50 Paarden verwaarloosd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bianca6

Re: 50 Paarden verwaarloosd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 09:26

Sooo ja die paarden zien er niet verzorgd uit....
Ik weet waar ik het over heb want ik heb zelf een 26 jarige merrie maar die is mooi rond terwijl ze snel afvalt. Leeftijd is geen excuus... deze paarden zijn niet dun maar ondervoed. Die hoeven dat is geen kwestie van "iets te laat de hoefsmid bellen" en dat oog... die zou strikt onder behandeling moeten staan en idd als er maar 1 vliegje daar een eitje legt... Wat moet dat dier en pijn hebben....

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 09:28

atreyuevita schreef:
Ik weet waar ik het over heb want ik heb zelf een 26 jarige merrie maar die is mooi rond terwijl ze snel afvalt. Leeftijd is geen excuus... deze paarden zijn niet dun maar ondervoed. Die hoeven dat is geen kwestie van "iets te laat de hoefsmid bellen" en dat oog... die zou strikt onder behandeling moeten staan en idd als er maar 1 vliegje daar een eitje legt... Wat moet dat dier en pijn hebben....

dat oog was onder behandeling bij een VA, hier zijn rekeningen van

filou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 09:32

[quote="Kippesoep"]Natuurlijk mag dat, graag zelfs en het is heel goed dat mensen zich daarvoor inzetten, maar als je dat niet alleen aankan moet je hulp inschakelen of het aan anderen overlaten. Je kunt nu eenmaal niet de hele wereld redden.
Liever 10 paarden goed opknappen dan 50 een beetje laten rondmodderen.
En paarden in zulke conditie als fokmerrie gebruiken lijkt me niet de oplossing...[/quote]

Heb jij het verhaal wel goed gelezen??
Er waren 4 (!!) paarden die er inderdaad niet goed uitzagen, die 4 paarden staan ook tussen de foto's van mijn album. Wil je daar nou echt uit concluderen dat de overige 42 allemaal niet geod verzorgt worden en er net zo bij staan?? Dat weet je helemaal niet want daar zijn geen foto's van
En over dat paard met dat oog, je zou denken dat een vliegenmasker inderdaad wel handig zou zijn, maar bij dat paard dus niet. Dat masker ligt er binnen de korste keren af of ze gaat zo schuren dat ze die wond ook weer open haald en misschien uiteindelijk wel scheef zit en op de wond hangt... Denk maar niet dat daar niet over na gedacht is hoor. Elk paard is anders niet elk paard kan met een vliegenmasker omlopen dat t ook nog minstens 10 minuten blijft zitten.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 09:35

Arabesk schreef:
atreyuevita schreef:

dat oog was onder behandeling bij een VA, hier zijn rekeningen van

Ook in dit topic dan!

Nou mooie VA heb je dan.
Dat paard hoord in een droge schone stal van de kliniek thuis!!

Dan haalde ik die VA maar eens op.
Mag hij lekker voor de krant verklaren waarom hij dat op wou lossen met cubarmix..

(eventjes voor de verglijking: toen mijn paard een licht verkoudje kreeg, kreeg ze ook cubarmix, 2 x daags 3 scheppen)
Ze moest al erg veel cubar hebben omdat het blijkbaar niet super sterk spul is.
En dan denk je z'n dikke oog infectie te kunnen genezen met cubarmix??

filou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 09:37

Ze zou volgende week geopereerd worden.. Dat oog is in een week tijd zo geworden! Als ze er echt niets aan zou doen, waarom zou ze dan onder behandeling zijn van een VA en op afspraak staan om geopereerd te worden????

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 09:39

Afbeelding

Ditzelfde oog-paard toen ik langsging bij dit bedrijf op de terugweg van mijn vakantie. Dat was eind juli.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 09:39

filou schreef:
Ze zou volgende week geopereerd worden.. Dat oog is in een week tijd zo geworden! Als ze er echt niets aan zou doen, waarom zou ze dan onder behandeling zijn van een VA en op afspraak staan om geopereerd te worden????

Nou als het ineens zo erg word bel ik met mijn gezonde verstand de DA op.
Wil deze DA er niks meteen aan doen.
Bel ik een ander op!
Omdat ik voor mijn paarden opkom!

Wil jij een week gewoon lekker thuis zijn terwijl je'oog er zo uit ziet?
Nee dan wil je onmiddelijk geholpen worden.
En dan ga je terug naar de HA!
Die je doorstuurd naar een goede oog arts..
Waarna je na 4 uur op de operatie tafel of opgenomen in het ziekenhuis ligt en je zo spoedig mogelijk geholpen word!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 09:40

Arabesk schreef:
Afbeelding

Ditzelfde oog-paard toen ik langsging bij dit bedrijf op de terugweg van mijn vakantie. Dat was eind juli.

Ja en!!

Al was dat maandag!
Als een oog er zo uit ziet moet er meteen ingegrepen worden!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 09:43

het paard zou volgende week geopereerd worden

hier in NL heb je voor mensen ook wachtlijsten Cool

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 09:44

Arabesk schreef:
het paard zou volgende week geopereerd worden

hier in NL heb je voor mensen ook wachtlijsten Cool

Ja maar die mensen worden dan wel zo nodig opgenomen in het ziekenhuis!!

(en geloof me ik ken het ziekenhuis!)
En voor spoed bestaan geen wachtlijsten!
Laatst bijgewerkt door daantjuhhh op 25-08-06 09:44, in het totaal 1 keer bewerkt

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 09:44

Nogmaals: stal = minder hygienisch dan een wei...

Waarom moet een paard dat net geruind is juist niet op stal maar in de wei lopen op advies van de DA? Juist, minder infectiegevaar.

Dat iemand toevallig een paardje heeft van 26 dat niet mager wordt, is heel fijn voor haar, maar dat betekent niet dat alle paarden nooit mager worden.

Het valt me trouwens op dat de enige mensen die deze mevrouw aanvallen alleen maar de foto's van de 'nieuwe bokker' gezien hebben. En 100% van de mensen die daadwerkelijk de fokkerij kennen, zegt dat de dieren onnodig weggehaald zijn.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 09:48

Precies, Arno. En daardoor blijft het vechten tegen de bierkaai. Sommige mensen lezen wel erg selectief hier.

filou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 09:49

[quote="arno8"]Nogmaals: stal = minder hygienisch dan een wei...

Waarom moet een paard dat net geruind is juist niet op stal maar in de wei lopen op advies van de DA? Juist, minder infectiegevaar.

Dat iemand toevallig een paardje heeft van 26 dat niet mager wordt, is heel fijn voor haar, maar dat betekent niet dat alle paarden nooit mager worden.

Het valt me trouwens op dat de enige mensen die deze mevrouw aanvallen alleen maar de foto's van de 'nieuwe bokker' gezien hebben. En 100% van de mensen die daadwerkelijk de fokkerij kennen, zegt dat de dieren onnodig weggehaald zijn.[/quote]

Inderdaad..
Normaal gesproken zou ook mijn eerste reactie zijn als ik dat paard met zo'n oog zou zijn, hoe kunnen mensen dit doen?? Maar ik ken de situatie..
En als jullie nou verstandig zijn dan moeten jullie niet doen alsof jullie er meer verstand van hebben dan een DA, want t lijkt me niet dat dat zo is..
Al voordat dit oog zo werd (vorige week dus) was de afspraak voor de operatie al gemaakt! Dus je kan we zeggen doe er meteen wat aan en zoek anders een andere DA, maar de afspraak voor de operatie was al gemaakt voordat t uberhaupt zo eruit zag!!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 09:50

arno8 schreef:

Het valt me trouwens op dat de enige mensen die deze mevrouw aanvallen alleen maar de foto's van de 'nieuwe bokker' gezien hebben. En 100% van de mensen die daadwerkelijk de fokkerij kennen, zegt dat de dieren onnodig weggehaald zijn.

Oke, misschien heb je gelijk!
Maar dit paard had niet op de wei moeten staan bij huis.
die had in de kliniek moeten staan!

filou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 09:50

En wat hadden ze er dan in de kliniek aan kunnen doen? Wachten totdat ze geopereed wordt?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 09:52

filou schreef:
arno8 schreef:

Inderdaad..
Normaal gesproken zou ook mijn eerste reactie zijn als ik dat paard met zo'n oog zou zijn, hoe kunnen mensen dit doen?? Maar ik ken de situatie..
En als jullie nou verstandig zijn dan moeten jullie niet doen alsof jullie er meer verstand van hebben dan een DA, want t lijkt me niet dat dat zo is..
Al voordat dit oog zo werd (vorige week dus) was de afspraak voor de operatie al gemaakt! Dus je kan we zeggen doe er meteen wat aan en zoek anders een andere DA, [b]maar de afspraak voor de operatie was al gemaakt voordat t uberhaupt zo eruit zag
!!

En dat is dus een FEIT!

Dan heb je dus de DA erbij gehaald voordat het zo ernstig was,.
Waarom is de DA niet opnieuw gebeld toen het oog er zo uit begon te zien?
waarom wacht je af tot de operatie.

als mijn paard een ontstoken oog heeft en ik ga naar de DA we maken een afspraak voor volgende week.
2 dagen later ziet het er ZO uit!
Dan bel je toch opnieuw??
Desnoods een ander??

dit zijn vragen...

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 09:54

daantjuhhh schreef:
Oke, misschien heb je gelijk!
Maar dit paard had niet op de wei moeten staan bij huis.
die had in de kliniek moeten staan!

Tja, dat klopt ook ik lees net dat het volgende week naar de kliniek zou gaan en dat zo'n infectie (of wat het ook mag zijn) heel snel op kan komen zetten.

Ik kan me goed voorstellen dat je je paard liever een week in de oude vertrouwde kudde houdt dan dat je het afzondert in een kliniek. Het lijkt me niet dat een paard in een kille kliniek vrolijker wordt.
ik zou dan aan de DA vragen of het fysiek veel voor dat paard uitmaakt, of het in een weiland of in een kliniek afwacht. Tja, als mijn paard zo'n oog zou hebben, zou ik ook geneigd zijn om met een trailer door de muur van een kliniek heen te rammen en onmiddellijke behandeling te eisen. Maar ook al ziet het er zo uit, misschien is het niet eens zo erg als het lijkt. Dat weet ik gewoonweg niet.

filou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 09:58

[quote="daantjuhhh"][quote="filou"]
[quote="arno8"]

[/quote]

Inderdaad..
[b]En als jullie nou verstandig zijn dan moeten jullie niet doen alsof jullie er meer verstand van hebben dan een DA, want t lijkt me niet dat dat zo is..
Al voordat dit oog zo werd (vorige week dus) was de afspraak voor de operatie al gemaakt! Dus je kan we zeggen doe er meteen wat aan en zoek anders een andere DA, [b][u]maar de afspraak voor de operatie was al gemaakt voordat t uberhaupt zo eruit zag[/u][/b]!!
[/quote]

En dat is dus een FEIT!

Dan heb je dus de DA erbij gehaald voordat het zo ernstig was,.
Waarom is de DA niet opnieuw gebeld toen het oog er zo uit begon te zien?
waarom wacht je af tot de operatie.

als mijn paard een ontstoken oog heeft en ik ga naar de DA we maken een afspraak voor volgende week.
2 dagen later ziet het er ZO uit!
Dan bel je toch opnieuw??
Desnoods een ander??

dit zijn vragen...[/quote]

Ze had wel opnieuw kunnen bellen, maar ze zou geopereerd worden in Utrecht. Dus als ze pas volgende week tijd hebben om te opereren dan kan t pas volgende week. Het lijkt me niet dat je een andere kliniek verkiest boven Utrecht, dat is nou eenmaal de best. En je wil toch het beste voor je paard?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 09:59

Weet je ik kan haast niet naar die foto kijken zonder dat ik moet kokhalzen!!

Daarom kan ik niet voor stellen dat je niet met die trailer door de muur van de kliniek rampt!!

Als dat mijn beest was.. Ook al was het 2 uur snachts..
Ik was er met beest heen gegaan!!

Ik kan er op een foto al niet naar kijken.
En dit is niet eens een paard wat ik ken!!!!!

Moet je je voorstellen dat jij je paard zo laat staan??
Nee dat kan ik niet.

En hoe graag ik het ook wil begrijpen, het gaat er bij mij niet in!

Misschien ben ik wel een watje wat dat betreft, maar beter een watje dan een koude steen!

filou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 10:01

Ik begrijp het best hoor Tong uitsteken
Maar zoals iemand hierboven ook al zei (weet niet meer wie) Het lijkt me fijner voor een paard om in de vertrouwde groep te blijven thuis dan dat ze in een kille kliniek staat, dan kan je wel je paard erheen brengen, maar ze doen er dan toch niets aan. Dat oog zou ze toch al verliezen het is geen spoedgeval...

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 10:02

filou schreef:

Ze had wel opnieuw kunnen bellen, maar ze zou geopereerd worden in Utrecht. Dus als ze pas volgende week tijd hebben om te opereren dan kan t pas volgende week. Het lijkt me niet dat je een andere kliniek verkiest boven Utrecht, dat is nou eenmaal de best. En je wil toch het beste voor je paard?

Maar dat is toch geen reden om NIET te bellen??
Voor spoed zijn ze 24 uur per dag open.
Ik heb laatst op concour een paard gezien die het oog eruit had door een klap.
Die is nadat hij tot rust kwam meteen naar de kliniek in Utrecht vervoerd en onmiddelijk geholpen!!

Hoe komt ze erbij dat dit geen spoed is?

Ik had een foto gemaild of gebeld dat het erger was geworden.
Kunnen wij ook eerder terecht, het is er erger uit gaan zien.
Het oog begint uit te puilen!

Denk je dan echt dat ze zeggen, mevrouw kom volgende week langs..???

filou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 10:03

Ik heb geen idee wat ze zouden zeggen, maar denk je nou echt dat ze niet gebeld heeft??
Ik kan wel 100 keer gaan zeggen van wel maja dan is ook maar de vraag of jullie mij willen geloven...

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 10:04

filou schreef:
Maar zoals iemand hierboven ook al zei (weet niet meer wie) Het lijkt me fijner voor een paard om in de vertrouwde groep te blijven thuis dan dat ze in een kille kliniek staat, dan kan je wel je paard erheen brengen, maar ze doen er dan toch niets aan. Dat oog zou ze toch al verliezen het is geen spoedgeval...

Dit vind ik nog wel de meest kille opmerking!!

Dat oog zou ze toch al verliezen??
Met andere woorden, ach dat oog.. ach dat verliest ze toch wel.
Dat ze misschien wel verrekte pijn heeft boeid niet..
Want ach dat oog kan toch niet meer gered worden??

Zo komt dit over bij mij..

Filou volgens mij kan jij beter je mond houden.
Want jij maakt het voor eigenaresse alleen maar moeilijker om te bewijzen dat ze dier vriendelijk bezig is!!
Je haald feiten aan waardoor je mensen zoals mij het in de hand speeld!

filou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 10:06

[quote="daantjuhhh"][quote="filou"]
Maar zoals iemand hierboven ook al zei (weet niet meer wie) Het lijkt me fijner voor een paard om in de vertrouwde groep te blijven thuis dan dat ze in een kille kliniek staat, dan kan je wel je paard erheen brengen, maar ze doen er dan toch niets aan. [b]Dat oog zou ze toch al verliezen het is geen spoedgeval..[/b].
[/quote]
Dit vind ik nog wel de meest kille opmerking!!

Dat oog zou ze toch al verliezen??
Met andere woorden, ach dat oog.. ach dat verliest ze toch wel.
Dat ze misschien wel verrekte pijn heeft boeid niet..
Want ach dat oog kan toch niet meer gered worden??

Zo komt dit over bij mij..

Filou volgens mij kan jij beter je mond houden.
Want jij maakt het voor eigenaresse alleen maar moeilijker om te bewijzen dat ze dier vriendelijk bezig is!!
Je haald feiten aan waardoor je mensen zoals mij het in de hand speeld![/quote]

Dat heeft zij niet gezegd!!
En zo bedoel ik het helemaal niet, tuurlijk bedoel ik het niet zo, maar hoe kan ik het anders duidelijk maken dat ze er echt wel wat aan heeft gedaan, maar verder alleen nog maar kon wachten tot de operatie??? Ik heb het al zo vaak gezegd maar jullie willen het niet geloven

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 10:07

Citaat:
Dus je kan we zeggen doe er meteen wat aan en zoek anders een andere DA, maar de afspraak voor de operatie was al gemaakt voordat t uberhaupt zo eruit zag!!

Doordat je dit zegt!!
Door deze uitspraken kom je ongeloofwaardig over!

Door zulke uitspraken twijfel ik of er wel echt gehandeld is!!
Laatst bijgewerkt door daantjuhhh op 25-08-06 10:07, in het totaal 1 keer bewerkt