Kelly mag paard Queen houden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

whoopylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 00:34

Ik hoop dat Kelly Queen echt mag houden na deze (hopelijk ECHT) laatste rechtzaak.

Swieb, ik hoop ook dat jouw paarden zo snel mogelijk terug gevonden worden. Ik zou er iig niet aan moeten denken mijn paarden kwijt te zijn, niet wetend waar ze zijn en wat er met ze gebeurt.

Ik heb veel respect voor Adri, de hoeveelheid energie die ze erin steekt.

KellyC

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 15:27

Beste mensen allemaal. Ik heb mij bewus even weg gehouden op het topic maar ik vind het zo erg dat adri door sommige zo besmeurd wordt! Jullie beseffen niet hoeveel pijn jullie adri hiermee doen. Ze zit er echt mee! Gelukkig zijn er genoeg mensen die haar wel begrijpen en steunen!

Adri zou nooit iets vragen voor haar werk, alleen een beetje dankbaarheid in de vorm van vriendschap! Dat is alles. En die cheque waaruit sommige uitmaken dat ze betaald wordt voor haar werk is een waardering geweest van Equitana. En die zal ze hoogst waarschijnlijk al lang hebben opgebruikt door al die telefoons die ze doet om mensen te helpen. Om haar naft van de auto te betalen als ze weer maar eens ergens een paard gaat zoeken of dat ze denk dat er ergens een gestolen paard staat!

Het is inderdaad adri die gebeld heeft met de duitse familie. Ik heb ook geprobeerd te bellen voor adri, maar ik kan geen duits, en ze deden alsof ze mij niet verstonden. Achteraf blijkt dat mevr wel nederlands kan, of toch een beetje maar ja. En dus heb ik adri laten bellen. En pas toen bleek dat adri vroeger achter Queen gezocht had voor deze mensen. Want dat wist ik toen nog niet. En ze lieten ons toen duidelijk verstaan dat ze geen contact met ons wilden. Daar kunnen wij toch ook niet aan doen!!! Ik kreeg zelfs telefoon van een duitse regionale zender voor een gesprek, maar ze lieten al horen dat ze van mij wilde horen dat ik iets met die diefstal te maken had, dus daarom heb ik gezegd dat ik niet wou meewerken! Daar werden ze zelfs kwaad van want de duite familie wou dat wel!!!

Verder gaat het met Queen heel goed. Ik probeer er niet aan te denken (in zo verre dat het mogenlijk is natuurlijk) dat er nog een proces moet komen. Ik hoop dat iedereen elkaar gerust laat en vooral petrina, laat adri gerust! ik meen het. je mag denken van mij en Queen wat je wil! Vroeger kon je er mij mee onderdoor krijgen, maar nu niet meer!

Adri, nog eens bedankt voor alles. Laat je niet klein krijgen, je mag altijd bellen als er iets is, liefs van mij en een dikke knuffel van Queen

Adri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 15:41

Kelly, bedankt voor je steun, tevens ook dank je wel aan iedereen die wel in mij geloofd. Ben maar een mens, kan ook fouten maken en hard zijn, maar sommige woorden werken zo kwetsend dat ik het niet aankan en mij wil terugtrekken, maar wie gaat er dan zoeken achter de paardjes. Sorry Kelly, maar het werd me even teveel, je bent een schat van een meid, zo zijn er meer, zij kunnen alvast altijd op me rekenen. Ik blijf voor jou en Queen vechten, samen met iedereen die dit wilt.
Dank je wel lieverd.

Peterina

Re: Kelly mag paard Queen houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 16:46

Nogmaals heb ik niet probeert Adri aan te vallen met mijn reactie!
Ik heb alleen met enige verbazing gereageert over wat Adri had neer geschreven en wat tegenstrijdig was (op dat moment) met wat Kelly in haar eerste topic had neer gezet. Hierbij kon ik, wetend hoe mensen die telleurgesteld zijn reageren op iets, mij goed inbeelden dat deze mensen niet wilde in gesprek gaan met Adri. De uitleg van Kelly hierboven brengt nog eens een andere visie aan het verhaal.

Zoals ik al in andere topics heb neergezet kan ik Adri's werk waarderen. Ik ben het niet altijd eens met wat zij neer-pen'd en reageer daarop maar nooit heb ik haar 'aangevallen' of beschuldig met eender wat ! Ook zelf doe ik vrijwilligers 'werk', oa in de paarden sector, en weet dat dit vaak ondankbare en zeer emotioneel geladen werk is. Heel vaak is de enige betaling het goed gevoel dat je zelf krijgt als de zaak afgerond is.

CelleSs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 18:01

KellYjj gewelldiiGh
'
GefeliciiteerDhjuh

Veel plezierr met jj paardJuhh

bYee bYee ,,,,.... *o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 18:15

CelleSs schreef:

KellYjj gewelldiiGh
'
GefeliciiteerDhjuh

bYee bYee ,,,,.... *o/*

Lees het topic even voor je msn felicitaties begint te spuien.
Kelly weet nog niet zeker of ze haar paard mag houden...

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 18:21

Ik vond het raar dat ze ineens negatief over Adri begonnen te praten.Ik heb alleen maar respect voor Adri en voor wat ze doet.Van mij verdient ze gerust een bloemetje en een kaartje.Adri is 1 van de weinige mensen die zich zo hard in zet in het zoeken naar gestolen paarden,Swieb natuurlijk ook,en verder ken ik niemand,sorry.Van mij zal je nooit een slecht woord horen over Adri,heb alleen maar respect voor deze mensen en ze zal alles doen om de paarden terug te vinden en ook om de zaak Kelly-Queen te winnen.

@ Swieb,aan jou heb ik ook iets te zeggen.Ik zei in het begin al hoe erg ik het vind dat je paarden gestolen zijn maar nu..ik snap niet waar je de hoop vandaan blijft halen!Super zeg!Zo te horen hou je ook je hoofd boven water en doe er alles aan om ze terug te vinden,lijkt me gewoon emotioneel uitputtend!En je weet,als je een tip hebt in mijn buurt,laat me zsm iets weten he!Toegegeven,soms denk ik eraan dat ze op de manège belanden en dat ik alleen maar hoef te bellen en je ze weer na al die maanden kan omhelzen en ze weer naar NL meenemen en in de weide zetten!

Tja,van Sorane,het lijkt idd een hobby te zijn om mensen te kwetsen.Niet nadenken van hoe iemand kan reageren maar gewoon zeggen wat ze denkt,niet slim en je kan er behoorlijk mensen mee pijn doen

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 18:24

CelleSs schreef:

KellYjj gewelldiiGh
'
GefeliciiteerDhjuh

bYee bYee ,,,,.... *o/*

Msn is niet toegestaan op bokt,ik ga even temmen

paardenmaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 19:30

Dat is goed nieuws!!! *o/*

Het zal lastig worden om hoger beroep te winnen voor de tegenpartij dus laat ze dat ook maar gewoon niet doen.

Heel veel geluk saampjes met Queen!!!

En niet allemaal zo lelijk doen tegen elkaar ppffffff

Swieb

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 21:29

dank je Blue star, maar zonder de emotionele steun van veel mensen waaronder Adri enz. weet ik niet hoe ik het zover had kunnen halen.
Ik blijf hoop houden en zolang als ik hoor dat ze leven ga ik door.

@Kelly, ik ken je verder niet alleen uit de verhalen die ik heb mogen horen en wat ik op bokt geleze heb, maar ik blijf heel hard voor je duimen op een goede afloop! Sterkte

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 15:51

Heel fijn nieuws voor je Kelly Maar toch, vind ik eigenlijk dat de eigenaar ook recht heeft op het paard. Weet eigenlijk niet of ik het eens ben met de rechter Sorry, ik vind het echt superfijn voor Kelly, maar had er als eigenaar niet bij laten zitten. Kelly heeft misschien het paard wel gekocht, maar dan zou de dader ofzo moeten worden opgespoord en dat hij dan terugbetaald ofzo. Ja ik weet het ook niet precies En het gaat natuurlijk om de band die Kelly nu met het paard heeft. Maar ik had er echt niet bij laten zitten als eigenaar..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 16:00

Leuk dat je even de moeite genomen heb om het hele topic te lezen.
Het is nog niet zeker. De duitse eigenaars zijn in beroep gegaan.

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 16:06

Ik heb het helemaal gelezen Misschien een beetje krom allemaal hoe ik het hierboven zei, maar het gaat erom dat ik ook wel ergens vind dat de vroegere eigenaren het paard terug mogen hebben. Al vind ik het wel een beetje krom dat ze het paard 10 jaar ofzo niet meer hebben gezien en dan nu opeens, moet hij perse terug. Het paardje heeft het fijn en die vroegere eigenaren kunnen toch ook wel ergens begrijpen dat het voor haar ook vreselijk is als Queen weer weg moet.. Hm.. ik weet het niet..

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 16:07

En de titel van het topic is ook een beetje vreemd dan..

Napoline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 17:22

Sfiejj schreef:
En de titel van het topic is ook een beetje vreemd dan..

De topic titel is nog van de eerste uitspraak, niet zo lang geleden. De mods zouden het echt eens moeten aanpassen ...

JoeyBabe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 17:31

Is er ondertussen al meer nieuws ? Over wanneer de volgende rechtzaak ofzo gaat beginnen, dan kunnen we weer met z'n allen héél hard duimen..

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 17:44

Is er dan niemand die vind dat de vroegere eigenaar ook een punt heeft ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 17:57

Misschien is het verstandig als je eerst eens alles gaat lezen,er over na denkt en dan nog eens laat weten wat je er van vind
Niet alleen dit toppic maar ook het andere.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 17:58

Ja ik.
Ik vind dat het paard terug moet naar de eigenaars. En dat vind ik al vanaf het begin eigenlijk.
Wel vind ik dat ze Kelly moeten compenseren.

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 17:59

Hm.. Ik gaa niet alles lezen, maar heb het al is eerder gelezen. Ik vind toch dat de oude eigenaar een punt heeft.. Sorane, ja precies! Ik weet het niet, vind het heel moeilijk.. Maar ik weet wel dat ik vind dat de oude eigenaar een punt heeft..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 18:19

Knap dat je dat vind ,en niet eens de moeite neemt om het topic te lezen

Astragirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 18:33

Ik ken het verhaal van op het nieuws nog, en herkende de namen, vandaar. Ik vind het absoluut knap dat je bleef (blijft) doorvechten voor je paard. Ik denk dat het echt moeilijk moet zijn, zo'n periode. De eigenaar is misschien op papier de eigenaar (voor zover dat te geloven was) maar jij bent nog altijd de verzorger en degene die je paard het liefst ziet en al die tijd hebt vertroeteld ed...
Ik zou zeggen: veel succes nog, en blijf erin geloven, dan komt het goed....

jokari

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 18:51

Kelly en Adri
Meer heb ik niet te zeggen

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 19:01

Ik zeg net silvana.. (jij moet is beter lezen), dat ik geen zin heb om nu nog een keer het hele topic door te lezen, want ik heb het al is eerder gelezen..

10y

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 01:03

Sfiejj schreef:
Is er dan niemand die vind dat de vroegere eigenaar ook een punt heeft ?

Ja, vind ik ook. Heb het netjes willen houden en Kelly in een PM gevraagd waarom de eigenaren van dit paard nu door willen gaan en wat het bijzondere er aan was. Ik heb daarop geen antwoord gekregen, jammer. Maar het feit dat de eigenaren van dit toch gestolen paard in hoger beroep willen gaan hebben mij aan het denken gezet en ik heb het komplete topic weer opnieuw gelezen. Daarnaast ben ik zelf eens gaan rechercheren en ben een paar zaken tegen gekomen die mij aan het denken hebben gezet over het waarom en hoezo.

Ik bestrijd beslsit niet dat Kelly het paard goed heeft vezorgd en opgeleid en er ook een goede band mee heeft, dat als eerste.

Er wordt echter alleen gespoken over het verdriet van Kelly. Wat denk je dan van de fokkers van dit paardje dat als twee jarige gestolen is en bij handelaren terecht gekomen is.

De eigenaren/fokkers hebben met dit paardje zeer waarschijnlijk eindelijk het fokprodukt gehad waarmee ze hun foklijn konden voortzetten. Sommige lukt dit nooit en het kost jaren, veel geld en veel moeite en natuurlijk ook veel emoties. Echte paardenfokker, en hiermee bedoel ik zeker niet de vermeerderaars, doen hun werk met hart, ziel en zaligheid, dus ook bij hun is de emotie groot als waarschijnlijk je levenswerk vernietigd wordt door een dergelijke diefstal.

Nu zal ik waarschijnlijk al die die steeds maar weer roepen , ach wat zielùùùggggggggggg voor dat arme meisje, over heen krijgen, maar dat stoort me helemaal niks. Je moet de zaak inderdaad van twee kanten bekijken.

Daar Kelly en haar ouders er in geslaagd zijn, vast te stellen tot welk stamboek dit paardje behoort en geprobeerd hebben er een stamboek papier bij te verkrijgen, meen ik het volgende te moeten opmerken.

Het paard zal dus een brandmerk hebben gehad en is als veulen al op de keuring geweest en ingeschreven in een stamboek. Alleen aan het bepaalde brandmerk kun je zien welk bepaalde stamboek in vrage komt. Met een veulen ga je niet naar een keuring als het gewoon een leuk vermeerder veulen is, maar een veulen met een bepaalde waarde en met vooruitzichten. Bovendien enkel aan de bouw of de mooie ogen van een paard kun je niet bepaald zien of het nu een BWBP, KWPN, Holsteiner, Westfaal, Hannoveraner of Oldenburger is bijvoorbeeld. De heel specifieke kenmerken van deze paarden zijn in de loop van de laatste, pakweg 40 jaar verdwenen door aandere fokrichtlijnen en andere ideeen over hoe een goed rijpaard er zou moeten uitzien.

Daar ik ook inmiddels heb ervaren, dat dit paard wat nu Queen genoemd wordt zeker niet het enige paard en zeker ook niet het eerste paard van Kelly en haar ouders is, kan ik me ook niet voorstellen dat bij koop van de handelaar het paardje niet op juiste wijze is ingeschat en dat men jarenlang geen brandmerk heeft vastgesteld.

Hou me ten goede, ik zal maar niet verraden hoe lang ik al in de paardenwereld zit, maar veel wijsmaken kun je hieromtrent niet. Ik heb alle in en outs in deze wereld zo ongeveer wel leren kennen in al die lange lange jaren.

Natuurlijk tellen al die jaren voor Kelly best wel mee en de rechter zal daar ook normaal wel rekening mee moeten houden. Maar ik vind zeer zeker dat de eigenaren/fokkers echt wel een heel duidelijk punt hebben.

Als het mijn paard was geweest, al had het nog langer geduurd voordat het was opgedoken (vanwege de plotselinge vraag naar de stamboekpapieren) zou ik tot het einde van de wereld gaan om het terug te krijgen.

Mijn mening is dan ook dat de andere kant van de zaak belicht moet worden.

Nog een opmerking: ik ken nog de eigenaren/fokkers van het paard, nog de huidige bezitster Kelly. Ik heb alleen het hele verhaal een paar keer goed gelezen en heb hier en daar geïnformeerd.