Ponykamp met sektarische trekjes.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tieneke

Re: Ponykamp met sektarische trekjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 13:38

Avanti, je doet net of het eigenschappen zijn van de christenen dat ze dit soort dingen doen. Ik ken meer gevallen van kindermishandeling die niet door katholieken gepleegd zijn, dan wel. Christen zijn is geen ras ofzo, en je bestempeld precies alle katholieke priesters als walgelijke venten, en dan nog met die smiley erachter...

linny2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 14:01

Ik vind het gewoon belachelijk dat dit kan.. Ik ben er dus ook geweest en mijn ouders dachten dat ze mijn vriendin en mij naar een leuk maar toch christelijk kamp stuurde.. Ze dachten meer aan; geen gevloek, bidden voor het eten, danken na het eten. Maar toen we er waren bleek het dus dat het heel anders was: We moesten meer disipline krijgen etc. etc. Er waren zeker weten 20 tafelregels.. We waren 9!!
Me vriendin had erge last van heimwee en ze mocht niet bellen niks..
Echt over dat ponykamp denk ik nog vaak na en ik vind het goed dat die 'oom guus' (ooh wat heb ik een hekel gehad aan die man) nu een taakstraf heeft ookal vind ik het niet genoeg..
Het is gewoon te erg dat ouders denken dat ze hun kind naar een leuk Christelijk kamp sturen en dat kinderen er zo door geraakt worden...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 14:04

verbod op bellen ivm heimwee is juist heel goed, contact met ouders stimuleert heimwee nog erger. Dat staan wij ook niet toe bij 'onze' kinderen.
Maar die oom guus draafde eng door zo te lezen ...

linny2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 14:14

ja daar heb je wel gelijk in idd maar we hadden onze ouders belooft om te bellen en dat wouden we dus ook doen.. Die maakten zich natuurlijk zorgen als we niet belden..
Jaa hij ging veels te ver voor meisjes van die leeftijd.. Ik denk dat ik het nu wel had aangekunt, dan was ik gewoon weggelopen daar.. Maar dingen die hij zei; als je bv voorovergebogen liep met kromme rug zei hij: Recht op voor de Heer! Gaat gewoon helemaal nergens over. Hoe ik het nu zeg klinkt niet eens zo erg maar gewoon die toon hoe hij het zei.. Het is nu 5á6 jaar geleden en ik weet het nog steeds.. Het heeft gewoon grote indruk gemaakt op me vroeger blijkbaar..

Lordino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 17:05

Ik heb het hele topic gelezen en ook de website bekeken. Ik heb de 2 artikelen van de krant ook gelezen en ik vind dit echt heel erg! Maar wat ik niet snap is dat er nisk aan gedaan word.
Die man is zioek en moet TBS krijgen ofzo.
Ik vind het echt niet kunnen.
Die website is inderdaad erg vreemd..

Ik zou graag die uitzending eens willen bekijken.
Heeft iemand een link?

Leoni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 17:47

BRRR Krijg hier dus echt de rillingen over me rug.

In ieder geval, iedereen sterkte die naar dit kamp
is geweest, en die man is gewoon ziek..
Ze moeten hem opsluiten...
weg van kinderen

Heeft iemand het filmpje al gevonden op internet??

Lordino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 19:15

Marlies22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 20:27

Ziek hoor.. :S Eng..

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 20:31

Sjah 'Oom Guus' pakt ze liever op jonge leeftijd aan, want hij realiseert zich dat hij op latere leeftijd bij de kids geen kans maakt Ja

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 20:42

kijk uit wat je zegt avanti! er zijn ongetwijfeld katholieke priesters die niet van kinderen af kunnen blijven, net als er kinderen zijn die niet van drugs af kunnen blijven. Agenten die corrupt zijn etc etc etc.
En tsja wat iemand eerder ook al zei. die man is heel erg overdreven gelovig...en daardoor lijkt hij uitermate bizar(okay het is bizar, maar aan de andere kant zijn er vreemdere dingen)
Een oom van mij is lid van een bepaald geloof en die verafschuwen dikke mensen. Dat is een teken dat je egoïstisch bent. Er lijden mensen in de derde wereld landen honger...en jij zit daar dik te zijn.
Het probleem met hem is echter, dat zijn vrouw schildklier problemen heeft gehad en heel dik werd. Nu wil hij scheiden van haar omdat de mensen in de kerk hem vreemd aankijken.
Zo heeft iedereen wel iets vreemds, en tsja deze man stond nou eenmaal ineens in de media en dan krijg je dit.

Ik keur het nie goed, maar ik spreek enkel over de vreemde dingen die er in mensen kunnen omgaan

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 20:53

Woogy schreef:
Een oom van mij is lid van een bepaald geloof en die verafschuwen dikke mensen. Dat is een teken dat je egoïstisch bent. Er lijden mensen in de derde wereld landen honger...en jij zit daar dik te zijn.

Hoop ik dat ie mij maar niet tegenkomt ... Bloos

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 06:59

ach het is ene rare snuiter. z'n kinderen zijn ook niet geënt bij de geboorte...als ze ziek worden is dat de wil van god.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 08:59

Woogy schreef:
ach het is ene rare snuiter. z'n kinderen zijn ook niet geënt bij de geboorte...als ze ziek worden is dat de wil van god.

Kijk, dat hij gelooft in god, en dat hij zichzelf niet laat enten. Dat hij geestelijk niet helemaal lekker is, en dat hij god aanbid, dat vind ik nog tot daaraan toe. Dat interesseert me helemaal geen ene moer. Maar dat zijn eigen kinderen daar onder moeten lijden is gewoon.. ziek Scheve mond

Leoni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 09:14

Die kinderen zijn er toch mee opgegroeid, dus vindt dit niet echt lijden. Zijn kinderen weten nu niet anders.

rachelsharon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 09:27

Even een korte reactie op dit verdachte ponykamp. Ik ben nu in de leeftijd van 32 jaar. Niet te geloven,dat deze man nog steeds dit ponykamp voert!! Toen ik 16 jaar was heb ik mij ook aangemeld voor dit kamp bij Hoddenbach toen ergens in de Flevopolder. Ik kwam hierop via een advertentie in de Penny. Na aanmelding ontving ik het regelement van het kamp. Dit was o.a. dat je bijvoorbeeld niet je ouders mocht contacten tijdens die week en zij mochten ook niet komen kijken. Verder een regelement waar de honden geen brood van lusten, hele stukken tekst en regelementen. Kinderen met hoofddoeken waren ook niet welkom etc.. Weet het niet precies meer wat er nog meer in stond. Maar het waren zeer opvallend vreemde regels.Mijn vader uit zijn dak, Penny gebeld, politie erop af gestuurd, heeft de boel gadegeslagen en opgerold. Penny-directeur bood ons excuses aan en heeft meteen de advertentie verwijderd uit volgende oplagen en ons het aanbetaalde geld terugbetaald. Ouders en jongeren kijk uit waar je aan begint. Zou lekker een ander ponykamp uitzoeken!!

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 09:54

chagrijntje schreef:
Die kinderen zijn er toch mee opgegroeid, dus vindt dit niet echt lijden. Zijn kinderen weten nu niet anders.

Dat de kinderen niet ingeent worden noem ik toch echt wel lijden. In mijn ogen hebben kinderen daar gewoon recht op, goede medische verzorging. Dus niet het excuus 'als ze ziek worden was het gods wil', dat slaat toch nergens op?
Kinderen gaan heus niet zelf om hun inentingen vragen, daar moeten de ouders voor zorgen. Als ze dat niet krijgen (en dus ernstig ziek kunnen worden als gevolg daarvan), noem ik dat lijden ja.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 10:00

chagrijntje schreef:

Gewenning is niet per definitie pijnloos!! Kinderen die jaren zijn opgegroeid met pijn, slaan of incest zijn ook tot hun laatste dag getekend.

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 10:29

rachelsharon schreef:
Even een korte reactie op dit verdachte ponykamp. Ik ben nu in de leeftijd van 32 jaar. Niet te geloven,dat deze man nog steeds dit ponykamp voert!! Toen ik 16 jaar was heb ik mij ook aangemeld voor dit kamp bij Hoddenbach toen ergens in de Flevopolder. Ik kwam hierop via een advertentie in de Penny. Na aanmelding ontving ik het regelement van het kamp. Dit was o.a. dat je bijvoorbeeld niet je ouders mocht contacten tijdens die week en zij mochten ook niet komen kijken. Verder een regelement waar de honden geen brood van lusten, hele stukken tekst en regelementen. Kinderen met hoofddoeken waren ook niet welkom etc.. Weet het niet precies meer wat er nog meer in stond. Maar het waren zeer opvallend vreemde regels.Mijn vader uit zijn dak, Penny gebeld, politie erop af gestuurd, heeft de boel gadegeslagen en opgerold. Penny-directeur bood ons excuses aan en heeft meteen de advertentie verwijderd uit volgende oplagen en ons het aanbetaalde geld terugbetaald. Ouders en jongeren kijk uit waar je aan begint. Zou lekker een ander ponykamp uitzoeken!!

Helaas was dit van korte duur Boos! Ik heb namelijk ook deze advertentie uit de penny gehaald toen. Dat was echt zo'n 12 a 13 jaar geleden. Dus ze hebben er na die tijd toch weer in gestaan Boos! Maar wel super dat jou vader zo'n aktie heeft ondernomen!!

linny2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 11:28

sherwood schreef:
rachelsharon schreef:

Helaas was dit van korte duur Boos! Ik heb namelijk ook deze advertentie uit de penny gehaald toen. Dat was echt zo'n 12 a 13 jaar geleden. Dus ze hebben er na die tijd toch weer in gestaan Boos! Maar wel super dat jou vader zo'n aktie heeft ondernomen!!

Ja idd goed! Mijn moeder en de moeder van me vriendin hebben ook gelijk toen we terug kwamen het kamp gebeld en daar zeiden ze dat het nou zo eenmaal was.. Maar onze moeders zijn volgens mij goed tekeer gegaan tegen de leiding daar

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 11:34

Maar waarom sturen jullie ouders je weg op zo'n kamp als ze het regelement te lezen krijgen.....

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 11:37

mischien dachten ze: 'heropvoeding' Nagelbijten / Gniffelen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 11:40

Ik vind trouwens dat "niet naar je ouders mogen bellen" ook vrij verkeerd. Misschien helpt dat wel tegen heimwee, maar ik zou het toch een vreemde regel vinden als mijn kind geen contact met mij zou mogen hebben Verward

Ik ben vroeger (:D) ook op kamp geweest (ander kamp) en hier kon je wel gewoon je ouders bellen. Ik had ook last van heimwee, maar na het horen van mijn ouders (die mij vermanend toespraken Clown) was er niets meer aan de hand.

Het verbaast mij ook dat zulke mensen nog mogen adverteren..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 11:45

Bij ons mogen de kinderen alleen met de ouders bellen als er een noodgeval is, dus als het kind echt ziek is oid. Voor heimwee mag je nooit bellen. Dus die regel is niet gek, gebeurt bij de meeste groepen zo.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 11:55

Welshcobfan schreef:
Bij ons mogen de kinderen alleen met de ouders bellen als er een noodgeval is, dus als het kind echt ziek is oid. Voor heimwee mag je nooit bellen. Dus die regel is niet gek, gebeurt bij de meeste groepen zo.

Ik zou als ouder het heel erg vinden om achteraf te horen dat mijn kind heimwee heeft gehad. Dat doet zo'n zeer, terwijl zo'n kind op vakantie lol moet kunnen hebben.

Ik zou je dan ook aanraden om in voorkomende gevallen, zelf naar de ouders te bellen en te overleggen. Vaak is een andere slaapplaats of andere pony al voldoende om een kind te laten opbloeien.
Het kamp moet voor de kinderen zijn, niet voor de leiding!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 11:58

weet ik Knipoog maar als je als ouder weett dat je kind heimwee hebt, dan voel je je die hele periode kl*te omdat je weet dat je kind zich rot voelt. Heimwee is vaak maar even he? Het zjjn korte periode's. kind afleiden is al genoeg. Ik kampeer 5 keer per jaar met kinderen (42) en er zitten altijd kids bij met heimwee, maar wij lossen dat prima op Knipoog bellen werkt averrechts. Als er echt wat is, bellen wij de ouders.
enne een kamp is er niet alleen voor de kinderen, maar ook voor de leiding, want weet je wel hoe zwaar het is om een kamp te organiseren, te leiden, kinderen uit bed te halen om te plassen en om 6 uur naast je tent staan omdat de kids al wakker zijn???? Dus wij willen zo ook onze eigen tijd Lachen