Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lowara schreef:jezus die auto! dat moet echt een klap zijn geweest! doet mij een beetje denken dan die begin scene uit the horsewisperer.
Navidad schreef:ik vind het ook een beete ontverandwoordelijk dat zulke jonge kinderen met hun pony de straat op gaan/mogen. verder vind ik het heel erg wat er gbeurt is, want het had voorkomen kunnen worden. ouders vrienden en familie ook de automobiliste sterkte
Citaat:Meisje uit Horst dood na aanrijding tijdens paardrijles
Van onze verslaggever
Melderslo - Bij een botsing tussen een auto en twee meisjes te paard is zaterdag in Melderslo een twaalfjarige meisje uit Horst omgekomen en een elfjarig meisje uit Ysselsteyn ernstig gewond geraakt.
De automobiliste, een 39-jarige vrouw uit Melderslo, raakte lichtgewond. De precieze oorzaak van de botsing is onbekend.
De meisjes waren om tien uur 's morgens op hun IJslandse paarden vertrokken vanaf de manege aan de Heuvelweg. Ze reden achter hun instructrice aan, een vijftigjarige manegehoudster uit Melderslo. Ter hoogte van de Nachtegaalstraat werd de instructrice aangehouden door iemand die een hoefijzer had gevonden, en die haar vroeg of dat van één van haar paarden was. De instructrice bekeek het hoefijzer langs de weg, waarbij ze op haar paard bleef. Toen ze zich omdraaide, zag ze haar leerlingen niet meer.
De vrouw reed daarop spoorslags de normale route af, op zoek naar de meisjes, maar kwam te laat. Op de Heuvelweg ter hoogte van de Daniëlweg, komend vanuit een bospad, waren de twee meisjes en hun paarden aangereden. Volgens de politie kon de automobiliste niet meer remmen. De instructrice heeft het ongeluk zelf niet zien gebeuren.
Getuigen vertelden de politie dat de meisjes hun paarden niet in bedwang hadden. De echtgenoot van de manegehoudster zegt dat de dieren tijdens de lesrit, die bijna voorbij was, volgens zijn vrouw nog rustig waren. ,,De plek waar de meisjes zijn aangereden, is inderdaad een onoverzichtelijk punt. Normaal rijdt mijn vrouw daar altijd eerst zelf de weg op, om te kijken of het wel veilig is.''
Bij het ongeluk werd een trauma-helikopter ingezet. Het meisje uit Horst overleed later in het ziekenhuis van Venlo. Het meisje uit Ysselsteyn ligt daar nog, maar is inmiddels buiten levensgevaar. De lichtgewonde automobiliste verbleef alleen even ter observatie in het ziekenhuis van Boxmeer.
Beide paarden moesten worden afgemaakt.
Navidad schreef:ik vind het ook een beete ontverandwoordelijk dat zulke jonge kinderen met hun pony de straat op gaan/mogen. verder vind ik het heel erg wat er gbeurt is, want het had voorkomen kunnen worden. ouders vrienden en familie ook de automobiliste sterkte
Hazna schreef:Wat In mijn ogen rijdt zo'n auto veel te hard. Het is niet niets om twee ponies en twee meisjes in een ongeluk zo te verwonden dat er slechts één overlevende is.
Sylvia schreef:Ow, 't staat er al... Heb je op L1 die nieuwsuitzending gezien? Triest...
Tallie, ik snap je opmerking geloof ik niet helemaal. Het is niet duidelijk wat er gebeurd is, imo liggen er 3 opties open: schuld ligt bij de ruiter, bij de chauffeur of idd: "bij het paard".
Prisca schreef:Tjahoe koel of fijn je paard ook is het zit altijd in een klein hoekje.
Veeeeeel sterkte aan de mensen en familie. Snap alleen niet waarom die 2 meisjes alleen zijn doorgereden?. Achteraf heeft het ook geen zin om er over na te denken. Helaas is het niet meer terug te draaien.