Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Benzz schreef:Maar dit zijn toch gewoon keuzes die je maakt? Die slachtoffer rol van boeren mag ook weleens ophouden. Je bent niet verplicht om boer te worden.
Elisa2 schreef:Ja dat stoort mij ook, ik ben het niet met alles eens wat betreft de landbouw. Maar ik heb op een boerenschool gezeten en woon tussen de boeren en dan zie en hoor je gewoon zoveel meer dan Truus in de stad die wel de hele tijd haar niet kloppende negatieve oordeel heeft. En ondertussen vrolijk hypocriet verder gaat met zelf allerlei boeren producten consumeren..
BrankaZ schreef:Het gaat niet om alleen grote stallen. Het gaat om elke locatie met een UBN. Dus ook als je zoals in ons geval 2 paarden hebt staan.
Elisa2 schreef:Door dingen te roepen die helemaal niet kloppen, zie dat zo vaak gebeuren in de media. Boeren worden enorm gebasht en dan worden er allemaal zaken bij gehaald die helemaal niet kloppen. Omdat het precies gaat zoals Popstra zegt.. mensen praten liever over boeren dan met ze.
Ibbel schreef:BrankaZ schreef:Het gaat niet om alleen grote stallen. Het gaat om elke locatie met een UBN. Dus ook als je zoals in ons geval 2 paarden hebt staan.
Ik heb niets gehad. Geen bedrijf, wel uiteraard een UBN want 5 paarden aan huis.
Ik denk dat er dus wel degelijk eerst is geselecteerd op bedrijven (via KvK oid?), en daarna pas op vee en paarden. En dan ben jij dus een gevalletje 'oeps, die zoeken we niet'. Misschien niet goed genoeg geselecteerd binnen de bedrijven, of misschien is het moeilijk onderscheid te maken tussen akkerbouw en veeteelt binnen de KvK of in welk register ze ook gebruikt hebben.
Particulieren/hobbydieren/hobbyboeren dragen niet veel bij aan uitstoot. Dat weten journalisten ook wel. Ze zijn zeker niet de reden zijn dat journalisten willen weten wie de grotere uitstoters in de buurt van N2000 gebieden zijn.
Electra63 schreef:Elisa2 schreef:Door dingen te roepen die helemaal niet kloppen, zie dat zo vaak gebeuren in de media. Boeren worden enorm gebasht en dan worden er allemaal zaken bij gehaald die helemaal niet kloppen. Omdat het precies gaat zoals Popstra zegt.. mensen praten liever over boeren dan met ze.
Maar Truus of welke burger dan ook heeft toch niets te maken met deze maatregel ?
BrankaZ schreef:Zoals ik al aangaf: wij hebben een akkerbouwbedrijf en mijn 2 paarden staan als hobbydieren aan huis. Dan heb je dus een UBN en zijn gegevens doorgegeven.
Ibbel schreef:Maw, de 'echte' particulieren lijken niet meegenomen te zijn (afgaande op dat ik geen brief ontvangen heb)
Of nog anders gezegd, kennelijk is de basis niet het hebben van een UBN.