Rocamor schreef:Ik snap dat die eiseres niet blij is met dat schieten in de buurt, maar als zij werkelijk gezegd heeft wat er in dat stuk staat. Jakkes.
Ook mijn pony van nog geen 1000 euro is onvervangbaar, net als haar paarden van meer dan 100.000 euro.
Die paarden vervoeren kost duizenden euro? En op korte termijn niet te vervoeren? Hoe doet ze dat dan als ze op concours gaat of als ze met spoed naar een kliniek moet?
En dat ze niet zo goed kan rijden, applaus en ander geluid kunnen ze dan vast ook niet tegen.
Ik hoop echt dat eea uit zijn verband getrokken is door de journalist want op mij komt ze erg snobbistisch over zo.
En nogmaals, ik snap dat je niet blij bent met dat carbid, als je paarden over de flos gaan op stal. Dat geeft allemaal extra stress. Of het dier nu 35 is een nog geen 100 euro waard is of dat ze de sterren van de hemel kunnen lopen en tigduizenden euro waard zijn. Je gunt ze rust.
Nou dit!
Mijn shet merrietje was 22 toen ze bij ons kwam en eerste jaar echt wel aan het rennen. Nu sluit ze goed aan bij de rest, haar zoon van 2,5 is vrij nuchter, dus gaat het redelijk.
Maar die 2 shetten zou zij never nooit niet kunnen betalen. Die zijn voor mij zoveel waard, dat gaat ze niet redden tigduizenden.
Of het realistisch is, is natuurlijk iets anders. Maar iemand die een paard heeft van 5000 euro kan er wel 10jr voor gespaard hebben, dag en nacht keihard werken en krom liggen.
En voor het gevoel maakt het geen donder uit. Een sportpaard voelt niet opeens meer pijn dan een ander paard.
Het is maar een tekst en heb mevrouw niet zelf gesproken, maar nu komt ze niet echt over als een paardenmens.