Sjef Janssen legt functie als bondscoach neer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

noellie

Re: Janssen weg bij dressuurploeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 17:13

[
Zeker een hele verandering (verbetering).
Ik hoop dat Laurens zijn paard er weer bovenop komt, want geloof me er zijn maar weinig paarden die tegen de trainingsmethoden van Sjef kunnen.[/quote]

Weer iemand die het persbericht niet goed leest . Verdrietig

SplashIsLief

Re: Sjef Janssen legt functie als bondscoach neer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 17:38

Ik ben benieuwt wie hem op volgt. Ik had het niet verwacht. Lachen

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 17:41

Poe, dit verbaasd me erg, maar als het niet gaat tussen hem en de ruiters dan is het niets.
Ben benieuwd wie hem opvolgd.

M59

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 17:50

Erg jammer, ik hoop echt dat ze nog een opvolger kunne nvinden. (Njah, ik meld me aan:P Denk alleen niet dat ze dan echt goud halen:P)

Maar wat was er dan met Maasmechelen, dat verhaal vat ik niet helemaal???

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 17:53

ThePast03 schreef:
Je kunt natuurlijk een soap beginnen over het feit waarom Janssen zijn adres heeft in Maasmechelen. Clown

Van de Anky site:

Sjef Janssen legt functie als bondscoach neer
ERMELO (KNHS) – Sjef Janssen (Maasmechelen B) heeft de KNHS te kennen gegeven zijn functie als bondscoach dressuur senioren per direct neer te leggen.

Inderdaad ontzettend oud nieuws, en voor hun (zeggen ze) beter qua belasting. Nou prima toch?? Dat heeft niets te maken met het feit dat hij opstapt als bondscoach neem ik aan.

LLHorses schreef:
Zeker een hele verandering (verbetering).
Ik hoop dat Laurens zijn paard er weer bovenop komt, want geloof me er zijn maar weinig paarden die tegen de trainingsmethoden van Sjef kunnen.

En hoe wéét je dat dan? Zit je te speculeren op basis wáárván in g*d*naam??
Waar baseer je het op, heb je bewijs? Ik wordt hier zó moe van he.. Dromen
Laatst bijgewerkt door Keukenkast op 12-04-07 18:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 17:56

als je weet waar Ollright geblesseerd aan is, dan weet je ook dat dat niet met de trainingsmethode te maken heeft

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 17:57

Goh, had het niet verwacht. Het is wel kort dag voor een opvolger naar 2008

Hoop dat alles goed komt voor het team Ja, het gaat er natuurlijk om dat de Nederlanders gewoon top presteren op de olympische spelen Cool

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 18:05

Per direct neerleggen vind ik eigenlijk niet kunnen ik bedoel iedereen heeft toch een opzegtermijn en dan per direct neerleggen omdat mensen zich niet voldoende in zouden zetten. Pffffff ik denk dat als je als manager niet in staat bent om mensen voldoende te motiveren en te begeleiden in het leggen van prestaties je gewoon niet geschikt bent voor zon functie die neem ik aan toch wel goed betaald is en veeleisend.
Waarom de fout bij de ruiters zoeken? Die weten echt wel hoe ze moeten rijden en waarneer ze moeten kunnen pieken.
Het heeft ook niet zo zeer te maken met manier van trainen ze zijn zonder of met zijn methode tot een bepaald niveau gekomen en zullen daar heus wel blijven.
Over verkoop, blessureleed en dergelijke ach koffiedik kijken en waarom hij op papier in B woont zal wel om belastingtechnische redenen zijn en niks anders.

Ik vind het persoonlijk erg zwak dat hij zijn functie neelegt om de opgegeven reden en vind zijn gedrevenheid dan ook ver te zoeken het spijt me wel maar ik zie dit als een vorm van opgeven. Die ruiters en amazones uit het A kader en B kader zijn prima mensen maar bij hun thuis moet de schoorsteen ook blijven roken en als ze er als het gebeuren MOET staan waar bakkeleien we dan over?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 18:11

Elzepelze schreef:
Inderdaad ontzettend oud nieuws, en voor hun (zeggen ze) beter qua belasting. Nou prima toch?? Dat heeft niets te maken met het feit dat hij opstapt als bondscoach neem ik aan.

Er zijn dus inderdaad mensen die er serieus op ingaan. Haha! ROFL Huilen van het lachen

Ik moet nu ook op mijn handen gaan zitten om niets over dat belastingtechnische gedeelte te gaan zeggen. Clown

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 18:12

Klopt als een bus, omdat ik me dood irriteer aan mensen die zulke dingen neerzetten Bloos
En vertel graag over het belastingtechnische gedeelte, je bent nooit te oud om te leren immers. PB het anders Haha!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 18:14

Elzepelze schreef:
Klopt als een bus, omdat ik me dood irriteer aan mensen die zulke dingen neerzetten Bloos
En vertel graag over het belastingtechnische gedeelte, je bent nooit te oud om te leren immers. PB het anders Haha!

Ik zet er nota bene nog bij dat we hierover een soap kunnen gaan verzinnen.

Vanaf het begin van dit topic wordt er niet aangenomen dat wat er in de beginpost de reden is en worden er allerlei soaps bijverzonnen. Laat mij ook even.

En nee ik ga niet verder over dat belastingtechnische gedeelte, ik ga mezelf nu weer gedragen. Clown

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 18:16

Zo had ik er nog niet over nagedacht Kafue, maar daar heb je eigenlijk wel een punt in!
Al heb ik wel het idee dat bondscoach zijn niet makkelijk is, toen Sjef coach werd was er volgens mij ook geen andere geschikte persoon die het wilde doen. Een aantal hebben toen ook aangegeven geen zin in de functie te hebben. Wel zou uitgerekend Sjef moeten weten waar hij aan begon.
Toch, gebeurt is gebeurt, laten we maar hopen dat er snel een goede opvolger komt!
Sjef heeft veel goede dingen gedaan en kreeg volgens mij veel voor elkaar. Een keer met transport (naar Las Vegas vorige keer dacht ik) was niet goed geregeld. En toen heeft Sjef wel mooi voor elkaar gekregen dat de Nederlandse paarden een betere en kortere reis kregen.

miss_annetjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 18:17

vecindario schreef:
Jammer dat sommige mensen hier hun eigen conclusies uit trekken zonder dat ze weten wat er nu eigenlijk echt aan de hand is.

helemaal mee eens Knipoog

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 18:21

Fleurtje100 schreef:
Zo had ik er nog niet over nagedacht Kafue, maar daar heb je eigenlijk wel een punt in!
Al heb ik wel het idee dat bondscoach zijn niet makkelijk is, toen Sjef coach werd was er volgens mij ook geen andere geschikte persoon die het wilde doen. Een aantal hebben toen ook aangegeven geen zin in de functie te hebben. Wel zou uitgerekend Sjef moeten weten waar hij aan begon.
Toch, gebeurt is gebeurt, laten we maar hopen dat er snel een goede opvolger komt!
Sjef heeft veel goede dingen gedaan en kreeg volgens mij veel voor elkaar. Een keer met transport (naar Las Vegas vorige keer dacht ik) was niet goed geregeld. En toen heeft Sjef wel mooi voor elkaar gekregen dat de Nederlandse paarden een betere en kortere reis kregen.

Ja, en toch loopt half nederland (en half bokt) sjef af te zeiken..En waarom? Dat mag Joost weten! Jaloers ofzo?
Ik blijf bij mijn punt dat ik het ongelovelijk jammer vind, of het de gehele waarheid is of niet, we zullen het nooit weten!Maar mijn vraag is, zou hij mee gaan naar las vegas om zijn pupil Edward (en de rest die hij les geeft) te begeleiden..?! En dat antwoord weet ik binnenkort Knipoog

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 18:33

Laten we gewoon kort blijven dan en denken dat meneer zich niet meer kan vinden in de functie die hij moet bekleden.
Bovendien jobhoppen is heel erg modern.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 19:52

miss_annetjj schreef:
vecindario schreef:
Jammer dat sommige mensen hier hun eigen conclusies uit trekken zonder dat ze weten wat er nu eigenlijk echt aan de hand is.

helemaal mee eens Knipoog

Verbaast?? Dat is BOKT-eigen!
Erg jammer inderdaad.

bambam99

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 19:55

Kafue schreef:
Bovendien jobhoppen is heel erg modern.

En wie is Job nou weer....?

beetje olie op t soapvuur.... Duivel

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 20:14

Kafue schreef:
Per direct neerleggen vind ik eigenlijk niet kunnen ik bedoel iedereen heeft toch een opzegtermijn en dan per direct neerleggen omdat mensen zich niet voldoende in zouden zetten. Pffffff ik denk dat als je als manager niet in staat bent om mensen voldoende te motiveren en te begeleiden in het leggen van prestaties je gewoon niet geschikt bent voor zon functie die neem ik aan toch wel goed betaald is en veeleisend.
Waarom de fout bij de ruiters zoeken? Die weten echt wel hoe ze moeten rijden en waarneer ze moeten kunnen pieken.
Het heeft ook niet zo zeer te maken met manier van trainen ze zijn zonder of met zijn methode tot een bepaald niveau gekomen en zullen daar heus wel blijven.
Over verkoop, blessureleed en dergelijke ach koffiedik kijken en waarom hij op papier in B woont zal wel om belastingtechnische redenen zijn en niks anders.

Ik vind het persoonlijk erg zwak dat hij zijn functie neelegt om de opgegeven reden en vind zijn gedrevenheid dan ook ver te zoeken het spijt me wel maar ik zie dit als een vorm van opgeven. Die ruiters en amazones uit het A kader en B kader zijn prima mensen maar bij hun thuis moet de schoorsteen ook blijven roken en als ze er als het gebeuren MOET staan waar bakkeleien we dan over?

Ik geloof ook niet dat jij weet wat er aan de hand is, dus ook dit valt bij mij weer nder het kopje erg voorbarige conclusies. Hoe noemde Sjoert het ook alweer? As the tumb sucks. Clown
Maar zonder gekheid, waarom toch weer met het beschuldigende vingertje 1 kant opwijzen? Doe eens normaal. En ik geloof eerlijk gezegd ook niet dat dit spontaan ineens uit de lucht komt vallen. Dat wij het nu zo horen, ok, maar ik neem aan dat de kaderleden hier echt al wel van op de hoogte waren. Soms werkt het gewoon niet tussen coach en teamleden, en het is altijd makkelijker een coach te vervangen, dan een heel team. Knipoog

Insider

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 20:20

Kafue schreef:

Ik denk dat Sjef meer wensen heeft ten aanzien van het wedstrijd rijden van de ruiters. Er zijn er een aantal die nogal druk zijn met het geven van lessen, clinics etc. Niets mis mee tot een bepaalde hoogte. Op het moment dat het ten koste gaat van wedstrijdenschema's dan is het een ander verhaal. Dank zij o.a. Sjef en Anky zijn er een aantal ruiters die over goede sponsors beschikken zodat ze zich meer en meer op de wedstrijdsport kunnen richten, dat is het uiteindelijke doel van de sponsors. Dus de schoorsteen rookt!!! Dat is een belangrijk punt voor een topsporter. Dan kan er ook verwacht worden dat ze zich 200% inzetten om in vorm te zijn en de paarden klaar te hebben voor de juiste wedstrijden. Ik denk (weet) dat daar een belangrijk punt zit. Je altijd inzetten om het juiste boven te halen en niet alleen in een jaar van een WK of OS. Dat is topsport!

Tineke zal het ongetwijfeld wel worden, wie heeft er anders ervaring OF willen ze nog terug.
Jo Willems is te achterhaald.
Als Coby verstandig is doet ze het never nooit, lekker zo doorgaan zoals ze bezig is en jonge mensen opleiden dat is haar specialiteit (al hebben sommige amazones dat helaas niet zo goed door).

Hr. Peeters terug? Vrees dat hij niet meer wil, is natuurlijk ook aardig op leeftijd en mag natuurlijk wel een keer van zijn oude dag genieten. Maar wel juiste instelling en weet wat er moet gebeuren.
Misschien voor tijdelijk? voor het jaar 2007?

Dan zijn er nog een aantal internationale juryleden die ik dit ECHT niet zie doen. Daar komt herrie van.
Niet iedereen is zo politiek correct en kan met mensen omgaan zoals de heer Peeters dat kan.

Wie werd er verder nog genoemd?

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 20:22

Om maar iemand te noemen...... Adriaan Hamoen?

marleenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 20:51

milou123 schreef:
Fleurtje100 schreef:

Ja, en toch loopt half nederland (en half bokt) sjef af te zeiken..En waarom? Dat mag Joost weten! Jaloers ofzo?
Ik blijf bij mijn punt dat ik het ongelovelijk jammer vind, of het de gehele waarheid is of niet, we zullen het nooit weten!Maar mijn vraag is, zou hij mee gaan naar las vegas om zijn pupil Edward (en de rest die hij les geeft) te begeleiden..?! En dat antwoord weet ik binnenkort Knipoog

Hier ben ik helemaal mee eens! Ze kunnen Sjef wel af zeiken, maar je kan ook dankbaar zijn dat hij zoveel moeite heeft gedaan om er wat van te maken. Denk niet dat bondscoach zijn heel simpel is.

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 21:29

ThePast03 schreef:
Elzepelze schreef:

Ik zet er nota bene nog bij dat we hierover een soap kunnen gaan verzinnen.

Vanaf het begin van dit topic wordt er niet aangenomen dat wat er in de beginpost de reden is en worden er allerlei soaps bijverzonnen. Laat mij ook even.

En nee ik ga niet verder over dat belastingtechnische gedeelte, ik ga mezelf nu weer gedragen. Clown

Dan heb ik me zeker verbeeld dat je het serieus meende, aangezien het héle topic inderdáád de verkeerde richting op ging. Mijn excuus dan aan jou bij deze.

Over het belastingtechnische gedeelte; ze zullen zelf weten wat waar is of niet, of jij moet een directe bron zijn

Essie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 21:53

Zoals ik het artikel lees, denk ik dat Sjef een goede beslissing heeft genomen. Hij wil alles er uit halen wat er in zit. Als je aan topsport doet heb je gewoon geen tijd voor andere dingen. Daar is het topsport voor. Als de ruiters zich niet voldoende inzetten of laat ik het zo zeggen dat er een verschil van mening is over de inzet, dan kan ik me voorstellen dat je de functie van bondscoach neerlegt. Niks meer en niks minder. Niks geen bokt roddels en gezeur over methodes. Hij is een proffessional en weet echt wel wat hij van ruiters vraagt.

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 21:56

Essie schreef:
Hij is een proffessional en weet echt wel wat hij van ruiters vraagt.

Probeer dat sommige bokkers maar eens duidelijk te maken Clown

Essie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 22:02

Daar begin ik niet eens aan...