Dier&Recht vraagt om verbod op paardenzweep

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kidde

Re: Dier&Recht vraagt om verbod op paardenzweep

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:06

@Ibbel nee mijn punt was dat ik het apart vond dat Elisa2 het verhaal van prompter in twijfel trekt, terwijl prompter het verhaal heeft gehoord van de persoon die zelf bij het ongeval betrokken was

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:19

Kidde schreef:
@Ibbel nee mijn punt was dat ik het apart vond dat Elisa2 het verhaal van prompter in twijfel trekt, terwijl prompter het verhaal heeft gehoord van de persoon die zelf bij het ongeval betrokken was

Dat snap ik, maar Elisa betoogde iets anders (op grond van haar informatie), nl dat geen zweep mogen gebruiken voor aansporing hier het probleem was. Op een verhaal van een getuige dat kennelijk niet correct is (heb je wel vaker met getuigenverklaringen), maar dat staat een beetje los van het betoog.

Het gaat er om, bij dit onderwerp, dat een zweep gebruiken soms nodig is. En dat had in dit geval dus ook gewoon gemogen, wánt noodsituatie, dus het argument klopt niet, maar dat is vers 2 (of eigenlijk 3).

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:57

Klopt Ibbel, en het is het verhaal van mijn kennis tegenover dat van Prompter waarbij die kennis aanwezig was toen het gebeurde en die man zelf ook persoonlijk kent.

Dus tja, wat klopt en wat niet? Dat is de vraag? maar punt is dat een zweep soms gewoon gevaarlijke situaties kan voorkomen. En dat is wat ik wilde zeggen.

En verder hoef ik geen gelijk oid, vind alleen niet dat er te lichtzinnig over gedacht moet worden.

Eretria

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 20:01

Ik zou nog veel liever zien dat ‘hulpteugels’ als een slofteugel en thiedeman verboden worden. En de zogezegde bijzetteugels, longeerhulpen etc. Alles waarmee een paard zijn hoofd in een houding wordt gedwongen, veelal omdat de kunde van de ruiter ophoudt.
Laatst bijgewerkt door Eretria op Vandaag, 20:36, in het totaal 1 keer bewerkt

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 20:10

Elisa2 schreef:
Klopt Ibbel, en het is het verhaal van mijn kennis tegenover dat van Prompter waarbij die kennis aanwezig was toen het gebeurde en die man zelf ook persoonlijk kent.

Dus tja, wat klopt en wat niet? Dat is de vraag? maar punt is dat een zweep soms gewoon gevaarlijke situaties kan voorkomen. En dat is wat ik wilde zeggen.

En verder hoef ik geen gelijk oid, vind alleen niet dat er te lichtzinnig over gedacht moet worden.

Maar hij had een zweep bij zich in die specifieke situatie.
Dus had hij die ook kunnen gebruiken.