paard doodgeschoten...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 16:05

Voor zulke gevallen zou de politie eigenlijk gewoon een schietmasker moeten krijgen, hoeven ze niet met een vrije kogel te schieten en misschien hadden ze dan wel op de goeie plaats kunnen schieten.
Tja, ik vind het heel jammer voor het paard, maar ik denk dat er in deze situatie weinig keuze was. Weet ook niet of ie na 1x schieten al wel stil lag, anders hadden ze m toen ook meteen de hals kunnen doorsnijden maar dan had heel Bokt meteen op zn achterste benen gestaan (om van de media nog maar te zwijgen).
Je moet het maar zo zien, ze hadden het beest ook weg kunnen slepen/takelen of met veel geklooi de trailer in kunnen krijgen, dan was hij ergens anders afgemaakt en had er nooit een haan naar gekraaid. Maar of dat nou zo diervriendelijk was geweest?

Flower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 16:12

belachelijk! en dan nog Politie ook! Wie schiet een paard nou neer?! Boos! stomme politie! ONTSLAAN GEWOON
Dniiellee

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 16:14

Huh? Verward

Flower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 16:15

Hoezo huh?

Flower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 16:15

Srry mensee,, misschien was ut een beetje overdreven Boos!

Flower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 16:18

Moreno schreef:
Vind aan de ene kant ook wel 'goed' dat de politie toch heeft geschoten...hoeft dat beestje tenminste niet zo te lijden...alleen wel raar dat ze 3 x meosten schieten Scheve mond

Mischien wel beetje gelijk...maar ja als ie dan meteen dood was was het anders!

Flower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 16:23

ienna schreef:
ik weet niet wie dit verhaal precies zo in de wereld heeft gebracht maar hier even voor de DUIDELIJKHEID!!!!!! :
1) het paard was zo ernstig gewond dat hij zowieso ingeslapen zou moeten worden, ik zal jullie de details besparen.
2) de eigenaar heeft zelf gevraagd of de politie hem wou doodschieten om het paard uit zijn leiden te verlossen
3) de politie heeft dit eerst geweigerd maar op aandringen van de eigenaar toch geprobeerd

en dus even voor de DUIDELIJKHEID!!!!! :
de politie heeft het paard ABSOLUUT NIET geprobeerd dood te schieten omdat het de hulpverleners hinderde!! en ook NIET uit bevel maar op verzoek!!

Iena, hoe weet je dat? Was jij er ook bij? In dat geval kan de Politie er NIKS aan doen ! soorry voor mijn stomme reacties Verdrietig

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 17:38

Jus_dOrange schreef:
LEES DAT DAN

Het paard was NIET meer te redden, KROOP over de weg, en de eigenaar smeekte om het dier af te laten maken.

Als iemand dit ook nog leest, verdemme de meeste weten niet waar ze het over hebben! Duidelijk nu? Haha!

Dan nog!!

Je bent al Leek toch wel slim genoeg om NIET in de hals te schieten, werkt niet echt ej!

maikellover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 17:45

echt erg dat een paard zoveel kan lijden na een ongeval, gewoon niet te begrijpen. ik heb wel begrip voor de politie dat ze hebben geschoten, maar als politieagent heb je toch op schietles gezeten en kun je toch wel goed raken en het paard meteen in een keer goed raken. door die kogels heeft het paard nog een tijdje nog ergere pijn gehad. dat vind ik zielig. maar wel goed van de politie om hem uit zijn lijden te halen.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 18:23

ook als politie agent zou ik hem van zijn lijden willen verlossen dan, een politie heeft wel op schietles gezeten maar geloof me een paarden huid is dik hoor, en een schedel van een paard al helemaal. In het oor daar moet je hem hebben. maar daar hebben hun geen les in gehad

WenS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 18:34

ienna schreef:
JONGES JONGES WAAR GAAT DIT HEEN?!?! LEES NOU TOCH GVD EENS GOED WAT ER NOG MEER STAAT!!!!!!!!!!!!! ik zeg het nou voor de ALLER LAATSTE KEER: het verhaal van noisy klopt niet, ik weet het via een eigenaar van het paard!! voor de DUIDELIJKHEID:

Het verhaal van Noisy klopt wel, meerdere mensen van onze stal zijn ervan getuige geweest. Het is begrijpelijk dat de Eigenaar het paard niet wilt zien lijden en aan de politie vraagt er iets aan te doen. Maar de politie heeft het alleen maar erger gemaakt door het paard in de hals te schieten. Of schiet 1 keer goed, zodat het dier in 1 keer uit zijn lijden verlost is of doe niets, maar om in het wilde weg in de hals te gaan schieten help je dat arme dier echt niet mee.
Ik heb een soortgelijk ongeluk meegemaakt met mijn paard en ook lang op de dierenarts moeten wachten, Ik ben bij de hals van mijn paard gaan zitten en heb haar omlaag gehouden met hulp van de mensen van de ambulance zodat ze niet op kon staan en haar gerust gesteld tot de dierenarts kwam en haar in heeft laten slapen. Dit was verschrikkelijk om te moeten doen, ik heb er nu nog nachtmerries van maar zo heeft zij geen extra pijn geleden en is ze op zo'n vredig mogelijke manier ingeslapen.
Ik denk bij dit topic dat de politie de verkeerde keus heeft gemaakt om het dier in de hals te schieten en zo het alleen nog maar erger heeft gemaakt want het dier moest nu met schotwonden alsnog op de dierenarts wachten totdat ie eindelijk werd geholpen

P_Tries

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 19:24

dit is echt heel erg triets dat mensen zo iets kunnen doen....

Assiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 19:57

g o d v e r d o m m e zeg... ik word hier gewoon zo ongelovelijk aggressief van... waarom doen die stomme mensen dat? dat doen ze tog ook niet bij hun collega's ofzoo.... t e r i n g die mensen moeten worden aangeklaagt... vind ik echt niet normaal... laat iedereen maar lekker in zijn waarde zeg.. dat paard deed toch niet iets waarbij hij de wed overtrat? ze hebben toch geen bewijs dat hij dreigde? En oogetuigen beweren denk ik ook wat anders... maar goed... je hebt mensen met verstand, mensen zonder verstand, en stomme debielen... en deze mensen worden bij mij tot de laatste categorie gerekent.

Groetjes

Assiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 20:01

WenS schreef:
Het verhaal van Noisy klopt wel, meerdere mensen van onze stal zijn ervan getuige geweest. Het is begrijpelijk dat de Eigenaar het paard niet wilt zien lijden en aan de politie vraagt er iets aan te doen. Maar de politie heeft het alleen maar erger gemaakt door het paard in de hals te schieten. Of schiet 1 keer goed, zodat het dier in 1 keer uit zijn lijden verlost is of doe niets, maar om in het wilde weg in de hals te gaan schieten help je dat arme dier echt niet mee.
Ik heb een soortgelijk ongeluk meegemaakt met mijn paard en ook lang op de dierenarts moeten wachten, Ik ben bij de hals van mijn paard gaan zitten en heb haar omlaag gehouden met hulp van de mensen van de ambulance zodat ze niet op kon staan en haar gerust gesteld tot de dierenarts kwam en haar in heeft laten slapen. Dit was verschrikkelijk om te moeten doen, ik heb er nu nog nachtmerries van maar zo heeft zij geen extra pijn geleden en is ze op zo'n vredig mogelijke manier ingeslapen.
Ik denk bij dit topic dat de politie de verkeerde keus heeft gemaakt om het dier in de hals te schieten en zo het alleen nog maar erger heeft gemaakt want het dier moest nu met schotwonden alsnog op de dierenarts wachten totdat ie eindelijk werd geholpen

okee... maar als de politie in dit geval zich zou verdedigen, dan zouden ze bij hun opleiding wel een paar manouvres hebben geleerd, bijv. als er een maniak op je af komt gelopen met een mes, dan leren ze toch ook dat ze hem in zijn hart moeten schieten of in zijn hoofd, en niet bijv, in zijnm vingertoppen... en nu, als het paard hem bedreigde.. dan zouden ze moeten hebben geleerd, dat ze hem het beste door het hoofd konden schieten, en niet in zijn hals (zie vingertoppen)

Jenbuc

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 20:02

echt dit is te triest voor woorden-
zwaaaar triest gewoon :@ word hiero echt pissig door
dit heet dus gewoon moord op een paard.
ik dacht dat de politie daar tegen was?? nou zo te zien mogen ze t wel op dieren doen (vinden hun... niet op mensen (vincent van gogh) maar wel op paarden.....

enne dan nog iets misschien beschermde dat paard zijn baas wel..

Assiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 20:02

janne8 schreef:
echt dit is te triest voor woorden-
zwaaaar triest gewoon :@ word hiero echt pissig door
dit heet dus gewoon moord op een paard.
ik dacht dat de politie daar tegen was?? nou zo te zien mogen ze t wel op dieren doen (vinden hun... niet op mensen (vincent van gogh) maar wel op paarden.....

enne dan nog iets misschien beschermde dat paard zijn baas wel..

verbeterd; theo van gogh

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 21:23

dit vind ik dus echt niet kunnen.. dat paard kan er tog niks aan doen..

Gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 21:59

wat erg zeg... maar eigenlijk wel een apart verhaal..

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 13:00

Mikkiej schreef:
dit vind ik dus echt niet kunnen.. dat paard kan er tog niks aan doen..

*Zucht* waarom leest niemand?

Nog 1x

Het paard was aangereden en niet meer te redden...

De eigenaar smeekte om het dier af te laten maken omdat het paard over de weg kroop en lag te creperen van de pijn... Dan kan je wel zeggen schiet die politieagent neer maar die had er net zoveel moeite mee!!!

LEZEN!!! Stoom uit je oren

Dat lucht op Haha!

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 13:01

Assiej schreef:
je hebt mensen met verstand, mensen zonder verstand, en stomme debielen... en deze mensen worden bij mij tot de laatste categorie gerekent.

Jij ook Schijnheilig .

o0Steffie0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 13:54

Ik hoorde het verhaal gister daar op de skibaan..
verschrikkelijk dat het dier zo aan zn einde is gekomen,
Er is niets meer aan te veranderen maar ik hoop dat de politie mocht dit nog eens gebeuren, beter handelt Scheve mond

LadyFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 14:28

als het paard zo ernstig gewond was, is het opzich wel logisch.
maar doe het dan wel goed Scheve mond die DA had het dier neer moeten schieten, niet de politie.

_Frazer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 14:37

sorry maar ik vind dat somigen van jullie best slecht lezen ikz eg eerlijhk ben niet goed in lezen maar ik heb alles wel rustig zitten lezen en ik vind eht ook heel erg maar als je zo'n beest jue nou zie stuikelen en de politie heb nog een uur gewacht voor dat ze het hebben geprobeert en ook al weet de politie niet hoe het moet de politie heb ook geprobeert wat ze konden. en ze hebben toestemming gekregen van de eigennaar. dus snap ik het probleem niet. en ik vind dat je de politie dan neit zomaar kan ontslaan ze hebben toestemming gehad van de eingennaar en de eigennaar was neit zo gewond dat hij onzin gaat staan uitkramen het is moeilijk om zoiets te zeggen. van ja willen jullie hem alsjebliefd dood schieten. de eingennaar die heb gekozen voor het dood schieten en dan vind ik eht niet bij dierenmishandeling horen. jullie zouden het ook niet aan kunnen zien. stel het is jou paard dan wil je toch ook eht liefst dat er voor je paard er snel een eind aan komt. en voor eht zelfde geld had de politie in 1 keer goed geschoten. ja kan nooit van te voren weten hoe eht afloopt.

en ik kan me echt er zo aan ergeren dat somige niet het hele verhaal lezen Boos!

_Frazer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 14:41

en owja nog ff tussen door (van dat ik eht niet bij dierenmishandeling vind horen) ik heb zelf bij de dierenbescherming gewerkt dus jullie kunnen dan niet zeggen dat ike r geen gevoel of iets anders voor heb

kizz_rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 16:14

tsjee het moet niet gekker worden!!! arm paard dat het pas zo laat uit z'n lijden werd verlost Verdrietig