtMaar omdat iemand om wat voor reden dan ook een ongeluk krijgt met een Ifor, wil toch niet zeggen dat Ifor niet zou deugen?? Ik ken diverse mensen die al jaren probleemloos met een Ifor rijden.
weslyjune schreef:Met de paarden gaat het relatief goed;
Paard 1 heeft slechts enkele schaafplekken (hij lag bovenop) en loopt gewoon te grazen in de wei alsof er niks gebeurd is. Niet eens stijf ... (geen idee hoe dit mogelijk is)
Paard 2 heeft klem gezeten (onderop) en is er dan ook slechter aan toe. Hij heeft nog veel pijn en loopt erg moeilijk (kneuzingen), maar eet wel. We zullen op de lange termijn moeten kijken hoe hij hersteld.
Wij staan er zelf versteld van dat ze er (relatief) zo goed vanaf zijn gekomen (lange leve Ifor Williams).
Wat betreft het loslaten van de trailer; alles is mee met de technische recherche en ergens in de aankomende weken zal er dan ook een rapport verschijnen. We hadden er reeds meer dan 100 km op zitten, de koppeling was gecontroleerd en we waren ook al de nodige drempels tegengekomen. Dus over goed aangekoppeld was geen twijfel. De rest zal met het rapport wel verteld worden.
Beide paarden liepen een uur later zonder problemen een andere trailer weer op.
Anita_D schreef:Als ik de trailer zo op z'n kant zie liggen vraag ik me af hoe ze de paarden eruit hebben gekregen..? Daar lees je eigenlijk nooit wat over, maar wat moet je in zo'n geval doen? Bijvoorbeeld als een trailer in de berm beland of zelfs in de sloot, ik neem aan dat je hem niet zomaar open kan maken terwijl hij niet "rechtop" staat?
paars schreef:Da's helemaal erg om mee te maken...met trekhaak en ál....polly2 schreef:daarom moet je je oplooprem vastzetten aan het chassis van de auto en nooit om de trekhaak slaan (en dat zie ik heel veel mensen doen helaas) !Schoot de trailer er met trekhaak en al van af....dan heb je ook niks meer aan de oplooprem. ...
.
weslyjune schreef:Foto's van de kooiconstructie (bron: http://www.regiomeppel.nl)
http://regiomeppel.nl/content/fotos/2375/1.jpg
http://regiomeppel.nl/content/fotos/2375/2.jpg
http://regiomeppel.nl/content/fotos/2375/4.jpg
Bij het over de kop slaan heeft vooral de achterste boog het meeste te voorduren gehad.
Beide paarden zijn vanochtend in stap en draf bekeken door de dierenarts en liepen naar omstandigheden goed.
Paard 1, goed.
Paard 2, welke de eerste dag stok kreupel was, liep nu niet meer kreupel, maar is nog wel wat stijf.
weslyjune schreef:Beide paarden zijn vanochtend in stap en draf bekeken door de dierenarts en liepen naar omstandigheden goed.
Paard 1, goed.
Paard 2, welke de eerste dag stok kreupel was, liep nu niet meer kreupel, maar is nog wel wat stijf.
polly2 schreef:...poeh he....ja, daar sta je helemaal van versteld....ik snap 'm!Maar als die hele stellage onder de auto losraakt van het chassis...dan helpt dat dus ook niks...snap je?