Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
amondi schreef:Zullen we jou dan eens op Milkshake zetten en bij Coby laten trainen, minstens 3 keer per week en de andere 2 keer bij een andere pief? Wedden dat het je gaat lukken?
peanutbutter schreef:Het is onzin om zo'n pony stil te zetten.
Dit had ik zelf met mijn eigen pony. Die had ik Z dressuur, Z springen en Z sgw gelopen met mij en alles gewonnen en gelopen. Die is toen ook eerst naar Mara gegaan zodat zij ervan kon leren crossen en staat nu alweer bij een ander meisje. Maar je kan er een kip opzetten en die lopt gewoon weer naar het Z met ze.
Maar het geen wat ik zo vreselijk vind is het vele geld dat er voor wordt betaald. Want hier worden prijzen van 30000 voor een kader pony gezegt. Maar dat is nog niet een 3de van de prijs. Prijzen van 1,5 ton zijn niet abnormaal.
En ik denk dat dit niet gezond is voor een kind. Dat ze een pony krijgen van zoveel geld. Daarnaast van al dat geld kan jij een hoop kinderen in ontwikkelingslanden helpen. En nu geef je dat uit aan 1 kind.
Barbara_m schreef:Ook niet erg netjes van die instuctrice om dit tegen anderen te zeggen. Ik heb wel een idee over welk meisje je het hebt.
amondi schreef:Pas op dat je wel on-topic blijft!
Karin: heb je zelf nog een idee hoe de toppony's te verdelen?
OemmiejO schreef:amondi schreef:Pas op dat je wel on-topic blijft!
Karin: heb je zelf nog een idee hoe de toppony's te verdelen?
Sorry.
Hmm.. Ik vind het wel moeilijk.. (die vraag van Karin). Ik zou zo'n pony iig wel aan iemand geven die al wel wat kan rijden (M/Z ofzo).
Kijk: Als je iemand die al M/Z rijdt zo'n pony geeft om nóg hogerop te komen, heb ik daar weinig problemen mee. Maar sommige ouders geven hun kind die net het principe 'lichtrijden' kent zo'n pony. Dan heb zo iets van: Laat je kind nou eerst gewoon een jaartje lekker manegelesjes volgen, dat ze gewoon lekker kunnen rijden en daar veel leren en ga daarna pas denken over een pony. Ik vind het bij de meesten trouwens ook belachelijk dat de eerste pony die gegeven word aan een jong kind een prachtige sportpony is.
amondi schreef:Ik heb wel eens gedacht aan de nationale plaatsingbank/stoeterij voor dit soort pony's. Niet de rijkste, maar de beste ruiter/amazone krijgt de kans om op zo'n pony te rijden.
Coby van Baalen doet zoiets al met Power en Paint, zij kiest wie erop mogen gaan rijden. En het werkt! Angela zit binnen een jaar in het A kader! Dat had ze zonder Coby en/of Power nooit waar kunnen maken.
amondi schreef:Karin: heb je zelf nog een idee hoe de toppony's te verdelen?
amondi schreef:Ja, en ik las net dat de opleiding Power en Paint €30.000 per jaar kost. Dat is dus inclusief wedstrijden en het op niveau houden.
Het heet niet voor niks dressuurschool van Baalen.
Helaas, niet voor deze familie...
BessjeDatje schreef:Ik vind Marit van Roy ook heel mooi rijden en ze heeft Lordy toch ook maar alles zelf geleerd.
angela => dikke proficiat ! ze verdient het echt ! Ze werkt echt heel hard !
en Maria , ik ben er van overtuigd dat die zowel talent heeft als ook hard werkt.
Zonder hard werken kom je der echt niet volgens mij ....
BessjeDatje schreef:Ja , nou iedereen krijgt wel hulp , denk ik dan ...