Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Kidde schreef:@Ibbel nee mijn punt was dat ik het apart vond dat Elisa2 het verhaal van prompter in twijfel trekt, terwijl prompter het verhaal heeft gehoord van de persoon die zelf bij het ongeval betrokken was
Elisa2 schreef:Klopt Ibbel, en het is het verhaal van mijn kennis tegenover dat van Prompter waarbij die kennis aanwezig was toen het gebeurde en die man zelf ook persoonlijk kent.
Dus tja, wat klopt en wat niet? Dat is de vraag? maar punt is dat een zweep soms gewoon gevaarlijke situaties kan voorkomen. En dat is wat ik wilde zeggen.
En verder hoef ik geen gelijk oid, vind alleen niet dat er te lichtzinnig over gedacht moet worden.
Elisa2 schreef:Weleens op een paard gezeten die uit elkaar loopt en geactiveerd moest worden om zijn benen goed op te blijven tillen?
Overigens mag de discussie best wel weer ontopic gaan.

prompter schreef:Het is on topic. Het betreffende paard, dat al twee koersen had gewonnen, ging op topsnelheid aan kop in de koers. Dat paard hoefde niet geactiveerd te worden. Het paard struikelde en in een split second ligt alles op de grond. De beelden zijn bekend, je kunt alle koersen live meekijken, ook als je thuis zit. Hier had een zweep niets kunnen doen. Jij wil dat alleen niet toegeven. In andere gevallen misschien zelfs wel ( hoewel het op de kortebaan zonder zweep kan,), maar hier niet.
Cer schreef:@elise: Nou nee hoezo?
Ik lees artikelen waar iets anders in staat en ik ben benieuwd hoe het werkt op hoge snelheid.. een flegmatiek paard wat sloft en struikelt is anders dan 1tje op snelheid denk ik, of ze moeten gaan duiken (maar dat kan bijna niet) dus ik vraag me af hoe dat werkt