Pony Zwartje 'half opgegeten' in weiland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Somebody85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 08:55

Bewijs, daar draait het om. Het zijn nu alleen maar beschuldigingen zonder bewijs. En ja, waarom geen DNA afnemen? Dan heb je toch bewijs? Weet je ook waar je aan toe bent. En kun je hard maken dat het een wolf was. Zaken samenvoegen en zo een sterk verhaal tegen de wolf.

Nu zie ik vaak hard roepen (en slecht hekwerk). Verzamel bewijs, maak foto’s van je hekwerk, de dieren die zijn aangevallen, laat DNA onderzoek doen. Zo maak je je sterk tegen de PRO-wolf aanhangers.

Nu roepen beide kanten alleen maar hard, tegen elkaar.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 08:55

Somebody85 schreef:
1. jawel, honden
2. Oh, ik ben benieuwd, heb je een link? Dacht dat iedereen zei dat dit de eerste pony was.
3. Dat is een conclusie van een foto… dat is het goed te weten wie de plaatser van de foto is. Was de foto van gisteren, was het op het erf enzovoorts. Als dat allemaal zo is, het blijft een suggestie. Al vind ik de wolf dan heel verdacht.
4. Dat wordt gezegd, ook geen bewijs.

Zeker wel context. Het is belangrijk om te weten wie deze berichten plaatst, de anti-wolf groep. Ik wacht DNA onderzoek af. En als het de wolf is moeten we kijken naar oplossingen. En ja, die zijn er… wolven beheren, goed hekwerk tegen de wolf… ga zo maaf door.

Honden doen zulke dingen niet, voordat de wolf er was gebeurde dit nooit.

En heb ik een link? Ik woon in dit gebied dus ja ik maak alles mee. Als je de wolven topics doorleest komen alle meldingen voorbij. En dan zeg ik nog maar even niks over de schapen die dagelijks te grazen genomen werden. Even terug lezen tot vorig jaar herfst toen de eerste aanvallen waren op volwassen paarden op de Valouwe.
De plaatser was de eigenaresse, wie anders? de foto komt van de camera beelden.
En nee, dat wordt niet alleen gezegd...ik woon twee straten verderop dus weet gewoon hoe het erf er uit ziet en er is geen woord aan gelogen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 08:56

Nou als je niet eens weet hoeveel en wat voor een dieren er al allemaal zijn doodgebeten kun je beter eerst even je huiswerk doen.

Maar geloof wat je wil. DNA zal het wel weer uitwijzen en dan is iedereen weer stil.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 08:57

Somebody85 schreef:
Bewijs, daar draait het om. Het zijn nu alleen maar beschuldigingen zonder bewijs. En ja, waarom geen DNA afnemen? Dan heb je toch bewijs? Weet je ook waar je aan toe bent. En kun je hard maken dat het een wolf was. Zaken samenvoegen en zo een sterk verhaal tegen de wolf.

Nu zie ik vaak hard roepen (en slecht hekwerk). Verzamel bewijs, maak foto’s van je hekwerk, de dieren die zijn aangevallen, laat DNA onderzoek doen. Zo maak je je sterk tegen de PRO-wolf aanhangers.

Nu roepen beide kanten alleen maar hard, tegen elkaar.

Als je foto's maakt van je hekwerk gaan pro wolfers er alles aan doen om de eigenaar zwart te maken. Tot aangifte doen aan toe omdat het hekwerk volgens hun niet deugd. Mensen die hun dieren verliezen worden bedreigd door pro wolfers. Die lui zijn knettergek. DNA onderzoek wordt gedaan en de uitslagen zijn allemaal gewoon terug te lezen op BIJ12.

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 08:57

Ik heb voordat de wolf weer in Nederland was, nog nooit een bericht gezien, gelezen of gehoord over een honden aanval op een pony, koe, paard, en 40 schapen waarbij het kadaver helemaal leeg is gevreten, door het weiland verspreid.
Als dat zo is, mag je mij dat nieuwsbericht laten zien hoor Somebody85!
Laatst bijgewerkt door gillian op 30-09-24 08:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Somebody85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 08:58

Dan is het toch goed? Ik laat voor nu alleen de context zien. Want geen partij heeft bewijs. En als ik daar zou wonen, dan zouden mijn dieren allemaal achter een goed hekwerk staan. En als het mij dan nog zou overkomen, zou ik echt zo hard de media opzoeken.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 09:00

Somebody85 schreef:
Bewijs, daar draait het om. Het zijn nu alleen maar beschuldigingen zonder bewijs.
Je ziet letterlijk beelden van de wolf op hun erf? Of had je beelden willen zien tijdens het verscheuren van de pony?

Wat is jouw reactie als ze over een paar jaar vinden dat leeuwen en tijgers prima in Nederland kunnen verblijven? Of IJsberen? Moeten we dan grachten om onze huizen plaatsen?
Ik durf er bijna wel iets om te verwedden dat die minder vee en huisdieren doden, dus dat is dan ook goed toch?
Of is dat anders volgens jou?

gillian

Somebody85 schreef:
Dan is het toch goed? Ik laat voor nu alleen de context zien. Want geen partij heeft bewijs. En als ik daar zou wonen, dan zouden mijn dieren allemaal achter een goed hekwerk staan. En als het mij dan nog zou overkomen, zou ik echt zo hard de media opzoeken.

En wat is dan een goed en veilig hekwerk volgens jou?
Laat eens een foto en bewijs zien waar 100% geen wolf doorheen, onderdoor of overheen komt?

Somebody85

gillian schreef:
Ik heb voordat de wolf weer in Nederland was, nog nooit een bericht gezien, gelezen of gehoord over een honden aanval op een pony, koe, paard, en 40 schapen waarbij het kadaver helemaal leeg is gevreten, door het weiland verspreid.

Het gaat om het doden, en ja, dat doen honden dus ook. Niet de manier waarop. https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/159592 ... ijgt-boete

Somebody85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 09:01

Polar schreef:
Somebody85 schreef:
Bewijs, daar draait het om. Het zijn nu alleen maar beschuldigingen zonder bewijs.
Je ziet letterlijk beelden van de wolf op hun erf? Of had je beelden willen zien tijdens het verscheuren van de pony?

Wat is jouw reactie als ze over een paar jaar vinden dat leeuwen en tijgers prima in Nederland kunnen verblijven? Of IJsberen? Moeten we dan grachten om onze huizen plaatsen?
Ik durf er bijna wel iets om te verwedden dat die minder vee en huisdieren doden, dus dat is dan ook goed toch?
Of is dat anders volgens jou?

Wat een onzin, je weet ook dat de wolf oorspronkelijk hier hoort.

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 09:01

Somebody85 schreef:
gillian schreef:

Het gaat om het doden, en ja, dat doen honden dus ook. Niet de manier waarop. https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/159592 ... ijgt-boete

Honden doen dit niet op deze manier. Dat zegt toch genoeg?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 09:02

Somebody85 schreef:

Dan wordt je bedreigd en aangeklaagd omdat je niet goed voor je beesten zorgt. Ze willen nu al aangifte doen tegen de Hoge Veluwe terwijl daar bijna alle moeflons uitgemoord zijn en de wolven zelfs over de wolfwerende hekken komen om die beesten te pakken.

https://nos.nl/regio/gelderland/artikel ... oge-veluwe

Die wolfwerende hekken zijn een farce.
Maar pro wolfers (sommige dan) zijn echt totaal gestoord.

Somebody85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 09:04

Somebody85 schreef:
gillian schreef:

Honden doen dit niet op deze manier. Dat zegt toch genoeg?

Dood is toch dood? Ik ben geen wolf deskundige. DNA is het bewijs.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 09:04

Neuh, niet stil, dan krijg je de wolvenvariant van de "wie gaat er dan ook in een kort rokje over straat" --> had je maar een wolfwerend raster van (wat was het ook weer? Eerst een meter, toen 1.20 en nu 1.35 m?) moeten hebben

Somebody, als jij denkt dat je enkel de context wilt laten zien, mits je denk ik de feedback van velen hier, dat je insinuerend bezig bent. Je wilt beide kanten aangeven, maar "het bericht komt van een anti-wolver" en de insinuatie die ik dan in jouw bericht lees--> dus is het niet waar.
Iemand schrijft dat het een Iberische wolf zou zijn: jij lijkt dat klakkeloos over te nemen en daarmee insinueer jij nu dat het verhaal dat de pony opgevroten is door een wolf dus niet waar is / kan zijn.

In de andere topics worden ook vragen gesteld nav deze berichten.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 09:05

[quote="Somebody85"]Bewijs, daar draait het om. Het zijn nu alleen maar beschuldigingen zonder bewijs. En ja, waarom geen DNA afnemen? Dan heb je toch bewijs? Weet je ook waar je aan toe bent. En kun je hard maken dat het een wolf was. Zaken samenvoegen en zo een sterk verhaal tegen de wolf.

Nu roepen beide kanten alleen maar hard, tegen elkaar.[/quote
Ga je nu eerst eens inlezen en jezelf informeren voordat je blijft roeptoeteren vanuit onwetendheid. Je komt als mosterd na de maaltijd laten we het zomaar zeggen in 2018 was dit misschien wel van toepassing geweest maar we zijn 6 jaar verder.

Somebody85

Elisa2 schreef:
Somebody85 schreef:

Dan wordt je bedreigd en aangeklaagd omdat je niet goed voor je beesten zorgt. Ze willen nu al aangifte doen tegen de Hoge Veluwe terwijl daar bijna alle moeflons uitgemoord zijn en de wolven zelfs over de wolfwerende hekken komen om die beesten te pakken.

https://nos.nl/regio/gelderland/artikel ... oge-veluwe

Die wolfwerende hekken zijn een farce.
Maar pro wolfers (sommige dan) zijn echt totaal gestoord.

Dat zal best, maar volgens mij zijn de fanatieke anti-wolf en pro-wolf allebei niet zo netjes.

Polar

Somebody85 schreef:
Je begrijpt toch zelf wel dat als in 1860 de wolf uit Nederland is verdwenen o.a vanwege habitatverlies en schaarste aan prooidieren, dat de omstandigheden nu in 2024 er niet bepaald beter op zijn geworden voor de wolf? Of denk jij dat er nu meer natuur en wilde dieren zijn dan bijna 200 jaar geleden?

gillian

De manier van afslachten is weldegelijk relevant.
Als je dat niet inziet, en alleen dna als bewijs wil zien, ben je echt blind vindt ik.

Somebody85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 09:06

Rizette schreef:
Somebody85 schreef:

Nu roepen beide kanten alleen maar hard, tegen elkaar.[/quote
Ga je nu eerst eens inlezen en jezelf informeren voordat je blijft roeptoeteren vanuit onwetendheid. Je komt als mosterd na de maaltijd laten we het zomaar zeggen in 2018 was dit misschien wel van toepassing geweest maar we zijn 6 jaar verder.

En is er al een oplossing dan? Nee. Dus bewijzen verzamelen, bundelen en denken aan oplossingen. Niet allebei de kampen maar hard blijven roepen.

Somebody85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 09:07

gillian schreef:
De manier van afslachten is weldegelijk relevant.
Als je dat niet inziet, en alleen dna als bewijs wil zien, ben je echt blind vindt ik.

Ja, ik hou van feiten, DNa. Dan kan je achteraf niet beweren dat het anders is gegaan.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 09:08

Somebody85 schreef:
Vertel? Is het al aangetoond dat het een wolf was?

Nee, we hebben hier bidsprinkhanen en jachtluipaarden, nou goed.

Somebody85

Polar schreef:
Somebody85 schreef:
Je begrijpt toch zelf wel dat als in 1860 de wolf uit Nederland is verdwenen o.a vanwege habitatverlies en schaarste aan prooidieren, dat de omstandigheden nu in 2024 er niet bepaald beter op zijn geworden voor de wolf? Of denk jij dat er nu meer natuur en wilde dieren zijn dan bijna 200 jaar geleden?

De wolf is hier zelf weer naar toe getrokken.

gillian

Het feit blijft dat voordat de wolf terug was, er geen enkele hondenaanval op vee zo uit de hand is gelopen zoals nu momenteel gebeurt.

En of de wolf zelf hier naartoe is gewandeld, zijn de meningen over verdeeld.
Laatst bijgewerkt door gillian op 30-09-24 09:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Somebody85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 09:09

sterregoud schreef:
Somebody85 schreef:
Vertel? Is het al aangetoond dat het een wolf was?

Nee, we hebben hier bidsprinkhanen en jachtluipaarden, nou goed.

Wel honden, en mensen die de wolf weg willen hebben… dus maak de bewijslast sterk, doe DNA onderzoek.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 09:09

Ik denk dat alleen een dubbel hek met scheermes draad en 10.000 volt gaat helpen om de wolf buiten te houden. Beetje zoals een gevangenis, dat idee. En dan uiteraard wel 3 tot 5 meter hoog.

Prachtig uitzicht krijg je dan, als heel NL vol staat met dat soort hekken.

Ik vind de wolf een mooi dier, maar ik vind ook dat koeien, paarden en schapen mooie dieren zijn, die op onze bescherming rekenen.

En als een wolfwerend hek niet werkt, dan zal je dus iets aan de wolf moeten doen.
Laatst bijgewerkt door Tallie1979 op 30-09-24 09:10, in het totaal 1 keer bewerkt