Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Somebody85 schreef:1. jawel, honden
2. Oh, ik ben benieuwd, heb je een link? Dacht dat iedereen zei dat dit de eerste pony was.
3. Dat is een conclusie van een foto… dat is het goed te weten wie de plaatser van de foto is. Was de foto van gisteren, was het op het erf enzovoorts. Als dat allemaal zo is, het blijft een suggestie. Al vind ik de wolf dan heel verdacht.
4. Dat wordt gezegd, ook geen bewijs.
Zeker wel context. Het is belangrijk om te weten wie deze berichten plaatst, de anti-wolf groep. Ik wacht DNA onderzoek af. En als het de wolf is moeten we kijken naar oplossingen. En ja, die zijn er… wolven beheren, goed hekwerk tegen de wolf… ga zo maaf door.
Somebody85 schreef:Bewijs, daar draait het om. Het zijn nu alleen maar beschuldigingen zonder bewijs. En ja, waarom geen DNA afnemen? Dan heb je toch bewijs? Weet je ook waar je aan toe bent. En kun je hard maken dat het een wolf was. Zaken samenvoegen en zo een sterk verhaal tegen de wolf.
Nu zie ik vaak hard roepen (en slecht hekwerk). Verzamel bewijs, maak foto’s van je hekwerk, de dieren die zijn aangevallen, laat DNA onderzoek doen. Zo maak je je sterk tegen de PRO-wolf aanhangers.
Nu roepen beide kanten alleen maar hard, tegen elkaar.
Somebody85 schreef:Je ziet letterlijk beelden van de wolf op hun erf? Of had je beelden willen zien tijdens het verscheuren van de pony?Bewijs, daar draait het om. Het zijn nu alleen maar beschuldigingen zonder bewijs.
Somebody85 schreef:Dan is het toch goed? Ik laat voor nu alleen de context zien. Want geen partij heeft bewijs. En als ik daar zou wonen, dan zouden mijn dieren allemaal achter een goed hekwerk staan. En als het mij dan nog zou overkomen, zou ik echt zo hard de media opzoeken.
gillian schreef:Ik heb voordat de wolf weer in Nederland was, nog nooit een bericht gezien, gelezen of gehoord over een honden aanval op een pony, koe, paard, en 40 schapen waarbij het kadaver helemaal leeg is gevreten, door het weiland verspreid.
Als dat zo is, mag je mij dat nieuwsbericht laten zien hoor Somebody85!
Polar schreef:Somebody85 schreef:Je ziet letterlijk beelden van de wolf op hun erf? Of had je beelden willen zien tijdens het verscheuren van de pony?Bewijs, daar draait het om. Het zijn nu alleen maar beschuldigingen zonder bewijs.
Wat is jouw reactie als ze over een paar jaar vinden dat leeuwen en tijgers prima in Nederland kunnen verblijven? Of IJsberen? Moeten we dan grachten om onze huizen plaatsen?
Ik durf er bijna wel iets om te verwedden dat die minder vee en huisdieren doden, dus dat is dan ook goed toch?
Of is dat anders volgens jou?
Somebody85 schreef:gillian schreef:Ik heb voordat de wolf weer in Nederland was, nog nooit een bericht gezien, gelezen of gehoord over een honden aanval op een pony, koe, paard, en 40 schapen waarbij het kadaver helemaal leeg is gevreten, door het weiland verspreid.
Het gaat om het doden, en ja, dat doen honden dus ook. Niet de manier waarop. https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/159592 ... ijgt-boete
Somebody85 schreef:Dan is het toch goed? Ik laat voor nu alleen de context zien. Want geen partij heeft bewijs. En als ik daar zou wonen, dan zouden mijn dieren allemaal achter een goed hekwerk staan. En als het mij dan nog zou overkomen, zou ik echt zo hard de media opzoeken.
Somebody85 schreef:gillian schreef:Ik heb voordat de wolf weer in Nederland was, nog nooit een bericht gezien, gelezen of gehoord over een honden aanval op een pony, koe, paard, en 40 schapen waarbij het kadaver helemaal leeg is gevreten, door het weiland verspreid.
Het gaat om het doden, en ja, dat doen honden dus ook. Niet de manier waarop. https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/159592 ... ijgt-boete
Elisa2 schreef:Somebody85 schreef:Dan is het toch goed? Ik laat voor nu alleen de context zien. Want geen partij heeft bewijs. En als ik daar zou wonen, dan zouden mijn dieren allemaal achter een goed hekwerk staan. En als het mij dan nog zou overkomen, zou ik echt zo hard de media opzoeken.
Dan wordt je bedreigd en aangeklaagd omdat je niet goed voor je beesten zorgt. Ze willen nu al aangifte doen tegen de Hoge Veluwe terwijl daar bijna alle moeflons uitgemoord zijn en de wolven zelfs over de wolfwerende hekken komen om die beesten te pakken.
https://nos.nl/regio/gelderland/artikel ... oge-veluwe
Die wolfwerende hekken zijn een farce.
Maar pro wolfers (sommige dan) zijn echt totaal gestoord.
Somebody85 schreef:Je begrijpt toch zelf wel dat als in 1860 de wolf uit Nederland is verdwenen o.a vanwege habitatverlies en schaarste aan prooidieren, dat de omstandigheden nu in 2024 er niet bepaald beter op zijn geworden voor de wolf? Of denk jij dat er nu meer natuur en wilde dieren zijn dan bijna 200 jaar geleden?Wat een onzin, je weet ook dat de wolf oorspronkelijk hier hoort.
Rizette schreef:Somebody85 schreef:Bewijs, daar draait het om. Het zijn nu alleen maar beschuldigingen zonder bewijs. En ja, waarom geen DNA afnemen? Dan heb je toch bewijs? Weet je ook waar je aan toe bent. En kun je hard maken dat het een wolf was. Zaken samenvoegen en zo een sterk verhaal tegen de wolf.
Nu zie ik vaak hard roepen (en slecht hekwerk). Verzamel bewijs, maak foto’s van je hekwerk, de dieren die zijn aangevallen, laat DNA onderzoek doen. Zo maak je je sterk tegen de PRO-wolf aanhangers.
Nu roepen beide kanten alleen maar hard, tegen elkaar.[/quote
Ga je nu eerst eens inlezen en jezelf informeren voordat je blijft roeptoeteren vanuit onwetendheid. Je komt als mosterd na de maaltijd laten we het zomaar zeggen in 2018 was dit misschien wel van toepassing geweest maar we zijn 6 jaar verder.
Polar schreef:Somebody85 schreef:Je begrijpt toch zelf wel dat als in 1860 de wolf uit Nederland is verdwenen o.a vanwege habitatverlies en schaarste aan prooidieren, dat de omstandigheden nu in 2024 er niet bepaald beter op zijn geworden voor de wolf? Of denk jij dat er nu meer natuur en wilde dieren zijn dan bijna 200 jaar geleden?Wat een onzin, je weet ook dat de wolf oorspronkelijk hier hoort.