Ezel gewond door croftybom

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Picassox

Re: Ezel gewond door croftybom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 14:45

Misselijk zeg, hoe kun je zoiets doen? Ik snap het echt niet, ik krijg er echt helemaal kippenvel van. Verdrietig

kraampie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 16:04

Boos! daar kan ik erg boos om worden, dat je een dier zoiets aan kunt doen, verschrikkelijk!!
Ze zouden degene die dat hebben gedaan, hetzelfde aan moeten doen, zullen ze van leren. Extreme duivel

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 16:22

kraampie schreef:
Boos! daar kan ik erg boos om worden, dat je een dier zoiets aan kunt doen, verschrikkelijk!!
Ze zouden degene die dat hebben gedaan, hetzelfde aan moeten doen, zullen ze van leren. Extreme duivel

Dat zeg ik, gewoon loslaten op een mijnenveld Haha! . Voor die mensen in Nijmegen vind ik dit ook heel erg en hopelijk gaat het weer een beetje met hen.

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 16:55

Arm ezeltje, doodziek word je van die berichten... Mensen hebben tegenwoordig geen respect meer voor leven Misselijk

Mijn hond werd ook een keertje slachtoffer van een stel rotjongens die een strijker naar hem gooiden. Gelukkig werd hij net niet geraakt, maar hij had zich wel losgerukt. En viel die jongens aan, hij kwam gelukkig wel gelijk terug toen ik hem hysterisch riep. Want o wee als mijn hond hun gebeten had, dan had hij het waarschijnlijk gedaan... Die jongens piesden bijna in hun broek Duivel. Ze zouden gewoon eens een keer koekje van eigen deeg moeten krijgen Whoosh!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 16:57

Zou graag precies hetzelfde bij die gasten willen doen Boos! Boos! Boos!
Laffe rotjochies!!! Boos! Boos! Boos! Boos!
Het ergste vind ik nog dat ze er altijd weer zo makkelijk afkomen.

Arm ezeltje......

passiepeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 18:33

Wat moet dat toch worden met ons land hier......
Ze zouden gewoon echt is een x hard moeten optreden en de daders een dan ook zeer zware straf opleggen zodat ze eindelijk eens voor hun daden worden gestraft en weten dat zoiets gewoon echt hard word aangepakt, arm ezeltje:( triest gewoon dat dit soort dingen steets vaker voor komen

maartje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 18:59

Ik zag het op de t.v wat erg zeg. Het moet toch niet erger worden. Ik hoop dat ze ze kunnen pakken en dat ze zwaar gestraft worden want dit kan echt niet.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 19:21

idd.. erg zielig.. dit soort mensen.. maar nog erger!! dat ze op TV het laten zien hoe je het maakt hoe-bedoel-je-ik-lok-het-uit-om-een-bom-te-maken!! Boos!

ik reed vorige week, over een burgetje bij een basis school en toen stond er midden op de weg ook zon ding.. en allemaal kleine gasie van 8 tot 15 jaar.. stuk of 20 .. en ik reed te met tegen die fles aan.. gelukig zag ik hem op tijd en ging hij niet af.. anders had ik persoonlijk naar al die ouders gegaan Boos!

Bonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 20:04

wat een stelletje gekken, ik kan hier echt boos om worden
Boos! Boos! arm beest

Horse_Sura

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 22:14

ahh wat zielig voor zo'n ezeltj.. dat soort mensen mogen ze flink aanpakken!

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 22:50

echt zielig voor dat ezeltje! Hebben die jongeren dan niks beters te doen !!

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 23:35

hoe dúrven ze!!!

schandalig, ze moeten die jongens t zelfde laten ondergaan als dat amre ezeltje.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 23:37

Hoe ziek ben je in je hoofd als je een weerloos dier zoiets aandoet. Ik word gewoon bang van de hedendaagse maatschappij Scheve mond

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 12:21

arme arme ezel...
die jongens moeten ze inderdaat vlink strafen Boos! is echt gestoord dit. Ze hebben dan echt geen gevoel ofzo denk ik Boos! Boos! Boos!

Dontcare

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 12:43

Jee wat zielig voor dat ezeltje.. Ziek
Zullen wij es een bom in hun broek steken? Boos!
Waarom toch?

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 13:48

Dit is zo zielig voor die ezel!
Ik heb me kinderjaren in dordt gewoont en ging vaak naar die kinderboerderij! Mijn familie woont er nog steeds en ik ga nog weleens met mijn vriend of nichtjes erheen.

6 jaar geleden is er een malloot geweest die de twee ezels van die boerderij verkracht heeft met een scherp voorwerp.
Deze ezel was dus een van die twee! haar dochter moest ingeslapen worden.
Krankzinnige debilen! Het is heel zonde maar mijn advies is sluit die kinderboerderij.. dat kan je die beestjes toch niet aan doen.

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 13:49

jezus, stelletje idiote kinderen Boos!
en dan ook echt 12 ,14 en 15 , hallo doe eens gezond.
laat ze maar eens 10 jaar lang op een boerderij zitten waar ze verder niks mogen behalve werken voor die dieren, wedden dat ze daarna er anders over denken.
triest.. Boos!

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 13:55

Sluiten die kinderboerderij...tis jammer maar dit is niet eerlijk voor de dieren.

dymphy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 15:35

het is echt bizar dat ze zulke dingen doen bij die beesten moest eens bij hun gedaan worden kijken wat ze dan zeggen stelletje schoften

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-06 13:31

De dader is in ieder geval opgepakt:

Citaat:
di 19 dec 2006, 05:30
Jongen (14) bekent bomaanslag op ezel
door Sebastian Schramm
DORDRECHT - Een 14-jarige jongen is gisteren op last van de rechter-commissaris in bewaring gesteld voor het gooien van een zelfgemaakte bom naar de bejaarde ezelin Maaike in het Weizigtpark in Dordrecht.

De zogenoemde croftybom, gemaakt van chemische gootsteenontstopper, explodeerde afgelopen vrijdag vlak voor de kop van het 24-jarige beest dat nietsvermoedend in de wei van de stadsboerderij stond. De jonge dierenbeul die na een langdurige klopjacht van de politie in de wijk Krispijn kon worden opgepakt, heeft inmiddels bekend de gootsteenbom naar de ezel te hebben gegooid. Vier 15-jarige vriendjes die getuige waren van de dierenmishandeling, zijn gisteravond na drie dagen hechtenis vrijgelaten.

De verminkte ezelin is de verwoestende klap nog lang niet te boven.
Het is zelfs nog hoogst onzeker of Maaike volledig zal herstellen van de aanslag die in ons land tot grote verontwaardiging heeft geleid. De kinderboerderij is de afgelopen dagen overspoeld met telefoontjes en andere blijken van medeleven. "De reacties zijn hartverwarmend", zegt dierenverzorgster Chantal Aarnout.

Vooral de verwondingen aan de ogen van Maaike laten zich ernstig aanzien.

De chemische verbranding van het hoornvlies leidt mogelijk tot blindheid van de ezelin, die zes jaar geleden ook al het slachtoffer werd van een dierenbeul. De dierenarts kan waarschijnlijk morgen uitsluitsel geven.

bron: www.telegraaf.nl

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 15:12

Ik zeg opsluiten die jongen! Niks te maken of die 14 jaar is of niet.

Dees1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 18:56

Helemaal mee eens sundancer

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 19:10

Verschrikkelijk, ik zag het op tv! Ik snap niet waarom mensen dit doen, die ezel heeft tog niemand iets aangedaan... Rare lui bestaan dr!

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 19:50

Heb globaal de reacties gelezen, maar is het mij ontgaan of lees ik echt niets over de ernst van de brandwonden die het dier aan het hoofd heeft opgelopen (om over de ogen maar te zwijgen). Ik vraag me af of zo'n ezeltje nog wel een waardig bestaan heeft op deze manier. Lees ook niet of het aan de verwondingen is behandeld in een kliniek, wat in mijn ogen wel noodzaak is bij deze verwondingen. Zag op SBS alleen dat iemand een natte lap op het hoofd van het diertje hield. Te bedenken dat er toch al heel wat tijd over heen moet zijn gegaan voordat SBS het uberhaupt heeft kunnen filmen. Brandwonden zijn vaak zodanig dat dat in een steriele omgeving moet worden behandeld...dat kan ik van een stal niet zeggen.
Wat betreft die crofty-rotzooi....de oud en nieuw moet nog komen...dit gaat nog een hoop ellende veroorzaken.

Duppie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 20:05

ik ga niet het topic doorspitten als het er al staat!maar op het nieuws bleek het ezeltje niks aan zich te hebben gelukkig!
dus dat van die brandwonden snap ik even niet.
in ieder geval ik vind het verschrikkelijk wat die jongens gedaan hebben gelukkig zijn ze opgepakt!