slimmerik schreef:Staat toch in geen verhouding tot..... Gewoon een vieze laffe streek.
Het staat in geen verhouding inderdaad.
Als je hond aanspoort tot bijten als iemand je uitscheldt of een duw geeft en je hond bijt hard dan word je hond in beslag genomen en met een beetje pech afgemaakt.
Je mag een hond namelijk niet als wapen gebruiken en zelfs als de hond jou verdedigd moet het in verhouding staan met de aanval.
Nu zullen ze een paard gelukkig niet zo snel in beslag nemen, maar het principe blijft hetzelfde: je gebruikt dieren niet als wapen, wat er ook gebeurd.
En plaatsen waar veel kinderen spelen blijf je gewoon weg met je dier, dat lijkt me vrij normaal en sociaal gedrag.
Ik kan me niet voorstellen dat er situaties zijn waar je perse over een veldje moet waar kinderen spelen en niet een andere weg kan nemen.
@Pikeur: Sinds wanneer beantwoord je schelden met lichaamelijk geweld? Sorry hoor vind dit niet normaal meer. Als je jezelf er zo aangevallen door voelt (door een 12 jarig jochie nog wel
) geef dan een grote bek terug als je jezelf wilt verlagen naar hetzelfde niveau maar je gaat toch niet trappen?

als mensen gaan zeuren zeg ik gewoon "kijkt u eens, mijn paard geeft u gratis mest voor bij u in de tuin"
. Als ik ff een rit van 4 uur gaat maken kan ik wel 20x van mijn paard afstappen om het op te ruimen.
De echt 'vieze stoffen' worden bij paarden via urine uitgescheiden en bovendien is de rest puur plantaardig, in tegenstelling tot bij honden. Een paardenhoop is nu eenmaal wat groter en springt makkelijker in het oog 
). Voor de duidelijkheid: ik was het niet! Maar ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee wie het wel waren. Wie wel?? ben nieuwsgierig!