Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
atreyuevita schreef:Sooo ja die paarden zien er niet verzorgd uit....
Ik weet waar ik het over heb want ik heb zelf een 26 jarige merrie maar die is mooi rond terwijl ze snel afvalt. Leeftijd is geen excuus... deze paarden zijn niet dun maar ondervoed. Die hoeven dat is geen kwestie van "iets te laat de hoefsmid bellen" en dat oog... die zou strikt onder behandeling moeten staan en idd als er maar 1 vliegje daar een eitje legt... Wat moet dat dier en pijn hebben....
Arabesk schreef:atreyuevita schreef:Sooo ja die paarden zien er niet verzorgd uit....
Ik weet waar ik het over heb want ik heb zelf een 26 jarige merrie maar die is mooi rond terwijl ze snel afvalt. Leeftijd is geen excuus... deze paarden zijn niet dun maar ondervoed. Die hoeven dat is geen kwestie van "iets te laat de hoefsmid bellen" en dat oog... die zou strikt onder behandeling moeten staan en idd als er maar 1 vliegje daar een eitje legt... Wat moet dat dier en pijn hebben....
dat oog was onder behandeling bij een VA, hier zijn rekeningen van
filou schreef:Ze zou volgende week geopereerd worden.. Dat oog is in een week tijd zo geworden! Als ze er echt niets aan zou doen, waarom zou ze dan onder behandeling zijn van een VA en op afspraak staan om geopereerd te worden????
Arabesk schreef:
Ditzelfde oog-paard toen ik langsging bij dit bedrijf op de terugweg van mijn vakantie. Dat was eind juli.
Arabesk schreef:het paard zou volgende week geopereerd worden
hier in NL heb je voor mensen ook wachtlijsten
arno8 schreef:Nogmaals: stal = minder hygienisch dan een wei...
Waarom moet een paard dat net geruind is juist niet op stal maar in de wei lopen op advies van de DA? Juist, minder infectiegevaar.
Dat iemand toevallig een paardje heeft van 26 dat niet mager wordt, is heel fijn voor haar, maar dat betekent niet dat alle paarden nooit mager worden.
Het valt me trouwens op dat de enige mensen die deze mevrouw aanvallen alleen maar de foto's van de 'nieuwe bokker' gezien hebben. En 100% van de mensen die daadwerkelijk de fokkerij kennen, zegt dat de dieren onnodig weggehaald zijn.
filou schreef:arno8 schreef:Nogmaals: stal = minder hygienisch dan een wei...
Waarom moet een paard dat net geruind is juist niet op stal maar in de wei lopen op advies van de DA? Juist, minder infectiegevaar.
Dat iemand toevallig een paardje heeft van 26 dat niet mager wordt, is heel fijn voor haar, maar dat betekent niet dat alle paarden nooit mager worden.
Het valt me trouwens op dat de enige mensen die deze mevrouw aanvallen alleen maar de foto's van de 'nieuwe bokker' gezien hebben. En 100% van de mensen die daadwerkelijk de fokkerij kennen, zegt dat de dieren onnodig weggehaald zijn.
Inderdaad..
Normaal gesproken zou ook mijn eerste reactie zijn als ik dat paard met zo'n oog zou zijn, hoe kunnen mensen dit doen?? Maar ik ken de situatie..
En als jullie nou verstandig zijn dan moeten jullie niet doen alsof jullie er meer verstand van hebben dan een DA, want t lijkt me niet dat dat zo is..
Al voordat dit oog zo werd (vorige week dus) was de afspraak voor de operatie al gemaakt! Dus je kan we zeggen doe er meteen wat aan en zoek anders een andere DA, [b]maar de afspraak voor de operatie was al gemaakt voordat t uberhaupt zo eruit zag!!
daantjuhhh schreef:Oke, misschien heb je gelijk!
Maar dit paard had niet op de wei moeten staan bij huis.
die had in de kliniek moeten staan!
filou schreef:
Ze had wel opnieuw kunnen bellen, maar ze zou geopereerd worden in Utrecht. Dus als ze pas volgende week tijd hebben om te opereren dan kan t pas volgende week. Het lijkt me niet dat je een andere kliniek verkiest boven Utrecht, dat is nou eenmaal de best. En je wil toch het beste voor je paard?
filou schreef:Ik begrijp het best hoor![]()
Maar zoals iemand hierboven ook al zei (weet niet meer wie) Het lijkt me fijner voor een paard om in de vertrouwde groep te blijven thuis dan dat ze in een kille kliniek staat, dan kan je wel je paard erheen brengen, maar ze doen er dan toch niets aan. Dat oog zou ze toch al verliezen het is geen spoedgeval...
Citaat:Dus je kan we zeggen doe er meteen wat aan en zoek anders een andere DA, maar de afspraak voor de operatie was al gemaakt voordat t uberhaupt zo eruit zag!!