Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ingeborg schreef:Verder vraag ik me af of een aantal van de beesten (als ze terug kunnen door het dalende water) niet alsnog het loodje legt ten gevolge van vergiftiging door verzuring van de spieren. Schijnt ook een risico te zijn als ze lang in het koude water hebben gelegen/gestaan.
Irma1 schreef:Ik zou zo zeggen; aanmoedigend rekeningetje ernaartoe en bovenop de eigenaar gaan zitten, desnoods fysiek. Ik denk dat de stichting (?) die eigenaar is van dit terrein zich ook nog wel eens achter de oren krabt. 'Honderden' paarden bij 'een particulier' en goed verzorgen; euh?
Ben geen natuurkunde expert, maar stijgend water, storm windkracht 8/9, dieren op een laagliggend terrein aan het water. Brilliant hoef je niet te zijn.
Kreeg kippenvel van de foto's.
Tyrza schreef:Laten we hopen dat door deze situatie is geleerd en dat dit niet meer voor zal komen.
Noesie schreef:Maar wat ik in het artikel las... ze zouden rond 11u naar de paarden gaan met eten en ... 'drinken'Ik denk persoonlijk dat die paarden voorlopig wel genoeg water gezien hebben!
Karin schreef:Noesie schreef:Maar wat ik in het artikel las... ze zouden rond 11u naar de paarden gaan met eten en ... 'drinken'Ik denk persoonlijk dat die paarden voorlopig wel genoeg water gezien hebben!
Die beesten hebben gevochten voor hun leven, ik neem aan dat er wel wat tussen zitten die flinke dorst hebben. En water uit de Waddenzee is nou niet bepaald smakelijk te noemen.
Tulandro schreef:Ze hadden het net op de radio over een eigenaresse die de paarden al wel naar hoger gebied had gehaald, maar door de schijnwerpers zelf weer terug zijn gelopen.
XUlyssesX schreef:jullie trekken wel snel een conclusie over de man.
hij heeft eergister de stapel vee verplaatst naar een droger gebied maar de dieren zijn zelf die stormachtige nacht weer terug gegaan en toen zijn ze vast komen zitten
dus niet geheel de eigenaar zijn schuld
Ann schreef:Tyrza schreef:Laten we hopen dat door deze situatie is geleerd en dat dit niet meer voor zal komen.
Volgend jaar moeten alle dieren voor 15 oktober weggehaald zijn, verder worden er meer hoge plekken gerealiseerd waar de dieren heen kunnen in geval van nood. Dit ving ik tenminste op via Omrop Fryslan tv.
Maar ja, dat maakt de verdrinkingsdood van deze arme paarden natuurlijk niet minder erg.