Anky wint finale Wereldbeker Dressuur

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ulissa

Re: Anky wint finale Wereldbeker Dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 00:29

Warum nicht of te wel Hannes, ik denk dat die nog wat meer bevestigd moet worden. Maar ik denk dat dit paard veel beter gaat worden.

Ik heb genoten van Jan Brink wat draagt dit paard zijn staart mooi.

Die Sunrise van Imke vond ik met zijn staart tekeer gaan als een propeller.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 01:37

Ik vond juist Briar vandaag ook verschrikkelijk onrustig met zijn staart

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 01:42

Karl66 schreef:
Ik vond juist Briar vandaag ook verschrikkelijk onrustig met zijn staart

Klopt wel hoor Karl maar op sommige momenten vond ik dat dit paard de staart fijn droeg. Waren best lange afstanden.,

Sunrise heeft van het begin tot einde zijn staart als een propeller gebruikt.
Laatst bijgewerkt door Ulissa op 23-04-06 01:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 01:47

Maar van Briar ben ik het niet gewend

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 01:48

Karl66 schreef:
Maar van Briar ben ik het niet gewend

Ik ook niet. Ik vond ook dat ie al erg bezweet binnenkwam. Ben ik ook niet gewend van Briar.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 01:55

Ik vond zijn proef tegenvallen en de derde plaats een beetje geflatteerd, ondanks dat ik het normaal een geweldige combinatie vind.

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 02:04

Ik had ook meer verwacht van Briar. Ik hoor het commentaar op Studio Sport over zijn bles. Nou of Salinero nou zo"n elegant type is.

Maar ze zijn beiden wel evenwichtig. Ik kan er ook niks aan doen maar ik kijk liever naar Jan Brink dan naar Edward Gal. Sorry

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 02:21

Ja, je snapt het niet, zelfs tijdens een punnik-wedstrijd zien ze nog kans een commentator met verstand van zaken te regelen. Maar tijdens dressuurwedstrijden is het commentaar een drama.

Ik begrijp dat het gros van de kijkers geen verstand van dressuur heeft maar zet er dan iemand neer die de niet-ruiters uitlegt wat er gebeurt in de plaats van continue te zaniken over hoe geweldig dat paard precies op de maat van de muziek loopt en de overgangen maakt.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 02:46

Karl66 schreef:
Ja, je snapt het niet, zelfs tijdens een punnik-wedstrijd zien ze nog kans een commentator met verstand van zaken te regelen. Maar tijdens dressuurwedstrijden is het commentaar een drama.

Ik begrijp dat het gros van de kijkers geen verstand van dressuur heeft maar zet er dan iemand neer die de niet-ruiters uitlegt wat er gebeurt in de plaats van continue te zaniken over hoe geweldig dat paard precies op de maat van de muziek loopt en de overgangen maakt.

ach kom, daar gaat het toch veel te snel voor en daarbij.... wat hebben mensen eraan? mensen die niks van dresuur weten of snappen, vinden het mischien wel gewoon leuk om te zien en kunnen idd wel de muziek horen en het ritme van een paard zien... de technische kant is toch totaal niet op z'n plaats als commentaar?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 02:51

Als het vaker op tv gaat komen (en dat komt het blijkbaar) dan kan je in ieder geval aan de mensen proberen uit te leggen waar ze op moeten letten, wat de moeilijke dingen in een proef zijn, waarom die overgang van een uitgestrekte galop naar een galoppirouet zo moeilijk is etc. Dan gaan de mensen misschien ook snappen waar ze mee bezig zijn.

En zo moeilijk is dat nou ook weer niet.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 06:58

ik vind het een beetje jammer. anky krijgt paarden via sponsors, hoeft er vrij weinig voor te doen etc. en die moet dan rijden tegen mensen die er stervens hard voor werken maar eigenlijk toch niet kunnen winnen...

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 07:20

ik vind het echt ongelofelijk, hoe krijgt ze het elke keer weer voor elkaar.. en ik vind zelf, niet alleen de naam doet het hoor, als ik een kür van anky zie, krijg ik gewoon kippenvel, zo goed..

angel_kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 08:09

ik horde dat ankie en mee ging stoppe

weet iemand daar van ?

doeii

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 08:16

In het artikel staat dat het nog niet het einde van haar successen zal zijn, dus ik verwacht niet dat ze gaat stoppen. Waar heb je dat gehoord dan? Ik vind het echt super dat ze weer heeft gewonnen .

SETEFURII

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 08:43

heb het ook gezien, maar het was wel te verwachten dat ze weer won

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 08:46

Woogy schreef:
ik vind het een beetje jammer. anky krijgt paarden via sponsors, hoeft er vrij weinig voor te doen etc. en die moet dan rijden tegen mensen die er stervens hard voor werken maar eigenlijk toch niet kunnen winnen...

Pardon, hoeft er weinig voor te doen.......
Heb je je verstand verloren ofzo!

Ten eerste hebben ze voor Salinero een beste smak geld betaald, dus helemaal niets krijgen.

Ten tweede heeft Anky bikkelhard moeten werken om de Duitse-hegemonie te door breken.
Mede dankzij haar rijden bestaan er nu meerdere 'dressuur-landen' die het Duitsland moeilijk kunnen maken.

Ten derde kunnen anderen ook wel van Anky winnen. Vorig jaar in Duitsland heeft Jan Brink nog van haar gewonnen, omdat Salinero spoken zag in de proef.

En dankzij haar geweldige manier van rijden is het niveau van de hele dressuursport enorm verbeterd. Iedereen werkt naar haar niveau toe. Ook al zijn ze er niet en komen ze er misschien ook nooit, het uiteindelijke streefdoel ligt heel wat hoger dan een aantal jaren geleden. Dat is toch alleen maar positief?

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 08:53

Dnnz schreef:
ik vind het echt ongelofelijk, hoe krijgt ze het elke keer weer voor elkaar.. en ik vind zelf, niet alleen de naam doet het hoor, als ik een kür van anky zie, krijg ik gewoon kippenvel, zo goed..

Daar ben ik het helemaal mee eens... het zag er ook SUPER uit!!

Nathalie1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 08:56

ik heb het gisteren op tv gezien en het was een mooie kuur.hij was heel erg ontspannen en dat was te zien in zijn bewegingen................

ANKY PORFICIAT....................

__Joyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 09:30

Wordt wel een beetje eentonig zo
Haha echt super wéér van Anky En natuurlijk ook van saliniro, Das echt een toppaard!

Skribbleee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 09:41

ANKY is gwn goed.!!!! We waren daar gister maar ze staat dik 6 punten hoger dan de 2de plek ..

chaai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 09:46

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 09:50

Woogy schreef:

Laat ze het maar niet horen... pff Anky heeft er keihard voor moeten werken en de paarden die naar de top zijn gebracht door haar en met haar oud geworden zijn heeft ze zelf bekostigd met het harde werken.

Mireille1970

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 09:53

Het is jammer dat de breedte in de sport even weg was. Het is te duidelijk zo. Het was daardoor niet spannend. Er is nog steeds niemand die zo onzichtbaar hulpen geeft en toch het allerlaatste uit haar paard haalt en die zo onverstoorbaar en geconcentreerd en in ontspanning een kur neer kan zetten...

Somebody_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 09:57

Skribbleee schreef:
ANKY is gwoon goed.!!!! We waren daar gister maar ze staat dik 6 punten hoger dan de 2de plek ..

6% dat is wel ietsje meer
@Karl: waarom ga jij daar niet zitten als commentator?? Iedereen blij
Ik erger me ook altijd dood aan die man, ''ja dat was niet zo'n mooie piaffe, ja dat mogen we wel zeggen denk ik''

Melisjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 10:04

JAAAH Anky ik heb dr gister op TV gezien, zag er lekker uit