Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Citaat:AKEN - Na de eerste dag van de landenwedstrijd dressuur bij de Wereldruiterspelen van Aken lijkt goud te hoog gegrepen voor Nederland. Dat was niet wat dinsdag de meeste aandacht trok. Vooral door een rel rond het logo op het zadeldek van Laurens van Lieren raakten de gemoederen naderhand danig verhit.
Bij de Wereldruiterspelen van Aken staat Nederland voorlopig op de tweede plaats, mede dankzij Imke Schellekens-Bartels. ANP PhotoVan Lieren werd door een steward teruggestuurd naar de stallen, terwijl hij met Hexagon's Ollright aan het warmdraaien was voor zijn proef. De Duitse vrijwilliger accepteerde het logo van de bondsponsor niet. Het verstoorde de voorbereiding van de Zeeuw volledig.
Kort later bleek ook nog eens dat de ingreep van de official misplaatst was. Hij kende simpelweg de regels niet. Imke Schellekens-Bartels, Nederlands tweede starter, mocht met dezelfde sponsoruiting wel de ring in. ,,De gebruikelijke steekspelletjes'', zei bondscoach Sjef Janssen, in een terugblik. Hij wilde er niet te veel ophef over maken. ,,Dan gaat het nog meer tegen ons keren.''
Klein schandaal
Desondanks werd zelfs in de Duitse media al gesproken van een (klein) schandaal. Janssen vond dat ook. ,,Wat mij betreft krijgt dit een vervolg. Ik heb de betreffende steward gevraagd waarom hij dit deed. Van zijn in mijn ogen oprechte antwoord ben ik zeer geschrokken. Ik heb het aan de directeur van de bond doorgegeven. Aan hem hier iets mee te doen.''
Wat Janssen precies ter ore was gekomen wilde hij niet zeggen. Dat komt waarschijnlijk na het toernooi nog wel. Zijn vertrouwen in een objectief verloop van de titeltoernooien kreeg bijvoorbeeld vorig jaar op de Europese titelstrijd in Hagen al een forse klap.
Van Grunsven
Anky van Grunsven werd destijds beschuldigd van dieronvriendelijke praktijken. De olympisch kampioene, getrouwd met Janssen, gaat sindsdien met minder plezier naar Duitsland. Wel werd ze door de rechter in een kort geding in het gelijk gesteld.
Van Lieren, in zijn eerste belangrijke wedstrijd sinds de wereldbekerfinale in Amsterdam, kwam tot een percentage van 68,50. Hij staat zevende in het individuele klassement, terwijl de helft van de deelnemers nog in actie moet komen. Dat viel wat tegen. ,,Door het incident was de concentratie gedeeltelijk weg'', zei hij. ,,Dat was niet meer recht te zetten.''
Bron ANP
karijn schreef:Theoretisch moet het in te halen zijn als Anky lekker ver boven de 80% gaat scoren en Edward ook richting de 80% gaat en de Duitsers in de lage 70% blijven rijden.
Unfaithful schreef:Wat me wel opvalt is dat het best partijdig is tegenover Nederland, dus ik vraag me af of Anky boven de 80 krijgt..
Urielle schreef:karijn schreef:Theoretisch moet het in te halen zijn als Anky lekker ver boven de 80% gaat scoren en Edward ook richting de 80% gaat en de Duitsers in de lage 70% blijven rijden.
Isabell gaat geen lage 70% rijden met Satchmo
Urielle schreef:karijn schreef:Theoretisch moet het in te halen zijn als Anky lekker ver boven de 80% gaat scoren en Edward ook richting de 80% gaat en de Duitsers in de lage 70% blijven rijden.
Isabell gaat geen lage 70% rijden met Satchmo