Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ladyzwien schreef:nou weet niet, er worden nu op meerdere plaatsen het virus aangetroffen. en iedereen is bang dat hun paard het ook krijgt als het dicht bij jou is. kan me dat wel voorstellen. het is misschien oko 4 km van ons vandaan, nou dan ga je wel nadenken en dan ga je niet meer het erf af enz. en alleen met schone kleren naar je paard.
Karl66 schreef:Anne_GTI schreef:
90% van de paarden heeft antistoffen tegen Rhino in het bloed... Rhino is overal en altijd in meer of mindere mate aanwezig. Als je de gewone voorzorgsmaatregelen treft is er niks om je druk over te maken. Zorg dat je met schone kleren bij je eigen paard komt, laat je paard niet neuzen bij een ander, zet hem niet in een vreemde box, zet geen jonge veulens met een snotneus in de buurt van je drachtige merrie(s) en zorg dat je paard in goede conditie verkeerd. En laat je de kop niet gek maken door allerlei verhalen!
Helemaal mee eens, een rhino uitbraak blijft meestal tot 1 stal beperkt omdat rhino geen groot besmettingsgevaar heeft. De paarden moeten neus aan neus staan om het door te geven, of het besmette paard moet met z'n neus tegen jouw kleren aanstaan en jij weer met je kleren tegen het andere paard om het over te dragen.
Ik denk dan ook niet dat het voor de rest van Nederland zin heeft om volledig in de stress te schieten.
Citaat:En het is nog stééds niet zeker of het nou ook bij jullie in de buurt is??
magic_lover schreef:Citaat:En het is nog stééds niet zeker of het nou ook bij jullie in de buurt is??
Heb een mod erover gepm-t en die zei dat het klopt dat er een stal dicht is, maar niet zeker of het daar is..
djuno schreef:
bedoel je een stal dicht of een manege?
Als je het over een manege uit Roden hebt...die heeft
GEEN
rhino echter de deuren gesloten uit veiligheid
Karl66 schreef:Maar dan zijn het nog steeds geïsoleerde haarden.
Sjoert schreef:manie schreef:Ik hoop dat de mod's die topic gewoon verwijderen wat de honden lusten er geen brood van!
Het bewuste topic is inderdaad verwijderd.
@ Iski: voor zover ik weet is het Dagblad van het Noorden een krant die door een groot aantal mensen in het noorden van Nederland gelezen wordt.
De opmerking die jij plaatst, kan ik dus ook niet helemaal volgen.
Nog wat links:
KNHS: (met link naar vet.uu.nl):
http://www.knhs.nl/News.asp?ID=23459&Pc ... omStyle=11
Citaat:nou ik woon dus in roden, en er is MISSCHIEN iets in peize, het idd nog niet zeker, ik hoop het niet.
peize/roden ligt ongeveer 3 kwartier rijden van hoogeveen vandaan dus ook zoiets van emmen als je binnen doorgaat.
rommie schreef:Anya heeft in het gesloten topic gepost dat het inmiddels zeker is dat er in Peize ook een geval bekend is.
0OMeryltjuOo schreef:ik moet niet te veel gaan stressen![]()
en het is ook zeer onwaarsschijnlijk dat Dante het krijgt,
maar toch ben ik nu wel heel voorzichtig,
magic_lover schreef:rommie schreef:Anya heeft in het gesloten topic gepost dat het inmiddels zeker is dat er in Peize ook een geval bekend is.
Waar ik op stal sta die eigenaar heb met dierenarts gebeld en heeft ook bevestigd dat het in peize is.. maar ik heb het van iemand anders gehoord dus helemaal 100% weet ik het niet en laat me er verder ook niet overuit
Ik weet ook niet waar dus