Pony mag toch in Haagse tuin blijven.

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jonge_Monte

Re: Pony mag toch in Haagse tuin blijven.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 17:10

hmmm met deze uitslag hoop ik dat ze onze poort kunnen verbreden, dan zet ik ook mijn paard maar in de tuin Gestoord
Vestia bijt in het stof, tja als ik dat dan zo lees zuigt Vestia weer zoals gewoonlijk alles uit de duim.
Een buurt er bij betrekken wat het tegendeel blijkt te zijn.
Fijne instelling, het zal je woningbouw vereniging maar zijn Verward
Maar al met al vind ik toch niet dat een deze Pony zo gehouden moet worden.
Ik vraag me nu al af hoeveel gekken er nu ook over gaan denken om een Shet in de tuin te gaan houden, want als de 1 het mag wil de andere het ook.
Ik denk dat ze hier van hogerhand eens paal en perk aan moeten gaan stellen. Ja

heene040

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 17:12

weet je wat ik fijn vind????????????????????? dat die pony zo bekend word hier op bokt. maar ff zonder gein. heb je dat bekkie van dat knulletje gezien? hij is echt blij met zijn pony. mensen zeur niet zo en laat een ieder in zijn waarde.

ennuh alvast fijne kerstdagen. Knipoog

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 17:57

wat is beter haagse tuin van 12 x 12 of box in manege zonder direct ligt van 3 x 3 ??

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 18:25

daar gaan we weer, dat er andere dingen ook niet in orde zijn maaktniet dat dit goed is!

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 18:28

Daar gaan we weer?? blijkbaar is het toch heel normaal zo te zien, ik meen zelfs dat de meeste paarden op een manege nog zo gehouden worden. Die zien alleen in het weekend de buitenlucht en voor de rest alleen de binnenkant van de manege Knipoog.
De ruimte vind ik zo slecht nog niet maar wel dat hij alleen staat....

Maar alleen het beste is goed genoeg of ben ik dan weer te met mijn opvatting?

_Manon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 19:23

heene040 schreef:
weet je wat ik fijn vind????????????????????? dat die pony zo bekend word hier op bokt. maar ff zonder gein. heb je dat bekkie van dat knulletje gezien? hij is echt blij met zijn pony. mensen zeur niet zo en laat een ieder in zijn waarde.

ennuh alvast fijne kerstdagen. Knipoog

Het gaat niet aleen om het knulletje, ook om de pony!

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 19:30

bijoekimmie schreef:
Er gebeurt zat met paarden en ponies bij boerderijen en in landelijke gebieden, heeft er niks mee te maken waar hij staat in stad of dorp Hackie

Vind ik wel, of hij nou bij een boer staat afgelegen, of bij iemand midden in de stad Ja !

DeniseM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 19:32

Leuk voor die jongen!
Tuurlijk hoort een pony met vriendjes, het is en blijft tenslotte een kudde dier..
Maar hij krijgt vast heel veel aandacht..

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 20:01

DeniseM schreef:
Leuk voor die jongen!
Tuurlijk hoort een pony met vriendjes, het is en blijft tenslotte een kudde dier..
Maar hij krijgt vast heel veel aandacht..

tuurlijk....
totdat ie erop is uitgekeken, of dat het té slecht weer is om hem uit te laten Gestoord

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 20:03

het was net bij jeugdjournaal Clown

ik weet niet wat ik ervan vind, dat jochie vindt zn pony wel superleuk en hij wordt ook goed verzorgd, maar een paard/pony moet toch meer ruimte tot zijn beschikking hebben en andere paarden voor het contact, dus laat de pony toch maar naar een manege gaan, vind ik Lachen

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 20:05

tjitseee schreef:
het was net bij jeugdjournaal Clown

ik weet niet wat ik ervan vind, dat jochie vindt zn pony wel superleuk en hij wordt ook goed verzorgd, maar een paard/pony moet toch meer ruimte tot zijn beschikking hebben en andere paarden voor het contact, dus laat de pony toch maar naar een manege gaan, vind ik Lachen

Clown ow ow nou moet je opassen hoor, want dan worden zometeen alle maneges weer over 1 kam geschoren want ze zijn allemaal slecht en veel paarden ervan zijn kreupel Ja
*proest* Nagelbijten / Gniffelen

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 20:11

nee niet dat hij naar manege moet als manegepony maar ik bedoelde dat die jongen hem op een manege of pensionstal moest stallen..

wickedjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 20:15

Zoals gewoonlijk gaat het belang van het kind voor het belang van het dier. Oh laten we een hond voor het kind kopen, vind hij vast leuk (met gevolg dat de hond met nietjes in zijn oor eindigt,...)

verstandige ouders toch allemaal de laatste tijd.

De persoon die deze pony aan het tien jarige jongetje heeft verkocht dacht waarschijnlijk ook niet: waar zijn de ouders nou? en heeft waarschijnlijk niet veel intresse getoont in wat hij met het dier gaat doen. Ook heel verstandig, je pony aan een 10 jarig gozertje verkopen. Bravo het gaat weer goed hier in nederland. Slapen

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 20:19

tjitseee schreef:
nee niet dat hij naar manege moet als manegepony maar ik bedoelde dat die jongen hem op een manege of pensionstal moest stallen..

jahaa maar volgens sommige mensen staan ze dan weer in té kleine stallen die vies zijn etc. etc. Clown

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 20:34

Ik vind dit wel een grappige discussie hoor. Met zijn allen wijzen naar 1 jongetje van wege een impulsaankoop terwijl er heel veel impulsaankopen worden gedaan door ouders die hun dochter een paard willen geven, ook zonder gedegen kennis. Paard wordt in een box gestopt op een manege waar lekker kroel gedrag ook echt niet door een boxwand mogelijk is. Dochter krijgt langzaam aan andere intresses en daar staat de pony 3 bij 3 te staan. en ja ik weet het dat is ook niet goed en daardoor is dit ook niet goed te praten. maar ik vind het altijd een beetje moeilijk om naar 1 iemand te wijzen zonder misschien eens kritisch naar je eigen situatie te kijken. En ik deel de mening wel dat een paard een kudde dier is hoor. Maar een stal waar de paarden ook niet echt lichamelijk contact kunnen hebben vind ik ook niet echt goed voor het kuddegevoel zeg maar (zeker niet als er rond voertijd complete stallen lijken worden gesloopt). Maar goed eigenlijk probeer ik alleen maar te zeggen dat elke situatie waarin dieren worden gehouden voors en tegens heeft. En er is niet echt een standaard aan te geven waaraan welzijn moet voldoen want dat is nou eenmaal een niet meetbaar begrip. En ik ben bang dat als dat wel meetbaar zou zijn dat er in Nederland heel veel ongelukkige paarden zouden staan.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 20:54

sherwood schreef:
daar gaan we weer, dat er andere dingen ook niet in orde zijn maaktniet dat dit goed is!

Nee, maar maakt andere dingen ook niet beter!

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 20:56

@ Casperrrrr waarom zet je je niet in voor de dieren die het echt slecht hebben ipv dit te veroordelen terwijl heet beestje het goed heeft?

Oke de omstandigheden zijn niet optimaal, maar je kan hier niet van mishandeling oid spreken

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 20:58

Ik ga mee met Marije Ja

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 20:59

Als je een paard een super goed leven wil geven moet je een omheining zetten rond een hele provincie hem daar zetten samen met nog veel andere paarden en er nooit meer naar omkijken..

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 21:19

Marije1984 schreef:
@ Casperrrrr waarom zet je je niet in voor de dieren die het echt slecht hebben ipv dit te veroordelen terwijl heet beestje het goed heeft?

Oke de omstandigheden zijn niet optimaal, maar je kan hier niet van mishandeling oid spreken

Lees in sommige berichten mijn 'sarcasme'
Overigens zet ik me al in voor de dieren die het slecht hebben, om het nog leuker te maken, ik zet me ook in voor mensen die het slecht hebben Lachen
Als je goed kijkt in het topic zie je dat ik niet de enige ben die vind dat het beestje daar niet goed staat. Overigens heb ik nooit gezegd dat het pure mishandeling is Knipoog
En er zijn ook een aantal die zeggen van: 'ja maar kijk daar en daar eens naar, dat kan ook niet!', Maar dan ga je weer te veel naar de andere dingen kijken, met andere woorden er wordt gewoonweg omheen gedraaid! Er zal toch echt eens iets aan gedaan moeten worden. Hetzelfde verhaal met de dresuur, er komt gelijk een slecht beeld over omdat er zo veel gerukt en geplukt wordt, maar die mensen moeten gewoon naar hun eigen kijken, niet naar iemand anders (en dan bedoel ik niet lüllig, ik bedoel ermee te zeggen dat je de rest niet moét volgen maar dat je ook gewoon de dressuur kan rijden zonder dat trekken en doen) maar goed daar laat ik het even bij want het gaat hier niet om of dressuur nou goed of slecht is.

Het punt is gewoon dat ik er totaal geen fijn gevoel bij heb dat die pony daar staat. Hij staat in een klein weitje, heeft voor zo ver ik weet (heb het nergens gelezen of gehoord) een schuilstal.
Dus waar zou hij in moeten als het noodweer wordt? (in de keuken? Clown )
Het jongetje 'laat hem uit' op een grasveldje, waar hij niet voluit kan rennen, wat hij overigens ook niet in zijn tuintje kan doen.
tsja en dan komt er een moment dat hij te veel energie heeft!
En dan heb ik de vader horen zeggen, en heb ik gelezen dat hij het als een huisdier bestempelde!
Een shetlandpony is gewoonweg geen huisdier, maakt niet uit hoe klein ze zijn, maakt voor mij niet uit welke instantie dan ook zegt dat het wél een huisdier is, het is gewoonweg een kudde dier die een weiland nodig heeft of bij andere paarden hoort te staan.
Onder een huisdier versta ik dus een dier dat in het huis leeft (zoals de naam al zegt Clown ) dat vind ik ook al genoeg zeggen over het feit dat ze er niet veel over weten.

En dan ben ik benieuwd hoe ze het gaan doen met de hoefsmid, stel dat hij is koliek krijgt, weten hun dan wat het inhoud? wat ze moeten doen? of ze überhaubt wel weten wat het inhoud,of dat ze gewoonweg denken dat het beestje lekker aan het rollen is?

Overigens heb ik hem op marktplaats zien staan, zoals al een paar pagina's eerder de link ervan is gegeven. Ik hoop wel dat áls hij verkocht wordt, hij wél bij een 'goed' adres komt te staan, en dat mensen hem niet kopen voor hun 'one-minut-of-fame' op de tv, omdat ze nu een pony hebben die vaak op het nieuws is geweest!

men wat een verhaal Nagelbijten / Gniffelen

ryannuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 21:21

Zo slecht zal die pony het zoch niet hebben?
Wie zegt dat dat jongetje er niet goed voor zal zorgen?
Niet alle jongetjes van 10 worden het na 2 weken zat en kijken er niet meer naar om hoor!
Als die pony lekker staat daar en er regelmatig uit kan,
kunnen die pony EN het jongetje het toch hartstikke leuk hebben?
En wosr er niet goed voor gezorgd, dan kunnen er dan altijd maatregelen genomen worden. Genoeg mensne die het in de gaten houden in ieder geval!

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 21:24

Sommige mensen snap ik niet.
Er bestaat ook iets als een gulde middenweg, en die is zowel voor paard als mens de beste. Dat zijn dus niet de manegepaarden die dag en nacht op stal staan, en dat is ook niet dat paard wat op een weiland staat zo groot als een provincie Verward
Nee dat zijn de paarden die een fijne verzorging krijgen, dagelijks een aantal uur op de wei mogen spelen met soortgenootjes, en op een fijne manier worden getrained. Dat is de gulde middenweg, en dat is ook waar de meeste paarden en mensen zich het beste bij zullen voelen.
Nou zijn er natuurlijk meer manieren om je paard een fijn leven te geven, maar laten we wel wezen, ieder hier snapt dat een pony ongeacht zijn schofthoogte meer ruimte nodig heeft dan 12 X 12.
Ook als er elders paarden in een stal van 3 X 3 staan, en ook als het jongetje zielsveel van zijn pony houd. Met liefde alleen krijg je een paard niet gelukkig.

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 22:50

Rolleyes

on-ge-lo-ve-lijk, waar maken jullie je druk om zeg, beessie heeft het goed, wordt goed verzorgd, maar misshcien niet op de allerbeste manier, mja, Wie van jullie heeft zijn paard op de allerbeste manier?? 24-7 buiten zonder deken, met schuilstal en af en toe een rondje door het bos en wat in de bak om los te blijven???

Wat is de allerbeste manier? En wie maakt dat uit....

valerm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 23:17

wat ik toen op geloof tv west hoorde was dat de pony 1 half jaar was.En even later hoorde je het jongetje.Een pony is veel leuker dan een hond want je kan er ook op zitten enzo?

blowdiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 23:24

idd waar maken julllie je druk om... Haha! wat een leuk nieuws zeg... en dan nog te bedenken dat ze klaagden over hun eigen huisvuil... konden ze dat niet gewoon meteen ruiken stelletje rare buurtbewoners.... waar slaat dat op..?

maarjah leuk en goed dat het goed gekomen is en dat de rechter het juiste heeft beslist Vork