Bokt.nl is vandaag 25 jaar oud geworden!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 16:18

God ja, die bokker die met haar laarzen aan moest slapen _O-

Hier ook een pony ongeveer via Bokt. Geboren bij de achterburen van Boemel en twee jaar van MarjanB geweest, die erop aandrong gewoon een bod te doen. Sinds vorig jaar januari staat Amy bij ons op stal <3

Veel meegelezen in het DBT topic, en andere fokkerij topics. Het paarden kopen (en verkopen) topic, en natuurlijk het ergernissen topic.

Warme herinneringen aan bokkers die anderen een hart onder de riem steken wanneer het moeilijk gaat <3

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 16:30

Ik ben er sinds de zomer van 2012 bij. Dat is dus al meer dan de helft van de tijd dat Bokt bestaat! Jeetje, zo voelt het niet...

Het paardenwezen kwam voor mij in een tijd dat ik in de echte wereld bijna helemaal geïsoleerd raakte. Mede daardoor kwam ik uit bij een nieuwe hobby. In de weken voordat ik mijn eerste paardrijlessen kon verwachten - het was zomer en de manege was dicht - googelde ik me een ongeluk, en zo kwam ik al gauw hier.

Uiteindelijk bleek ik niet tot de kerndoelgroep te behoren. Ik heb geen eigen paard, en wat ik wil weten over het manegerijden vraag ik wel aan mijn instructrice. Weinig vraag naar paardenkennis, weinig kennis te bieden. Daarom zat ik al gauw veel op het offtopicgedeelte. Ook dat was - ik geef het maar toe - niet altijd een succes. Ik heb een vorm van autisme die me erg onzeker maakt over sociale dingen (zo vaak een misstap begaan terwijl ik me van geen kwaad bewust was), dat is hier heus wel meer dan eens uit de hand gelopen. Gelukkig snapt 90% van jullie wel dat ik aan de goede kant sta, en hopelijk blijven jullie je geduld met me houden.

Mijn eigen hoogtepunt hier zijn de topics over mijn fietsvakanties de afgelopen jaren. IJsland, Zweden, de Baltische Staten, ik zat vol mooie verhalen en dito plaatjes en de mensen (nou ja, veel mensen) waren er gek op. Het was voor mij een moment van persoonlijke groei na jaren van narigheid en kwakkelen, dus dat mensen het ook nog wilden lezen was dubbel mooi. Net zo goed lees ik ook graag mee in andere topics over dat onderwerp.

Het hoogtepunt in andermans topics is voor mij het Nandoeverhaal van Solleke_Noa, een feelgood-beestensoap die helaas geen vrolijk einde kende. Maar wel ("oemp... oemp... oemp...") tot een Bokt-hit heeft geleid...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 16:32

Polly schreef:
Een jurga en sypheron ook niet

zo leer ik weer eens wat :-)

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 16:53

Lielle schreef:
Polly schreef:
Een jurga en sypheron ook niet

zo leer ik weer eens wat :-)

Was / zijn Jura en Prima ook geen Boktkoppel?

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 17:00

Gefeliciteerd *\o/*
Hier ook al vanaf het begin lid :D

Goof

Re: Bokt.nl is vandaag 25 jaar oud geworden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 17:03

Goh, ik ben geen lid vanaf het eerste uur, maar wel al heel erg lang, bijna 22 jaar.
Wat ik het meest confronterend vind is dat ik nog steeds hetzelfde zit te doen, maar wel 21 jaar ouder ben inmiddels :')

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 17:05

Ik zat me ook te bedenken hoe lang ik hier aan rond liep, bijna 16 jaar alweer

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 17:21

Krtek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 17:21

Gefelicitaart!!

Ik lees al veel langer items op bokt, maar ben pas sinds 2018 lid.

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 17:27

Gefeliciteerd! een mijlpaal!!

Ik lees al mee vanaf bijna het begin. Eerst als gast en dan toch een eigen account aangemaakt. Vooral toen mijn merrie drachtig was veel kunnen vragen en ervaringen kunnen opzoeken. Nu al zeker 20 jaar een account op bokt. Vooral als meelezer en zoeker naar ervaringen.

Zeedraakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 17:43

Gefeliciteerd *\o/* Y)(^) !!
Hopelijk nog vele jaren die erbij zullen komen :D

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 18:01

Koper schreef:
Schiet mij ineens nog een ander legendarisch topic te binnen :D

[LZP] help, ik heb "home" gekregen!

Het is dat dit topic al jaren dood is, anders had ik er graag deze cartoon gepost...

Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 18:12

:D

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 18:29

Jemig. Ik lees ook al weer 21 jaar mee zie ik. **\O/** . Ik was vroeger wel wat actiever, maar ben toch altijd wat meer van onder de steen geweest.
Er zijn heel veel memorabele Bokkers en topics geweest, maar ik kan ze zo niet meer specifiek benoemen.
Ik heb inderdaad mijn ogen uit mijn hoofd gehuild bij het overlijden van Julius en kan me nog een topic herinneren waarbij we ons allemaal vreselijk zorgen hebben gemaakt om een wel heel depressieve Bokker. Iemand die daadwerkelijk een poging heeft gedaan zelfs volgens mij.
En Baaisikkel, groentesoep. Ik heb er om gegierd!
Bokt is een community, maar inmiddels wel 1 met een wat duidelijkere mening dan vroeger. Op bepaalde vlakken is dat goed, maar er zijn ook wel Bokkers door vertrokken.
Ik bewonder je doorzettingsvermogen Bart! En alle mods van toen en nu.
Ik ga rustige aan meelezen met alle nostalgische verhalen. En een quiz over the good old days lijkt me leuk.

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 18:34

Iedereen gefeliciteerd **\O/**
Me in 2009 pas aangemeld, omdat ik toch af en toe ook wilde reageren, maar ik las al zeker vanaf 2005 dagelijks mee. Vooral het nieuws was toen zo goed, dat dat mijn dagelijkse samenvatting was waardoor ik niet alle sites zelf af hoefde te struinen.

Inmiddels is het een bijna dagelijks ritueel om bij het ontbijt even snel de topics te scannen, en soms later ook nog. Vaak staat het zelfs dagelijks gewoon de hele dag open, zodat ik snel even kan scannen tussen de andere bezigheden door :')

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 18:37

Polly schreef:
Ooh Suzanne dat is inderdaad een goeie, wat heb ik een lol gehad om wheelingkawa

Sammie @ [LZP] De Nostalgie : 50 jaar bokt

Straks is dat topic geen fictie meer en zit ik misschien inderdaad in een rolstoel of loop ik met een rollator. :+

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 19:05

Gefeliciteerd *\o/* *\o/* *\o/*

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 19:20

Gefeliciteerd!!

Mijn mooiste, emotioneelste en leerzaamste tijd waren de excursies in Nijkerk...menig bokker heb ik op mn schouders gehad en bijgestaan in het afscheid nemen van zijn/haar paard ..
Wat een tijd was dat!

Verder mis ik onwijs veel mensen van het oude bokt...ook zij die niet meer onder ons zijn..

AnnoNiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 19:23

Oh ja, nostalgie!

Weet je wat ik nog steeds mis? Eenmaal, andermaal, verkocht. De bokt markt heb ik nooit aan kunnen wennen. En dat terwijl die al 15 jaar bestaat, zie ik nu. Ik herinner me het nog als de dag van gister (toen nog onder een ander account).

ElsbethG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 19:27

Gefeliciteerd! Ben niet zo’n poster maar lees al een hele poos mee, op naar de volgende 25 jaar!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 19:44

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 19:46

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 19:54

Gefeliciteerd.
Vanaf het eerste uur meegelezen en paslater aangemeld omdat we toen op het werk internet hadden.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 20:01

Niet van het eerste uur, wel van het eerste jaar.

Hoe anders was mijn leven toen. Ik was niet altijd even aanwezig, het leven buiten bokt slokte teveel aandacht op.

Alle twee mijn katten komen via bokt en ik heb leuke mensen leren kennen.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 20:06

Van harte gefeliciteerd Bokt *\o/*

Mijn paard heb ik ook aan Bokt te danken!! En ook een hele goede vriendin.

Dus op naar nog vele jaren bokt *\o/*