Jongen van 7 jaar oud zwaargewond door paardenmolen

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
topsylover

Berichten: 5640
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: Jongen van 7 jaar oud zwaargewond door paardenmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 21:10

Ik wou net gaan vragen om een foto, maar ik zie hem al staan.

dat is echt erg schrikken zeg! maar ik denk dat het jongetje zijn eigen schuld was, want hij was oud genoeg om te weten dat nee ook echt nee is, en het gevaarlijk is om daar in te gaan zitten. Sterkte met alle familieleden etc Ach gut

darkadia

Berichten: 5295
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: Jongen van 7 jaar oud zwaargewond door paardenmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 21:12

Tjee wat verschrikkelijk.

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Re: Jongen van 7 jaar oud zwaargewond door paardenmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 21:16

denk dat wij er niet echt over kunnen oordelen wie zijn schuld het is, we kennen ouder/familie of de manege eigenaar niet weten niet in wat voor staat het ding was.. hier hoor ik al dat ie meer al 20 jaar oud was (die stapmolen) en de meeste van ons hebben het niet zien gebeuren.. vind het moeilijk dat mensen hier zich druk maken over wie de schuldige is terwijl t ventje voor zijn leven vecht.

Shimmer
Berichten: 9
Geregistreerd: 19-03-07

Re: Jongen van 7 jaar oud zwaargewond door paardenmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 21:19

De enige die het hebben zien gebeuren zijn drie kinderen van ± 8 jaar.

Rachelll

Berichten: 1961
Geregistreerd: 15-07-06

Re: Jongen van 7 jaar oud zwaargewond door paardenmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 21:21

als je klein bent is het verleidelijk om op die molen te spelen. met het risico dat je klem komt te zitten tussen de motor en het ronde ding wat de motor aandraait. als je 7 bent heb je echt nog niet zo'n besef wat gevaarlijk is en wat niet Verdrietig

Anoniem

Re: Jongen van 7 jaar oud zwaargewond door paardenmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 21:22

Ik vind het jongetje zeker geen schuld
Hij is gewoon pas 7.
Die zien geen gevaren.
Daar hebben kinderen (als het goed is) ouders voor.

Rachelll

Berichten: 1961
Geregistreerd: 15-07-06

Re: Jongen van 7 jaar oud zwaargewond door paardenmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 21:23

Shimmer schreef:
De enige die het hebben zien gebeuren zijn drie kinderen van ± 8 jaar.


agossie die kinders zijn ook gelijk getraumatiseerd Ach gut

Shimmer
Berichten: 9
Geregistreerd: 19-03-07

Re: Jongen van 7 jaar oud zwaargewond door paardenmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 21:26

Ja, inderdaad. Ze hebben hem zowat zien overlijden. En z'n zusje was er nog wel bij.

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Re: Jongen van 7 jaar oud zwaargewond door paardenmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 21:45

wat vreselijk dat zelfs zijn zusje dit bijna zag gebeuren, kon niemand daar reanimeren? Hoorde iemand zeggen dat de hulptroepen dit pas deden.

taurus
Berichten: 134
Geregistreerd: 10-08-06
Woonplaats: Onder de rook van Assen

Re: Jongen van 7 jaar oud zwaargewond door paardenmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 21:49

Dit is echt erg en heel triest,ik wens iedereen veel sterkte en hoop dat het jongetje er weer bovenop komt!!!!
Het zal je zoontje maar wezen............sterkte!

superpony
Berichten: 25407
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Jongen van 7 jaar oud zwaargewond door paardenmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 22:54

Als ze 7 zijn leren ze op school al behoorlijk wat hoor, dus ze kunnen echt wel iets begrijpen. Die van mij is 9, dus heb die leeftijd ook meegemaakt.
En hoe oud die molen is vind ik geen discussie.
Marfiek, iedereen maakt zich er druk om, omdat het echt niet mag gebeuren. er is geen excuus voor. Hij is 7 en het is voor hem heel erg. Voor die kinderen er omheen net zo. En als ouder ben je ook kapot, omdat je het niet kan terug draaien en door een ware hel gaat, maar heel veel ongeluuken hoeven echt niet te gebeuren.
En of die molen nou 2 of 20 haar oud is, op een stal zijn er nog meer gevaarlijke dingen. En natuurlijk de paarden!

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Re: Jongen van 7 jaar oud zwaargewond door paardenmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 23:04

ik vind het wel een discussie over welke molen het gaat! de molens van tegewoordig zijn beveiligd en de meeste omheind.
De molens waaronder deze valt, de ouderwetsere zijn niet beveiligd, i ook een soort klimrek om te zien.. al is dat geen exuus natuurlijk hadden die ouders hem in de gaten moeten houden daar ben ik het absoluut mee eens maar het gebeurd altijd dat je je kind een paar minuutjes uit het oog verliest omdat je even ergens anders mee bezig was,, (moeder is dit geval met haar drachtige merrie)
Ik vind ook dat een manege geen speelparadijs is voor kinderen maar helaas word dit wel vaak gezien.. zeker door de kinderen zelf dat jochie van 7 die aan het spelen was wist heus niet dat hij er tussen kon komen.. daar was hij waarschijnlijk veelste druk voor aan het spelen.

quintusgl

Berichten: 4471
Geregistreerd: 30-06-06
Woonplaats: Bij t bos

Re: Jongen van 7 jaar oud zwaargewond door paardenmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 23:13

Ik zit met verbazing dit topic te lezen.........
Degene die hier met vingers wijzen, denken jullie dat de ouders hierop zitten te wachten? ze zitten te duimen voor hun kleintje of hij het gaat redden en zullen zichzelf al genoeg verwijten. Denk even na hoe deze mensen zich nu al voelen. Is het gepast dat vreemde mensen gaan speculeren wie de schuldige is of hoe het heeft kunnen gebeuren en hierbij wel heel harde conclusies trekken, terwijl hun zoon ligt te knokken voor zijn leven.

Heel veel sterkte voor de familie en vrienden

Anoniem

Re: Jongen van 7 jaar oud zwaargewond door paardenmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 23:17

Natuurlijk zitten de ouders hierop niet te wachten.
Dat is 1 ding wat zeker is.
Maar het is te hopen dat dit ernstige ongeval andere ouders wel aan het denken gaat zetten.
Ouders die denken dat hun kind wel alleen kan zijn op een manege.

mickey1989

Berichten: 4773
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Jongen van 7 jaar oud zwaargewond door paardenmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 23:22

Jeetje wat erg zeg... mag niet hopen dat dat jongetje inderdaad iets aan zijn hersenen heeft!

Vind sommige reacties hier ook wat overdreven, maargoed. Laat ik me daar maar niet over uiten...

Heel veel sterkte voor de familie

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Re: Jongen van 7 jaar oud zwaargewond door paardenmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 23:22

meestal moet er eerst iets gebeuren voordat er mensen wakker geschud worden! ik ben het met jullie eens. het gaat hier nu idd om het leven van 't jongetje van 7

snoopy_love

Berichten: 301
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: 't Westland

Re: Jongen van 7 jaar oud zwaargewond door paardenmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 23:22

Shimmer schreef:
Ja, inderdaad. Ze hebben hem zowat zien overlijden. En z'n zusje was er nog wel bij.


Wie ben jy ?

Ik ben Faja van Siranda op de manege.
Ik was al weg toen het gebeurde.
Echt verschrikkelijk.
Welke kinderen van 8 hebben het gezien dan.

snoopy_love

Berichten: 301
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: 't Westland

Re: Jongen van 7 jaar oud zwaargewond door paardenmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 23:24

marfiek schreef:
meestal moet er eerst iets gebeuren voordat er mensen wakker geschud worden! ik ben het met jullie eens. het gaat hier nu idd om het leven van 't jongetje van 7


Het jongetje is geloof ik pas 5.

superpony
Berichten: 25407
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Jongen van 7 jaar oud zwaargewond door paardenmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 23:27

Dat snap ik marfiek, maar ik denk dat er bij de ontwikkeling van een molen wordt gekeken naar het paard en dat er echt vanuit gegaan wordt, dat alleen bevoegde mensen die bedienen. Dus ook niet elke volwassene, voor de veiligheid van de paarden.

En speculeren of niet. dit is een openbaar forum. als zoiets in het nieuws komt, krijg je een discussie hier, omdat mensen daar hun mening over mogen geven. Het is niet per se zwart maken, maar wel het onbegrip dat het heeft kunnen gebeuren. Natuurlijk gaan die ouders door een hel, dat zei ook. Maar dat neemt niet weg, dat er eerst iets moet gebeuren, zoals altijd!!!!!!

Als je niet op je kind kan letten, vanwege een paard, dan moet je je kind toch echt niet meenemen. En dan krijg je dus wel dit, en dan mag niemand wat zeggen? Er kan van alles gebeuren op een stal, overal eigenlijk. Ik let ook niet meer op de kinderen van een ander, als ik ze waar dan ook gevaarlijk zie doen.

7 of 8 kan je wel wat bijbrengen. sommige gaan al alleen naar school. En ze leren op school. En echt, het is echt vreselijk voor de ouders en de mensen van die stal en de kinderen die het zagen. Maar als er een kind iets doet voor mijn neus en ik moet zoiets meemaken of mijn kind, hou ik er ook nog eens iets aan over. Net als dat een kind de straat op rent, terwijl ik stapvoets rij. als ie onder je auto komt, heb je toch een trauma, bedankt!

Het is echt vreselijk, maar wel iets om weer eens de ogen te laten openen hopelijk!

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Re: Jongen van 7 jaar oud zwaargewond door paardenmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 23:36

snoopy_love schreef:
marfiek schreef:
meestal moet er eerst iets gebeuren voordat er mensen wakker geschud worden! ik ben het met jullie eens. het gaat hier nu idd om het leven van 't jongetje van 7


Het jongetje is geloof ik pas 5.


Overal word gezegt dat hij 7 is, van een vriendin hoorde ik dat.. op de wos site.. hier.. dat zou ik daarbij nog wel weer een ernstige fout vinden. dus ga ervanuit dat ie toch echt 7 jaar is!

snoopy_love

Berichten: 301
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: 't Westland

Re: Jongen van 7 jaar oud zwaargewond door paardenmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 00:03

Citaat:
Overal word gezegt dat hij 7 is, van een vriendin hoorde ik dat.. op de wos site.. hier.. dat zou ik daarbij nog wel weer een ernstige fout vinden. dus ga ervanuit dat ie toch echt 7 jaar is!


Ik sta daar op de manege met een paard en ken het jongetje persoonlijk.
Niet via via zoals jij van een vriendin.
Dat is allemaal van horen zeggen.
Je moet geen uitspraak doen over iets waar je helemaal niets van weet.
Daar heb ik zo'n hekel aan.
Het is al erg genoeg wat er gebeurd is.

taurus
Berichten: 134
Geregistreerd: 10-08-06
Woonplaats: Onder de rook van Assen

Re: Jongen van 7 jaar oud zwaargewond door paardenmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 08:49

Wat een uitspraak superpony,dat je niet op andermans kinderen let als ze iets gevaarlijks doen!
Hier valt mijn mond van open,ben jij een moeder,het zou je eigen kind maar eens wezen die zoiets mee maakt.Ik hoop als mijn zoontje iets doet wat gevaarlijk is wel word gewaarschuwd door andere moeders!
Je hoeft er niet op te letten maar als je zoiets ziet dan vind ik het normaal dat je daar iets van zegt.

atis
Berichten: 6
Geregistreerd: 27-07-06

Re: Jongen van 7 jaar oud zwaargewond door paardenmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 11:55

Ook ik heb met verbazing de reacties op dit bizarre ongeluk gelezen. Er zijn in deze geen schuldigen, alleen slachtoffers.
Allereerst dat kleine mannetje wat slachtoffer geworden is van zijn eigen levenslust. Hij is gewoon een zeer ondernemend mannetje wat zijn eigen acties nog niet kan overzien. Zijn ouders aan wiens aandacht hij was ontsnapt. Slachtoffers zijn ook de kinderen die daar met hem aan het spelen waren. Natuurlijk wisten ze heel goed dat dit niet mocht, maar zijn we allemaal als kind niet eens door het oog van de naald gekropen? Slachtoffers zijn ook de mensen die hem los hebben gemaakt en de hulpverleners die hem reanimeerden. Die mensen krijgen dit beeld niet van hun netvlies. Ook de stalgenoten die machteloos hebben moeten toekijken. Slachtoffer is ook de manegehouder die dit scenario ook niet heeft kunnen bedenken. Mijn medeleven gaat uit naar alle slachtoffers. Ik wens iedereen heel veel sterkte toe.

Anoniem

Re: Jongen van 7 jaar oud zwaargewond door paardenmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 12:33

ik kan me nog herinneren dat de molen geplaatst werd Ja
toen zat ik in groep 2 van de basisschool gingen we met de klas er naar kijken.. dus ding is idd iets van 20 jaar oud denk ik..

ik hoop dat het jongetje er oke uit zal komen.. Ach gut

superpony
Berichten: 25407
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Jongen van 7 jaar oud zwaargewond door paardenmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 14:13

taurus, wil je ajb eerst goed lezen?
Ik ben wel degelijk een moeder en let zelf heel goed op mijn kind, altijd en overal. Mag je gerust komen kijken en anderen vragen.
Je hebt duidelijk niet alles gelezen!
Ik heb 4 jaar bij voetbal gewerkt en daar kwamen mensen die lieten bijv 3 jarige mannetjes ronlopen. Ik heb er eens 2 van de parkeerplaats gered, die anders onder een toeringcar waren gekomen. weet je hoe die ouders reageerde? Toen zei ik, dan kijk ik maar niet, want het zijn niet mijn kinderen en ik zeg niks meer.
En zo kan ik nog vele voorbeelden geven!
Maar toch..................
Bij ons op stal laatst een gevaarlijke situatie voor kind en paard. ik waarschuwde het kind 2 keer, ben binnen de eigenaresse van het paard gaan waarschuwen, maar het haalde niks uit. Toen zei ik weer, ik ga maar naar huis, hoef ik het ook niet te zien, het is niet mijn kind!
Dit is vreselijk en dat zegt iedereen. Er wordt gewoon niet goed gelezen, maar heel snel fanatiek gereageerd.
Wat er wordt gezegd is dat het voorkomen moet worden. deze kleine kinderen liepen daar hoe je het went of keert met een groepje kleintjes alleen. Er had van alles kunnen gebeuren!
En het is voor iedereen heel naar, maar bevestigd een aantal dingen waar mensen al langer zich boos over maken. Het is dus een voorbeeld dat het wel degelijk gevaarlijk is.
En je mag hier je mening geven. Maar niemand zegt dat iemand schuldig is. Alleen, dat er zulke dingen toch eerst moeten gebeuren....tja