Paardenhoudster woedend na inval

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Billy

Re: Paardenhoudster woedend na inval

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 15:53

Arabesk schreef:
huisman schreef:
Die weggevoerde paarden gaan tenminste een toekomst tegemoed, iets wat je van de rest niet zou druven te beweren.

Ja de slager Vork

Je lijkt het niet al te erg te vinden. En als de DB beslist dat ze naar de slager moeten, is er wel iets meer aan de hand dan jij oet voorkomen.
Maar zei je dat die merrie met dat kapotte oog 4 weken antibiotica had gehad? Hebben ze in die 4 weken niet ingegrepen toen het niet opknapte? Da's ook een vorm van nalatigheid als je het mij vraagt Lips are sealed

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 15:53

Wel heel eerlijk van je Nicolletje!

Ara, je moet toch toegeven dat die foto's van dat oog en die grijze magere er wel heel naar uitzien...

Ik zeg helemaal niet dat ze slecht voor haar paarden is want ik ken haar niet, sterker nog dat jullie je zo hard voor haar maken zegt genoeg denk ik.
Misschien heeft ze idd gewoon teveel dieren en ziet ze door de bomen het bos niet meer?

huisman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 15:54

Tja, de slager, goh, vind je het gek met hoe ze daar verzorgd zijn!!!

De foto's zijn straks in de rechtbank sluitend bewijs en ik mag echt hopen dat deze dame geen beesten meer mag houden.
Hoewel, een virtueel paardje wat haar wat zou kunnen leren lijkt me wel op zijn plaats.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 15:55

Er is wel degelijk ingegrepen. Je leest niet.

De rekeningen van de DA inscannen en hier plaatsen heeft ook weinig zin.

De enigen die hier oordelen zijn mensen die er NIET geweest zijn.

Ga erheen, je bent welkom en kom dan terug en zet je verhaal op bokt.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 15:59

Je hoeft niet irl te gaan kijken..

De foto's van de schrale paardjes zeggen toch eigenlijk ook genoeg? Die foto's zijn toch niet gemanipuleerd? Zijn toch een weergave van de werkelijkheid?

Daarbij ben je er zelf al bijna 2 maanden niet meer geweest. Nicolletje is er een jaar geleden geweest. Brechje werkt er (en nee, werknemers zijn vaak niet de meest objectieve mensen - zeker niet als zij hun hart daar hebben liggen)...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 16:00

Arabesk schreef:
timokyana schreef:
Je spreekt jezelf tegen arabesk, je zei eerder in dit topic dat de db eerder was geweest maar niet voor de paarden maar voor de nandoes.Nu zeg je dat ze wel eerder zijn geweest.
arabesk aan de hand van de foto's, jouw contact met de eigenaar, en je reacties in het topic, kom je op mij zeer ongeloofwaardig over.Maar goed, zoals ik zei de rechter zal beslissen.
En nog iets, als die foto's 10 dagen geleden zijn gemaakt, moeten ze al zeer zeker NOG minder eten hebben gehad, een merrie valt niet binnen 10 dagen zo veel af (heb ze gisteren gezien en is toch echt graatje).

Lieve timokyana, als je me niet gelooft GA ZELF KIJKEN

als ze de merrie gisteren heeft gezien zal ze het toch kunne zeggen Knipoog

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 16:04

chubby, hoe de paarden erop de foto's uitzien, dat zegt niets.Het is NU (praat ik over gister) nog erger.Ruggegraat ligt er boven op , heupen en ribben steken uit.Ik zou willen dat er is iemand van bokt gaat kijken!En eerlijk en objectief hun mening geeft.Wij zouden als paardeliefhebbers toch allemaal het beste willen hebben voor deze prachtige dieren, van waar nu die tegen strijdige reacties terwijl het bewijs over duidelijk is.....

ARABesk ik ben er gister geweest, ik wil gerust nog eens gaan om een paar plaatjes te schieten, maar ik zie niet in voor wie.Ik weet wat ik met eigen ogen gezien heb en dat dat niet zou moeten kunnen.Daarom nodig maar onpartijdige bokkers uit om te komen kijken, maar laat dan wel alle paarden zien, ook de paarden die achteraf in de wei staan, want die mis ik op je foto;s.Raar, terwijl deze paarden het juist zo hard nodig hebben dat er iemand voor ze op komt!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 16:07

De reacties op de site http://members.lycos.nl/pelgrimspark/ stromen binnen. Allemaal van mensen die weleens een weekendje daar zijn geweest of op bezoek zijn geweest of in een andere hoedanigheid daar weleens zijn geweest.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 16:08

@morrie, laat de bokkers jouw paard eens vergelijken met de norikers van de melkerij.Hoe moet een Noriker er volgens jou uit zien?Ik neem aan net als morrie toch?(en morrie is dan wat aan de dikkere kant, maar het spreekt voor zich, daarom begrijp ik niet dat je ontkent dat er iets aan de hand is daar..

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 16:09

Arabesk, hebben zij dan ook alle paarden gezien? Er werd al eerder gesuggereerd, en Timokyana geeft het ook al aan, dat er paardjes lopen die niet voor het publiek zichtbaar zijn..

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 16:11

Zeker en deze paarden staan niet op de foto's.Ik praat hier over de jonge paarden groep en de merries met veulens.
Vooral specifiek de grijze/schimmel merrie (volgen jouw album gisela genaamd) Sorry maar op jou foto ziet ze er nog goed uit vergeleken bij het hoopje wat ik gister zag.

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 16:12

Arabesk schreef:
een foto uit de hele reeks van tien dagen geleden:

http://www.mijnalbum.nl/Foto=4HOXSIPH
Middenin staat één van de inbeslaggenomen paarden, Sissi, de ouwe tang die met pensioen is.

.

Zie ik het verkeert of heeft dat paard aardig wat kale plekken op boeg en bovenbeen?
Laatst bijgewerkt door Sjoert op 26-08-06 09:08, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: foto's niet quoten.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 16:17

noac nee je ziet het niet alleen....

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 16:18

Dacht ik al...

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 16:18

timokyana schreef:
chubby, hoe de paarden erop de foto's uitzien, dat zegt niets.Het is NU (praat ik over gister) nog erger.Ruggegraat ligt er boven op , heupen en ribben steken uit.Ik zou willen dat er is iemand van bokt gaat kijken!En eerlijk en objectief hun mening geeft.Wij zouden als paardeliefhebbers toch allemaal het beste willen hebben voor deze prachtige dieren, van waar nu die tegen strijdige reacties terwijl het bewijs over duidelijk is.....

ARABesk ik ben er gister geweest, ik wil gerust nog eens gaan om een paar plaatjes te schieten, maar ik zie niet in voor wie.Ik weet wat ik met eigen ogen gezien heb en dat dat niet zou moeten kunnen.Daarom nodig maar onpartijdige bokkers uit om te komen kijken, maar laat dan wel alle paarden zien, ook de paarden die achteraf in de wei staan, want die mis ik op je foto;s.Raar, terwijl deze paarden het juist zo hard nodig hebben dat er iemand voor ze op komt!

Doe eens foto's maken.... Haha!
Denk juist dat iedereen wel benieuwd is nu.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 16:29

Die foto's die ik nu gezien heb zijn iig niet fijn voor m'n ogen.

timokyana Maak aub foto's die anders bewijzen!

unknown_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 16:30

ik moet zeggen dat ik maar 3 paarden zie (die van het oog zag ik niet) die toch wat aan moeten komen .. maar om te zeggen dat ze echt verwaarloosd zijn nee dat geloof ik niet ...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 16:32

superwoman schreef:

kgeloof ze op haar woord, snap echt nie arabesk dat je, je ogen zo sluit.
Of het moet zijn dat de paarden net één dag voor de db kwam of timokyana ze gezien heeft. plots erg dun zijn geworden Clown stoute paarden dan wel

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 16:34

katiavl schreef:
superwoman schreef:

kgeloof ze op haar woord, snap echt nie arabesk dat je, je ogen zo sluit.
Of het moet zijn dat de paarden net één dag voor de db kwam of timokyana ze gezien heeft. plots erg dun zijn geworden Clown stoute paarden dan wel

Flikken die krengen ook altijd he!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 16:36

Nagelbijten / Gniffelen

Zou wel willen weten hoe ze dat doen dan.. Er mogen bij mij ook wat kilootjes af..

Sorry.. Het is weekend Clown

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 17:16

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 17:20

ja en heb je ook gelezen hoe dat komt

Ninah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 17:23

Het is een vreemd verhaal allemaal. Er zit daar echt iets niet goed in ieder geval, hoe goed de bedoelingen ook mogen zijn. Ik stoor me dan ook behoorlijk aan degenen die hun ogen sluiten voor dit paardenleed. Er wordt steeds maar weer gehamerd op de rekening van dierenarts die er echt is. Maar daar gaat het toch helemaal niet om. Ik zou echt geen oog meer dicht doen als mijn paard met zo'n oog stond. En de hoefsmid zou komen. Ja veel te laat toch. En al die ribben. De weerstand van al die paarden waarvan je de ribben ziet zal echt niet best zijn, waardoor ziektes weer makkelijker vat op die paarden kunnen krijgen, waardoor ze dan nog weer magerder worden.

En bij dat andere geval van Arabesk, dat jullie geen hoefsmid konden vinden, dat is toch geen excuus. Ik zie mijn paard al staan met lange slechte hoeven. Ja, ik kon geen hoefsmid vinden. Paarden zijn afhankelijk van ons, dus wij moeten ervoor zorgen dat we wel een hoefsmid vinden. Dat is onze verantwoordelijkheid.

Maar wat ik vooral nu het ergste vind is dat dat paard met dat ontstoken oog nu niet behandeld wordt. Dat vind ik echt een afschuwelijk idee. Hoe lang zal het gaan duren dan voordat de rechter uitspraak doet? Het zou niet moeten kunnen dat er nu geen behandeling plaats kan vinden. Wat een rotidee! Boos! Huilen

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 17:26

Ik heb toen heel Noord-Holland afgebeld en uit pure ellende zijn we toen zelf een cursus gaan doen. Toen was het al te laat voor de paarden in Edam.....

De hoefsmid is nog langsgeweest in Baarle op de dag na de inbeslagneming. Je kan hem bellen.

Wil je weten hoe lang het duurt voordat zoiets voorkomt?

In Edam zijn vorig jaar oktober paarden in beslag genomen en in mei 2006 is de uitspraak gevallen.

Ik hoop dat ze inzien dat ze bij dit paard niet zo lang kunnen wachten.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 17:29

die stippeL (anushka?) kan best wezen dat je in 1e instantie geen oorzaak kan vinden. Is er bloed onderzoek verricht bij deze merrie? Waarom loopt er nog een veulen bij? Hoe lang loopt zij al zo mager? En als dat langer is, waarom is ze dan uberhaubt gedekt???