Maria van den Dungen opgenomen in B-kader

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 21:13

Lotte zal binnenkort wel 16 worden, dan heeft het weinig zin om haar nu nog in het A kader te plaatsen. Dat maken wel meer mensen mee, het is hard om telkens gepasseerd te worden.

Het B kader zegt natuurlijk ook niet zoveel, het A kader is waarom het draait.

OemmiejO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 21:31

amondi schreef:
Zullen we jou dan eens op Milkshake zetten en bij Coby laten trainen, minstens 3 keer per week en de andere 2 keer bij een andere pief? Wedden dat het je gaat lukken?

Dat ben ik voor een deel met je eens, ja. MAAR.. Ik ken een meisje die echt een súperpony heeft; M2 geklasseerd met zn vorige baas, weet ik veel hoe vaak Nederlands Kampioen enz. Een superpony dus!! Ook heel 'mak' en schrikt niet snel oid. Nou, dat meisje heeft met die pony dus les van de hoogste en beste ruiters en amazones in Nederland. Dat paard was blijkbaar niet goed genoeg omdat hij 'het' allemaal niet goed deed. Ik heb er laatst op gezeten en kwam er echt helemaal in de wolken vanaf. Wat een beest zeg!!
Maar goed, er kwam dus een nieuwe. Eentje die al meerdere malen Z2 geklasseerd is en bij een bekende Amazone vandaan komt. Met die pony wil ze nu dus wedstrijden gaan rijden.
Maar dat meisje is zó verwend en zó stronteigenwijs dat het met die pony allemaal ook niet zo lukt. En het ergste is.. Ze kan gewoon níet rijden. Als die pony een keer zn been naar links zet ipv naar rechts, vliegt ze al 5 meter de lucht in. Dus ja, ik met mn boerenkoudbloedknol kan wel van haar winnen met wedstrijden, desondanks dat ik geen 'goede' pony heb en geen superbegeleiding en blabla.

Dr instructrice (geen hoge piet, maar wel een goede ) heeft pas geleden tegen ons mams gezegd: al zit zij op een gouden pony, ver zal ze NOOIT komen..

Het komt trouwens niet vaak voor, maar wil wilde gewoon zeggen dat je toch wat meer moet hebben dan alleen een goede pony en begeleiding.

Barbara_m

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 00:40

Ook niet erg netjes van die instuctrice om dit tegen anderen te zeggen. Ik heb wel een idee over welk meisje je het hebt .

Karin

Re: Maria van den Dungen opgenomen in B-kader

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 00:49

Gezien de reacties in dit topic ben ik eigenlijk wel benieuwd naar het volgende: wat vinden jullie dat er met een A-kaderpony moet gebeuren als zijn ruitertje ermee stopt, bijvoorbeeld omdat hij/zij de 16-jarige leeftijd heeft bereikt? Zo'n pony is misschien een jaartje of 10, kan nog jaren mee... Zonde om stil te zetten IMO.

Maar ik proef uit een hoop reacties dat het 'niet eerlijk' is als er een ander kind (bekend of onbekend, al wat bereikt of nog niets bereikt) met zo'n pony verder gaat, want met een automaatje rijden is geen kunst / je 'koopt' op die manier een plaats in het kader / etc. etc.

Dus vandaar de vraag: wat moet er met zo'n pony gebeuren?

_lautje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 09:42

Het is onzin om zo'n pony stil te zetten.
Dit had ik zelf met mijn eigen pony. Die had ik Z dressuur, Z springen en Z sgw gelopen met mij en alles gewonnen en gelopen. Die is toen ook eerst naar Mara gegaan zodat zij ervan kon leren crossen en staat nu alweer bij een ander meisje. Maar je kan er een kip opzetten en die lopt gewoon weer naar het Z met ze.
Maar het geen wat ik zo vreselijk vind is het vele geld dat er voor wordt betaald. Want hier worden prijzen van 30000 voor een kader pony gezegt. Maar dat is nog niet een 3de van de prijs. Prijzen van 1,5 ton zijn niet abnormaal.

En ik denk dat dit niet gezond is voor een kind. Dat ze een pony krijgen van zoveel geld. Daarnaast van al dat geld kan jij een hoop kinderen in ontwikkelingslanden helpen. En nu geef je dat uit aan 1 kind.

Somebody_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 09:56

peanutbutter schreef:
Het is onzin om zo'n pony stil te zetten.
Dit had ik zelf met mijn eigen pony. Die had ik Z dressuur, Z springen en Z sgw gelopen met mij en alles gewonnen en gelopen. Die is toen ook eerst naar Mara gegaan zodat zij ervan kon leren crossen en staat nu alweer bij een ander meisje. Maar je kan er een kip opzetten en die lopt gewoon weer naar het Z met ze.
Maar het geen wat ik zo vreselijk vind is het vele geld dat er voor wordt betaald. Want hier worden prijzen van 30000 voor een kader pony gezegt. Maar dat is nog niet een 3de van de prijs. Prijzen van 1,5 ton zijn niet abnormaal.

En ik denk dat dit niet gezond is voor een kind. Dat ze een pony krijgen van zoveel geld. Daarnaast van al dat geld kan jij een hoop kinderen in ontwikkelingslanden helpen. En nu geef je dat uit aan 1 kind.

I agree with you!
Tuurlijk, zo'n pony moet je niet stilzetten, maar om nou meteen 2 pony's op te kopen UIT het kader en dan vervolgens tegen iedereen verkondigen dat ze in het kader gaat komen kosten wat het kost. Tja, dat hoeft voor mij niet
Maar oké, ik zeg er verder niks van, want ik vind idd dat je zo'n pony niet moet stilzetten, maar om hem nu elke keer weer opnieuw door te geven(lease of verkopen, maakt niet uit) en het dan vervolgens ''zo knap vinden dat ze in een kader zit'' nee daar pas ik voor

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 10:24

Ik heb wel eens gedacht aan de nationale plaatsingbank/stoeterij voor dit soort pony's. Niet de rijkste, maar de beste ruiter/amazone krijgt de kans om op zo'n pony te rijden.
Coby van Baalen doet zoiets al met Power en Paint, zij kiest wie erop mogen gaan rijden. En het werkt! Angela zit binnen een jaar in het A kader! Dat had ze zonder Coby en/of Power nooit waar kunnen maken.

_lautje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 11:47

Helemaal met je eens MissMiekie.
Het is de pony die het doet en niet de ruiter. En ik bedoel je ziet het toch al aan de ikopjes van de pers POWER And PAINT zit weer in het kader. En de amazone wordt niet gnoemd

OemmiejO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 12:04

Barbara_m schreef:
Ook niet erg netjes van die instuctrice om dit tegen anderen te zeggen. Ik heb wel een idee over welk meisje je het hebt .

Haha.
Ja, ik vond het eigenlijk ook wel raar om dat te zeggen ja.

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 13:17

Pas op dat je wel on-topic blijft!

Karin: heb je zelf nog een idee hoe de toppony's te verdelen?

OemmiejO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 13:21

amondi schreef:

Sorry.

Hmm.. Ik vind het wel moeilijk.. (die vraag van Karin). Ik zou zo'n pony iig wel aan iemand geven die al wel wat kan rijden (M/Z ofzo) .

Kijk: Als je iemand die al M/Z rijdt zo'n pony geeft om nóg hogerop te komen, heb ik daar weinig problemen mee. Maar sommige ouders geven hun kind die net het principe 'lichtrijden' kent zo'n pony. Dan heb zo iets van: Laat je kind nou eerst gewoon een jaartje lekker manegelesjes volgen, dat ze gewoon lekker kunnen rijden en daar veel leren en ga daarna pas denken over een pony. Ik vind het bij de meesten trouwens ook belachelijk dat de eerste pony die gegeven word aan een jong kind een prachtige sportpony is.

Somebody_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 14:40

OemmiejO schreef:
amondi schreef:

Sorry.

Hmm.. Ik vind het wel moeilijk.. (die vraag van Karin). Ik zou zo'n pony iig wel aan iemand geven die al wel wat kan rijden (M/Z ofzo) .

Kijk: Als je iemand die al M/Z rijdt zo'n pony geeft om nóg hogerop te komen, heb ik daar weinig problemen mee. Maar sommige ouders geven hun kind die net het principe 'lichtrijden' kent zo'n pony. Dan heb zo iets van: Laat je kind nou eerst gewoon een jaartje lekker manegelesjes volgen, dat ze gewoon lekker kunnen rijden en daar veel leren en ga daarna pas denken over een pony. Ik vind het bij de meesten trouwens ook belachelijk dat de eerste pony die gegeven word aan een jong kind een prachtige sportpony is.

dat ben ik niet met je eens, een 11 jarige amazone/ruiter zou ik liever zo'n pony geven, Om ECHT OP TE LEREN. dan hem geven aan een amazone/ruiter, die met haar/zijn eigen pony's steeds niet bij de top in de buurt komt(dat zal niet voor niets zo zijn )
(geven bedoel ik figuurlijk he )

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 14:58

Maar helaas zie je dan dat deze pony's door anderen op niveau gehouden worden en uitsluitend worden ingezet als prestatie pony door een 11 jarige ruiter.
Ik zou ze liever door een stevige ruiter van een jaar of 14 gereden zien, iemand die al eens een groene pony heeft opgevoedt. Iemand wiens ouders achter het rijden staan en die het niet alleen om de punten te doen is. Iemand die de pony zelf kan opzadelen..................................................................................

lindaB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 15:22

amondi schreef:
Ik heb wel eens gedacht aan de nationale plaatsingbank/stoeterij voor dit soort pony's. Niet de rijkste, maar de beste ruiter/amazone krijgt de kans om op zo'n pony te rijden.
Coby van Baalen doet zoiets al met Power en Paint, zij kiest wie erop mogen gaan rijden. En het werkt! Angela zit binnen een jaar in het A kader! Dat had ze zonder Coby en/of Power nooit waar kunnen maken.

Ik kan me toch herinneren dat pappa van Krooswijk geldschieter is voor Kigali

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 15:37

Ja, en ik las net dat de opleiding Power en Paint €30.000 per jaar kost. Dat is dus inclusief wedstrijden en het op niveau houden.
Het heet niet voor niks dressuurschool van Baalen.

Helaas, niet voor deze familie...

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 19:26

amondi schreef:

Ik vind de manier waarop Coby van Baalen Power ter beschikking stelt wel een mooie manier. Maar dan zouden kaderpony's standaard aangekocht moeten worden door mensen als Coby en ik denk niet dat eigenaren daartoe verplicht kunnen worden. Als een eigenaar een goed bod krijgt van een ander (bijvoorbeeld uit het buitenland of gewoon iemand die veel geld biedt) dan is hij/zij natuurlijk vrij om daarop in te gaan. Het is mooi dat er zoiets bestaat als wat Coby doet, maar er is ook nog een 'vrijemarkteconomie'.

Verder ben ik niet goed genoeg op de hoogte van de samenstelling van de kaders op dit moment om inhoudelijk een oordeel te kunnen geven (ik geef dan ook geen oordeel over het feit dat Maria in het B-kader is opgenomen). Maar ik denk dat het bovenstaande wel van toepassing kan zijn op ieder kader in iedere discipline.

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 19:42

amondi schreef:
Ja, en ik las net dat de opleiding Power en Paint €30.000 per jaar kost. Dat is dus inclusief wedstrijden en het op niveau houden.
Het heet niet voor niks dressuurschool van Baalen.

Helaas, niet voor deze familie...

Even aanvuloing: Met deze familie bedoelde ik mijn eigen gezin.

Oranje007

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 14:18

Ik vind Marit van Roy ook heel mooi rijden en ze heeft Lordy toch ook maar alles zelf geleerd.
angela => dikke proficiat ! ze verdient het echt ! Ze werkt echt heel hard !
en Maria , ik ben er van overtuigd dat die zowel talent heeft als ook hard werkt.
Zonder hard werken kom je der echt niet volgens mij ....

Sullie97

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 14:28

BessjeDatje schreef:
Ik vind Marit van Roy ook heel mooi rijden en ze heeft Lordy toch ook maar alles zelf geleerd.
angela => dikke proficiat ! ze verdient het echt ! Ze werkt echt heel hard !
en Maria , ik ben er van overtuigd dat die zowel talent heeft als ook hard werkt.
Zonder hard werken kom je der echt niet volgens mij ....

M.b.v. van van Dijk. Die rijdt hem af en toe ooko.

Oranje007

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 16:42

Ja , nou iedereen krijgt wel hulp , denk ik dan ...

Somebody_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 17:11

BessjeDatje schreef:
Ja , nou iedereen krijgt wel hulp , denk ik dan ...

een gevoel in mij zegt dat ik jou niet serieus ga nemen*sorry*
Loop maar een tijdje mee in dit wereldje, dan ga je er wel anders tegenaan kijken, maar oke, ieder zn eigen mening.

Oranje007

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 19:36

Sjeff rijdt anky der paarden tog oowk af en toe ...
ik gun Maria het er van harte !

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 07:01

Anky en Sjef rijden op een andere planeet dan een willekeurige 11 jarige en Maria....
En een doorsnee 11 jarige rijdt op een andere planeet dan Maria....

Als Sjef de paarden van Anky rijdt dan geeft hij ze beweging, of zet ze er eens met mannelijke spieren ergens doorheen. Anky doet de africhting.
Een 11 jarige kan de africhting op dit niveau niet doen, die rijdt een volledig afgerichte pony, waarbij hulp wordt ingeroepen van een ervaren ruiter om hem op niveau te houden. Dat kan niet anders en is zeker niet aanvallend tegenover Maria bedoelt, maar het zal wel moeten, anders kan het nooit een succes worden.

En MSN taal is niet toegestaan!

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 07:15

On topic: Je moet eens beginnen. Zorg dat er hele goede jonge pony's bij (ex-) kaderleden thuis komen en worden afgericht op FEI niveau.

Deze pony's komen dan te staan op de kader stoeterij alwaar de RABO bank een deel van zijn sponsorgeold in kwijt kan. Vanuit de verenigingen, kringen en regio's worden jonge ruiters en amazones voor gedragen die de juiste instelling en talent hebben, maar bij wie het geld (evt) ontbreekt om €30.000 per jaar uit te kunnen geven zodat 1 kind uit dit gezin zijn sport kan beoefenen.

Na deze selectie komen de kinderen een paar weekenden of weken in de stoeterij aan het werk met deze pony's.
Doordat er vaste instructeurs staan wordt het snel duidelijk welk kind het vermogen heeft om te leren en wie de juiste instelling hebben.
Vervolgens worden de begeleiders van deze kinderen( ook wel ouders en instructeurs genoemd) gescreend.

Is alles akkoord dan stelt de KNHS een pony voor een jaar ter beschikking aan dit kind. In dat jaar krijgen ze begeleiding en dienen ze progressie te laten zien. Het z.g. jeugdkader.
Kom je niet in dit jeugdkader kun je alsnog geselcteerd worden voor een A of B kader maar je concurentie is dan wel veel steviger dan nu het geval is.( nu, kun je idd een B kader plaats kopen, een A kader plaats moet je verdienen of de mazzel hebben dat het bijna leeg is)

Je zou ook kunnen denken aan regiogebonden instructiecentra's, waarbij je een proeve van bekwaamheid moet afleggen om daar te mogen trainen.( proeflessen) Op je eigen pony, maar wel met de bedoeling een pony uit de pool te mogen gaan rijden.

Mijn fantasie slaat op hol, Exloo is te koop, laten ze maar vast beginnen met inrichten...

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Maria van den Dungen opgenomen in B-kader

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 07:24

En nu discrimineer je de mensen die wel geld hebben. Geld en talent kunnen namelijk ook samen gaan. Ik ken meerdere voorbeelden hiervan, op de wedstrijden waar ik kom rijden er 2 van deze vaak tegen elkaar en dan wel met 3 pony's! Het betreft een 11-jarige en een 13-jarige, de eerste heeft 1 pony zelf opgeleid (of is daar eigenlijk net mee begonnen) de 13-jarige 2 pony's. Beide hebben ook ervaren pony's om zelf de kneepjes te leren, maar zijn niet voor niks al zover gekomen, schuilt erg veel talent in.