gorilla ontsnapt in Blijdorp!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Spooky_

Re: gorilla ontsnapt in Blijdorp!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 21:58

Samy schreef:
er lopen zoveel mensen die in paniek zijn, probeer die maar rustig te krijgen, daarbij loopt de aap rond en niet op 1 plek, nee door het hele terrein, vind het knap dat het binnen een half uur gebeurd is.

Binnen een half uur? Ze hebben er uren voor nodig gehad om hem te krijgen hij heeft een half uur bovenop die vrouw gezeten..

Knap? Vraag me af of je t nog zo'n goede prestatie had gevonden als jij je dochtertje daar kwijt was geraakt of dit alles live had moeten aanschouwen..

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 22:02

Dat is een ander verhaal, er werd in de post voor mij gezegt dat ze hem binnen een half uur hadden. Daarom zeg ik binnen een half uur vind ik het knap dat ze hem hebben gehad.

Ik had het zeker niet live willen mee maken, maar zoals er ook al eerder is gezegt, ik zou niet in paniek raken ... Nou je raakt in paniek dat weet ik zeker weten, maar voordat je al die mensen heb geevacueerd en het een beetje rustig is in het park. Lijkt me namelijk sterk dat ze die aap gaan verdoven als die tussen mensen loopt, dan maken ze kans dat ze een mens neer schieten en dan kan het nog erger aflopen.

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 22:03

Ja het risico is vast te groot dat ze mis schieten en iets anders raken.

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 22:04

het enige wat ik me eigenlijk kan bedenken is
arme bokito wat moet hij in paniek zijn geweest
en hoe heeft dit kunnen gebeuren
tuurlijk vragen de bezoekers van blijdorp en al helemaal die vrouw die hij gepakt heeft hier niet om
maar toch wat moet hij in paniek zijn geweest
ik vind dit een heel groot falen van de dierentuin

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 22:10

Ik heb ook een beetje medelijden met de gorilla, wat moet die zijn geschrokken zeg..
Er zal iets zijn voorgevallen waardoor hij zch zo gedroeg, gorilla's springen toch niet zomaar over water heen?
Wel erg sneu voor de vrouw en de slachtoffers.. Ach gut

Ik vind trouwens wel dat er erg veel varianten zijn op de verhalen, ik hoop dat we later te weten komen hoe het echt helemaal gebeurd is!

ik vind die belgische site, hln geloof ik, wel erg overdreven..
"hij probeerde de wc open te rukken"
Kan me niet voorstellen dat de gorilla hier moeite voor ging doen terwijl er genoeg andere "slachtoffers" liepen.

Arme mensen Ach gut

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 23:18

En dan te bedenken dat m'n moeder daar vandaag naar toe wilde! Ze zijn er naar 1 geweest in Eindhoven ofzo? Ik moest eigenlijk eerst wel lachen! Maar die kindertjes zijn ook meteen weer genezen van de dierentuin!

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 23:19

Wat ik ervan begrepen had waren enkele bezoekers de gorilla's aan het sarren. De Houdini had twee vrouwtjes met baby's bij zich en sprong ter verdediging over het water toen de situatie in zijn ogen te bedreigend werd.
Eenmaal vrij raakte hij in paniek en rende in een blinde waas rond.

Tja.....
Ik denk dat ik het acuut in mijn broek had gedaan als een dergelijk imposant dier over je heen trempelt.
Misschien toch eens tijd om hun verblijven aan te passen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 23:20

das weer een heel ander verhaal. Van waar heb je dat?

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 23:21

het is triest dat dit gebeurd...zowel voor de slachtoffers als voor de Gorilla

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 23:25

Citaat:
Dorresteijn vertelde dat Bokito met de hand door mensen is opgevoed. Het vermoeden bestaat dan ook bij de dierentuin dat het dier gepest werd en zich genoodzaakt voelde zijn vrouwtjes en twee jonge baby's te verdedigen.

deel nieuwsbericht nu.nl

Eerder vandaag was dit stukje uitgebreider, blijkbaar is er even een media stop ingelast.

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 23:27

*Is blij dat ze daar toen niet liep*

Erg sneu idd voor die vrouw en andere slachtoffers... Ach gut

Want kan zo'n beest toch veel aanrichten...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 23:34

jacimatho schreef:
Citaat:
Dorresteijn vertelde dat Bokito met de hand door mensen is opgevoed. Het vermoeden bestaat dan ook bij de dierentuin dat het dier gepest werd en zich genoodzaakt voelde zijn vrouwtjes en twee jonge baby's te verdedigen.

deel nieuwsbericht nu.nl

Eerder vandaag was dit stukje uitgebreider, blijkbaar is er even een media stop ingelast.

Je ziet het wel vaker in dierentuinen dat die gorilla's ontzettend gepest worden. Een paar jaar geleden in Blijdorp vloog de gorilla ook steeds tegen de glaswand op uit pure frustratie.

Tammii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 23:37

Echt heel erg!
maar vind het ook wel zielig voor dat beest.
Die is ook in paniek.. enzo.
Hij springt vast niet zomaar over dat slootje enzo heen!
Maar arme mensen die het hebben meegemaakt!
Hopelijk komt het goed met die vrouw.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 23:49

Ik denk ook dat hij gepest is of de vele aandacht voor de jonge gorilla's vond hij te bedreigend. Of dat hij ziek is en daardoor pijn heeft en daardoor gefrustreerd ofzo? De omheining schijnt aan de wettelijke eisen te voldoen, een brede gracht en dan ook nog een hek met stroom erop. Niet genoeg dus. Lijkt me simpel op te lossen: met een sjofeltje de gracht een meter breder maken en het stroomdraadhek een meter hoger. Kunnen ze over een paar dagen weer naar buiten....?
Hopelijk komt het weer goed met die gebeten vrouw .... er was ook iemand in shock van de schrik....zou me ook werkelijk kapot schrikken.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 23:57

Citaat:
GORILLA BOKITO NA ONTSNAPPING WEER TERUG IN VERBLIJF

Afbeelding

In Diergaarde Blijdorp is de bijna volwassen gorillaman Bokito vandaag tussen 14.30 en 14.45 uit zijn verblijf ontsnapt via de omringende gracht. Toen hij op het bezoekerspad kwam, heeft hij een bezoekster aangevallen en ernstig verwond. Hij is daarna doorgelopen naar het terras van het Oewanja restaurant tot grote schrik van de daar aanwezige bezoekers. Hierbij zijn nog twee mensen licht gewond geraakt. Een medewerker die plots oog in oog kwam te staan met Bokito is tijdelijk in shock (emotioneel) geraakt. Geen van de verwondingen zijn levensbedreigend.

Vervolgens is Bokito het Oewanja restaurant in gelopen dat zo snel mogelijk werd ontruimd en afgesloten. Het was toen circa 14.50 uur. Bokito bleef hier rustig in een hoek zitten. De schietploeg werd onmiddellijk gealarmeerd en de tuin ontruimd. Om ca. 15.50 werkte de verdoving en kon Bokito naar zijn binnenverblijf worden afgevoerd.

Waarom en hoe Bokito precies uit zijn verblijf wist te ontkomen is nog niet duidelijk. Dat is nog in onderzoek. Er zijn vermoedens dat hij is uitgedaagd door publiek en daarom over de gracht is gesprongen. Bokito is vorig jaar uit Berlijn naar Blijdorp gekomen. Hij is in Berlijn met de hand grootgebracht en dus gewend aan mensen. In principe zijn gorilla's geen agressieve dieren, maar ze zijn wel heel sterk en kunnen in paniek raken als zij bijvoorbeeld hun familie niet in de buurt hebben.

De gorillafamilie blijft voorlopig veilig in het binnenverblijf.

Bureau Slachtofferhulp heeft ter plekke hulp geboden aan diverse geschrokken bezoekers. Als mensen nog behoefte hebben om medewerkers van slachtofferhulp te spreken, dan kunnen zij bellen met 0900-0101.

De site van Diergaarde Blijdorp is momenteel overbelast. We werken er hard aan om om de echte site weer online te krijgen. Bedankt voor uw begrip.

Komt van de site van Blijdorp

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 08:53

Ik ga altijd met oma naar Blijdorp. Wat wij vaak zien is een stelletje dat daar de aap Bokito loopt te treiteren, hij wordt dan zoo kwaad en het geeft hun een kick ofzo. Altijd als wij daar zjin en zij zijn er ook zien we het weer en weer. En we zeiden al vaker "ooit zal hij haar pakken dan staat ze niet meer op"
Nou gister was oma in het dierenpark en stond die vrouw hem dus weer te treiteren, deze keer was die aap ZO kwaad geworden, ze zeg 'het was WEER die vrouwn en Bokito hij stond tot in zijn knieën in het water', ze is naar de hal gegaan omdat ze het toch wat eng vond worden. Later kwam ze terug en er stond allemaal polite, een heli, ambulance etc. etc.
De dierentuyin werd ontruimt en later hoorde ze dat die vrouw een verbrijzelde hand (ze was mee gesleurd), haar pols en arm gebroken, en bijtwonden tot op het bot heeft.

Het spijt me dat ik het zeg en het wordt er niet minder erg van, maar ik kan er niets anders van maken: 'eigen schuld dikke bult'

HaileysComet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 10:02

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 10:21

Misschien goed om met je verhaal naar de politie te gaan Suus? Als het dier al wat gestressed was, en het stelletje wist dat, maar toch doorgaat met treiteren, ja.....maar ze hadden natuurlijk niet verwacht dat hij over de gracht zou springen. Het verklaart misschien wel dat hij niet zómaar door het lint ging. Daarom denk ik dat het goed is dat je je verhaal vertelt!
Maar goed. Ik denk wel eens dat ze ook camera's op het publiek moeten zetten bij zulke intelligente dieren. Want er wordt volgens mij heel wat afgetreiterd door vervelende mensen.

HaileysComet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 10:23

suus_ schreef:
Ik ga altijd met oma naar Blijdorp. Wat wij vaak zien is een stelletje dat daar de aap Bokito loopt te treiteren, hij wordt dan zoo kwaad en het geeft hun een kick ofzo. Altijd als wij daar zjin en zij zijn er ook zien we het weer en weer. En we zeiden al vaker "ooit zal hij haar pakken dan staat ze niet meer op"
Nou gister was oma in het dierenpark en stond die vrouw hem dus weer te treiteren, deze keer was die aap ZO kwaad geworden, ze zeg 'het was WEER die vrouwn en Bokito hij stond tot in zijn knieën in het water', ze is naar de hal gegaan omdat ze het toch wat eng vond worden. Later kwam ze terug en er stond allemaal polite, een heli, ambulance etc. etc.
De dierentuyin werd ontruimt en later hoorde ze dat die vrouw een verbrijzelde hand (ze was mee gesleurd), haar pols en arm gebroken, en bijtwonden tot op het bot heeft.

Het spijt me dat ik het zeg en het wordt er niet minder erg van, maar ik kan er niets anders van maken: 'eigen schuld dikke bult'

Heeft Bokita die vrouw gepakt die hem al enkele malen had getreiterd? Zo ja dan vind ik het totaal niet erg dat Bokita haar te pakken heeft genomen!

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 10:28

Aangezien dit niet paardgerelateerd nieuws is gaat hier een slotje op.
Posten hierover kan in het topic op Nieuws en Maatschappij!