Pianist Wibi Soerjadi aangeslagen na onderzoek op overleden paard

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 18:47

BeFunny schreef:
Precies en daarom kunnen we er eigenlijk niks over zeggen.

Van beide kanten niet.

Hij kan, vanuit emotie, ook al niet netjes naar de receptioniste gebeld hebben.

Op een gegeven moment is je geduld dan echt op aan de telefoon.

Heb het zelf laatst gehad op mijn werk. Moest dochter bellen om te melden dat haar vader was overleden.
De dingen die ik naar mijn hoofd geslingerd kreeg waren echt niet meer normaal.
Dan is het verdomd lastig kan ik je vertellen om professioneel te blijven.

Zelfs de uitvaartondernemer kreeg het één en ander te horen van dochterlief.

Wintu

Re: Pianist Wibi Soerjadi aangeslagen na onderzoek op overleden paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 18:53

Nu gaan we maar alles invullen....

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 18:55

Ibbel schreef:
BeFunny schreef:
Precies en daarom kunnen we er eigenlijk niks over zeggen.

Van beide kanten niet.

Maar je schrijft wel: "ik vind het ook empathieloos" :D

Ja. Net als dat andere schrijven dat Wibi wereldvreemd of kinds is en het daardoor wel zal overdrijven allemaal.

Het punt is dat we het niet weten.

Ik heb Wibi dus ooit ontmoet en het is een bijzondere persoonlijkheid dat zeker maar ook heel erg begaan met zijn dieren. En met het hart op de juiste plaats. Ik vind dat er veel te negatief over hem gesproken wordt dus daar zeg ik wat van.

O en Wibi is intelligent en niet dom dus de uitspraken die geloof ik dan wel.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 18:58

Ik heb wibi ook wel eens ontmoet, en ik kan me op basis van mijn ervaringen perfect voorstellen hoe het gegaan is en hoe hij het geinterpreteerd heeft. En die twee dingen zouden wel eens heel aardig totaal haaks op elkaar gestaan kunnen hebben gestaan.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 18:59

Maakt eigenlijk ook niet uit. Zelfs al zou iemand een slechte dag op het werk hebben, hoeft dat nog niet meteen op social media geslingerd te worden. In alle jaren dat ik werk, zal ook heus niet ieder telefoongesprek even goed gevallen zijn. Thank god dat dat niet meteen op Instagram geslingerd werd.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 19:14

Gini schreef:
Maakt eigenlijk ook niet uit. Zelfs al zou iemand een slechte dag op het werk hebben, hoeft dat nog niet meteen op social media geslingerd te worden. In alle jaren dat ik werk, zal ook heus niet ieder telefoongesprek even goed gevallen zijn. Thank god dat dat niet meteen op Instagram geslingerd werd.

Dat is dus imo ook een factor die hier totaal uit het oog verloren wordt.

Heb ook klanten contact gedaan en echt de volle meerderheid heb ik goed kunnen afsluiten maar er zat er echt wel eens eentje tussen die een keer iets bruter geantwoord werd. Begrip hebben voor iemands situatie en emoties brengt je ver maar ergens is er wel een grens en dan verzocht ik ook wel eens om beleefd te blijven of iemand te laten bellen die dat kon. Als ik het niet deed, deed mijn baas het voor me op zo’n punt. Die gaf nl. veelal het ‘afronden.’ Teken.Het zou mooi zijn als die 1000’en positieve ervaringen ineens in het niets verdwijnen door 1 gesprek.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 19:16

Aan de andere kant weten hun toch ook wie Wibi is en dat het een bekendheid is. Of zitten ze daar te slapen? Dan weet je toch dat zo iets viraal gaat. Dat paard is overleden dat is al nieuws maar dan nog met zo'n na sleep.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 19:17

BeFunny schreef:
Aan de andere kant weten hun toch ook wie Wibi is en dat het een bekendheid is. Of zitten ze daar te slapen?

Ik denk dat er heel veel mensen zijn die niet weten wie Wibi is.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 19:19

BeFunny schreef:
Aan de andere kant weten hun toch ook wie Wibi is en dat het een bekendheid is. Of zitten ze daar te slapen? Dan weet je toch dat zo iets viraal gaat. Dat paard is overleden dat is al nieuws maar dan nog met zo'n na sleep.

Naast dat ik denk dat dat redelijk mee valt. := tot hij de kür maakte wist ik het niet en toen was ie toch ook geen groentje meer.
Maar moet dat uit maken in hoe hij behandeld wordt? :?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 19:24

BeFunny schreef:

Misschien weten ze dat dondersgoed en zagen ze een bui sterallures hangen waar ze geen zin in hadden.

Als Wibi de 'weten jullie wel wie ik ben' kaart getrokken heeft (waar ik 'm zondermeer voor aanzie) kan iemand ook denken: "oh, dacht je dat je een speciale behandeling kreeg? - dat dacht ik niet..."

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 19:26

Zo ken ik hem iig helemaal niet.

Maarja.

MysterionX

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 19:27

JessicaD88 schreef:
Ayasha schreef:
Dat kan je zelf verzinnen als je je dier naar de gd stuurt voor onderzoek. Je krijgt een email of post met de bevindingen. GD is geen rouwtherapeut of sociale voorzienig.
Wij zijn altijd erg tevreden over het werk van de GD .

Vind ik absoluut niet. Als je een beenbreuk laat onderzoekem dan verwacht je dat het been is opengemaakt en weer gehecht. Meer niet. Dat je paard dan in stukken aan komt nee dat kan je echt niet verzinnen hoor[/quote]
Dat had jij serieus verwacht? :x
9 van de 10 keer breekt een paard een been door trauma van buitenaf. Theoretisch gezien, kan het paard gevallen zijn door kissingspines, ataxie of andere neurologische afwijkingen. Dat ga je allemaal niet vinden als je alleen het been even openmaakt. Eigenlijk kun je dan alleen zeggen dat hij misschien broze botten had :=
Theoretisch was hij misschien wel blind zonder dat Wibi dat ooit gemerkt heeft, en is hij ergens over gestruikeld waardoor hij zijn been brak. Is wel allemaal heel vergezocht natuurlijk, en veranderd feitelijk ook nog eens niks. Paard brak been en kreeg een spuitje. Weinig raadselachtigs aan lijkt mij. Maar goed, t is zijn geld. Als hij dat daar aan uit wil geven, doet hij maar.

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 19:29

Op basis van het verhaal zou ik denken dat de telefoniste vriendelijker had mogen zijn.
Maar ik heb geen idee hoe dat gesprek gegaan is, dus ik ben het ermee eens dat we daar niet over kunnen oordelen.

Al met al is het gewoon een vervelende situatie en vind ik het heel sneu voor hem.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 19:40

BeFunny schreef:

Dat we bij bekende mensen moeten opletten want je weet dat zoiets viraal kan gaan, zegt meer over de bekende mens.

De nasleep zoekt Wibi zelf op. Hij had ook een mooie afscheidspost kunnen maken waarin hij dankbaarheid betuigt aan zijn paard.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 19:42

Ibbel schreef:
BeFunny schreef:

Misschien weten ze dat dondersgoed en zagen ze een bui sterallures hangen waar ze geen zin in hadden.

Als Wibi de 'weten jullie wel wie ik ben' kaart getrokken heeft (waar ik 'm zondermeer voor aanzie) kan iemand ook denken: "oh, dacht je dat je een speciale behandeling kreeg? - dat dacht ik niet..."

Je vult maar van alles in, hoe is dit beter dan wat hij naar de GD deed op instagram, omdat je na een ontmoeting schijnbaar weet hoe de man in elkaar zit?

Had hij zijn grief op insta moeten gooien, zeker niet, maar er wordt hier niet heel veel beter of soms ronduit slechter gereageerd dan hij deed.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 19:44

Ik reageer ook alleen maar op een speculatie met een totaal andere mogelijkheid.
Dat is inderdaad ook een speculatie, maar jeetje, mag het? De man maakt zelf een drama, dan moet je daar ook mee verder mogen filosoferen wat mij betreft.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 19:45

Misschien had ie zijn emoties beter gebruikt om een muziekstuk te componeren. :=

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 19:46

Gini schreef:
BeFunny schreef:

Dat we bij bekende mensen moeten opletten want je weet dat zoiets viraal kan gaan, zegt meer over de bekende mens.

De nasleep zoekt Wibi zelf op. Hij had ook een mooie afscheidspost kunnen maken waarin hij dankbaarheid betuigt aan zijn paard.

Dat zeg ik toch niet.
Ik zeg dat je met zo'n bekendheid weet dat dit sowieso nieuws is dat zijn geliefde paard er niet meer is. En als je dan bot doet door de telefoon en weet dat hij erg emotioneel onder is kun je natuurlijk op je vingers gaan natellen dat hij zich uit. Ik vind dat niet zo vreemd.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 19:54

Goh, ik wel. Empathie werkt twee kanten op. Wie weet wat de receptionist doormaakte. Van haar of hem zie ik geen instapost om beklag te doen over Wibi. Soms verloopt menselijk contact niet goed, hoeft niet altijd op social uitgesmeerd te worden.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 19:55

Ayasha schreef:
Misschien had ie zijn emoties beter gebruikt om een muziekstuk te componeren. :=

Volwassen hoor

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 19:57

Ibbel schreef:
Ik reageer ook alleen maar op een speculatie met een totaal andere mogelijkheid.
Dat is inderdaad ook een speculatie, maar jeetje, mag het? De man maakt zelf een drama, dan moet je daar ook mee verder mogen filosoferen wat mij betreft.

Je bent dan toch geen haar beter, maar om dat het een bekende nederlander is, moet dat schijnbaar kunnen, sneu hoor.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 19:58

Wintu schreef:
Ayasha schreef:

Volwassen hoor

Doorzeiken over speculatie terwijl er niks anders is dan speculatie is dat gelukkig wel. :(:)

Aan mijn suggestie zou ie tenminste nog wat hebben als componist.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 31-01-25 20:01, in het totaal 1 keer bewerkt

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 20:01

Misschien valt er niks te klagen over Wibi. Er is ook niemand die hem even belt om excuus te maken of om iig te zeggen dat ze het betreuren dat hij dat niet begrepen heeft.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 20:02

BeFunny schreef:
Er is ook niemand die hem even belt om excuus te maken of om iig te zeggen dat ze het betreuren dat hij dat niet begrepen heeft.

En hoe weet je dat nou weer?
Omdat Wibi het niet gemeld heeft op 'de sosjals' is het een feit dat niemand 'm gebeld heeft?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 20:02

Misschien valt er niks te excuseren.