Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
CGJ12 schreef:Pipo schreef:Zoek jij nog poetsmeisjes of zo![]()
(flink off-topic, ik weet het....)
www.meisjesforum.net
Die gasten zijn pas gek.
CGJ12 schreef:Alane schreef:@CGJ12: Hij heeft haar niet verkocht toen ze nog 9 ton ward was... ze heeft 9 ton opgebracht.. en dat is slachtwaarde + reclame/bekendheid + een droom + ????
De WAARDE van een goed wordt bepaald door wat de consument op een openbare doorzichtige markt bereid is voor dat goed te betalen........
Die 9 ton was op dat moment dús de waarde..........
Vraag het maar aan prof. Heertje
Citaat:Tóch deed die curator een prima zet door de merrie te verkopen toen ze nog 9 ton waard was........... Wél een kennertje dus....
Mies7 schreef:Clitia schreef:Wacht, niet sluiten, ik heb boeiende dingen te melden
Sorry voor het verkruimelen van de speculaasjes, maar...
1: Hoefbevangenheid komt inderdaad door eiwitten, maar eiwitten die door microben (bacteriën) in de dikke darm van 't paard worden gevormd. Deze zijn een stukkie groter dan hormonen, met name de (kleine) steroïdhormonen die bij zwangerschap betrokken zijn. Het verschil in grootte bedraagt makkelijk 200/300 aminozuren, het verschil tussen een hutje en een wolkenkrabber zeg maar.
2: Wat ik uit het persbericht opmaak, is dat de merrie al de nieuwste, beste en duurste medicijnen en methoden tegen hoefbevangenheid had ondergaan, vóórdat en terwíjl het hoefbeen kantelde. Met andere woorden: ondanks de medicijnen bleef het verergeren. En daaruit maak ik weer op, dat het een aflopende zaak was, zonder kans op een pijnloos leven, niet met een paar maanden, niet met een paar jaar.
3: De merrie is bereden om commando van de curator, en voor deze malloot mogen van mij de lijfstraffen weer geherintroduceerd worden in Nederland. Maar dat hij niet veel van paarden afwist lijkt me duidelijk.
4: De merrie was bij twee maatschappijen verzekerd, waarschijnlijk bij de één voor kwaal a t/m g, en bij de ander voor kwaal i t/m z. Dikke kans dat beide kwaal h (hoefbevangenheid) niet verzekerden omdat de merrie bij aankoop al hoefbevangen was. En dus dat er geen geld door de eigenaren gevangen gaat worden na Poëtins dood.
En verder, voor inspiratie over complottheorieën, speculaasjes en schuldigen, is er nog altijd het topic dat vlak na haar dood geopend werd: viewtopic.php?f=11&t=507732&hilit=&start=0
Een paard heeft eiwitten nodig voor de groei en de spieropbouw en dergelijke. Een paard krijgt niet zo zeer hoefbevangenheid van een teveel aan eiwitten, maar wel van een overmaat aan suikers (bijv. in het vroege voorjaarsgras).
Zoals eerder al genoemd werd kan hoefbevangenheid ook ontstaan door overbelasting, giftige stoffen, door sommige geneesmiddelen of infecties elders in het lichaam. Merries waarbij de nageboorte te lang blijft zitten kunnen ook hoefbevangenraken.
Als hoefbevangenheid veroorzaakt is door het voor, dan komt dit over het algemeen door een overschot aan suikers en dus niet door de eiwitten!
MissJ schreef:Ik ben eigenlijk ook benieuwd tegen wie Xavier Marie stappen wil ondernemen?
De curator?
Van der Zwan?
CGJ12 schreef:Bokt![]()
![]()
kimmie1 schreef:......... Dit heeft advocaat van Marie,
mr Muriel Blackstone
, bevestigd. Vanwege de grote ernst van de zaak wil mr Blackstone geen nader commentaar geven.
CGJ12 schreef:kimmie1 schreef:......... Dit heeft advocaat van Marie,
mr Muriel Blackstone
, bevestigd. Vanwege de grote ernst van de zaak wil mr Blackstone geen nader commentaar geven.
Dat klinkt gewichtig, maar dat is toch dat meidje dat samen met Stephan Wensing een (slechts) paar maanden (wellicht weken) in www.paardenadvocaat zat?
kimmie1 schreef:Don's shoot the messenger! Heb het alleen letterlijk overgetypt uit de strengen.