Anky rijdt nieuw wereldrecord!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Re: Anky rijdt nieuw wereldrecord!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 17:00

Javelin schreef:
Ooit was het Isabell Werth terwijl we vonden dat Anky moest winnen, nu Anky terwijl misschien Imke of Edward had moeten winnen en over een aantal jaren is het weer een ander.

Isabell heeft zaterdag beide proeven ook ijzersterk gereden, haar overwinning in de Special was erg verdiend, net als haar hoge score in de kur. Anky mocht van mij best winnen, ik vond de eerste vijf erg dicht bij elkaar zitten maar daarom vind ik het grote gat in de percentages een beetje overdreven. Ondanks de jeugd van Laurens heeft hij een zeer professionele en zekere proef neergezet. Ik ben niet zo'n fan van Edward maar ook prima proeven in de Special en de kur. Ook Imke heeft zich zaterdag goed laten zien. Maar des te fijner dat we dus blijkbaar een veel bredere dressuurtop krijgen!

minkieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 18:30

yes ik heb het inderdaad ook gezien....
leuk om eens mee te maken....heb er echt van genoten..

Horsedances

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 18:52

Ik heb alle uitgezonden video's op mijn website gezet. Degene die de links willen ontvangen kunnen me een Email sturen.

silverado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 19:44

ik was ook op indoor en ik vond het niet terecht dat anky won

de kür van Laurens was qua moeilijkheidsgraad beter dan die van anky. Edward gal was nog beter vond ik alhoewel ik zn kür van vorig jaar op indoor beter vond.
Anky maakte wat kleine foutjes maar ze was duidelijk veel beter dan vorig jaar. Vorig jaar was het ook duidelijk te merken aan het publiek. Toen Anky de eerste prijs kreeg was het bijna stil en toen Edward zijn bosje bloemen kreeg brak het publiek echt de tent af !!

Ik vond de totale dag deze keer duidelijk beter dan vorig jaar en die show van de fransman was ook erg goed

ik was nog een klein beetje ondeugend geweest nadat de kur was afgelopen ben ik de viproom ingelopen terwijl ik geen vippas had.. Ik deed gewoon alsof ik gek was en ben zo doorgelopen..daar kwam ik edward gal tegen. Ik heb hem gefeliciteerd en eventjes met hem staan praten, daarna nog samen op de foto gegaan en ik heb een handtekening gekregen. Hij was in het echt heel anders dan ik me voorgesteld had maar hij was echt superaardig Ik heb anky en laurens ook nog gezien en zelfs premier balkenende was aanwezig
maja toen kwam er iemand van de security en die vroeg om mn pasje en dat had ik niet ik heb maar gezegt dat ik verdwaald was en dat ik niet wist dat ik hier niet mocht komen..

xZolox

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 20:10

missmiekie schreef:
NonnyNancy schreef:
Waarom hebben zoveel mensen iets tegen Anky?
Er zijn veel mensen voor Anky maar iedereen bekijkt proeven en becritisseerd altijd Anky´s proeven, maar waarom wint ze altijd als ze niet het beste zou zijn? Dat klopt dus niet..
Iedereen denkt foutjes te zien, maar weten er alleen niet veel vanaf..

Ik bedoel dan ook niet álle mensen maar wel veel..

pardon?? Ik vind jou wel erg kort door de bocht.
Wil jij zeggen dat jij die ''fout'' in de wissels niet gezien hebt en dat die pirouette en die laatste middenlijn foutloos waren? Dan heb je echt een bord voor je kop*sorry, misschien een beetje bot, niet zo bedoelt hoor*
Ik vind haar ook wel top rijden hoor, als ik zo rond kon sturen zou ik blij zijn. Maar er werd een vraag gesteld of het terecht is die 87(bijna 88%) en daar geeft men antwoord op. Dat we niet alle goede dingen opnoemen, maar juist de foutjes die we gezien hebben, komt omdat er meer goede dingen dan foute dingen in die proef te vinden zijn
Trouwens, Edward's (en ga zo maar door) proeven worden ook becritiseerd, maar die heeft minder last van penny-aanhang die zeuren dat hun idool afgekraakt wordt(dit is trouwens niet naar jou bedoelt, maar gewoon in het algemeen)
Ohw, laatste opmerking:mijn onderschrift is ook hier van toepassing..

Dat kan, ik heb het nog niet gezien, maar ik heb het niet alleen over Indoor Brabant, het is op alle concoursen zo..

xZolox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 20:12

Olive schreef:
Ik zat ook in de Brabanthallen, en vond de score ook een beetje hoog. Volgens mij zit het hem in de naam, maar zeker ook in het paard. Als je de piaffe en de passage van Salinero vergelijkt met alle andere paarden is dat een wereld van verschil. Er zaten we een paar foutjes is, maar de dingen die wel goed gaan zijn al snel veel beter dan bij de rest. Volgens mij komt dat hoge percentage daar dus door. Trouwens Sunrise is wel een super paard vond ik. Wat een prachtig dier!

Het zit hem ook in de naam hoor, die punten.
Juryleden zijn den ik bang om te falen bij Anky ofzo..
Dat ze opeens lager geven dan de andere juryleden..

xZolox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 20:14

silverado schreef:
ik was ook op indoor en ik vond het niet terecht dat anky won

de kür van Laurens was qua moeilijkheidsgraad beter dan die van anky. Edward gal was nog beter vond ik alhoewel ik zn kür van vorig jaar op indoor beter vond.
Anky maakte wat kleine foutjes maar ze was duidelijk veel beter dan vorig jaar. Vorig jaar was het ook duidelijk te merken aan het publiek. Toen Anky de eerste prijs kreeg was het bijna stil en toen Edward zijn bosje bloemen kreeg brak het publiek echt de tent af !!

Ik vond de totale dag deze keer duidelijk beter dan vorig jaar en die show van de fransman was ook erg goed

ik was nog een klein beetje ondeugend geweest nadat de kur was afgelopen ben ik de viproom ingelopen terwijl ik geen vippas had.. Ik deed gewoon alsof ik gek was en ben zo doorgelopen..daar kwam ik edward gal tegen. Ik heb hem gefeliciteerd en eventjes met hem staan praten, daarna nog samen op de foto gegaan en ik heb een handtekening gekregen. Hij was in het echt heel anders dan ik me voorgesteld had maar hij was echt superaardig Ik heb anky en laurens ook nog gezien en zelfs premier balkenende was aanwezig
maja toen kwam er iemand van de security en die vroeg om mn pasje en dat had ik niet ik heb maar gezegt dat ik verdwaald was en dat ik niet wist dat ik hier niet mocht komen..

ga ik op Jumping ook proberen, 2 jaar geleden ook gedaan en zo aan een stallenbandje gekomen Ik kon zo alle paarden zien, jokelien was toen Sali aan het doen enzo was echt vet leuk!

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 20:16

Ik heb gehoord dat Salinero niet rad was. Ben dus ook op zoek naar een stukje waar vooral de stap van de kur opstaat.

Sando

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 20:20

als hij niet rad was, was dat opgevallen... een enkeling op hoog niveua kan nog goed stappen jammer genoeg....

Raiza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 20:22

CarpeDiem schreef:
Ik heb gehoord dat Salinero niet rad was. Ben dus ook op zoek naar een stukje waar vooral de stap van de kur opstaat.

Als je gaat zeggen dat Salinero niet rad was in de stap, dan noem ook meteen even die andere 13 die niet rad waren in de stap, want ik heb maar een enkel paard fatsoenlijk zien stappen gisteren, en Salinero zat in mijn ogen nog bij de beste 5 qua kwaliteit van de (uitgestrekte) stap.

Ik vind dat Anky wel terecht gewonnen heeft, en ik heb Salinero nog nooit zo ontspannen zien lopen. Laurens had meer mogen hebben, evenals Patricia Callaghan.

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 20:26

HOWWWW Braaf!!

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 20:28

ik zeg al dat IK de kur niet gezien heb.

Ik heb het horen zeggen, en wil dus graag een filmpje ofzo van de stap zien..

silverado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 20:34

ik heb het filmpje van anky = opgenomen met telefoon... tis niet zo heel mooi maar ik zie vrij weinig aan de stap van salinero hoor

Mr_PLH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-06 20:47

Super Horsedances!!!

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 20:55

Sando schreef:
als hij niet rad was, was dat opgevallen... een enkeling op hoog niveua kan nog goed stappen jammer genoeg....

Mee eens
De meesten stappen in de uitgestrekte stap exact hetzelfde als de verzamelde stap, maar dan aan een langer teugeltje. Jammer.
Ik vond Salinero trouwens niet ongeregelmatig in stap, ik zag wel een ander paard, maar ik weet zo snel niet meer welk paard zo ontzettend slecht stapte... iemand?

olafj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 20:58

AnneB schreef:

Nou ja, ik ben geen jury en een GP amazone dus ik vind het allemaal prachtig wat er daar gebeurde, alleen vond ik Anky's kür niet 'met vlag en wimpel' de beste voor zo'n hoog puntenaantal.

Maar goed, ben al een paar dagen ziek dus even niet zo in de mood voor een discussie. Ga weer liggen in bed!

Beste anne, ga dan ook niet zo'n discussie aan.
Als je niet in de mood bent en geen idee hebt hoe er gejureerd word en hoe de punten in elkaar zitten.

Zulke uitspraken over een topruiter door een recreant kan je natuurlijk wel wat tegen gas verwachten.

speedylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 21:01

bedankt!

Dat van anky, er zaten idd veel fouten in zeg! stond niet stil, passage ging volgens mij ook niet helemaal lekker. vond het opzich niet super...

speedylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 21:02

het leek wel of sali onregelmatig liep :S , of zie ik dat verkeerd?

Mr_PLH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-06 21:20

Salinero kantelde zijn hoofd wel heel erg in het draf-appuyement naar rechts...

ze heeft haar rechter hand de laatste tijd wel hoger...
Laatst bijgewerkt door Mr_PLH op 26-03-06 21:24, in het totaal 1 keer bewerkt

AnneB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 21:24

mistral schreef:
AnneB schreef:

Nou ja, ik ben geen jury en een GP amazone dus ik vind het allemaal prachtig wat er daar gebeurde, alleen vond ik Anky's kür niet 'met vlag en wimpel' de beste voor zo'n hoog puntenaantal.

Maar goed, ben al een paar dagen ziek dus even niet zo in de mood voor een discussie. Ga weer liggen in bed!

Beste anne, ga dan ook niet zo'n discussie aan.
Als je niet in de mood bent en geen idee hebt hoe er gejureerd word en hoe de punten in elkaar zitten.

Zulke uitspraken over een topruiter door een recreant kan je natuurlijk wel wat tegen gas verwachten.

Beste mistral, vat me niet zo fout op.

Je doet net of ik een dom penny-doosje ben wat niks weet van de dressuursport. Nee, ik rijd nu op GP niveau en ik ben absoluut niet de enige. Dat wil toch niet zeggen dat ik geen oog heb voor bepaalde dingen en dat wil dan toch zéker niet zeggen dat ik hier m'n mening niet mag geven.

Dat ik even niet in de mood was voor een discussie zei ik niet omdat ik toen in een discussie zat en dat ik dat niet leuk vond, dat vond ik namelijk wel, ik ben alleen al een paar dagen ziek en gleed zowat van m'n stoel dus ik zei even fatsoenlijk gedag.
Niet mijn schuld als dat fout wordt opgevat, maar doe niet of ik doe alsof ik er niet tegen kan als er tegen mij in wordt gegaan. Anders zou ik hier niet posten.

Somebody_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 21:24

dat kantelen klopt ook idd.
@speedylover: wanneer vond je hem onregelmatig dan? passage ging wel netjes, de laatste(toch? ) piaffe was niet geheel wat het hoorde te zijn.

anjo4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 21:25

wooooow zo gaaf!!
echt ANKY is the best 4 ever!!!!
anjo natuurlijk ook hahaha

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 21:33

de stap was duidelijk onregelmatig!!!!!!!!!!!!!!!!!!

En over een dom amateurtje en die grote ruiter. Ik ben zon dom amateurtje, met zonder wedstrijd ervaring, maar zien of een knol stokkreupel loopt kan ik wel!!

Mr_PLH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-06 21:34

Kiara schreef:
sjaantje schreef:
De inzet van de eners was niet correct (hij bokte, zeg maar)

Dat viel mij nu ook op!
En de commentator wilde het volgens mij ook zeggen, maar die stopte halverwege zijn zin!
(als me dan voor het eerst iets opvalt, wil ik daar graag bevestiging van hebben )
Ook zag ik veel gezwiep met de staart in beeld.
Maar dan nog, het was een nette proef, jammer dat de rest zo veel minder punten heeft gekregen.

denk dat die inzet te maken heeft met de teugelvoering, als ze hem voor meer vrijheid geeft dan kan hij het achterbeen er onder zetten...
dat kan moeilijk als je hem tegenhoud