Benzz schreef:Ninx, jij hebt een andere manier van paarden houden dan ik, wij staan lijnrecht tegen elkaar. Accepteer dat gewoon.
Hier gaan ze echt wel naar buiten, binnen het mogelijke. Als het knetterhard gevroren heeft is dat los in de binnenbaan. Als het bloedheet is, dan is dat sochtend om 5 uur tot het te warm is. Speel in op de situatie ipv plichtmatig in het 24-7 te hangen. Ik heb ze liever 3 a 4 keer per dag uit hun stal, dan in de blubber buiten.
Paarden zijn gewoonte dieren. Die passen zich vrij makkelijk aan.
Dat weet ik niet.... ik weet niet hoe jij het inhoudelijk exact doet.
Het enige dat ik weet is wat voor dier een paard is. Hoe het fysiologisch functioneert en hoe huisvesting het systeem optimaal kan laten functioneren.
Een grazer is gebouwd op bewegen, de hele dag gedoseerd bewegen garandeert nu eenmaal de beste duurzame gezondheid. Daar kunnen we verder niet over discussiëren omdat dit een feit is.
Het enige dat wel kan is binnen jouw mogelijkheden zoeken naar een wijze van houden die het dichtste bij de sociale en fysiologische behoeften van een paard komt. Zowel 3 of 4 keer even je paard uit een stal plukken, of ze in de modder parkeren zijn beiden niet wenselijk natuurlijk.
Het helpt het gesprek en het paard ook niet om in die uitersten te praten.
We hebben het hier over 4 (!!!) uur... als dat niet mogelijk is, dan moeten we kappen met paarden houden lijkt me.