Te paard van het Belgische Ieper naar Alkmaar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 14:23

Weet ze dat Alkmaar "naar omhoog" is? Of heeft ze haar kaart ondersteboven?

Jolliegirl

Re: Te paard van het Belgische Ieper naar Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 14:26

Je kunt ook nergens op reageren als zij jou niet volgt.
Ik denk dat ze behoorlijk wat negatieve reacties gehad heeft.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 14:31

Terecht ook…. En dan deze temperaturen….

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 14:51

Ik liep net een uurtje buiten en dat was al afzien met deze temperaturen.
Om dan nu met een paard in slechte conditie ook nog eens 120 km te gaan rijden is gewoon pure mishandeling.
Arme dieren.

Het is niet stoer om ruim 620 km in 8 dagen te willen rijden, maar het is wel stoer om toe te geven dat je plan niet haalbaar is en je verlies te nemen.

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 14:57

Ik ging net even naar buiten in m'n lunchpauze en ik zweet al als een otter. Niet te doen man...

Het is al een idioot plan met normale temperaturen.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 15:08

En het landschap is geen pure vlakte daar he...

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 15:16

Ik hoop dat ze nog een keer op dr muil gaat en de tocht verder moet af blazen. Wat een debiel!!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 15:21

Kan hier niet op worden ingegrepen door een instantie?
Kan je ergens melding maken?

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 15:39

Dus haar plan b is een pony? en die is net op ijzers gezet.
Klinkt behoorlijk niet door gedacht dit plan. En als je van slaapplek naar slaapplek trekt kan je toch niet zeggen ow we rijden over 2 dagen wel die kilometers. Voor nu klinkt het alsof ze elke avond nog op haar eigen stal staan en ze daar slapen. Of hoor ik dat verkeerd?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 15:45

Sowieso ook niet eerlijk naar de pony toe om die snel op ijzers te zetten en dan meteen flinke afstanden te laten lopen.
Die zal eerst goed moeten wennen aan het beslag.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 15:53

Cayenne schreef:
Ik liep net een uurtje buiten en dat was al afzien met deze temperaturen.
Om dan nu met een paard in slechte conditie ook nog eens 120 km te gaan rijden is gewoon pure mishandeling.
Arme dieren.

Het is niet stoer om ruim 620 km in 8 dagen te willen rijden, maar het is wel stoer om toe te geven dat je plan niet haalbaar is en je verlies te nemen.

Nou echt hoor. Hoe onverantwoord kun je zijn. Walgelijk, dat egoïsme van mensen en het niet eerlijk en realistisch kunnen kijken naar wat je van je dieren vraagt/verwacht/eist of beter gezegd; niet moet vragen/verwachten/eisen in bepaalde situaties. Jammer van je droom of plannen maar dat is het dan ook; jammer. Het welzijn van je dieren moet toch absoluut voorop staan hier. Hoe kun je zo blind en egoïstisch zijn |(

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 15:55

Misschien het geld beter investeren in het syndroom van ongelooflijke domheid.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 16:00

Ik was net buiten en het is echt vies warm hoor. Ik vind dat ze het moet afblazen en een nieuwe poging moet wagen in het voorjaar. Met een gezonder paard en verspreid over meer dagen.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 16:44

Het is idioot. Ik ben net even naar stal gereden om mijn paard af te koelen onder de douche. Die stond al te zweten op de wei. Laat staan dat je vandaag gaat rijden.

Kijk als het nou op leven of dood is maar dit is niet echt dringend hè. Ik kwam trouwens onderweg ook nog een trailer met paard tegen. Dat je ook denkt: als het niet een ritje naar een kliniek is doe het dan even niet.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 18:10

En dan nog een vraag mag je in België niet in de berm rijden? Haar laatste instastory rijdt ze nog steeds op de weg terwijl ik best een redelijke berm zie.
En de eerdere stories rijdt ze ook niet in de berm behalve dat draf/galop filmpje.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 18:12

Binnen de bebouwde kom op straat, buiten de bebouwde kom mogen ze in de berm.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 18:14

Dus niet zo als hier dat je de beste en veiligste plek mag kiezen?
Ik denk echt dat ze buiten de bebouwde kom rijdt hoor.

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 18:25

Ik hoop dat de pony waarmee ze dan nu rijd ouder is.. want diegene die geblesseerd is, is namelijk nog niet zo lang geleden 4 jaar geworden. Wat naast de huidige fysieke toestand, ook nog te jong is..zeker voor wat er verwacht word!
Laatst bijgewerkt door Jolynne op 02-09-24 18:26, in het totaal 2 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 18:26

Jolynne schreef:
Ik hoop dat de pony waarmee ze dan nu rijd ouder is.. want diegene die geblesseerd is, is namelijk nog niet zo lang geleden 4 jaar geworden. Wat naast de huidige fysieke toestand, ook nog te jong is..zeker voor wat er verwacht word!

Dat lijkt me inderdaad te jong voor zo’n lange zware tocht. En zeker in die conditie.

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 18:27

Suzanne F. schreef:
Jolynne schreef:

Dat lijkt me inderdaad te jong voor zo’n lange zware tocht. En zeker in die conditie.

Hier (23 juli 2023) was die namelijk nog maar 3.. :(
https://www.instagram.com/p/CvC85sRIaN3/

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 18:34

Nouja een gezonde 4-jarige kan natuurlijk best een paar uurtjes per dag buitenrijden.
Alleen is dit bewuste plan wel heel heftig.

Ik vind het ook wel sneu voor d'r hoor, de bedoeling is goed.
Maar als het sponsorbedrag zo laag is dan is dat wel balen denk ik, en nu ook 1 paard kapot....

De planning is wel gewoon ruk natuurlijk.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 18:41

Ik vind het echt niet sneu voor haar, hoor. Ze is geen tien hé, haar hersens zijn hopelijk volledig ontwikkeld. Het verhaal wordt steeds erger. Met een onbespierde vierjarige honderden kilometers. In deze hitte.

Krijg bij dit soort ondernemingen vaak het gevoel dat het goede doel een smoes is om een keer iets aparts te doen en aandacht te krijgen. Het is niet omdat je het woord kanker noemt, dat je een vrijbrief hebt om maar alles te doen wat in je opkomt. Als je er nu een paar miljoen mee ophaalt, en dan ten koste van jezelf en niet van dieren: mijn zegen heb je. Maar voor een paar honderd euro. Dit is gewoonweg belachelijk.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 19:30

pmarena schreef:
Nouja een gezonde 4-jarige kan natuurlijk best een paar uurtjes per dag buitenrijden.
Alleen is dit bewuste plan wel heel heftig.

Ik vind het ook wel sneu voor d'r hoor, de bedoeling is goed.
Maar als het sponsorbedrag zo laag is dan is dat wel balen denk ik, en nu ook 1 paard kapot....

De planning is wel gewoon ruk natuurlijk.

Ik vind de bedoeling helemaal niet goed. Als je je voordoet als paardentrainer, maar je blijkbaar weinig kennis en kunde hebt of paarden interesseren je gewoon weinig dat je ze aan dingen bloot gaat stellen voor jouw eigen ego die helemaal niet eerlijk zijn, laat staan in deze conditie. Dan vind ik de bedoeling niet goed. Je offert de gezondheid van dieren op voor een inzamelingsactie. Dat je dat met eigen gezondheid doet moet men zelf weten. Geld inzamelen is super, maar op zo'n manier vind ik er helemaal geen goede bedoeling aan.

Zo'n actie kan je ook doen zonder dieren er de dupe van worden. Dus nee, sneu voor haar absoluut niet. Voor de dieren wel. Zij beweert een trainer te zijn, dan zou ze beter moeten weten. Of advies vragen aan mensen die ervaring hebben met zulke tochten en dat advies aannemen. Zowel over de conditie van de dieren, de voorbereiding, de tocht zelf en dus ook dat het helemaal nergens op slaat zo vreselijk veel extra kilometers te rijden omdat je graag bij bepaalde mensen wil slapen of bepaalde dingen wilt zien...

De bedoeling was goed geweest als de paarden er niet de dupe van zouden worden of wanneer gezonde dieren met een normale route. Het zou sneu zijn als die gezonde paarden met normale route het niet af konden maken door pech.

Daarnaast vind ik een paar uur per dag buitenritten voor een gezonde 4 jarige ook al te veel dagen achter elkaar. Een 4 jarige die een L proef loopt wordt over geroepen dat het veel te zwaar is en veel te veel van gevraagd wordt, maar uren per dag buiten rijden is niet te zwaar?

Edit: en dat advies had ze dus gevraagd, maar de antwoorden stonden haar niet aan dus doet gewoon haar eigen ding voor haar eigen ego. Dat is geen goede bedoeling.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 19:36

Femke_Tweety schreef:
prompter schreef:
Wie verzint het om met twee paarden over de Erasmusbrug te willen gaan :roll: . Loeidruk, trams vrachtwagens alles, en voor en na tig stoplichten waar alles langs je heen raast. Als voetganger voelt het al niet lekker.

Laat ze uberhaupt eerst maar zo ver komen ;)

Ik hou van grootste plannen, ik hou van avontuur, en ik hou van mensen die zich inzetten voor anderen.

Maar ik hou ook van een stuk verstand, realisme en voorbereiding.
En iets écht voor een ànder doen en niet een verkapt kijk mij eens goed zijn, waarbij onderliggend eigenlijke vooral het eigen ego is.

En dit voelt voor mij wel een beetje zo.

Kan absoluut zijn dat ik ernaast zit, ik ken de persoon in kwestie niet.
Maar t voelt niet helemaal zuiver.

Het gevoel van vorige week wordt niet bepaald minder...

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 19:39

Maar we kunnen hier geen melding van maken? En waar dan?