Glock stopt met Nederlandse vestiging

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 16:23

Veronica2 schreef:
mce schreef:
wat mij steeds verbaast heeft is dat zij na de laatste OS-len waarin de FEI duidelijk aangaf welke wijze van rijden zij voorstaan, deze mannen - inclusief NW- vast zijn blijven houden aan hun wijze van rijden,

terwijl je ook weet - lees ik ook hier op boikt - dat mevr. Glock ook een andere manier van rijden voorstaat, je daar niet op kunt anticiperen, je kon vermoeden dat er na de dood van meneer Glock er een andere wind zou gaan waaien.

wat wie kan anticiperen, heeft een heldere kijk op bepaalde ontwikkelingen, toch!

Misschien hebben ze wel de kans gekregen maar niet gepakt en is dat de reden waarop de stekker er getrokken is, zoiets van wie niet horen wil...........
Dan heb ik wel begrip voor Glock.

Op de Spelen heeft Hans Peter zijn paard wel degelijk op een andere manier voorgesteld dan voorheen, hij was van dat team de enige die meedeed.
Verder eens met janderegelaa, het zijn speculaties.

Mee eens.

En ik denk ook dat de tegenvallende cijfers binnen Glock eerder het besluit hebben laten nemen dan de rijstijl.
Want die was er al voordat ze gingen sponsoren.

Slmt9

Re: Glock stopt met Nederlandse vestiging

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 16:28

Persoonlijk denk ik dat je in je handen mag knijpen dat je voor zoveel jaren zo’n gulle gever hebt gehad die jouw hobby betaald. Of het ooit echt winstgevend is geweest vraag ik me af, maar wellicht als je zoveel geld hebt maakt dat niet uit.

Balen voor de mannen dat ze een nieuw onderkomen moeten gaan vinden in deze dure tijden.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 17:08

Slmt9 schreef:
Persoonlijk denk ik dat je in je handen mag knijpen dat je voor zoveel jaren zo’n gulle gever hebt gehad die jouw hobby betaald. Of het ooit echt winstgevend is geweest vraag ik me af, maar wellicht als je zoveel geld hebt maakt dat niet uit.

Balen voor de mannen dat ze een nieuw onderkomen moeten gaan vinden in deze dure tijden.

Ik denk dat ze er vooorlopig niet eens uit hoeven. Bewoond is beter dan onbewoond.
Vind wel dat als je zo’n duur complex bouwt en je na 10 jaar de stekker er uit trekt, je echt een slechte toekomstvisie hebt gehad destijds.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 17:40

janderegelaa schreef:
Vind wel dat als je zo’n duur complex bouwt en je na 10 jaar de stekker er uit trekt, je echt een slechte toekomstvisie hebt gehad destijds.

Dat ligt er helemaal aan wat je visie en doel was. Soms mag iets best een beetje geld kosten om de aandacht van iets negatiefs af te krijgen.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 17:47

Of gewoon veel te veel geld. Het maakt dan ook echt niet meer uit hè. En met geld teveel verveel je je ook wel eens een keer en ben je ook gewend dat de wereld draait zoals jij wil. Ben je het zat, en dat kan in een opwelling zijn, dan ben je het zat. Punt.

Mevrouw heeft een gigantisch vermogen geërfd. De ex-vrouw en kinderen zijn praktisch onterft. Zijn kinderen zijn ouder dan zijzelf. Ze heeft z’n bedrijf geërfd.
Ze kan doen wat ze wil.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 17:52

Citaat:
Forbes schatte zijn fortuin en dat van zijn familie in 2021 op $1,1 miljard.

Geen idee hoe het nu verdeeld is.
Maar die vrouw zit denk ik niet zo met een paarden pandje meer of minder. En of ze dat bij verkoop eruit haalt of niet.

Heeft leuk wat hobby gehad en is daar nu klaar mee.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 17:58

Benzz schreef:
janderegelaa schreef:

Dat ligt er helemaal aan wat je visie en doel was. Soms mag iets best een beetje geld kosten om de aandacht van iets negatiefs af te krijgen.

Ik vind dit echt zo’n nutteloze opmerking. Die soldaat of agent die jou moet beschermen staat dat 90% van de tijd met een Glock te doen en Glock heeft zich daar ook nooit voor geschaamd. En het feit dat jij er na 12 jaar nog steeds aan kunt refereren geeft wel aan dat dat het doel niet was. Dan had hij beter water naar de Sahel kunnen brengen.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 17:59

DuoPenotti schreef:
Citaat:
Forbes schatte zijn fortuin en dat van zijn familie in 2021 op $1,1 miljard.

Geen idee hoe het nu verdeeld is.
Maar die vrouw zit denk ik niet zo met een paarden pandje meer of minder. En of ze dat bij verkoop eruit haalt of niet.

Heeft leuk wat hobby gehad en is daar nu klaar mee.

Welnee, het GHPC in Oostenrijk is enorm groot en gaat gewoon door.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 18:01

Artikel Horses:

"De NOS maakte naar aanleiding van het besluit van Kathrin Glock om de sponsoring van Edward Gal en Hans Peter Minderhoud rigoreus en vroegtijdig stop te zetten een item. Gal en Minderhoud verschenen niet voor de camera omdat zij zich niet mogen uitlaten over de kwestie."

Ze mogen zich niet uitlaten erover? Dat klinkt toch apart.

En het KNHS heeft geprobeerd paarden te kopen??:

“We hadden de hoop dat we een aantal paarden hadden kunnen overnemen, en met die paarden naar de Spelen van Los Angeles hadden kunnen gaan.”

aniek1985
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 18:03

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 18:14

janderegelaa schreef:

oke, sorry voor de onduidelijkheid: nederlandse hobby.
Daar waar het artikel over gaat

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 18:19

manubres schreef:
Artikel Horses:

"De NOS maakte naar aanleiding van het besluit van Kathrin Glock om de sponsoring van Edward Gal en Hans Peter Minderhoud rigoreus en vroegtijdig stop te zetten een item. Gal en Minderhoud verschenen niet voor de camera omdat zij zich niet mogen uitlaten over de kwestie."

Ze mogen zich niet uitlaten erover? Dat klinkt toch apart.

En het KNHS heeft geprobeerd paarden te kopen??:

“We hadden de hoop dat we een aantal paarden hadden kunnen overnemen, en met die paarden naar de Spelen van Los Angeles hadden kunnen gaan.”

Ze zullen wel geld gehad hebben om de mond te houden.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 18:22

janderegelaa schreef:
Ik vind dit echt zo’n nutteloze opmerking. Die soldaat of agent die jou moet beschermen staat dat 90% van de tijd met een Glock te doen en Glock heeft zich daar ook nooit voor geschaamd. En het feit dat jij er na 12 jaar nog steeds aan kunt refereren geeft wel aan dat dat het doel niet was. Dan had hij beter water naar de Sahel kunnen brengen.

Mooie aanname! Ik doel namelijk op het feit dat de roddelbladen sindsdien niet meer over de vechtscheiding schreef, maar alleen nog over de grote feestjes op de wedstrijden die Glock organiseerde.

Het ging alleen nog maar over de investeringen van paarden, Robbie Williams die kwam enz enz. En niet meer over de vechstscheiding. l

Opvallend is ook toen de schikking klaar was met de ex, dat allemaal niet meer georganiseerd werd.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 18:23

janderegelaa schreef:

Nee, in Oostenrijk is bekend gemaakt dat er ook volledig gestopt wordt.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 18:24

MarjanB schreef:
Ze zullen wel geld gehad hebben om de mond te houden.

Denk eerder een spreekverbod met een enorme boeteclausule.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 18:27

Benzz schreef:
janderegelaa schreef:

Nee, in Oostenrijk is bekend gemaakt dat er ook volledig gestopt wordt.

Heb je een bron? Ik vind op hun Facebook en website niks terug daarover.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 18:29

_San87_ schreef:

De Oostenrijkse hippische website Eqwo.net, de mediapartner van Glock in Oostenrijk, schrijft dat Glock de activiteiten in de internationale paardensport en de fokkerij helemaal staakt, dus niet alleen de activiteiten in Nederland.

Staat in het artikel van Horses.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 18:33

Benzz schreef:
_San87_ schreef:

De Oostenrijkse hippische website Eqwo.net, de mediapartner van Glock in Oostenrijk, schrijft dat Glock de activiteiten in de internationale paardensport en de fokkerij helemaal staakt, dus niet alleen de activiteiten in Nederland.

Staat in het artikel van Horses.

Op eqwo.net vind ik niks over dat Oostenrijk ook sluit, alleen dat NL sluit en het artikel van Horses kan ik niet lezen, helaas.

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 18:34

Als ik het artikel aanklik en vertaal gaat het alleen om de Nederlandse tak en staat er helemaal niets over Oostenrijk bij verder. Dus vooralsnog lijkt het er op dat het alleen om de Nederlandse tak gaat.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 18:42

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 18:45

Zal vast binnenkort wel meer naar buiten komen. Ik las het in het artikel.

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 18:51

Welk artikel? De link die jij gestuurd hebt daar staat er niets over in, alleen over Nederland.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 19:03

janderegelaa schreef:
DuoPenotti schreef:
Waarom zou castreren van de paarden zo erg zijn?
Nog wat in de diepvries voor wie wil en klaar.
Niet zo dat er geen goede hengsten meer bestaan daarna. En de hele fokkerij in stort.

Die hengsten dekken veel te veel om alleen met DV beschikbaar te zijn.

Even over dit. Naar mijn idee hebben ze niet bijzonder veel hengsten die veel dekken? Toto, Johnson en Dreamboy zijn de enige welke ik in afstamming vaak voorbij zie komen. Misschien Taminiau zo links en rechts. Maar ik ken, naast de sporadische social media post, de andere hengsten niet als veel dekkers (of überhaupt als fokhengsten, wist niet dat die Energy ook dekte bijvoorbeeld). Nu ben ik er al best een tijd uit, dus het kan aan mij liggen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 19:07

En stel ze dekken nog wel veel.
Dat is dan inkomstenverlies, maar mijn quote eerder laat wel zien dat dat ook niet word gemist.
Dan is er diepvries voor de liefhebber, wellicht duur betaald ook nog en klaar.
Dan hebben die paarden ook weer genoeg nageslacht.
Zoals ik zei, de fokkerij stort niet in bij het missen van een paar hengsten.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 19:23

denisesilver schreef:
Even over dit. Naar mijn idee hebben ze niet bijzonder veel hengsten die veel dekken? Toto, Johnson en Dreamboy zijn de enige welke ik in afstamming vaak voorbij zie komen. Misschien Taminiau zo links en rechts. Maar ik ken, naast de sporadische social media post, de andere hengsten niet als veel dekkers (of überhaupt als fokhengsten, wist niet dat die Energy ook dekte bijvoorbeeld). Nu ben ik er al best een tijd uit, dus het kan aan mij liggen.

Voor 2024 deze:

Afbeelding

Voorheen ook Kardam,s Whisper en King Karim. Total US.

Toto jr heeft natuurlijk ontzettend veel gedekt.

En ik zou het wel jammer vinden als Toto en Taminiau niet meer beschikbaar zijn. Johnson en Dreamboy zullen wel naar hun mede eigenaren gaan.

Afbeelding
Het is wel een prachtig optrekje in Oosterbeek.