Anky wereldkampioen Kur op muziek

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jumpingjack

Re: Anky wereldkampioen Kur op muziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 17:03

Yrrah schreef:
Esther_20 schreef:
Ik vond anky echt super, had het net als andere ook niet echt verwacht.., wel gehoopt natuurlijk, die spanning viel aan het begin bijna van haar gezicht af! maar echt alles klopte, fantastisch, ik vond isabelle een beetje tegenvallen, maarja als je na zon super schimmel moet rijden..valt ook niet mee!

als iemand naar Denemarken gaat, wil die dan Andreas Helgstrand in zn koffer stoppen en bij mij afgeven., Bloos

of istie homo, net als vele andere knappe mannen?? Knipoog

Helaas voor jou: ik heb ergens een foto gezien waar hij samen met vrouw/vriendin en kind op staat.

ex-vrouw kan ook nog Duivel

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 17:04

is de kür niet te zien op internet?
wil em erg graag zien!!
Heb alleen gister bij de NOS gezien, was egt veeeel te kort.. Boos!

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 17:30

Ik vond 't idd ook een hele mooie Kur en vond de eerste plaats dan ook dik verdiend Haha!
De spanning in 't begin van de Kur was idd erg goed van haar gezicht af te lezen & ik maar denken dat ik altijd de enige ben die onwijs zenuwachtig is voor haar proef Knipoog

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 17:31

Anky reed gewoon super Haha! hoewel ik het van die 9-jarige schimmel ook superknap vond Haha! een terecht 2e plaats (ja was 2e plaats toch? Tong uitsteken )

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 17:56

Hier nog een fan van de schimmel, fantastisch paard zeg!!
En dat het hele stadion mee klapte op de muziek...wow!

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 18:03

De kur van Anky en de sfeer op dat moment in het stadion vond ik erg indrukwekkend. Iedereen in het stadion was stil en zat gespannen te kijken naar haar verrichtingen! Helemaal super!!!
En die Andreas Helgstrand met Blue Horse Matine was ook super! Leuke muziek (vooral dat laatste stukje van Moulin Rouge waarop iedereen begon mee te klappen) met een super paard!

Ik heb me uitstekend vermaakt in Aken!!

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 18:18

Weet iemand waar ik de kur van gister kan kijken?
Heb hem helaas gemist..

maartje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 18:33

Dat had ze verdient. het zag er echt super goed uit. OK dan!

Hvj_Artos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 18:36

Jaja Anky is helemaal geweldig met haar nieuwe paard ik had ut gisteren nog ff op ut nieuws gezien dat ze goud heeft gewonen geweldig Haha! Knipoog

Denzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 18:40

Anky heeft bekend gemaakt dat ze haar tweede kindje verwacht in maart

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 18:49

Denzel schreef:
Anky heeft bekend gemaakt dat ze haar tweede kindje verwacht in maart

Ow oke dan is ze net pas zwanger.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 19:08

jesse_rulez schreef:
De kur van Anky en de sfeer op dat moment in het stadion vond ik erg indrukwekkend. Iedereen in het stadion was stil en zat gespannen te kijken naar haar verrichtingen! Helemaal super!!!
En die Andreas Helgstrand met Blue Horse Matine was ook super! Leuke muziek (vooral dat laatste stukje van Moulin Rouge waarop iedereen begon mee te klappen) met een super paard!

Edit: ik heb trouwens geen moment wat gemerkt van een onsportieve sfeer in het publiek. Lachen

Het enige wat ik ervan gemerkt heb is dat enkele mensen gingen fluiten toen de omroeper bij de prijsuitreiking van de kür begrip vroeg voor het feit dat Salinero niet gebruikt werd voor de ereronde.
De dag ervoor, toen Isabell goud had, werd hetzelfde omgeroepen en toen leverde dat een groot applaus op omdat het "voor het welzijn van het paard was". Nu had Anky goud en was dat plotseling geen applaus meer waard..... Haha!

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 21:06

Super voor Anky en het was ook in 1 woord schitterend te noemen Vork!

De schimmel van Andreas was geweldig, wat een schitterend en super bewegend paard Haha!

rozahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 21:30

KoKoKanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 21:31

Ja Anky is 3 maanden zwanger, echt superleuk voor haar! En hopelijk wil het kindje het nu wel 9 maanden uithouden...

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 21:36

KoKoKanel schreef:
Ja Anky is 3 maanden zwanger, echt superleuk voor haar! En hopelijk wil het kindje het nu wel 9 maanden uithouden...

hopen dat yannick nou een zusje krijgt Knipoog
en op anky haar site staan nou ook foto's van de wedstrijd

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 22:33

horseyfries schreef:
jesse_rulez schreef:

Edit: ik heb trouwens geen moment wat gemerkt van een onsportieve sfeer in het publiek. Lachen

Het enige wat ik ervan gemerkt heb is dat enkele mensen gingen fluiten toen de omroeper bij de prijsuitreiking van de kür begrip vroeg voor het feit dat Salinero niet gebruikt werd voor de ereronde.
De dag ervoor, toen Isabell goud had, werd hetzelfde omgeroepen en toen leverde dat een groot applaus op omdat het "voor het welzijn van het paard was". Nu had Anky goud en was dat plotseling geen applaus meer waard..... Haha!

Ja, er waren inderdaad een paar die toen floten. Maar ik wist niet of hun dat onsportief bedoelden of het meer jammer vonden dat hij niet meedeed aan de ereronde hihi. En bij de uitslag van Nadine waren er mensen aan het fluiten, omdat ze de punten laag vonden. Ik moet zeggen dat ik het in het stadion een mooie proef vond, maar toen ik 'm vandaag op tv terugzag vond 'm bij nader inzien minder goed. Dus achteraf gezien kan ik de jury ook wel begrijpen.
Maar verder heb ik niks van onsportief gedrag tussen toeschouwers onderling of zo gemerkt. Toen bekend werd dat Anky goud had gewonnen hebben we nog geschreeuwd van blijdschap, maar niemand die ons kwaad aankeek of wat dan ook.

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 22:36

Nog even een reactie op de uitzending, heb namelijk vanmiddag ook de kur gezien van Andreas Helgstrand, wat een machtig paard heeft hij. Superdier om te zien, niet echt een interessante kur zelf maar wel wat een dier qua beweging!

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 09:44

Ik heb de zaterdagavond voor de buis genoten !! Eurosport zond alles uit vanaf 21.15 tot 23.15 Vingers aflikken Blue Hors Martine was een genot om naar te kijken en die Andreas genoot volgens mij ook van zijn rit, wat wil je op zo'n merrie!!
Tja en Anky wat moet je daar nu van zeggen, echt een een kur op muziek, in 1 woord geweldig kippevel !!!!!!! De terechte super winnares met een super Salinero OK dan!

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 10:49

Ik kreeg weer kippenvel bij de kur van Anky, prachtig!!

De schimmel vond ik ook zeer terecht 2e. wat kan dat beest paraderen!!! Alleen jammer dat z'n staart net zo heftig heen en weer gaat.

Isabel vond ik tegenvallen, maar ze was daarin niet de enige, ze reden goed, maar de muziek leek er vaak niet bij te passen.

De kur van Imke en Sunrise vond ik ook prachtig! Die worden samen ook steeds beter.

Kendera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 12:13

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 13:30

De kür was de beste, verdiend gewonnen. Lachen Ik moet zeggen dat ik ook onder de indruk was van die schimmel van Adreas helgstrand, leuk dier!

izabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 14:35

Silvia schreef:
Anky reed echt een kippenvel kur. Die muziek past zooo goed!
Die schimmel wordt echt een concurrent! Hoe hij piaffeerde op de maat van de muziek. En later op de maat van het geklap van het publiek. Echt geweldig!
Ik snap echt niet dat Isabelle zo'n kur rijdt. Ze ziet toch aan Anky hoe het moet? Dan ga je toch geen proef rijden met achtergrondmuziek? Tenminste zo zag het eruit voor mij!

De kuur is ook helemaal niet geschreven voor Satchmo. Hij is geschreven voor Warum nicht en dat is een heel ander type paard. Kort van tevoren bleek dat die niet mee kon. Dan heb je geen tijd meer op een nieuwe kuur te maken. Nogal logisch dat de muziek niet klopte met het paard.

En ik was helemaal niet gecharmeerd van de schimmel. Vond het er absoluut niet prettig uitzien met die staart. Begrijp niet dat dit niet sterker afgestraft wordt. Het is toch een vorm van protest. Nee, dan zie ik liever Briar, Sunrise of Salinero blij door de baan gaan. Maar blijkbaar ben ik de enige die dat zo ziet Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 14:44

De overgang passage - appuyementen vond ik echt práchtig gereden van Isabel!! Verder ben ik geen fan van Satchmo, hij heeft 'het' niet, vind ik.

Hippikos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 15:41

Anky was zo gespannen dat ze te laat begon met de kür en het duurde even voordat het synchroon liep met de muziek. Desalnietemin de beste kür van allemaal, Salinero echt in topvorm. Zelfs de Duitse commentator van WDR vond dat Anky meer dan verdiend gewonnen heeft.

Punt is (naar mijn bescheiden mening) dat Salinero's passages en piaffes veel mooier, vloeiender waren dan die van Matine, dat meer weg heeft van een circuspaard. Het zwaartepunt van Matine lag uitsluitend op passages en piaffes, hetgeen haar andere tekortkomingen camoufleerde. Salinero's pirouettes waren ook veel beter. Waarschijnlijk is de nieuwigheid van deze schimmel oorzaak van de hoge klassering.

Nietemin, Matine is pas 9 jaar en ze heeft een grote toekomst als ze wat minder afhankelijk van alleen haar veerkracht wordt. Het gezwaai met haar staart was inderdaad erg irritant, maar ze liet een prachtig orenspel zien!

Elvis, ondanks gefluit, toch overgewaardeerd.

Satchmo voelde zich niet op z'n gemak bij deze kür op muziek, toch knap van Werth om hem zo ver te krijgen.

Briar viel me een beetje tegen (was veel beter op Jumping Ams) en helaas maakte Sunrise te veel kleine foutjes.

Edward Gal niet gezien, maar zijn klassering viel me zwaar tegen. WOZZUP MET EDWARD TEGENWOORDIG???

PS Vincent (Pujals, Mex) was me al op Outdoor Gelderland 2005 opgevallen. Wat een schitterend paard!