Ruiter rijdt expres in op kind

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Re: Ruiter rijdt expres in op kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 18:21

slimmerik schreef:
Staat toch in geen verhouding tot..... Gewoon een vieze laffe streek.

Het staat in geen verhouding inderdaad.
Als je hond aanspoort tot bijten als iemand je uitscheldt of een duw geeft en je hond bijt hard dan word je hond in beslag genomen en met een beetje pech afgemaakt.
Je mag een hond namelijk niet als wapen gebruiken en zelfs als de hond jou verdedigd moet het in verhouding staan met de aanval.

Nu zullen ze een paard gelukkig niet zo snel in beslag nemen, maar het principe blijft hetzelfde: je gebruikt dieren niet als wapen, wat er ook gebeurd.

En plaatsen waar veel kinderen spelen blijf je gewoon weg met je dier, dat lijkt me vrij normaal en sociaal gedrag.
Ik kan me niet voorstellen dat er situaties zijn waar je perse over een veldje moet waar kinderen spelen en niet een andere weg kan nemen.

@Pikeur: Sinds wanneer beantwoord je schelden met lichaamelijk geweld? Sorry hoor vind dit niet normaal meer. Als je jezelf er zo aangevallen door voelt (door een 12 jarig jochie nog wel Clown ) geef dan een grote bek terug als je jezelf wilt verlagen naar hetzelfde niveau maar je gaat toch niet trappen?

jodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 18:22

Pikeur schreef:
MirandaFuego schreef:
Ik begrijp niet dat mensen vinden dat je paardenpoep op moet ruimen?? Gestoord
Neem jij altijd een schep mee en een vuilniszak als je gaat buitenrijden? Vork

Als mijn pony poept op de weg ga ik er zodra hij op stal staat heen met de kruiwagen en ruim ik het op.
En het is heel logisch dat je paardenpoep op moet ruimen...enig idee hoe vies niet-paarden mensen zoiets vinden?

Nou sorry als ik gewoon op de weg rij gaat ik toch echt niet met een schep op me rug rijden wachten tot ie gaat poepen Haha! als mensen gaan zeuren zeg ik gewoon "kijkt u eens, mijn paard geeft u gratis mest voor bij u in de tuin" Vork kom op zeg. De volgende dag is het platgereden door de auto's Knipoog . Als ik ff een rit van 4 uur gaat maken kan ik wel 20x van mijn paard afstappen om het op te ruimen. Haha!

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 18:23

ThePast03 schreef:
@Pikeur: Sinds wanneer beantwoord je schelden met lichaamelijk geweld? Sorry hoor vind dit niet normaal meer. Als je jezelf er zo aangevallen door voelt (door een 12 jarig jochie nog wel Clown ) geef dan een grote bek terug als je jezelf wilt verlagen naar hetzelfde niveau maar je gaat toch niet trappen?

Ik bedoelde eigenlijk meer..als je zo graag agressief wilt zijn, laat het paard er dan gewoon buiten.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 18:24

jodie schreef:
Nou sorry als ik gewoon op de weg rij gaat ik toch echt niet met een schep op me rug rijden wachten tot ie gaat poepen Haha! als mensen gaan zeuren zeg ik gewoon "kijkt u eens, mijn paard geeft u gratis mest voor bij u in de tuin" Vork kom op zeg. De volgende dag is het platgereden door de auto's Knipoog . Als ik ff een rit van 4 uur gaat maken kan ik wel 20x van mijn paard afstappen om het op te ruimen. Haha!

Het is rotzooi die jouw paard maakt. Daar moet een ander geen hinder van ondervinden. Zulke mensen die zo denken veroorzaken dat men paardenmensen als aso's zien.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 18:25

ik schop het altijd netjes weg, en als er een schep in de buurt is (bij huis bijv.) ruim ik het netjes op als k daar met t paard sta!

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 18:26

jodie schreef:
Pikeur schreef:

Als mijn pony poept op de weg ga ik er zodra hij op stal staat heen met de kruiwagen en ruim ik het op.
En het is heel logisch dat je paardenpoep op moet ruimen...enig idee hoe vies niet-paarden mensen zoiets vinden?

Poe, ik hoop niet dat ieder paard die een rit van 4 uur maakt 20x poept, zonder dat het baasje het opruimd! Haha!

X__Hardc0re_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 18:27

Jolliegirl schreef:
ik schop het altijd netjes weg, en als er een schep in de buurt is (bij huis bijv.) ruim ik het netjes op als k daar met t paard sta!

Ja okej dat is op stal dan is het wel logische maar als me paard buiten mest ga ik echt niet naar de andere kant van het bos lopen Sigaar
Ben gek zeg.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 18:28

Ik vind het fijn dat zo'n jochie netjes is opgevoed! ik vind het niet meer dan terecht als je wordt gewezen op het feit dat je de poep niet opruimd.
Je moet ook hondenpoep opruimen als je hond gepoept heeft op straat. Ik schop ook altijd de paardenpoep netjes in de berm (waar niemand er last van heeft) en ik laat mijn paard al helemaal niet poepen op een speelveld!
(laat je paard gewoon poepen op een plek waar geen kinderen of mensen lopen, de berm dus of gewoon op het ruiterpad waar het niet uitmaakt).
Wat een asociaal dat die jongen daar voor moest boeten! Ordinaire ruiter is het. Ik hoop dat ze haar vinden.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 18:28

Ach, d'r zijn toch van die mooie zakjes ontworpen? Huilen van het lachen

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 18:29

Laatst bijgewerkt door slimmerik op 13-04-07 18:30, in het totaal 1 keer bewerkt

X__Hardc0re_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 18:30

@pikeur

Voor een paard moet je dan wel een hele grote hebben Nagelbijten / Gniffelen

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 18:30

Sja dat krijg je ervan als ruiters nooit de poep op willen ruimen...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 18:32

Zo'n "zakje" kost ongeveer € 100,--. De inlegluiers € 5,-- per stuk Haha! Haha! Haha!

Dát krijg je door zulke ruiters als Jodie Clown
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 13-04-07 18:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 18:32

runningkawa schreef:
@ThePast03

Ik zou er zeker wat van gaan zeggen ja. Want ik zou dat niet pikken.

Ik zou ze niet expres omrijden, maar als het paard dan ineens een stap opzij zet op de voet van die jongen, dat kan gebeuren.
Want wie zegt dat ze het expres gedaan heeft?

daar ben ik het ook mee eens, als 12 jarige jongen. kun je best een ***verhaal ophangen, en reken maar dat de politie het gelooft.
er zijn genoeg jongens (en meisjes) van 12 jaar, die best durven te liegen tegen de politie om het iemand anders betaald te zetten, of bijvoorbeeld omdat ze paarden en paarden mensen debiel vinden, oid.
ik geloof het verhaal wel hoor, maar op de een of andere manier kan ik ook weer niet geloven dat een jongen van 12 jaar nou heel eerlijk gaat zijn, en iets gaat zeggen van paardenpoep, want als je ff nadenkt. de meeste jongens van twaalf, vinden ranzigheid het toppunt van lol...
stel nou dat meisje heeft wel tegen die jongen ingereden (eeh, lijkt me ook sterk dat een paard tegen iets in gaat rijden, zo'n beest heeft ook besef) dan vind ik het echt belachelijk natuurlijk. en mag er zeker iets aan gedaan worden! maar zoals runningkawa al zei. misschien deed het beestje gewoon een stap opzij. dat kan best gebeuren als iemand (dreigend/boos) naar je toe komt..

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 18:34

Jaimyliefje schreef:
daar ben ik het ook mee eens, als 12 jarige jongen. kun je best een ***verhaal ophangen, en reken maar dat de politie het gelooft.
er zijn genoeg jongens (en meisjes) van 12 jaar, die best durven te liegen tegen de politie om het iemand anders betaald te zetten, of bijvoorbeeld omdat ze paarden en paarden mensen debiel vinden, oid.
ik geloof het verhaal wel hoor, maar op de een of andere manier kan ik ook weer niet geloven dat een jongen van 12 jaar nou heel eerlijk gaat zijn, en iets gaat zeggen van paardenpoep, want als je ff nadenkt. de meeste jongens van twaalf, vinden ranzigheid het toppunt van lol...
stel nou dat meisje heeft wel tegen die jongen ingereden (eeh, lijkt me ook sterk dat een paard tegen iets in gaat rijden, zo'n beest heeft ook besef) dan vind ik het echt belachelijk natuurlijk. en mag er zeker iets aan gedaan worden! maar zoals runningkawa al zei. misschien deed het beestje gewoon een stap opzij. dat kan best gebeuren als iemand (dreigend/boos) naar je toe komt..

Ik heb zo'n idee dat er genoeg getuigen van zijn en dat de hoop stront er ook nog lag Haha!

jodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 18:34

Nou ik blijf bij mijn standpunt, ik ik ruim het niet op als het gewoon op de weg ligt Haha! ik rij ook niet met mijn paard op de stoep of bij kinderspeeltuinen o.i.d. Je paard wordt gewoon gestraft omdat hij moet POEPEN !met zo'n ding om. Ga je ook een emmer bij mensen als je paard moet plassen Haha! nou ja daar gaat dit topic niet over dus bijdeze heb ik mijn zegje gedaan Knipoog

Jamezy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 18:35

Pikeur schreef:
MirandaFuego schreef:
Ik begrijp niet dat mensen vinden dat je paardenpoep op moet ruimen?? Gestoord
Neem jij altijd een schep mee en een vuilniszak als je gaat buitenrijden? Vork

Ja hoor, als ik niet op een ruiterpad rijd, stap ik altijd af om de boel aan de kant te schoppen.

Van de andere kant; hondenpoep is zoveel smeriger dan paardendroppings, en dat ligt ook overal. Ja, ook in de zandbak en op andere plaatsen waar kinders spelen! Lekker, spoelwormen...! Misselijk De echt 'vieze stoffen' worden bij paarden via urine uitgescheiden en bovendien is de rest puur plantaardig, in tegenstelling tot bij honden. Een paardenhoop is nu eenmaal wat groter en springt makkelijker in het oog Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 18:38

Canis schreef:
Dus blijft nog steeds iets anders dan een kinderspeelplaats. Een speelplaats is zo'n zandbak of pleintje met wipkippen klimtoestellen en schommels... ...Daar hoef je met je paard niets te zoeken nee, maar bij een gewoon grasveldje vind ik het geen rare plaats om met je paard te rijden ...

Idd, ik had er ook niet uitgehaald dat het een kinderspeelplaats is
Maar een plek waar veel kinderen komen, dat is imo heel wat anders.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 18:38

Jamezy schreef:
Van de andere kant; hondenpoep is zoveel smeriger dan paardendroppings, en dat ligt ook overal. Ja, ook in de zandbak en op andere plaatsen waar kinders spelen! Lekker, spoelwormen...! Misselijk De echt 'vieze stoffen' worden bij paarden via urine uitgescheiden en bovendien is de rest puur plantaardig, in tegenstelling tot bij honden. Een paardenhoop is nu eenmaal wat groter en springt makkelijker in het oog Nagelbijten / Gniffelen

En?
Zo denkt de hondenliefhebber weer van daar ligt een mop paardenpoep dus ik laat de poep van mijn hond ook lekker liggen.

Je laat je eigen gedrag toch niet afhangen van het gedrag van andere mensen?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 18:39

runningkawa schreef:
Canis schreef:
Dus blijft nog steeds iets anders dan een kinderspeelplaats. Een speelplaats is zo'n zandbak of pleintje met wipkippen klimtoestellen en schommels... ...Daar hoef je met je paard niets te zoeken nee, maar bij een gewoon grasveldje vind ik het geen rare plaats om met je paard te rijden ...

Idd, ik had er ook niet uitgehaald dat het een kinderspeelplaats is
Maar een plek waar veel kinderen komen, dat is imo heel wat anders.

Blijft hoe dan ook vies als daar paardenpoep ligt.

Yinari

Oeps! dit is superdichtbij mij in de buurt en ik rij daar ook veel met mijn paardje (ja, die is bruin en ja ik ben blond, maar gelukkig niet tussen 12-18 Lachen ). Voor de duidelijkheid: ik was het niet! Maar ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee wie het wel waren. Wie wel?? ben nieuwsgierig!

Anoniem

Dat zegt ook niemand dat dat niet zo is Haha!

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 18:40

Liever een hondenpoepje in het gras dan een hoop paardenstront op de weg.
Al vind ik het allebei niet horen.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 18:42

Niemand van hier was erbij, dus het is gewoon gissen wat er gebeurd is. Het enige wat ik jammer vind, is dat het waarschijnlijk weer een negatief beeld van paardenmensen geeft.

Maar ook ik kan me niet voorstellen dat het alleen maar kwam doordat een knulletje vroeg of ze de poep wilde opruimen Knipoog

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 18:42

Pikeur schreef:
Liever een hondenpoepje in het gras dan een hoop paardenstront op de weg.
Al vind ik het allebei niet horen.

Ik vind hondenstront nog viezer dan paardenpoep hoor! *LOL*