Paarden in St. Oedenrode zwaar mishandeld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Joscaa

Re: Paarden in St. Oedenrode zwaar mishandeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 19:31

Jeetje wat vreselijk..
Dat ze dat doen, echt niet normaal. En volgens mij nog op de verjaardag van de eigenaar ook zeg Bloos! Niet normaal, zulke mensen. Abnormaal... Huilen

gertjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 22:35

Wat triest weer!
Ik kan me hier zo boos om maken Stoom uit je oren!
Wie doet nou zoiets?

Het was net op hart van Nederland, gruwelijk gewoon !

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 09:34

Citaat:
Ben Voets looft 20.000 euro tipgeld uit

Sint-Oedenrode, 4 april 2007
Vierspanrijder Ben Voets heeft 20.000 euro tipgeld uitgeloofd voor de gouden tip over de fatale mishandeling van zijn wedstrijdpaarden.

Voets heeft gisteren aangifte gedaan bij de politie over de molestatie van vier van zijn beste paarden. Twee van hen overleefden de toetakeling niet. “Dit is een gerichte actie tegen mij,” vertelde Voets over de liquidatie. De mishandeling is afgelopen vrijdag op Ben’s 45ste verjaardag uitgevoerd, maar de toedracht is volkomen onduidelijk.
Ben: “We schrokken ons rot toen we thuiskwamen en de paarden zagen. Twee waren reeds overleden, de anderen hebben we gered, maar of deze dieren nog gebruikt kunnen worden voor de mensport is een groot vraagteken want ze zijn enorm gestrest. De paarden zijn op een beestachtige manier omgekomen: ze hebben alle vier verwondingen aan hun voorhoofd.”
Dezelfde avond werd er ook ingebroken in een van Voets’ bedrijven in Nijnsel. Hij ziet geen verband tussen de twee incidenten, maar voelt zich niettemin ‘ernstig bedreigd.’
De voor de Nederlandse Antillen uitkomende Voets sluit uit dat de daders uit de paardensportwereld komen. “Dit doen paardenmensen niet.”

Bron: de Telegraaf.

©Hoefnet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 09:39

A10 schreef:
russel schreef:
Ben Voets? Weer een staaltje jaloesie in deze heerlijke paardenwereld? Ziek hoor.

Wat zeg je dan hiermee Russel? 'Ben Voets' (een naam van relatief bekende paardenpersoon) 'Weer aan staaltje jaloesie in deze heerlijke paardenwereld? (rethorische vraag/ opmerking met suggestieve bijklank) 'Ziek hoor' (waarde oordeel)
Geweldig dat jij zoveel kennis van de paardenwereld hebt dat je deze kant ook kent. Maar van deze zaak wist je niks af, dus laat t dan ook gewoon over waaien ipv te posten om het posten. Al is het maar omdat Ben weet dat dit verhaal op internet circuleert. En daar niet gelukkig mee is. Daarom benadrukt hij in diverse media dat het voorval niet uit de paardenwereld komt

He zeg, je gaat wel diep hoor, ik zal mijn gouden weegschaaltje wel weer klaar gaan zetten als ik op bokt kom, goed zo??? Ben blij dat ik jouw niet irl ken, gezellig hoor......

maidyoga

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 11:57

hopelijk worden de daders gepakt en komt er weer een beetje rust in de huize Voets.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 22:11

Moderatoropmerking:
A10 en Russel: kunnen jullie verdere persoonlijke zaken per pb afhandelen? hier weer On topic

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 07:59

Einam schreef:
ykja schreef:
A10 en Rusell zouden jullie alsjeblieft met deze discussie willen ophouden?

Waarom?? A10 heeft hier even een gerucht ontzenuwt, waar de eigenaar ook niet blij mee is.
Dus gelukkig voert ze deze discussie hier over met Russel openbaar op bokt!

Einam: kun je geen mod worden Duivel

Ellende: misschien kun je het onderwerp even definiëren, want blijkbaar is Bokt afgezakt van een discussieforum naar een 'ow wat sielugh' condoleance register.

Russell: gezien het feit dat Bokt een forum is waar je je alleen verbaal kunt uiten is je woorden afwegen op een goudschaaltje niet onverstandig Haha! En ik het echt ben ik nog véél erger ....

_Sammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 13:31

hoi hoi

waar die van mij staat tegenover woont een zoon van hem dus wel dichtbij..
maar de paarden zijn geëlektrocuteerd ik weet eigenlijk niet of het al bekend is dus bij deze Knipoog
echt nog steeds ik walg van die mensen! hoezo die paarden! aan de eene kant gelukkig dat het op hem gericht was en niet zo iemand was die alle paarden dit wou aandoen..
Maargoed je kan er wel op blijven doorgaan ze zijn gewoon niet wijs de "mensen" die dit gedaan hebben..

soyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 13:35

nee ik had nog niet eghoord wat de doodsoorzaak was.Nou word het wel erg vreemd.Ik blijf het zielig voor die paarden vinden en ook voor de eigenaars.Dit wens je niemand toe:blijf van dieren af.
Die zijn onschuldig,ik hoop wel dat ze de dader of daders snel zullen vinden

_Sammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 13:40

dwertje schreef:
nee ik had nog niet eghoord wat de doodsoorzaak was.Nou word het wel erg vreemd.Ik blijf het zielig voor die paarden vinden en ook voor de eigenaars.Dit wens je niemand toe:blijf van dieren af.
Die zijn onschuldig,ik hoop wel dat ze de dader of daders snel zullen vinden

hoi,, ja was net aan het mailen met de mensen waar Sunny nu lekker staat(beenproblemen maar is van mij) gelukkig is alles goed en zijn ze veel thuis want ze zijn de stal en huis aan het verbouwen..
Idd wel erg vreemd allemaal ik heb liever dat ze mij een klap in me gezicht geven als me paarden iets aandoen..

Denise_Tink

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 19:25

Sommige mensen zijn echt gek..
Arme diertjes

RnaldO

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 19:27

Waarom bestaan er zulke mensen. Verdrietig Hopen dat ze snel worden opgepakt!

nicole_wijh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 22:02

Het bedrag van de gouden tip moet ook zijn opgelopen, er waren allerlei mensen geweest welke "sponsoren"aan Ben, en zodoende is er meer geld voor de gouden tip.
Er is een vermoeden dat de dader(s) ex-werknemers zijn...maar dat is maar een vermoeden.....!!!
Uit het hele land hebben onbekende en bekende mensen uit de paardensport bloemen etc.etc gestuurd naar Ben om deze een hart onder de riem te steken.
Hij kon zelfs pas afgelopen Dinsdag aangifte doen, en er is toen pas een sporenonderzoek geweest, omdat ze nog niet zeker wisten of dit wel door iemand was gedaan.....Echt een klote land dit Nederland.....

_Sammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 08:17

Ja en misschien is het helemaal geen zuivere koffie daar het zijn autohandelaren(wil niet zeggen dan Ben geen zuivere koffie was Lachen )

suuske3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 18:24

hij denkt zelf dat de paarden zijn geelektrocuteerd, maar de veearts en in utrecht zeggen ze dat dat niet kan want dan zouden ze schroeiplekken moeten hebben en dat hebben ze niet. de paarden zijn vermoedelijk vergiftigd, maar dit is schijnbaar moeilijk te achterhalen. het ligt allemaal nog in utrecht.
dit is idd geen zuivere koffie. het is schandalig dat het op de paarden afgereageerd wordt, maar ben zal wel weten waar hij het moet zoeken. ik vind het trouwens allemaal maar vaag. hij zoekt veel te veel de publiciteit op. als ik denk dat het een wraakactie is zou ik me gedeisd houden en niet van die gekke dingen doen, maarja daar is ben nogal goed in...

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 20:41

leren mensen tegenwoordig niet met respect met dieren om te gaan???? Jamer dat de dieren zichzelf niet verdedigen tegen dit soort lui.

blondje053

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 21:31

het is gewoon te erg voor woorden dat wraakacties nu ook al tegen dieren worden gekeerd.Wij als mensen horen toch te weten dat een dier er niks aan kan doen en zich niet kan verdedigen tegen dit soort acties..dit is gewoon diep triest.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 22:20

Weet iemand hoe het met de 2 paarden is die het hebben overleefd?

christel1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 21:16

Zoals ik heb gehoord ging het met 1 paard weer wel wat beter, en was daar ook al opgezeten, het andere paard (het paard wat als laatste erbij was gekomen) staat nog steeds een beetje met zijn/haar hoofd te schudden... het is echt zielig deze paarden hebben een trauma meegemaakt, hopelijk komen ze er weer bovenop, en kan Ben het vertrouwen weer terug winnen van deze dieren.

Het was trouwens wel enorm erg toen ze de paarden vonden, een politie agent heeft moeten overgeven de dierenarts wist ook niet wat ze zagen, het zag er dus enorm eng uit..
Hopelijk kunnen ze de daders pakken, en doen ze idem hetzelfde met hen als was ze bij de paarden hebben gedaan

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 16:48

Ik hoop zo dat we horen dat de dader(s) gepakt zijn.
Maar aan de andere kant baal ik ervan als ik bedenk wat voor straf ze zullen krijgen, wanneer leren ze hier nu eens gepast te straffen en wel zo dat andere meteen gewaarschuwd zijn, nee hier laten ze van die gatenwollensokkentherapeuten erop los nou dan weet je het wel.

mariekozz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 20:15

ik vind het echt niet normaal.. je moet horen..

Ik zat tv te kijken met mijn ouders. Hart van nederland kijken wij altijd. nou.. in een keer komt er in beeld. paard mishandeld. er bleek een man de paardt te hebben verkracht met een houte paal. de vagina van het paard is compleet beschadigd, en is tot 20 centimeter diep ontstoken, en dit moeten ze nog hechten. zielig he? voor het paardje?

Ik zat met tranen in mijn ogen te kijken.. dit bericht wilde ik even aaniemand kwijt omdat ik het echt vreselijk vind..

groetjes,

Marieke :oo %)

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 20:28

Nr 1: kijk naar de datum van het topic

Nr 2: kijk verder dan je neus lang is en je vindt een topic over het onderwerp waar jij nou over bezig bent

Ik heb getemd

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 22:13

Dit topic is twee jaar oud, daarom hier een slotje :)