Steward verziekt voorbereiding Van Lieren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Picassox

Re: Steward verziekt voorbereiding Van Lieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 09:17

Ronduit krom zeg. Echt gemeen.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 09:40

Citaat:
AKEN - Na de eerste dag van de landenwedstrijd dressuur bij de Wereldruiterspelen van Aken lijkt goud te hoog gegrepen voor Nederland. Dat was niet wat dinsdag de meeste aandacht trok. Vooral door een rel rond het logo op het zadeldek van Laurens van Lieren raakten de gemoederen naderhand danig verhit.

Bij de Wereldruiterspelen van Aken staat Nederland voorlopig op de tweede plaats, mede dankzij Imke Schellekens-Bartels. ANP PhotoVan Lieren werd door een steward teruggestuurd naar de stallen, terwijl hij met Hexagon's Ollright aan het warmdraaien was voor zijn proef. De Duitse vrijwilliger accepteerde het logo van de bondsponsor niet. Het verstoorde de voorbereiding van de Zeeuw volledig.
Kort later bleek ook nog eens dat de ingreep van de official misplaatst was. Hij kende simpelweg de regels niet. Imke Schellekens-Bartels, Nederlands tweede starter, mocht met dezelfde sponsoruiting wel de ring in. ,,De gebruikelijke steekspelletjes'', zei bondscoach Sjef Janssen, in een terugblik. Hij wilde er niet te veel ophef over maken. ,,Dan gaat het nog meer tegen ons keren.''
Klein schandaal

Desondanks werd zelfs in de Duitse media al gesproken van een (klein) schandaal. Janssen vond dat ook. ,,Wat mij betreft krijgt dit een vervolg. Ik heb de betreffende steward gevraagd waarom hij dit deed. Van zijn in mijn ogen oprechte antwoord ben ik zeer geschrokken. Ik heb het aan de directeur van de bond doorgegeven. Aan hem hier iets mee te doen.''
Wat Janssen precies ter ore was gekomen wilde hij niet zeggen. Dat komt waarschijnlijk na het toernooi nog wel. Zijn vertrouwen in een objectief verloop van de titeltoernooien kreeg bijvoorbeeld vorig jaar op de Europese titelstrijd in Hagen al een forse klap.
Van Grunsven

Anky van Grunsven werd destijds beschuldigd van dieronvriendelijke praktijken. De olympisch kampioene, getrouwd met Janssen, gaat sindsdien met minder plezier naar Duitsland. Wel werd ze door de rechter in een kort geding in het gelijk gesteld.
Van Lieren, in zijn eerste belangrijke wedstrijd sinds de wereldbekerfinale in Amsterdam, kwam tot een percentage van 68,50. Hij staat zevende in het individuele klassement, terwijl de helft van de deelnemers nog in actie moet komen. Dat viel wat tegen. ,,Door het incident was de concentratie gedeeltelijk weg'', zei hij. ,,Dat was niet meer recht te zetten.''

Bron ANP

Het grootste deel van het stuk is meer van hetzelfde, maar dat stukje in het midden maakt me wel nieuwsgierig.... Wat zou die steward gezegd hebben dan???

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 09:45

Ik heb Laurens niet zien rijden, heb hem in flashbacks gezien toen de Duitse presentratice Sabine stond te praten met Nicole Uphoff (meen ik). Daar was wel spanning in te zien. Of het beter zou zijn geweest als hij langer had kunnen losrijden, misschien wel, misschien niet. Nederland staat nog tweede achter de Duitsers, het verschil is zo'n 5 procent. Theoretisch moet het in te halen zijn als Anky lekker ver boven de 80% gaat scoren en Edward ook richting de 80% gaat en de Duitsers in de lage 70% blijven rijden. Maar ja, theorie en praktijk is een wereld van verschil. Ik hoop dat ze een dijk van een proef gaan neerzetten! Ik wens ze heel veel succes (ik vrees dat ik vandaag geen tijd heb om te kijken).

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 09:49

Lekker ver boven de 80 zit er denk ik niet in. Niet met deze jury en niet in dit stadion en niet onder deze omstandigheden.

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 10:14

Mensen het is al bezig op eurosport Lachen

Wietse_07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 10:19

Boos! Stoom uit je oren Boos! GVD hier kan ik echt slecht tegen Extreme duivel Echt super zonde..... Verdrietig maar hopen dat anky enz het vandaag goed doen!!

Wietse_07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 10:24

belangelijk dat die steward de regels niet kent Boos! dat kan tog niet Verward

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 11:21

karijn schreef:
Theoretisch moet het in te halen zijn als Anky lekker ver boven de 80% gaat scoren en Edward ook richting de 80% gaat en de Duitsers in de lage 70% blijven rijden.

Isabell gaat geen lage 70% rijden met Satchmo

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 11:24

We zullen zien... Scheve mond

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 11:24

Wat me wel opvalt is dat het best partijdig is tegenover Nederland, dus ik vraag me af of Anky boven de 80 krijgt..

Laurine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 11:38

die steward mag die regels wel wat beter in zijn kop stampen zeg!!! Ik hoop dat anky vandaag een hoge score rijd Haha!

rapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 12:08

Wat balen voor Laurens. Het zit hem wel vaker niet mee! Jammer het is zo'n leuke combinatie.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 12:09

Unfaithful schreef:
Wat me wel opvalt is dat het best partijdig is tegenover Nederland, dus ik vraag me af of Anky boven de 80 krijgt..

Ik geloof het nooit. Denk dat als ze nagenoeg foutloos gaat, dat ze dan in haar handjes mag knijpen als ze rond de 78 krijgt.

Maar goed, daar lopen al andere topics over (Sorry Lielle *LOL* )

Sullie97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 12:47

Urielle schreef:
karijn schreef:
Theoretisch moet het in te halen zijn als Anky lekker ver boven de 80% gaat scoren en Edward ook richting de 80% gaat en de Duitsers in de lage 70% blijven rijden.

Maar Nadine Capellmann was vandaag ook niet rond de 75 procent, ben benieuwd wat Werth dan nog kan uithalen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 12:51

Ik heb de rit van Nadine gemist helaas. Zal straks eens gaan bijlezen hoe het is gegaan daar Knipoog

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 12:52

Het zou me niets verbazen als Isabell wel degelijk boven de 70 gaat uitkomen.
zeker in Aken Nagelbijten / Gniffelen

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 12:58

Ik heb het hele topic doorgelezen en ik vind aan dit alles maar een nare bijsmaak zitten....Nagelbijten / Gniffelen
Ik hoop dat het nog goed gaat komen vandaag.

Sullie97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 13:15

Geen goud voor nederland, anky staat op het moment tweede met 75 procent.

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 13:31

Ik heb Anky helaas niet kunnen zien,vindt jammer dat eurosport dan ook niet verder gaat.............
Zoals ik hoor op tv gaat het niet helemaal eerlijk met die jury..

Wietse_07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 13:35

dit is echt belagelijk allemaal met dat gedoe met die jury`s enz...grrr

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 13:38

Een beetje wishfull thinking dacht ik zo...maar ja, de praktijk blijkt toch weer ver naast mijn theorie te liggen. Alle hoop nog op Edward dus.

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 13:40

Misschien rijdt Edward,Anky er wel uit vandaag je weet maar niet met die jury,s die daar zijn hahaha zal wat wezen Lachen

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 13:45

Urielle schreef:
karijn schreef:

Niemand een kennis in Aken aanwezig die natuurlijk geheel per ongeluk een ober omver kan lopen ???
Bloos! Knipoog

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 13:51

Whoosh!

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 14:13

Ik zag net een stukje van Anky op tv bij NOS maar ik hoorde dat er wel paar foutjes in zaten.....
Go gogogogo Edward gal Lachen