Springruiter Christian Kukuk onder vuur om rollkür

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Starspangled

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:15

MissyNr1 schreef:
Dus dat paard is later nog de wedtrijd in gegaan terwijl hij niet zuiver liep? Dat is net zo'n grote misser als die vage actie bij het losrijden.

Ik vraag me echt af of hij serieus dacht dat hij geen commentaar zou krijgen op zijn manier van rijden.

En tuurlijk heeft het paard hem "vergeven". Zo zijn paarden, ze blijven hun best doen tot ze erbij neervallen.
En zo niet, dan zijn er genoeg achterdeurtjes om ze weg te moffelen.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 04:06

Nou, in die video zegt hij wel dat het fout was om met alleen de slofteugel te rijden, maar verder.. Hij is een hoop aan het goedpraten, dit is zijn manier om Just Be Gentle ontspannen te krijgen en na deze 30 seconden video is dat blijkbaar ook direct gelukt. Verder vindt hij het verschrikkelijk dat iedereen er direct een mening over heeft en dat moet in de toekomst anders. Mensen moeten eerst beter nadenken en je kunt niet de publieke mening laten beslissen hoe je met je dieren omgaat vindt hij, want dan wordt het levensgevaarlijk. Hij zegt nu wel dat het verboden moet worden om in het openbaar alleen nog met de slofteugel te rijden. Dat is de letterlijke vertaling van wat hij zegt, dus wat er achter gesloten deuren gebeurt, heb ik een goed idee van. Iemand zoals hij, daar hebben we in het Gronings een heel mooi woord voor: hij is een kwakdeuze / kwakdeus (net in welk deel van de provincie je weg komt). Iemand die een hoop onzin uitkraamt dus.

Ik heb ook nog even het parcours van hem terug gekeken, en voor zover ik kon zien liep Just Be Gentle toen niet kreupel, maar ze laten geen duidelijke draf zien. In het parcours ging ze goed rond. Dus of ze dan toch zo kreupel liep op de slof? Ik houd het trouwens niet voor onmogelijk, want ze kwam in verzet (logisch), spant daarmee alle spieren aan en de slof werkt haar tegen waardoor ze extra druk op de mond, pol, nek en rug krijgt. Dus dat kan natuurlijk ook pijn doen.

Elisa2

Re: Springruiter Christian Kukuk onder vuur om rollkür

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:41

Die heeft ze echt niet op een rijtje hoor, hier in kan ik Denise wel goed volgen dat je zou verwachten van de top dat ze beter zouden moeten weten.

Jammer dat hij alles buiten zichzelf legt in plaats van, wat stom van me..ik zal nooit meer een slofteugel gebruiken. Niet omdat het publiek er zo op reageert maar omdat dit geen goede manier van paardrijden is.

Sanano

Re: Springruiter Christian Kukuk onder vuur om rollkür

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:41

En dan de titel boven de video moedige verklaring van Cristiaan, even denk je eindelijk iemand die eens zegt dat hij fput zit maar nee hij lult er ook weer omheen -:(-

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:10

Had iemand iets anders verwacht dan. Het ligt altijd aan iets of iemand anders. De waarschijnlijke reden dat ze goed rond ging is, omdat de slof er vanaf was en daarmee ook de spierspanning etc.

Sachertorte

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:45

Sanano schreef:
En dan de titel boven de video moedige verklaring van Cristiaan, even denk je eindelijk iemand die eens zegt dat hij fput zit maar nee hij banketstaaf er ook weer omheen -:(-

Op zich zegt hij wel dat hij fout zit. Maar was er niemand over gevallen dan had hij dus niet bedacht dat dit een slechte manier van rijden was. Zou er daadwerkelijk nog toekomst zijn voor de paardensport? Het gaat keer op keer mis.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:33

Texas02 schreef:
Nou, in die video zegt hij wel dat het fout was om met alleen de slofteugel te rijden, maar verder.. Hij is een hoop aan het goedpraten, dit is zijn manier om Just Be Gentle ontspannen te krijgen en na deze 30 seconden video is dat blijkbaar ook direct gelukt. Verder vindt hij het verschrikkelijk dat iedereen er direct een mening over heeft en dat moet in de toekomst anders. Mensen moeten eerst beter nadenken en je kunt niet de publieke mening laten beslissen hoe je met je dieren omgaat vindt hij, want dan wordt het levensgevaarlijk. Hij zegt nu wel dat het verboden moet worden om in het openbaar alleen nog met de slofteugel te rijden.

Texas, bedankt voor het aanhalen van wat hij gezegd heeft. Mij viel het stukje op dat ik heb onderstreept, hij heeft hier wel een interessant punt te pakken. Vergelijk het maar met een situatie waarbij je kind krijsend op de grond ligt in de supermarkt, laat je dan de rest van de supermarktklanten bepalen hoe jij het op gaat lossen? Het is maar een voorbeeld, maar tikt wel dezelfde realiteit aan.
(even voor de duidelijkheid, een vervelend kind is geen 'bewijs' dat deze achter gesloten deuren mishandeld wordt)

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 35 min geleden

Het verschil is, dat de slof er wordt aangebonden, voordat er verder iets passeert. Niet wanneer er iets gepasseerd is. Dus in het aangehaalde voorbeeld: voordat het kind begint te krijsen.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 9 min geleden

nikkel schreef:
Het verschil is, dat de slof er wordt aangebonden, voordat er verder iets passeert. Niet wanneer er iets gepasseerd is. Dus in het aangehaalde voorbeeld: voordat het kind begint te krijsen.

Dat was niet waar het voorbeeld over ging.

MissyNr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 6 min geleden

Mja om het voorbeeld van het krijsende kind aan te halen: als een ouder het kind dan door elkaar gaat rammelen zou ik als omstander zeker ingrijpen/er iets van zeggen. De vergelijking gaat voor mij wel op al is de reactie hetzelfde: of je nou een paard of kind lichamelijk iets aan doet, omstanders zouden daar zeker iets mee moeten doen.

Wat hij denk ik bedoelt dat niet elk persoon goed weet hoe je met sportpaarden om moet gaan. Dat geloof ik ook wel. Ik heb een 17 jarige Quartermerrie waar ik recreatief mee rijd. Ik ga mij inderdaad niet wagen aan een hoog in het bloed staande hengst van 1.80 meter. Ik weet niks van echte training, of het nou springen of dressuur of wat dan ook is.

Neemt niet weg dat je als omstander echt wel kunt zien of iets deugt of niet. Daar hoef je geen paardentopsporter voor te zijn. Zo'n kerel die het hoofd van z'n paard naar beneden zaagt, met alleen een slof, met zn handen op zn knieen, deugt in alle gevallen niet.