Dat ze dat doen, echt niet normaal. En volgens mij nog op de verjaardag van de eigenaar ook zeg

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Ben Voets looft 20.000 euro tipgeld uit
Sint-Oedenrode, 4 april 2007
Vierspanrijder Ben Voets heeft 20.000 euro tipgeld uitgeloofd voor de gouden tip over de fatale mishandeling van zijn wedstrijdpaarden.
Voets heeft gisteren aangifte gedaan bij de politie over de molestatie van vier van zijn beste paarden. Twee van hen overleefden de toetakeling niet. “Dit is een gerichte actie tegen mij,” vertelde Voets over de liquidatie. De mishandeling is afgelopen vrijdag op Ben’s 45ste verjaardag uitgevoerd, maar de toedracht is volkomen onduidelijk.
Ben: “We schrokken ons rot toen we thuiskwamen en de paarden zagen. Twee waren reeds overleden, de anderen hebben we gered, maar of deze dieren nog gebruikt kunnen worden voor de mensport is een groot vraagteken want ze zijn enorm gestrest. De paarden zijn op een beestachtige manier omgekomen: ze hebben alle vier verwondingen aan hun voorhoofd.”
Dezelfde avond werd er ook ingebroken in een van Voets’ bedrijven in Nijnsel. Hij ziet geen verband tussen de twee incidenten, maar voelt zich niettemin ‘ernstig bedreigd.’
De voor de Nederlandse Antillen uitkomende Voets sluit uit dat de daders uit de paardensportwereld komen. “Dit doen paardenmensen niet.”
Bron: de Telegraaf.
©Hoefnet
A10 schreef:russel schreef:Ben Voets? Weer een staaltje jaloesie in deze heerlijke paardenwereld? Ziek hoor.
Wat zeg je dan hiermee Russel? 'Ben Voets' (een naam van relatief bekende paardenpersoon) 'Weer aan staaltje jaloesie in deze heerlijke paardenwereld? (rethorische vraag/ opmerking met suggestieve bijklank) 'Ziek hoor' (waarde oordeel)
Geweldig dat jij zoveel kennis van de paardenwereld hebt dat je deze kant ook kent. Maar van deze zaak wist je niks af, dus laat t dan ook gewoon over waaien ipv te posten om het posten. Al is het maar omdat Ben weet dat dit verhaal op internet circuleert. En daar niet gelukkig mee is. Daarom benadrukt hij in diverse media dat het voorval niet uit de paardenwereld komt
Einam schreef:ykja schreef:A10 en Rusell zouden jullie alsjeblieft met deze discussie willen ophouden?
Waarom?? A10 heeft hier even een gerucht ontzenuwt, waar de eigenaar ook niet blij mee is.
Dus gelukkig voert ze deze discussie hier over met Russel openbaar op bokt!
dwertje schreef:nee ik had nog niet eghoord wat de doodsoorzaak was.Nou word het wel erg vreemd.Ik blijf het zielig voor die paarden vinden en ook voor de eigenaars.Dit wens je niemand toe:blijf van dieren af.
Die zijn onschuldig,ik hoop wel dat ze de dader of daders snel zullen vinden