Jaarlijkse heffing ingevoerd voor UBN-registratie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 10:23

Kidde schreef:
StalNollie schreef:
Germie je bent zelf verantwoordelijk dus niks doen is geen optie.

Als je paarden op pension staan niet :n De houder van het paard is verantwoordelijk voor het registreren van het paard op een UBN nummer. In het geval van een pensionstal is dat de pensioneigenaar. Je bent dan alleen eigenaar. Als je je paarden thuis hebt ben je wel verantwoordelijk, want dan ben je zowel eigenaar als houder.

Precies en degene die het zich afvraagt heeft zelf geen grond waar de paarden lopen. Dus dan ben je niet verantwoordelijk. Dan zou ik ook niets doen.

Amber_anne

Re: Jaarlijkse heffing ingevoerd voor UBN-registratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 12:37

Ik zou niet eens weten of mijn stal eigenaar mijn paard op een ubn heeft staan. Ik ga daar als pension klant ook niet achter aan. Vind dat toch wel echt de verantwoordelijkheid van de stal eigenaar

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 12:52

Raineri schreef:
Meer betalen is altijd ruk. Eerlijk is eerlijk.

Maar ben blij vanuit oogpunt dierenwelzijn en volksgezondheid dat dit soort registraties bestaan. Als we daarvoor een klein bedrag moeten betalen: prima. Of het effectief wordt gedaan op een manier dat dierenwelzijn verbeterd, geen idee.

Ja geweldig...tot ze bedenken dat je paarden ook maar preventief geruimd kunnen gaan worden.
( iets met minder vee......)

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 12:54

Amber_anne schreef:
Ik zou niet eens weten of mijn stal eigenaar mijn paard op een ubn heeft staan. Ik ga daar als pension klant ook niet achter aan. Vind dat toch wel echt de verantwoordelijkheid van de stal eigenaar

Dat is ook jou verantwoording. Stel jij gaat met je paard naar het buitenland dan moet jij het UBN van waar je paard verblijft invullen op de aanvraag bij het nvwa

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 13:32

En als je dat niet weet?
Stalbaas zegt het wel een keer door te geven maar doet het niet.

Is er ergens een site waar je op perceelnummer het ubn kunt achterhalen?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 13:38

In de I&R app kun je op postcode en huisnummer ieder UBN-nummer vinden.

Mijn overbuurman met mestkalveren kon ik gewoon het nummer van opvragen.

Geen idee overigens of je die app kunt gebruiken als je zelf ook niet een UBN hebt. En wat ik als UBN-houder met die app moet, geen idee, want mijn eigen dierlijst heb ik er nog nooit uit kunnen peuteren :))

Maar stuur de postcode en het huisnummer maar per PB aan me, dan kijk ik even of er een UBN is.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 13:43

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 13:52

Helemaal fijn werkt dat dus niet.
2 buren hebben de kavels gesplitst waarvan ik zeker weet dat bij de ene een ubn staat.
Maar dat is niet op te zoeken.
Kan het adres invoeren
Maar geen perceelnummer.

Dus ook geen losse weide zonder huis.

Een toevoeging dus a of b lukt me ook al niet.

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 14:01

Ik heb mijn paarden aan huis, maar kadastraal gezien staan ze op een ander perceel. Ik heb ze gewoon op mijn adres ingeschreven. Dat klopt dan toch gewoon?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 14:09

Oh mocht je in verwarring komen door mijn bericht.

Even verduidelijking.
Ik weet bij de buren dat daar geen eigen dieren lopen maar verhuurd is.
Bij de ene staat bij het adres huisdieren.
De ander zou geen ubn hebben.
Wat beide niet kan kloppen.
Want er loopt vee.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 15:07

xRivaldo schreef:
Ik heb mijn paarden aan huis, maar kadastraal gezien staan ze op een ander perceel. Ik heb ze gewoon op mijn adres ingeschreven. Dat klopt dan toch gewoon?

Als ze langer dan 30 volle dagen op deze locatie staan moet je wel een extra ubn voor de wei hebben lees ik hier: https://www.lto.nl/ir-vragen-beantwoord ... n-locatie/

Maar stel dat ze in de avond naar huis gaan niet

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 15:16

Kidde schreef:
xRivaldo schreef:

Als ze langer dan 30 volle dagen op deze locatie staan moet je wel een extra ubn voor de wei hebben lees ik hier: https://www.lto.nl/ir-vragen-beantwoord ... n-locatie/

Maar stel dat ze in de avond naar huis gaan niet

Ze lopen hier 24/7 vrij rond. Waarvan de schuilstal op ons perceel (bouwvlak) en weide (agrarisch perceel).

Ik heb ze maar op ons perceel (bouwvlak) geregisterd via UBN. Ingewikkeld gedoe :+

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:09

Ibbel schreef:
*knip

Geen idee overigens of je die app kunt gebruiken als je zelf ook niet een UBN hebt. En wat ik als UBN-houder met die app moet, geen idee, want mijn eigen dierlijst heb ik er nog nooit uit kunnen peuteren :))

Afbeelding
Kan je dit zien in de app? Want onder stallijst vind je dus je aangemelde dieren. Ik kan op elke stallijst van elk UBN kijken. Als je er belang bij hebt kan ik 'm je toesturen.

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:20

Dank je wel voor de verschillende antwoorden.

Ga morgen toch nog eens het gesprek aan over dat UBN. Heb gewoon het idee dat ze er zich totaal niet bewust van zijn dat er boetes en dergelijke opzitten. Snap ook eigenlijk niet waarom die UBN registratie dan veranderd maar ik weet het ook toevallig omdat ik hier op bokt zit. Anders had ik er geen idee van gehad. En die boete is niet mals als ik het opzoek. 1.500 euro. Snap de argwaan van verschillende pensionhouders wel want die van mij weten dit ook alleen omdat ik er over begon. En mijn nadere stalgenoot is een oudere man die zelfs iedere week bij de paarden club komt en zelfs niemand daar wist ervan.