Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DiantaM schreef:Ik zou het ook reuze interessant vinden als verschildende pensionstaleigenaren eens inzicht gaven in de financiën. Ik denk dat veel mensen schrikken van hoe weinig de pensionstaleigenaren over houden
DuoPenotti schreef:Klopt, dat kan in principe net zo goed om een nette auto gaan.Eens. Maar dat heeft niet perse met paarden te maken.
Kijk naar wat je zelf hebt. Er zijn er altijd met meer.. Maar niet perse gelukkiger...
Polar schreef:Ik denk dat een pensionstal alleen echt uit kan als je of de hoofdprijs vraagt of er ook nog diensten naast aanbiedt die een hoger verdienmodel hebben.
DiantaM schreef:Ik zou het ook reuze interessant vinden als verschildende pensionstaleigenaren eens inzicht gaven in de financiën. Ik denk dat veel mensen schrikken van hoe weinig de pensionstaleigenaren over houden
Polar schreef:Met paarden aan huis is op vakantie gaan sowieso niet echt handig, vind ik, maar ik vind het concept vakantie sowieso maar vreemd, haha.
Het punt dat ik eigenlijk wil maken is dat ik vind dat de kloof tussen rijk en arm te groot is en dat het voor iedereen beter zou zijn als die kleiner zou worden.
Sunnda schreef:Hier iemand met 2 eigen en 4 pensionpaarden aan huis.
Ik zie het probleem zoals sommige hier benoemen niet zo.
Ik heb die spullen toch nodig voor mijzelf. Ik wil een fatsoenlijke bak, ik wil een huis met grond voor paarden en ik wil droge voeten in de winter voor mijn paarden. En dat anderen daar tegen iets meer dan de kostprijs (handig, eigen paarden weer wat goedkoper) van meegenieten is toch perfect?
Dat je er niet van kan leven en daarnaast gewoon werkt lijkt mij niet meer dan normaal, van zes paarden leven zou een wonder zijn.
Loretta schreef:Sunnda schreef:Hier iemand met 2 eigen en 4 pensionpaarden aan huis.
Ik heb die spullen toch nodig voor mijzelf. Ik wil een fatsoenlijke bak, ik wil een huis met grond voor paarden en ik wil droge voeten in de winter voor mijn paarden. En dat anderen daar tegen iets meer dan de kostprijs (handig, eigen paarden weer wat goedkoper) van meegenieten is toch perfect?
Dat je er niet van kan leven en daarnaast gewoon werkt lijkt mij niet meer dan normaal, van zes paarden leven zou een wonder zijn.
op zo'n stal staan. Dat noemen wij hier ook wel particulier staan.
Niets mis mee wat mij betreft. Een soort van deeleconomie, maar daardoor wordt het wel moeilijker om een beroepsstal uit te baten.
Ik snap wel dat het vanuit het perspectief van iemand die van pensionstalling wil leven schuurt. Maar dan blijf ik me toch af vragen. Waarom ben je dan niet een ander type bedrijf begonnen?
Gini schreef:Wat is rijk?
Een modaal inkomen hebben, in Nederland (of België) wonen en jezelf dan niet rijk noemen; op het wereldtoneel huilen ze als je dat zegt.
En zoals al eerder vermeld: is een paard houden an sich te duur of wordt het te duur naast een nieuwe auto, 5 streamingdiensten, wekelijks uit eten en 3 vliegreizen per jaar?
Veronica2 schreef:Gini schreef:Wat is rijk?
Een modaal inkomen hebben, in Nederland (of België) wonen en jezelf dan niet rijk noemen; op het wereldtoneel huilen ze als je dat zegt.
En zoals al eerder vermeld: is een paard houden an sich te duur of wordt het te duur naast een nieuwe auto, 5 streamingdiensten, wekelijks uit eten en 3 vliegreizen per jaar?
Je vergeet nog de nagelstudio, de kapper, de online winkels, vapen en het verschijnsel part-time werken.