Marije1984 schreef:@ Casperrrrr waarom zet je je niet in voor de dieren die het echt slecht hebben ipv dit te veroordelen terwijl heet beestje het goed heeft?
Oke de omstandigheden zijn niet optimaal, maar je kan hier niet van mishandeling oid spreken
Lees in sommige berichten mijn 'sarcasme'
Overigens zet ik me al in voor de dieren die het slecht hebben, om het nog leuker te maken, ik zet me ook in voor mensen die het slecht hebben 
Als je goed kijkt in het topic zie je dat ik niet de enige ben die vind dat het beestje daar niet goed staat. Overigens heb ik nooit gezegd dat het pure mishandeling is 
En er zijn ook een aantal die zeggen van: 'ja maar kijk daar en daar eens naar, dat kan ook niet!', Maar dan ga je weer te veel naar de andere dingen kijken, met andere woorden er wordt gewoonweg omheen gedraaid! Er zal toch echt eens iets aan gedaan moeten worden. Hetzelfde verhaal met de dresuur, er komt gelijk een slecht beeld over omdat er zo veel gerukt en geplukt wordt, maar die mensen moeten gewoon naar hun eigen kijken, niet naar iemand anders (en dan bedoel ik niet lüllig, ik bedoel ermee te zeggen dat je de rest niet moét volgen maar dat je ook gewoon de dressuur kan rijden zonder dat trekken en doen) maar goed daar laat ik het even bij want het gaat hier niet om of dressuur nou goed of slecht is.
Het punt is gewoon dat ik er totaal geen fijn gevoel bij heb dat die pony daar staat. Hij staat in een klein weitje, heeft voor zo ver ik weet (heb het nergens gelezen of gehoord) een schuilstal.
Dus waar zou hij in moeten als het noodweer wordt? (in de keuken?
)
Het jongetje 'laat hem uit' op een grasveldje, waar hij niet voluit kan rennen, wat hij overigens ook niet in zijn tuintje kan doen.
tsja en dan komt er een moment dat hij te veel energie heeft!
En dan heb ik de vader horen zeggen, en heb ik gelezen dat hij het als een huisdier bestempelde!
Een shetlandpony is gewoonweg geen huisdier, maakt niet uit hoe klein ze zijn, maakt voor mij niet uit welke instantie dan ook zegt dat het wél een huisdier is, het is gewoonweg een kudde dier die een weiland nodig heeft of bij andere paarden hoort te staan.
Onder een huisdier versta ik dus een dier dat in het huis leeft (zoals de naam al zegt
) dat vind ik ook al genoeg zeggen over het feit dat ze er niet veel over weten.
En dan ben ik benieuwd hoe ze het gaan doen met de hoefsmid, stel dat hij is koliek krijgt, weten hun dan wat het inhoud? wat ze moeten doen? of ze überhaubt wel weten wat het inhoud,of dat ze gewoonweg denken dat het beestje lekker aan het rollen is?
Overigens heb ik hem op marktplaats zien staan, zoals al een paar pagina's eerder de link ervan is gegeven. Ik hoop wel dat áls hij verkocht wordt, hij wél bij een 'goed' adres komt te staan, en dat mensen hem niet kopen voor hun 'one-minut-of-fame' op de tv, omdat ze nu een pony hebben die vaak op het nieuws is geweest!
men wat een verhaal