Karl66 schreef:Mijn fout, ik dacht dat het de foto's uit het onderschrift van Arabesk waren, niet goed gekeken.
Maar het gaat in dit geval onder andere om twee oude paarden die niet meer goed kunnen eten en daardoor zo mager zijn. Op zich nobel dat je die paarden nog een leven probeert te geven, maar zorg dan dat ze wel goed te eten krijgen met slobber.
Als je een keer een veulen hebt en je kan je merrie niet op gewicht houden en het paard is een tijdje mager uit ok, maar als je een melkerij hebt en dus jaarlijks veulens bij de merries om de melkproductie voor je bedrijf op gang te houden, zorg dan voor een goede brok om je merries op gewicht te houden.
10 ha lijkt veel, maar met 50 paarden praat je wel over 5 paarden per ha en dat is heel erg weinig.
Genoeg bedrijven waar paarden helemaal of heel weinig weidegang krijgen, dat vind ik nog veel erger.
Maar ik ben het met je eens dat je op zijn minst moet kijken of een paard nog een paardwaardig bestaan kan hebben. Voor mij persoonlijk zou een paard wat niet meer kan grazen dat niet hebben, maar die grens ligt voor iedereen waarschijnlijk anders.
Ik ben het helemaal met je eens dat de paarden op deze foto's veel te mager zijn maar twijfel heel erg aan de betrouwbaar van iemand die zomaar uit het niets even deze foto's komt plaatsen.
Ook ben ik het met je eens dat je geen merrie moet gaan melken die al zoveel inlevert bij het zogen van haar veulen. Maar nogmaals ik ga niet oordelen op foto's van mensen die ze anoniem komen plaatsen.