runningkawa schreef:Nee ik vergelijk het ook niet met mensen, zeg alleen wat er zogenaamd natuurlijk zou kunnen zijn...
Nogmaals, dit is niet natuurlijk...ga er maar van uit dat een paard op leeftijd echt niet meer de snelste is...das gewoon een kwestie van logisch nadenken.
Ik denk dat deze dame op deze leeftijd ook niet echt de kracht meer heeft om een gewillige hengst van zich af te gaan slaan.. Als een hengst echt wil dekken heeft de merrie geen keus. Ik ga helemaal mee met het voorgaande wat je hebt gezegd. Leuk dat het beestje het nog aankan maar het is absoluut niet meer "natuurlijk". Ook is dit gewoon fokken om te vermeerderen.. ze heeft geen stamboekpapier meer.. of ze moet nog ergens geregistreerd staan, dan is het een ander verhaal.
Mensen neppen de natuur ook met de pil enz. anders hadden we elk jaar van die jankkinderen gehad.. denk dat je daar als moeder niet blij van wordt.. De meeste vrouwen hebben er na een paar ook wel genoeg van. Waarom dit beestje niet een beetje helpen en weghalen bij de hengst.
Daarnaast is mens en dier makkelijk te vergelijken.. mens heeft wat meer hersenen maar nog steeds dezelfde natuurlijke drang.