cajabol schreef:Er wordt toch echt al met 2 jarige paarden begonnen. Wellicht niet op wedstrijden maar wel met koersen. Dat is mij altijd verteld. En ja, ik sta helemaal achter dier en recht, want het wordt hoog tijd dat dieren inderdaad rechten krijgen. En dat is niet altijd even leuk om te zien en te beseffen hoe er met dieren omgegaan wordt. Panty's, tongriemen?? Mijn hemel, waar zijn ze mee bezig. Zoals iemand al schreef, misschien moeten ze dan een andere hobby nemen als je niet weet hoe je een paard moet stoppen op een vriendelijke manier
Oke, dan geloof je wat jou altijd is verteld i.p.v. je echt ergens in te verdiepen.
Ik heb jaren lang de drafsport verdedigd, ik heb er geen zin meer in,
het merendeel wil zich helemaal niet echt verdiepen . Kunnen er dingen beter: jazeker. Van mij mogen per morgen alle tongbanden eruit en scherpere bitten ook. De leeftijdsgrens mag ook omhoog.
Maar zoals Dier&Recht het doet voorkomen, zo is de realiteit gewoon niet. Onze sport is echt bezig met welzijn, ze hebben de start aangepast en het zweepgebruik verboden. Ken jij een tak van sport waar de zweep niet meer mag?
De organisaties hebben meerdere malen aangegeven met Dier&Recht in gesprek te willen. Het zou mooi zijn toch, als je als zo'n type organisatie in gesprek kan met organisatoren om te kijken hoe je echt wat kan verbeteren nog aan het welzijn?
Maar dat willen ze niet. Het enige wat ze willen is een verbod.
Uitermate slim om met de drafsport te beginnen, de minst breed gedragen tak van sport. Die krijg je het snelst verboden en als drafsport niet mag, waarom mag elke andere wedstrijd dan wel? Waarom mag überhaupt op een paard zitten dan.
Niks tegen verbeteringen in de sport, want dat moet!
Wel wat tegen activisten die mijn sport gebruiken om hun grotere ideaal, namelijk geen dieren meet in de sport, gebruiken.