Veulen geslacht en gedumpt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

GillyZidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 22:04

ongelooflijk. dat mensen dit kunnen doen! die zijn verschrikkelijk ziek in hun hoofd. heb er niet meer woorden voor.

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 08:46

lageveld schreef:
Blijkbaar loopt er iemand rond die dit dus wel doet. Dit is niet per definitie zielig voor de pony en ook niet per definitie ziek van de dader omdat we niet weten waarom dit op deze manier gebeurd is.

Dus reacties als deze schiet niemand iets mee op denk ik.

De reden waarom iets gebeurd spreekt het niet vanzelfsprekend goed!

desiree13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 12:34

dat je niet weet waarom is dan goed??? Boos! Boos! NEE DUS!!!!
als weet je niet waarom zon klein beestje slacht je niet breng hem dan naar iemand die wel van het beestje houd en wel bereid is om zon chip te betalen wie dit doet is echt ziek in zn bolle kop Boos! Boos! Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Stoom uit je oren Extreme duivel Vriendjes zijn? Vriendjes zijn? >;) Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 14:14

desiree13 schreef:
als weet je niet waarom zon klein beestje slacht je niet breng hem dan naar iemand die wel van het beestje houd en wel bereid is om zon chip te betalen

Dat is illegaal volgens de wet...

iloveperry

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 14:15

weer 1 bij mij in de buurt. ik ga morgen mijn veulentjes toch maar is naar huis halen.....

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 14:44

Groose!!

Da's vlak bij mij!
Wat voor enorm zieke mensen lopen er op de aardbol rond zeg!!

Wat eerder al iemand zei, ze moesten idd eens wat aan die shetlanderfokkerij doen. Op hoeveel paardenmarkten gaan ze aan t eind van de dag niet met enorme groepen tegelijk zonder halster de vrachtwagen op richting slager??

lageveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 14:52

iloveperry schreef:
weer 1 bij mij in de buurt. ik ga morgen mijn veulentjes toch maar is naar huis halen.....

Het kan ook anders zag ik vanmiddag bij een tv-programma. Iemand met één veulen had er de volgende ochtend plots 3 in de wei lopen.
Ook een manier om van je veulens af te komen en de reden/oorzaak is ws dezelfde.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 15:38

Heb 10 jaar lang in Hattem gewoond. En de bewuste parkeerplaats ken ik ook wel, want daar loopt een ruiterpad langs. Moet er niet aan denken dat je daar zoiets vind. Walgelijk gewoon. Op zich ben ik voor die chipregeling, maar dit soort gevolgen......brrrrrr.
Oh ja volgens mij heet die weg Hesse(n)weg en niey Heesenweg, maar das eigenlijk verder niet van belang.

miekemohl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 18:02

Best wel trieste mensen...

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 20:22

ALwiene zei: Oh ja volgens mij heet die weg Hesse(n)weg en niey Heesenweg, maar das eigenlijk verder niet van belang : dit klopt, woon zelf in hattem, ben zondag nog langs bewuste parkeerplaats gekomen, egt nie helemaal normaal, ligt daar zon veulentje.... was denk k getraumatiseerd geweest ofzo! egt te erg dit! hoe gek kun je zijn zeg! en alleen maar om die 50 euro registratieplicht te ontduiken:@:@ Boos! Boos! Boos! Boos! Boos!

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 23:30

De wereld gaat bergafwaarts.
Hoezo gierig dan maar het veulentje "consumeren" om niet te hoeven te
chippen.
De foto ging me door merg en been.........

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 10:09

lageveld schreef:
Het kan ook anders zag ik vanmiddag bij een tv-programma. Iemand met één veulen had er de volgende ochtend plots 3 in de wei lopen.
Ook een manier om van je veulens af te komen en de reden/oorzaak is ws dezelfde.

tgoh dat kan ook dus Tong uitsteken

Mogen ze best bij mij doen Schijnheilig

Lootjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 13:18

Verdrietig Het is gewoon niet normaal dat iemand zoiets doet!!
Dat doe je toch niet!!!!!! Scheve mond

lageveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 15:23

Lootjelover schreef:
;( Het is gewoon niet normaal dat iemand zoiets doet!!
Dat doe je toch niet!!!!!! Scheve mond

Nee, vind ik ook, graaf dan een flink gat in de grond en begraaf de boel. Ook illegaal, maar dat ontziet heel wat tere mensenzieltjes.

Wat wél legaal is: Dekgeld betalen, medische kosten, vervolgens ook nog eens chippen, paspoort erbij en dan met verlies verpatsen aan een italiaan waarna het beestje in een propvolle vrachtwagen onder erbarmelijke omstandigheden op transport wordt gezet naar Polen of Italië om volkomen afgepijgerd aan te komen op een slachterij waar de slachtprocedure waarschijnlijk heel wat minder diervriendelijk geregeld is dan in Nederland.

Penny-versie: In Italië en Polen staan legers van pennymeisjes klaar om die arme diertjes op te vangen en te vertroetelen. En ze leefden nog lang en gelukkig.

taquila1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 16:28

Wat erg zeg Verdrietig ... Ik heb mijn pony als veulen gekocht.. zo lief/schattig als dat ze dan zijn ...
Alleen monsters kunnen zoiets dierbaars zulke vreselijke dingen aandoen.... Verdrietig
Mij mogen ze ook een veulen (of meer) brengen.. i.p.v. villen...
Ze mogen me mailen als ze van hun veulen afwillen!!!
Ik zal er voor zorgen dat ze gechipt worden!!!
En zeker goed terecht komen!!!!!!!! Ach gut

Komt er straks nog een opvangtehuis voor paarden
en pony's waarvan de vorige eigenaar ze niet wou chippen!!!!!!!! Verward

............

lageveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 16:58

taquila1986 schreef:
...Wat erg zeg Komt er straks nog een opvangtehuis voor paarden en pony's waarvan de vorige eigenaar ze niet wou chippen!!!!!!!! Verward
............

Dat kan helemaal niet, want die paarden/pony's mogen daar niet eens naar toegebracht worden. Lachen Hebben immers geen chip+paspoort ?

Ik praat echt tegen dodemansoren geloof ik, dus denk dat ik maar op moet houden met mijn wél beargumenteerde stellingen in dit topic.
Jammer voor de pony'tjes... maar helaas.

loesjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 18:37

dit is toch echt niet meer normaal Boos! zijn die mensen nu zo stom en zo ...... !!!!!!!!!!! ik snap het niet... en zo te horen ben ik niet de enigste.. hoe kun je nou zoiets doen Boos!

loesjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 18:40

wat is er nu met dat chippen aan de hand?? paarden moeten ook voor naar de slacht gaan tegenwoordig een chip+paspoort hebben... dus daarom wordt het ook illegaal gedaan. echt misselijk vind ik het....

astridjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 09:46

Echt ziek !!! Boos! misselijke mensen..: Boos!

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 10:36

dit is echt ziek!

eerst begint het met paarden en pony´s te besnijden en besteken,
en nu gaat het nog verder WAAR WILLEN DIE GASTEN DAN NAARTOE!

soms snap ik deze wereld niet meer. Verward

als ik 1 zo´n iemand ooit zla zien weetje dan is hij dood en dan ga ik uhm met een big smile zelf lekker FILEREN!

dus de gene die zoiets doet en dit leest PAS MAAR OP WANT ALS IK JE ZIE.....

ik vind dit gewoon te vergaan.

nou voor ik uitbarst van woede stop ik maar ff maar ik om hier op terug!

kus moi Bloos

taquila1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 10:39

Dat snap ik ook wel dat het niet kan... maarre kan toch zijn dat mensen ik de buurt van mensen die hun paard niet chippen die voor hun "opvangen"..... ik heb mijn pony niet voor niks gechipt om te kunne vervoeren enzo.....

OoMissFameoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 17:38

Bespottelijk!! In wat voor'n wereld leven wij eigenlijk!! Boos! Boos! Verdrietig

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 19:40

Zoiets doe je toch niet..?! Dan ben je echt gestoord..!! Hoe kan je dat zo'n ponyveulentje nou aan doen..? Boos!
Alleen ik snap de reden waarom het veulen geslacht is niet helemaal.. Omdat het chippen te duur is..? Moet je hem dan maar slachten..?! Dat is echt belachelijk...

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 19:40

OoMissFameoO schreef:
Bespottelijk!! In wat voor'n wereld leven wij eigenlijk!! Boos! Boos! Verdrietig

1tje waarvan een groot deel blijkbaar niet spoort..

Stumpertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 21:16

Jeetje, hier zijn geen woorden voor, die mensen zijn volgens mij niet helemaal 100 in hun bovenkamer!!
Hoe kan je zo'n onschuldig beest zo toetakelen? Boos!