pol013 schreef:rien10 schreef:Ik vraag me toch echt, oprecht af hoe men denkt dat de paardensport hierdoor voor mensen met een kleine portemonnee toegankelijker wordt. Krijg je korting op manege lessen als je HH beoefent? Mag je een maand gratis rijden? Wat, hoe?
Goedkoop toenadering zoeken tot de paardensport. Met bijna elke beurs er bij kunnen horen en je zelfs bij 'DE KNHS' aan kunnen sluiten?
Op paardenevenementen jouw sportonderdeel ook aandacht zien krijgen.
Vanwege je stokpaard dingen leren over paarden. Leren hoe een dressuurproef werkt, hoe je die onthoudt, wat de figuren zijn. leren een springparcours te lopen en onthouden. Logica in lijnen te leren zien.
Misschien zo links en rechts ook wat mensen met echte paarden leren kennen die misschien een verzorgpony voor je hebben staan?
Nee? daar kun jij je niet in verplaatsten?
Inderdaad: Nee daar kan ik me niet in verplaatsen. Het heeft niks nada noppes met paardensport te maken. Maar KNHS ziet er geld in da's alles. Weet je wat pas een laagdrempelige activiteit is om kinderen met echte pony's te laten kennis maken: Tieners Meppel maken kennis met manege. Lees dit topic maar eens door.
En nog wat 'bijna elke beurs' is ook zo'n oneerlijke kreet. We weten allemaal dat paardensport/paarden houden etc gewoon niet voor bijna elke beurs betaalbaar/haalbaar is. Een gemiddelde manegeles van een uur kost al snel zo'n 20 euro.